Banaan Van De Race: Hongaroring!

Gestart door Wizard, 31 juli 2011 - 16:27:56

« vorige - volgende »

Wie is de banaan van Hongarije?

Hamilton
6 (40%)
Alonso
0 (0%)
Webber
0 (0%)
d'Ambrosio
5 (33.3%)
Massa
1 (6.7%)
Alonso
0 (0%)
Vettel
1 (6.7%)
Liuzzi
0 (0%)
Een ander namelijk...
2 (13.3%)

Totaal aantal stemmen: 12

Poll gesloten: 08 augustus 2011 - 22:14:50

0634

Het punt is dat hij hem niet zag om dat hij niet keek. Vanuit de onboard beelden was duidelijk te zien dat di Resta op hem af kwam rijden. Als je oplet, zie je hem geheid. En voordat je je wagen terugspint, moet je eerst even om je heen kijken.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 02 augustus 2011 - 20:16:11
Het punt is dat hij hem niet zag om dat hij niet keek. Vanuit de onboard beelden was duidelijk te zien dat di Resta op hem af kwam rijden. Als je oplet, zie je hem geheid. En voordat je je wagen terugspint, moet je eerst even om je heen kijken.

Dat weet ik ook wel.
Vandaar dat ik zeg dat Hamilton daar duidelijk fout zat.
Maar om niet goed kijken dommer te vinden dan spinnen in de pitsstraat ?? ???

Wizard

Dat niet kijken kost Hamilton wel de race. En niet vergeten dat Jeromme een rookie is. Klinkt cliché maar heb zoiets, dan wil ik sneller vergeven. Natuurlijk geen beste actie maar Hamilton verspeeld meer.

T.Nuvolari

Ik vind spinnen niet dom. Just shit that happens zoals een lekke band.

Folkert

Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 17:25:51
Citaat van: Franky R. op 31 juli 2011 - 17:16:49
Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 17:14:05
Hamilton is voor mij de banaan. Alonso zit daar niet ver vanaf! Eerst domweg in de rondte komende te staan terwijl de voorsprong riant genoeg is, de situatie te blijven controleren. Daarna je auto draaien alsof je je alleen op het circuit bevind om daarna in paniek intermediates te halen. Dan sla je de plank behoorlijk mis! Hamilton verspeeld hier hele belangrijke punten en hoe!! Jeromme was gewoon dom! Maar weegt niet op tegen een kampioenschapspunten vergooien op een wie weet wel curciaal moment.


Vreemde redenering. Hamilton tikte het gas iets te vroeg aan. Zo kennen we hem, altijd pushen. Waarom zou hij iets anders moeten doen en om dan alsnog in de fout te gaan (Brazilië 2008)?

Wat mij  verbaasd is dat als Vettel een matige race rijdt, van daken wordt geschreeuwd hoeveel beter andere zijn en vandaag verspeeld Hamilton zéér belangrijke punten, had hij vrijwel de snelste wagen onder zijn achterwerk en reed comfortabel aan de leiding, en mag zijn fout geen naam hebben? Ik vond zijn actie dom en onnodig! In deze fase van het kampioenschap, in deze fase van de race wordt het kaf van koren gescheid en dan schiet (alweer) Hamilton te kort. Net als in Brazilië 2008 en een jaar eerder in China en Brazilië. Kennelijk kan Hamilton wat minder omgaan met druk vanachter en dat mag best een naam hebben. Vandaag wel!! Als Hamilton deze gewoon zou hebben gepakt, was hij zeker weten de man van de race geweest. Want hij begon sterk. Jammer van deze dure fout en dus een banaan in mijn ogen.
Natuurlijk mag het wel een naam hebben, maar jij hebt in mijn ogen beetje de neiging te overdrijven. Ja hij maakt een fout en is wat te gehaast(wat volkomen begrijpelijk is.) hij ziet niemand en gaat dan. Waarom nog langer wachten? De bande keuzes kan je echt niet alleen Hamilton aanrekenen. Ja hij reed een matige race, maar verder reed hij begin wel goed, maar na zijn spin ging ineens alles mis.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Aangezien Hamilton zelf mea culpa heeft geslaan i.v.m. die draaiactie in het midden van de baan.

Folkert

Citaat van: M@rc op 03 augustus 2011 - 11:16:29
Aangezien Hamilton zelf mea culpa heeft geslaan i.v.m. die draaiactie in het midden van de baan.
Ja ik snap het ook wel, was gewoon niet handig. Maar imo niet banaan waardig, ookal heeft hij zelf schuld bekent.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 02 augustus 2011 - 20:16:11
Het punt is dat hij hem niet zag om dat hij niet keek. Vanuit de onboard beelden was duidelijk te zien dat di Resta op hem af kwam rijden. Als je oplet, zie je hem geheid. En voordat je je wagen terugspint, moet je eerst even om je heen kijken.


1 correctie....die onboardcamera zit veel hoger dan de daadwerkelijke positie van de coureur...Je kunt daardoor niet voetstoots aannemen, dat wat wij zagen ook kon worden gezien door Hamilton...

