Round 15: Formula 1 Grand Prix of Japan, 鈴鹿サーキット Suzuka Sākitto

Gestart door Enzo, 04 oktober 2011 - 01:00:40

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: monaco2011 op 12 oktober 2011 - 22:20:43
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2011 - 21:52:08
Ook goed, noem je het een domme actie. Net als dat van Hamilton. Net zo dom. Beiden dus niet straffen graag.
als je met een domme actie iemand anders race naar knoppen helpt wel. Iemand niet zien vind ik nog niet zo dom, kan gebeuren, wat Schumacher deed, ongelofelijk eigenlijk, zeker voor iemand met zijn ervaring
Bottom line: als je Schumacher een waarschuwing geeft voor causing an avoidable accident, moet je die ook aan Lewis geven. Dat was ook een avoidable accident. Geen verschil daarin. Allebei avoidable. Allebei een accident.


Wizard

Verschil is dat Schumacher zeker wist dat Perez voor hem reed, Hamilton heeft Massa niet gezien. Race-incident versus een verkeerde inschatting. Dáárom kreeg Schumacher wel een waarschuwing en verdiend Hamilton er geen.

0634

Daar snap ik niets van, van die gedachte. Alletwee avoidable accidents en geen race-accidents.


monaco2011

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2011 - 22:48:16
Daar snap ik niets van, van die gedachte. Alletwee avoidable accidents en geen race-accidents.
je wilt het niet snappen volgens mij. Bij de één vliegt er één de muur in, bij de ander vliegt er alleen stukje wing-endplate of wat het ook was de lucht in. Van achteren over iemand heen vliegen vind ik toch net ff wat anders. Vergelijk Hamilton-Massa in Japan liever met Perez-Rosberg in singapore.

0634

Citaat van: monaco2011 op 12 oktober 2011 - 22:52:00
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2011 - 22:48:16
Daar snap ik niets van, van die gedachte. Alletwee avoidable accidents en geen race-accidents.
je wilt het niet snappen volgens mij. Bij de één vliegt er één de muur in, bij de ander vliegt er alleen stukje wing-endplate of wat het ook was de lucht in. Van achteren over iemand heen vliegen vind ik toch net ff wat anders. Vergelijk Hamilton-Massa in Japan liever met Perez-Rosberg in singapore.
Dat vergelijk is onmogelijk.

Perez-Rosberg was namelijk een race-incident. Beiden niet schuldig, of zo je wilt, allebei evenveel schuldig. Dus logischerwijs geen straf.

Hamilton-Massa en Perez-Schumacher zijn qua botsing wel anders, maar dat doet er niet toe, iedere botsing is anders. Of je de muur invliegt of een bargeboard moet missen is niet relevant. Het enige dat er toe doet is de vraag of het een echt race-incident is óf dat er één rijder schuldig is en de andere een onschuldig slachtoffer. Dat laatste was in beiden gevallen overduidelijk het geval. Dus hebben zowel Lewis als Michael een voorkombare aanrijding veroorzaakt en zouden zij gelijk gestraft moeten worden.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2011 - 23:11:31
Citaat van: monaco2011 op 12 oktober 2011 - 22:52:00
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2011 - 22:48:16
Daar snap ik niets van, van die gedachte. Alletwee avoidable accidents en geen race-accidents.
je wilt het niet snappen volgens mij. Bij de één vliegt er één de muur in, bij de ander vliegt er alleen stukje wing-endplate of wat het ook was de lucht in. Van achteren over iemand heen vliegen vind ik toch net ff wat anders. Vergelijk Hamilton-Massa in Japan liever met Perez-Rosberg in singapore.
Dat vergelijk is onmogelijk.

Perez-Rosberg was namelijk een race-incident. Beiden niet schuldig, of zo je wilt, allebei evenveel schuldig. Dus logischerwijs geen straf.

