Zal Vettel wereldkampioen worden in Singapore?

Gestart door Enzo, 20 september 2011 - 16:25:35

« vorige - volgende »

Pakt hij de titel al in Singapore? Wat denken jullie?

Ja, hij gaat winnen en de concurrentie kent een slechte race
1 (7.1%)
Nee, hij wint wel maar Alonso word tweede en Webber derde
6 (42.9%)
Nee, hij gaat niet winnen maar Alonso
2 (14.3%)
Kweenie...
5 (35.7%)

Totaal aantal stemmen: 12

Poll gesloten: 25 september 2011 - 16:25:35

0634

Tja, dit is natuurlijk een vrij normale uitslag:

1. Vettel,
2. Hamilton,
3. Webber,
4. Alonso,
5. Button,

en dan zou Vettel toch gewoon kampioen worden. Dus hij maakt een goede kans. Maar goed, het doet er ook niet toe, hij wordt het toch wel.

KVDracer

Sinds wanneer is het geleden dat een rijder vanaf de eerste race het kampioenschap geleid heeft? Ik weet niet of Schumacher dit ooit gepresteerd heeft.

Wizard

Ja. Sowieso 2002 en 2004. De rest zal ik moeten opzoeken.

[edit]

Volgens mij Button ook. 2009.

monaco2011

Citaat van: KVDracer op 20 september 2011 - 22:02:34
Sinds wanneer is het geleden dat een rijder vanaf de eerste race het kampioenschap geleid heeft? Ik weet niet of Schumacher dit ooit gepresteerd heeft.
volgens mij gebeurt dat wel vaker. Schumacher alleen al wel 4 of 5 keer, Alonso, Button, Mansell en vast nog veel meer.

Wizard

In 2005 won Fisichella de eerste race en in 2006 durf ik niet te zeggen. Fisichella won Sepang, Schumacher Imola en Nurburgring. Volgens mij begon Alonso daarna aan een zegereeks. Alonso won daarvoor toch alleen in Melbourne? Of vergis ik me nu? Mansell inderdaad.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 20 september 2011 - 22:18:56
In 2005 won Fisichella de eerste race en in 2006 durf ik niet te zeggen. Fisichella won Sepang, Schumacher Imola en Nurburgring. Volgens mij begon Alonso daarna aan een zegereeks. Alonso won daarvoor toch alleen in Melbourne? Of vergis ik me nu? Mansell inderdaad.
in 2006 heeft Alonso het hele seizoen bovenaan gestaan. Volgens mij had Schumacher in Japan wel virtueel de 1e plaats, maar nooit definitief.

Wizard

Na Shanghai stond Alonso tweede. ;) Net even opgezocht. Overigens vergat ik Bahrain. Die won Alonso ook.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 20 september 2011 - 22:28:05
Na Shanghai stond Alonso tweede. ;) Net even opgezocht. Overigens vergat ik Bahrain. Die won Alonso ook.
Oh ja, dat zou kunnen. Gelijk in punten met Schumacher, die een overwinning meer had. Pff, Schumacher was toen wel erg dichtbij en had ook echt het momentum aan zijn kant. Was een mooie afsluiter geweest en als ie toen WK was geworden had ie nu niet bij Mercedes gereden denk ik

Niels_

Citaat van: monaco2011 op 20 september 2011 - 22:31:59
Citaat van: Wizard op 20 september 2011 - 22:28:05
Na Shanghai stond Alonso tweede. ;) Net even opgezocht. Overigens vergat ik Bahrain. Die won Alonso ook.
Oh ja, dat zou kunnen. Gelijk in punten met Schumacher, die een overwinning meer had. Pff, Schumacher was toen wel erg dichtbij en had ook echt het momentum aan zijn kant. Was een mooie afsluiter geweest en als ie toen WK was geworden had ie nu niet bij Mercedes gereden denk ik
Tja idd, sinds 2001 tot dat jaar (2006) had geen enkele Ferrari-motor het begeven. Dan is dat zeker niet iets dat je verwacht.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 20 september 2011 - 21:51:49
Tja, dit is natuurlijk een vrij normale uitslag:

1. Vettel,
2. Hamilton,
3. Webber,
4. Alonso,
5. Button,

en dan zou Vettel toch gewoon kampioen worden. Dus hij maakt een goede kans. Maar goed, het doet er ook niet toe, hij wordt het toch wel.

Het is ook zeker niet ondenkbaar.
Maar mijn gevoel zegt dat hij nog 2 weekjes langer moet wachten.

Folkert

Citaat van: Kootje op 21 september 2011 - 16:17:51
Citaat van: Jeroen op 20 september 2011 - 21:51:49
Tja, dit is natuurlijk een vrij normale uitslag:

1. Vettel,
2. Hamilton,
3. Webber,
4. Alonso,
5. Button,

en dan zou Vettel toch gewoon kampioen worden. Dus hij maakt een goede kans. Maar goed, het doet er ook niet toe, hij wordt het toch wel.

Het is ook zeker niet ondenkbaar.
Maar mijn gevoel zegt dat hij nog 2 weekjes langer moet wachten.
Mijn gevoel zegt dat het bergafwaards gaat en Trulli WK word en dat voortaan geen benzine meer word gebruikt, maar bananensap.Hamilton gaat met pensioen en vervangt Ali G.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Ik denk dat er iets illegaals zal gevonden worden bij redbull en ze worden gediskwalificeerd. Alonso wordt zo kampioen

Kootje

Citaat van: robbert op 24 september 2011 - 20:11:15
Ik denk dat er iets illegaals zal gevonden worden bij redbull en ze worden gediskwalificeerd. Alonso wordt zo kampioen

Heb 'n pleurishekel aan Alonso, maar ik hoop met je mee.

Zeker na dit:
http://www.gppits.net/nieuws/red_bull_racing_knoeit_met_cijfers/

Wizard

Dan zou ik eerst meer informatie willen lezen en het profijt van het niet nakomen van afspraken. Aan de andere kant kan Vettel daar niks aan doen en doet dat ook niks af aan zijn titel. Hij is de verdiende kampioen. Ook ik zie liever Alonso winnen als 'Ferrari-fan' maar op basis van dit seizoen verdienen ze het niet. Net als Lewis. Doe dan maar Button. ;)

monaco2011

Citaat van: Wizard op 24 september 2011 - 23:50:45
Dan zou ik eerst meer informatie willen lezen en het profijt van het niet nakomen van afspraken. Aan de andere kant kan Vettel daar niks aan doen en doet dat ook niks af aan zijn titel. Hij is de verdiende kampioen. Ook ik zie liever Alonso winnen als 'Ferrari-fan' maar op basis van dit seizoen verdienen ze het niet. Net als Lewis. Doe dan maar Button. ;)
t gaat ook over 2010. Toen verdiende Alonso het op zich wel. Verder is het idd afwachten wat dit precies inhoud, kan ook zijn dat Cap Gemini ff haar naamsbekendheid wat probeert op te krikken en dat het later allemaal weer genuanceerd wordt. We gaan het zien. Anders, als het kan, afpakken die titels wat mij betreft, maar zover zijn we nog lang niet.