0634

#68
Citaat van: Franky R. op 03 augustus 2011 - 22:33:33
Citaat van: Jeroen op 02 augustus 2011 - 20:16:11
Het punt is dat hij hem niet zag om dat hij niet keek. Vanuit de onboard beelden was duidelijk te zien dat di Resta op hem af kwam rijden. Als je oplet, zie je hem geheid. En voordat je je wagen terugspint, moet je eerst even om je heen kijken.


1 correctie....die onboardcamera zit veel hoger dan de daadwerkelijke positie van de coureur...Je kunt daardoor niet voetstoots aannemen, dat wat wij zagen ook kon worden gezien door Hamilton...
Dat heeft er in dit geval niets mee te maken. De onboardbeelden maken duidelijk dat Di Resta een meter of 10 verderop uit de chicane komt rijden, de McLaren staat precies die kant op gericht. Dan kan je wel lager zitten dan de camera maar het is onmogelijk dat wanneer je goed oplet, je di Resta niet zou zien. Onmogelijk. Maar goed opletten, is nou net wat Hamilton niet deed (of niet wilde doen).

Wizard

Citaat van: Burorri op 03 augustus 2011 - 11:01:59
Natuurlijk mag het wel een naam hebben, maar jij hebt in mijn ogen beetje de neiging te overdrijven. Ja hij maakt een fout en is wat te gehaast(wat volkomen begrijpelijk is.) hij ziet niemand en gaat dan. Waarom nog langer wachten? De bande keuzes kan je echt niet alleen Hamilton aanrekenen. Ja hij reed een matige race, maar verder reed hij begin wel goed, maar na zijn spin ging ineens alles mis.

En die spin deed hij zelf, de auto omzwengelen zonder te kijken, deed hij zelf, dus dat het minder ging............vul zelf aan.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 03 augustus 2011 - 22:33:33
Citaat van: Jeroen op 02 augustus 2011 - 20:16:11
Het punt is dat hij hem niet zag om dat hij niet keek. Vanuit de onboard beelden was duidelijk te zien dat di Resta op hem af kwam rijden. Als je oplet, zie je hem geheid. En voordat je je wagen terugspint, moet je eerst even om je heen kijken.


1 correctie....die onboardcamera zit veel hoger dan de daadwerkelijke positie van de coureur...Je kunt daardoor niet voetstoots aannemen, dat wat wij zagen ook kon worden gezien door Hamilton...

Zijn de curbs zo hoog dat je er niet bovenuit kunt kijken? :P

Wizard

Citaat van: Burorri op 03 augustus 2011 - 11:26:14
Citaat van: M@rc op 03 augustus 2011 - 11:16:29
Aangezien Hamilton zelf mea culpa heeft geslaan i.v.m. die draaiactie in het midden van de baan.
Ja ik snap het ook wel, was gewoon niet handig. Maar imo niet banaan waardig, ookal heeft hij zelf schuld bekent.

Dat bepaald iemand zelf, niet jij! Als ik dat banaanwaardig vind, is het ook banaanwaardig. Daar zijn geen maatstaven voor, dus doe ook niet alsof die er wel zijn. Dat jij het er niet mee eens bent, prima. Jouw keuze. Ik ga toch ook niet roepen dat je er per definitie naast zit? Jou is een andere mening toegedaan, even goede vrienden, maar accepteer de mening van je medeforummer(s) dan ook.

Wizard

Citaat van: M@rc op 03 augustus 2011 - 11:16:29
Aangezien Hamilton zelf mea culpa heeft geslaan i.v.m. die draaiactie in het midden van de baan.

Spinnen is een manfout, een lekke band niet (altijd). En natuurlijk kan het altijd gebeuren, waar immers gehakt wordt, vallen spaanders, dus zeker geen doodzonde. Maar in het kader van het spelletje zeker stemwaardig.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 04 augustus 2011 - 16:03:39
Citaat van: Burorri op 03 augustus 2011 - 11:26:14
Citaat van: M@rc op 03 augustus 2011 - 11:16:29
Aangezien Hamilton zelf mea culpa heeft geslaan i.v.m. die draaiactie in het midden van de baan.
Ja ik snap het ook wel, was gewoon niet handig. Maar imo niet banaan waardig, ookal heeft hij zelf schuld bekent.

Dat bepaald iemand zelf, niet jij! Als ik dat banaanwaardig vind, is het ook banaanwaardig. Daar zijn geen maatstaven voor, dus doe ook niet alsof die er wel zijn. Dat jij het er niet mee eens bent, prima. Jouw keuze. Ik ga toch ook niet roepen dat je er per definitie naast zit? Jou is een andere mening toegedaan, even goede vrienden, maar accepteer de mening van je medeforummer(s) dan ook.
dat geldt ook voor de man van de wedstrijd, maar daar ga je ook altijd met alles en iedereen over in discussie ;)

Wizard

Ik ga niet in 3 topics roepen hoe onterecht ik het vind, hoe overdreven en hoe onmogelijk het is. Een significant verschil.