Banaan Van De Race: Hongaroring!

Gestart door Wizard, 31 juli 2011 - 16:27:56

« vorige - volgende »

Wie is de banaan van Hongarije?

Hamilton
6 (40%)
Alonso
0 (0%)
Webber
0 (0%)
d'Ambrosio
5 (33.3%)
Massa
1 (6.7%)
Alonso
0 (0%)
Vettel
1 (6.7%)
Liuzzi
0 (0%)
Een ander namelijk...
2 (13.3%)

Totaal aantal stemmen: 12

Poll gesloten: 08 augustus 2011 - 22:14:50

Wizard

Banaan van de race? Ja, je leest het goed! Dit is een beetje de tegenhanger van Man van de Race, een spelletje wat ik een hele poos terug bedacht heb en inmiddels is overgewaaid naar diverse fora. In het kort, Man van de race heb ik op diverse fora gehost en voor een aantal jaren geleden was het, ik dacht, Massa wat iets verschrikkelijk stoms deed waarop ik gekscherend 'de banaan van de race topic' aanmaakte. Dit werd door een medeforummer (Feng) opgepakt en verder uitgebreid. Dit topic, dit onderwerp had en heeft bestaansrecht. Ondertussen is het een redelijk succesnummer. Velen forummers zijn vele meningen en dus hebben de topics geleid tot de mooiste alsook de frustrerendste discussies. Dus tjsa, waarom hier niet introduceren? De bedoeling van het spel houd ik simpel. Deze loopt paralel aan Man van de race dus na iedere race kan gestemd worden op de coureurs die het hardste heeft gefaalt dan wel een oerdomme actie heeft uitgevoerd. Hoewel ik geen regels eraan wil koppelen wil ik wel wat dingen vriendelijk verzoeken:

1) Je mening toe te lichten.
2) Je oordeel te vellen aan de hand van ronde 1 tot het zwart-wit geblokt.

Lijkt me vrij eenvoudig! Indien dit spelletje aanslaat zal ik deze na elke Grand Prix hosten!

Veel plezier!!

Kootje

D'Ambrosio

Ook al is dat alleen gebaseerd op die ene pitsstop.
Maar sorry hoor ..... als je spint in de pitsstraat ..... ??  ;D :D ;D

btw: Zoiets baseren op de gehele race is bijna onmogelijk.
Het gebeurd maar zelden dat één iemand er de gehele race niets van bakt.

0634

Leuk Wizard! Ga deze vanavond invullen.

JimmySPA

D'Ambrosio, maar terwijl ik het schrijf denk ik eigenlijk niet dat hij het was. Oke hij maakte de fout te hard te rijden, maar als hij dat stuur niet had omgegooid had hij zeer waarschijnlijk met blokkerende wielen VOL het team geschept. Ik herinner me een Albers (magny course het tankincident) of een Alquesariairidisairi (abu dhabi stopt bij verkeerde team en gaat serieus nog denken huh) Die waren veel erger :P

Nee banaan van de wedstrijd is de FIA. Zij hebben zich weer gek laten maken door de groene regels.
Want hoe groen is een auto die met mega onmilieuvriendelijke accu's rondrijden? Nee dat is het niet...
Hoe groen is het als deze accu vervolgens vol ontploft (als dat het geval was bij Heidfeld maar het leek er wel heel erg naar) :P Echt te mooi  ;D

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Wizard

Was het niet de uitlaat? Volgens mij draaien motoren stationair veelste rijk en al dat onverbrand mengsel ontbrand in gloeiend hete uitlaten.

Kootje

Olaf Mol had 't over 'n ontplofte accu.

Maar ja ..... die zit er ook weleens naast.  :P

Wizard

Hamilton is voor mij de banaan. Alonso zit daar niet ver vanaf! Eerst domweg in de rondte komende te staan terwijl de voorsprong riant genoeg is, de situatie te blijven controleren. Daarna je auto draaien alsof je je alleen op het circuit bevind om daarna in paniek intermediates te halen. Dan sla je de plank behoorlijk mis! Hamilton verspeeld hier hele belangrijke punten en hoe!! Jeromme was gewoon dom! Maar weegt niet op tegen een kampioenschapspunten vergooien op een wie weet wel curciaal moment.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 17:14:05
Hamilton is voor mij de banaan. Alonso zit daar niet ver vanaf! Eerst domweg in de rondte komende te staan terwijl de voorsprong riant genoeg is, de situatie te blijven controleren. Daarna je auto draaien alsof je je alleen op het circuit bevind om daarna in paniek intermediates te halen. Dan sla je de plank behoorlijk mis! Hamilton verspeeld hier hele belangrijke punten en hoe!! Jeromme was gewoon dom! Maar weegt niet op tegen een kampioenschapspunten vergooien op een wie weet wel curciaal moment.


Vreemde redenering. Hamilton tikte het gas iets te vroeg aan. Zo kennen we hem, altijd pushen. Waarom zou hij iets anders moeten doen en om dan alsnog in de fout te gaan (Brazilië 2008)?