Hamilton-Massa en Perez-Schumacher zijn qua botsing wel anders, maar dat doet er niet toe, iedere botsing is anders. Of je de muur invliegt of een bargeboard moet missen is niet relevant. Het enige dat er toe doet is de vraag of het een echt race-incident is óf dat er één rijder schuldig is en de andere een onschuldig slachtoffer. Dat laatste was in beiden gevallen overduidelijk het geval. Dus hebben zowel Lewis als Michael een voorkombare aanrijding veroorzaakt en zouden zij gelijk gestraft moeten worden.
is iemand schuldig als ie zn gewone racelijn rijdt en er 'onverwacht' iemand naast zit?? nou, vergelijk het dan met Button-Hamilton in Canada. En daarnaast mogen ze toch ook wel enig oog hebben voor de gevolgen?? dr zijn wel vaker touché's, je kunt niet alles onder het kopje 'accident ' zetten natuurlijk.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2011 - 22:48:16
Daar snap ik niets van, van die gedachte. Alletwee avoidable accidents en geen race-accidents.



Mag je vinden, ik deel deze mening niet. Een verschil of je je bolide achterop een andere plempt of iemand niet ziet waardoor je elkaar toucheert. De wedstrijdleiding heeft er goed aan gedaan Lewis niet te voorzien van een waarschuwing. Lewis zag Massa niet (of hij hem daar had kunnen verwachten is een tweede), Schumacher zag Perez wel. En hoe. ;)

0634

Misschien dat dit nu wat verkeerd wordt geïnterpreteerd: maar in principe vind ik dat zaken als al deze genoemde incidenten niet bestraft moeten worden. Nooit. Rijders fouten, onachtzaamheden, etc, niet bestraffen. Dus ik ben het er gewoon mee eens dat Hamilton hier niet voor werd bestraft, net als toen in Canada of Button vs Alonso in Canada niet. Allemaal terecht. Wat dat betreft vind ik dus dat alles gelijk behandeld moet worden tenzij er opzet vermoed wordt.

Maar ook vind ik dus dat Schumacher niet bestraft of gewaarschuwd moet worden voor Singapore. Gewoon een foutje, lekker zo laten, maar die werd dus juist wel bestraft. Lewis zag afgelopen zondag Massa niet, ook een foutje, ook lekker zo laten. Ik pleit dus niet voor straffen, maar wel voor consequentie.

0634

Citaat van: Wizard op 13 oktober 2011 - 07:30:47
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2011 - 22:48:16
Daar snap ik niets van, van die gedachte. Alletwee avoidable accidents en geen race-accidents.



Mag je vinden, ik deel deze mening niet. Een verschil of je je bolide achterop een andere plempt of iemand niet ziet waardoor je elkaar toucheert. De wedstrijdleiding heeft er goed aan gedaan Lewis niet te voorzien van een waarschuwing. Lewis zag Massa niet (of hij hem daar had kunnen verwachten is een tweede), Schumacher zag Perez wel. En hoe. ;)
Lewis werd dus idd terecht niet bestraft, Schumacher ten onrechte wel gewaarschuwd. Althans, vind ik dan.

Wizard

Mwa, een waarschuwinkje, waar hebben we het over? Los daarvan kun je deze incidenten niet met elkaar vergelijken. Hamilton zag Massa niet, Schumacher boort zijn Mercedes 'achterin de wagen' van Perez. Het één overkomt je, het ander kun je voorkomen. Dus als Schumacher dan vriendelijk wordt gevraagd beter op te letten, heb ik daar vrede mee. Perez kwam daar niet uit de lucht vallen prompt voor de neus van Schumacher...

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wizard

Inderdaad! Maar...het is toch verboden? Lijkt me niet dat dit onbestraft blijft.

0634


Niels_

Wel belachelijk trouwens dat dat niet mag. Je gaat toch naar een F1-race om spektakel te zien? Wel, met dit soort simpele dingen entertain je het publiek nu. Het "onnodig verbranden van banden", dat slaat toch helemaal nergens op. Wie zit daar mee in dan?

monaco2011

Citaat van: Wizard op 13 oktober 2011 - 17:56:16
Inderdaad! Maar...het is toch verboden? Lijkt me niet dat dit onbestraft blijft.
al zn punten afnemen ;) volgens mij deed Kimi het ook een paar jaar geleden op Spa, maar voor F1 idd zeer ongebruikelijk. Leuk voor de fans die daar zitten, maar hoeft van mij niet perse op tv.