Zal Vettel wereldkampioen worden in Singapore?

Gestart door Enzo, 20 september 2011 - 16:25:35

« vorige - volgende »

Pakt hij de titel al in Singapore? Wat denken jullie?

Ja, hij gaat winnen en de concurrentie kent een slechte race
1 (7.1%)
Nee, hij wint wel maar Alonso word tweede en Webber derde
6 (42.9%)
Nee, hij gaat niet winnen maar Alonso
2 (14.3%)
Kweenie...
5 (35.7%)

Totaal aantal stemmen: 12

Poll gesloten: 25 september 2011 - 16:25:35

0634

Tja, natuurlijk rijdt Vettel in de beste wagen. Maar dat houdt niet in dat anderen dan ook zo zouden hebben gereden. Vettel doet het gewoon prima. Ik blijf van mening dat hij nog wel wat mindere punten heeft, maar hij was dit jaar uitstekend en verdiend de titel zonder enige vorm van twijfel. Ontwikkeld zich nog steeds.

Kootje

Citaat van: Wizard op 24 september 2011 - 23:50:45
Dan zou ik eerst meer informatie willen lezen en het profijt van het niet nakomen van afspraken. Aan de andere kant kan Vettel daar niks aan doen en doet dat ook niks af aan zijn titel. Hij is de verdiende kampioen. Ook ik zie liever Alonso winnen als 'Ferrari-fan' maar op basis van dit seizoen verdienen ze het niet. Net als Lewis. Doe dan maar Button. ;)

Het profijt zit 'm in het feit dat ze dus meer geld besteed hebben, waardoor er ontwikkelingen mogelijk waren die anders niet gedaan konden worden.
En nee, daar kan Vettel niets aan doen, maar toch .....
Hij is nu eenmaal onderdeel van het team, en als dat team valsspeelt dan zal hij er ook voor moeten boeten.

Citaat van: monaco2011 op 25 september 2011 - 00:31:30
t gaat ook over 2010. Toen verdiende Alonso het op zich wel. Verder is het idd afwachten wat dit precies inhoud, kan ook zijn dat Cap Gemini ff haar naamsbekendheid wat probeert op te krikken en dat het later allemaal weer genuanceerd wordt. We gaan het zien. Anders, als het kan, afpakken die titels wat mij betreft, maar zover zijn we nog lang niet.

Capgemini is door de FOTA ingehuurd om de gemaakte afspraken te controleren.
Naast Red Bull hebben ze ook de boeken van Ferrari, McLaren, Renault en Mercedes erop na gekeken.
Alleen werden er bij hun geen overschrijdingen van de budgetlimiet vastgesteld.
Zouden ze dit dus doen om hun naamsbekendheid te vergroten, zoals je suggereerd, dan zouden ze zich ook negatief over de andere teams uitlaten lijkt me.

Kootje

Overigens wil ik nu niet beweren dat Vettel z'n titel(s) niet verdient hoor.
Ik vind alleen wel dat Red Bull de titel van vorig jaar niet verdient.
Althans, niet nu blijkt dat ze "vals" gespeeld hebben.

Dit jaar is 'n ander verhaal.
Er is geen team en coureur die het meer verdient dan Red Bull en Vettel.
Als je het seizoen vanaf dag 1 domineert bestaat daar geen twijfel over.
Echter geeft Red Bull dankzij vorig jaar mij nu wel 'n nare smaak in de mond.
Gunnen doe ik 't ze daarom niet.

Wizard

Citaat van: Kootje op 25 september 2011 - 10:16:56
Het profijt zit 'm in het feit dat ze dus meer geld besteed hebben, waardoor er ontwikkelingen mogelijk waren die anders niet gedaan konden worden.
En nee, daar kan Vettel niets aan doen, maar toch .....
Hij is nu eenmaal onderdeel van het team, en als dat team valsspeelt dan zal hij er ook voor moeten boeten.

Vind ik flauwekul. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden en daarvoor hoeven andere niet te boeten. Kom op zeg! Red Bull valt iets te verwijten dus moeten ze Red Bull straffen net als McLaren destijds.

0634

Tja, je bent nu eenmaal pas een topteam als je vals hebt gespeeld. Zo heeft het verleden ons geleerd. ;)

Wizard

Genzen worden nu eenmaal opgezocht evenals de mazen in de wet. ;)

Kootje

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 10:25:48
Citaat van: Kootje op 25 september 2011 - 10:16:56
Het profijt zit 'm in het feit dat ze dus meer geld besteed hebben, waardoor er ontwikkelingen mogelijk waren die anders niet gedaan konden worden.
En nee, daar kan Vettel niets aan doen, maar toch .....
Hij is nu eenmaal onderdeel van het team, en als dat team valsspeelt dan zal hij er ook voor moeten boeten.

Vind ik flauwekul. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden en daarvoor hoeven andere niet te boeten. Kom op zeg! Red Bull valt iets te verwijten dus moeten ze Red Bull straffen net als McLaren destijds.

Hoezo ??
Hij heeft toch ook geprofiteerd van dat vals spelen ??
Dus wat mij betreft hoort hij dan ook de consequenties te dragen.

Dat dit uiteindelijk niet zal gebeuren is 'n ander verhaal.
Want inderdaad, dat gebeurde bij Spygate en Crashgate ook niet.