Kootje

Hamilton zou voor mij de banaan zijn geweest als hij

A: Vettel niet in 'n fout had gedwongen
B: Button (na z'n spin) niet verschalkte
C: Webber niet piepelde tijdens de blauwe vlaggen

Maw: Zijn goede dingen heffen die domme acties (en dat waren het) weer op.
Ik hou 't dus op D'Ambrosio ,want ik geloof niet dat ik ooit zo hard gelachen heb.  ;D
Hamilton daarentegen verdiend zeker 'n eervolle vermelding.
Of moet ik oneervol zeggen.  ;)

Wizard

Citaat van: Franky R. op 31 juli 2011 - 17:16:49
Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 17:14:05
Hamilton is voor mij de banaan. Alonso zit daar niet ver vanaf! Eerst domweg in de rondte komende te staan terwijl de voorsprong riant genoeg is, de situatie te blijven controleren. Daarna je auto draaien alsof je je alleen op het circuit bevind om daarna in paniek intermediates te halen. Dan sla je de plank behoorlijk mis! Hamilton verspeeld hier hele belangrijke punten en hoe!! Jeromme was gewoon dom! Maar weegt niet op tegen een kampioenschapspunten vergooien op een wie weet wel curciaal moment.


Vreemde redenering. Hamilton tikte het gas iets te vroeg aan. Zo kennen we hem, altijd pushen. Waarom zou hij iets anders moeten doen en om dan alsnog in de fout te gaan (Brazilië 2008)?

Wat mij  verbaasd is dat als Vettel een matige race rijdt, van daken wordt geschreeuwd hoeveel beter andere zijn en vandaag verspeeld Hamilton zéér belangrijke punten, had hij vrijwel de snelste wagen onder zijn achterwerk en reed comfortabel aan de leiding, en mag zijn fout geen naam hebben? Ik vond zijn actie dom en onnodig! In deze fase van het kampioenschap, in deze fase van de race wordt het kaf van koren gescheid en dan schiet (alweer) Hamilton te kort. Net als in Brazilië 2008 en een jaar eerder in China en Brazilië. Kennelijk kan Hamilton wat minder omgaan met druk vanachter en dat mag best een naam hebben. Vandaag wel!! Als Hamilton deze gewoon zou hebben gepakt, was hij zeker weten de man van de race geweest. Want hij begon sterk. Jammer van deze dure fout en dus een banaan in mijn ogen.

Gerard

#10
Mag ik ook iemand anders dan een rijder nomineren?  :-\
Namelijk degene die besloot de SC NIET in te zetten na de brand bij Heidfeld!
ik vond het ronduit gevaarlijk hoe die auto op die plek bleef staan en achteruit werd gesleept
dit terwijl mensen de pits uitkwamen, andere coureurs met 300+ aan kwamen zeilen over het rechte stuk etc.. Wat mij betreft onbegrijpelijk! :o
met name ook alle zooi die de 'ontploffing veroorzaakte bij de pit-exit!
wat de rijders betreft... Heb ik bijna alle coureurs wel fouten zien maken..

met name Rosberg, die 'inters' ging halen, wat hem 3 plaatsen kostte... :'(

Wizard

Citaat van: Kootje op 31 juli 2011 - 17:18:54
Hamilton zou voor mij de banaan zijn geweest als hij

A: Vettel niet in 'n fout had gedwongen
B: Button (na z'n spin) niet verschalkte
C: Webber niet piepelde tijdens de blauwe vlaggen

Maw: Zijn goede dingen heffen die domme acties (en dat waren het) weer op.
Ik hou 't dus op D'Ambrosio ,want ik geloof niet dat ik ooit zo hard gelachen heb.  ;D
Hamilton daarentegen verdiend zeker 'n eervolle vermelding.
Of moet ik oneervol zeggen.  ;)

Hoezo opheffen? Hamilton heeft verloren, niet gewonnen. Inlopen op Vettel is van essentiëel belang, de McLaren was het hele weekend het snelst, zijn voorsprong was comfortabel, wat weegt dan zwaarder? De inhaalactie die hij plaatst op Webber of het vergooien van een  maximaal resultaat? De inhaalactie was een druppel op een goeiende plaat. Natuurlijk knap maar laten we niet doen alsof het een heldendaad was.

_Makke_

D'Ambrosio. Without any doubts. Was vandaag weeral duidelijk trager dan Glock en hij deed zijn pitcrew bijna een hartaanval krijgen.

Hamilton verkiezen vind ik wat te kort door de bocht. Deed het fantastisch tot zijn spin en de verkeerde bandenkeuze. Nu, zo'n bandenkeuze neem je uiteraard nooit zelf. Te weinig om de kluns van de race te zijn. Daar er genoeg piloten zijn die meer in de fout gingen.

Kootje

Hoezo opheffen ??

Nou ... simpel: Het één streept het ander weg.  ???
Even heel droog gezien ,maakte hij maar één foutje.  ::)

Z'n spin in de chicane kun je hem aanrekenen.
Het vervolg daarop ,waardoor hij z'n DT kreeg ,kun je nooit met 100% zekerheid van zeggen dat hij DiResta heeft gezien.
Indien dit niet het geval was ,deed hij dus eigenlijk niets fout.

De bandenwissel die ik als paniekwissel betitelde ,geld hetzelfde voor.
Oke .... doorgaans beslist de coureur.
Maar wat als z'n engineer hem overtuigd heeft dat het blijft regenen ??

En in die lijn bekeken ,vind ik dat de door mij genoemde acties ,dat ene foutje wel opheffen.
Ergo: géén banaan van de race ,wel 'n oneervolle vermelding.

0634

Citaat van: Gerard op 31 juli 2011 - 17:28:02
Mag ik ook iemand anders dan een rijder nomineren?  :-\
Namelijk degene die besloot de SC NIET in te zetten na de brand bij Heidfeld!
ik vond het ronduit gevaarlijk hoe die auto op die plek bleef staan en achteruit werd gesleept
dit terwijl mensen de pits uitkwamen, andere coureurs met 300+ aan kwamen zeilen over het rechte stuk etc.. Wat mij betreft onbegrijpelijk! :o

Hm, iedereen had toch ruimte zat? Prima beslissing lijkt mij.