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 10:27:19
Genzen worden nu eenmaal opgezocht evenals de mazen in de wet. ;)

Nee ..... grenzen zijn overschreden.  ;D

Kootje

Citaat van: Jeroen op 25 september 2011 - 10:26:24
Tja, je bent nu eenmaal pas een topteam als je vals hebt gespeeld. Zo heeft het verleden ons geleerd. ;)

Helaas .... maar waar.  ::)

Wizard

Citaat van: Kootje op 25 september 2011 - 10:37:56
Hoezo ??
Hij heeft toch ook geprofiteerd van dat vals spelen ??
Dus wat mij betreft hoort hij dan ook de consequenties te dragen.

Ben ik niet helemaal met je eens. Als mijn baas fraude pleegt hoef ik nog niet de gevangenis in? Vettel kan er niks aan doen dat Red Bull een verkeerde boekhouding afgeeft en focust zich op het racen. We gaan Lewis en Alonso toch ook niet de punten afnemen van 2007 ten gevolge van de spygate? Of zou je dat écht willen? Ik niet. Coureurs moeten niet boeten voor hetgeen wat buiten de baan voorvalt. Dat heeft niks maar dan ook niks te maken met sport.

Citaat
Nee ..... grenzen zijn overschreden.  ;D

Heeft de F1 een budgetlimiet of was het meer een gentlemen's agreement? Dat eerste is wel ooit besproken maar volgens mij nooit doorgedrukt.

Folkert

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 10:54:06
Citaat van: Kootje op 25 september 2011 - 10:37:56
Hoezo ??
Hij heeft toch ook geprofiteerd van dat vals spelen ??
Dus wat mij betreft hoort hij dan ook de consequenties te dragen.

Ben ik niet helemaal met je eens. Als mijn baas fraude pleegt hoef ik nog niet de gevangenis in? Vettel kan er niks aan doen dat Red Bull een verkeerde boekhouding afgeeft en focust zich op het racen. We gaan Lewis en Alonso toch ook niet de punten afnemen van 2007 ten gevolge van de spygate? Of zou je dat écht willen? Ik niet. Coureurs moeten niet boeten voor hetgeen wat buiten de baan voorvalt. Dat heeft niks maar dan ook niks te maken met sport.

Citaat
Nee ..... grenzen zijn overschreden.  ;D

Heeft de F1 een budgetlimiet of was het meer een gentlemen's agreement? Dat eerste is wel ooit besproken maar volgens mij nooit doorgedrukt.
Nou ja als Hamilton echt voordeel had door die spygate en zo bijna WK had kunnen worden mogen van mij de punten worden af gepakt.

Als de financien niet kloppen, hoe legaal is de auto dan? Van alles kan nog worden veranderd mocht dat nodig zijn. Geld maakt dus niet meer uit.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 10:54:06
Heeft de F1 een budgetlimiet of was het meer een gentlemen's agreement? Dat eerste is wel ooit besproken maar volgens mij nooit doorgedrukt.

Het is geen officiele FIA regel, maar binnen de FOTA zijn er wel duidelijke afspraken over gemaakt die je dan ook na zal moeten leven.

Wizard

Natuurlijk en als dat niet zo is mogen ze Red Bull daarop aanpakken. Zeker weten. Alleen moet het politiek gebeuren geen effect krijgen op hetgeen waar het spelletje om draait: racen. Wat buiten de baan geschiedt moet je buiten de baan laten en beoordelen. Dat betekend niet dat Red Bull er zomaar mee mag wegkomen net als McLaren er niet mee is weggekomen. Maar de rijders kunnen hier niks aan doen dus ik zou het enorm betreuren als politieke gebeurtenissen negatief effect hebben op het kampioenschap. 

Wizard

Citaat van: Burorri op 25 september 2011 - 11:09:40
Nou ja als Hamilton echt voordeel had door die spygate en zo bijna WK had kunnen worden mogen van mij de punten worden af gepakt.

Waarom? Wat kan Hamilton er aan doen? Kijk, als een auto, neem bijvoorbeeld de brandstof, illegaal is, ok. Dan kan ik er ergens inkomen doordat profijt aantoonbaar is. Maar wat buiten de sport om gebeurt mag geen invloed hebben op de sport zelve.

CitaatAls de financien niet kloppen, hoe legaal is de auto dan? Van alles kan nog worden veranderd mocht dat nodig zijn. Geld maakt dus niet meer uit.

Geen idee.

Kootje

Mee eens.
Dat zou inderdaad jammer zijn.
Maar toch zou ik het niet onterecht vinden als ook Vettel bestraft wordt.
Al zal dat niet zo snel gebeuren.

In het ergste geval moet Red Bull 'n flinke boete aan de FOTA betalen.
Want zoals gezegd staat de FIA hierbuiten.
Titels zullen ze dus niet kwijtraken.

Wizard

Waarom geen passende straf? Zo kun je het vastgesteld budget uitsmeren over meerdere seizoenen. Dat betekend dat de overschrijding kan worden afgetrokken van het beschikbaar budget voor komend seizoen. Nu Red Bull dominant is en genoeg reserves heeft, zal het de sport niet schaden. Maar laten we het eens zijn dat hetgeen wat zich buiten de baan afspeeld geen invloed mag krijgen op de sport zelf. De sport is al commerciëel genoeg.