Banaan Van De Race: Hongaroring!

Gestart door Wizard, 31 juli 2011 - 16:27:56

« vorige - volgende »

Wie is de banaan van Hongarije?

Hamilton
6 (40%)
Alonso
0 (0%)
Webber
0 (0%)
d'Ambrosio
5 (33.3%)
Massa
1 (6.7%)
Alonso
0 (0%)
Vettel
1 (6.7%)
Liuzzi
0 (0%)
Een ander namelijk...
2 (13.3%)

Totaal aantal stemmen: 12

Poll gesloten: 08 augustus 2011 - 22:14:50

0634

d 'Ambrosio. Spectaculaire manier van de pits inrijden, maar wel banaanwaardig lijkt me.

Franky R.

@Wizard,


Je redeneert nu wel erg eenzijdig.


Ja, Vettel wordt anders bekeken, want die rijdt nog altijd in de snelste auto op het moment. Zowel Button als Hamilton, maar ook een Alonso moeten alles op alles zetten willen ze een goed resultaat neer zetten.


En Hamilton doet dat weer anders dan een Alonso of een Button.


CitaatAls Hamilton deze gewoon zou hebben gepakt, was hij zeker weten de man van de race geweest. Want hij begon sterk. Jammer van deze dure fout en dus een banaan in mijn ogen


Hoe groot is de banaan dan voor Vettel. Die startte toch van pole... ::)  ...als ik jouw manier van redeneren volg.

Wizard

#17
Citaat van: Franky R. op 31 juli 2011 - 17:53:38
@Wizard,


Je redeneert nu wel erg eenzijdig.


Ja, Vettel wordt anders bekeken, want die rijdt nog altijd in de snelste auto op het moment. Zowel Button als Hamilton, maar ook een Alonso moeten alles op alles zetten willen ze een goed resultaat neer zetten.


En Hamilton doet dat weer anders dan een Alonso of een Button.


CitaatAls Hamilton deze gewoon zou hebben gepakt, was hij zeker weten de man van de race geweest. Want hij begon sterk. Jammer van deze dure fout en dus een banaan in mijn ogen


Hoe groot is de banaan dan voor Vettel. Die startte toch van pole... ::)  ...als ik jouw manier van redeneren volg.

Dan volg je hem niet goed. De McLarens waren beduidend sneller dus ontzettend knap dat Vettel zo lang deze heeft kunnen afhouden. Dat de druk vervolgens te hoog wordt met Hamilton in je versnellingsbak, soit, daar kun je gewicht aan hangen, ik doe dat niet. Anders is de situatie van Lewis. Die reed met de snelste wagen en een comfortabele voorsprong aan de leiding. Als je dit dan op zo'n lompe manier weggeeft vind ik dat knullig. De situatie is totaal niet te vergelijken met Vettel en de pole is geen maatstaf. Ik vind dat zelf erg onredelijk want dat McLaren een betere pace heeft dan Red Bull, is geen geheim. En tijdens de race ook gebleken. Dus laten we niet bewust de feiten in de wind slaan. Hamilton had de snelste wagen van de 3 (Vettel en Alonso) en finished achter beide terwijl hij comfortabel aan de leiding reed en verweg de snelste was. Als dat geen race weggeven is en onder de categorie banaan valt, weet ik het ook niet meer. Dan zal Lewis nooit wat fout kunnen doen...

0634

@ Franky: RedBull is in de regen niet de snelste hoor. Vettel reed gewoon goed, niet uitzonderlijk, maar wel gewoon goed. Ja, hij had zijn momenten, maar de rest ook. Dus om hem dat aan te rekenen...

_Makke_

Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 17:58:51
Als je dit dan op zo'n lompe manier weggeeft vind ik dat knullig. De situatie is totaal niet te vergelijken met Vettel en de pole is geen maatstaf.

Ik weet dat je geen al te hoge pet van Hamilton op hebt, maar zelfs dit kan ik daar amper in kaderen. Hamilton ging in de fout net als het terug begon te regenen. Dan is lomp in mijn ogen echt wel overdreven. Het was een fout, zonder enige twijfel, maar meer ook niet. Hij is lang niet de enige die tijdens de race, al dan niet onder druk, in de fout ging. Het gaat wat mij betreft te ver om nu te gaan beweren dat de rest het er beter vanaf bracht.

Hamilton is zéker niet de man van de race, maar ook niet de zogenaamde banaan (of kluns zoals het hier vroeger heette). Hij reed echt sterk tot aan, zowat, zijn enige fout.

Kootje

Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 18:07:23
Citaat van: monaco2011 op 31 juli 2011 - 18:05:18
Heb niet echt bananen gezien. Wat mij betreft is de starter van dit topic de banaan van de dag ;), vind het een beetje 'respectloos', al is dat misschien niet helemaal het goede woord

Nou prima. Dan host ik dit spel niet meer. Bij deze dus de laatste keer. Een persoonlijke aanval accepteer ik niet.
Dan doe ik 't wel  ;)
Persoonlijk vindt ik het 'n leuk topic
En diegenen die dit geen leuk topic vinden ,lezen het maar niet.
Simpel toch ??  ;D

_Makke_

Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 18:07:23
Citaat van: monaco2011 op 31 juli 2011 - 18:05:18
Heb niet echt bananen gezien. Wat mij betreft is de starter van dit topic de banaan van de dag ;), vind het een beetje 'respectloos', al is dat misschien niet helemaal het goede woord

Nou prima. Dan host ik dit spel niet meer. Bij deze dus de laatste keer. Een persoonlijke aanval accepteer ik niet.

Kom nou, die smiley staat daar niet voor niks. Ik denk dat er hier niemand rondloopt die jou mening niet respecteert. Ik ben daar een mooi voorbeeld van, daar mijn mening vaak afwijkt van de jouwe. Jouw meningen zijn onderbouwt, goed geargumenteerd en zodus ook welkom. Nu, gelukkig is dat hier bij de meesten zo, op een zéér kleine groep uitzonderingen na. Maar die vind je natuurlijk op alle fora.

T.Nuvolari

Hamilton. Verknoeide zijn eigen resultaat door een domme actie en foute keuzes.
d'Ambrosio zag er dom uit omdat het in de pits was, maar uiteindelijk was het niet meer dan een spin door rijden op de geverfde lijn en zo zijn er wel meer geweest vandaag.

Kootje

Citaat van: M@rc op 31 juli 2011 - 18:14:08
Hamilton. Verknoeide zijn eigen resultaat door een domme actie en foute keuzes.
d'Ambrosio zag er dom uit omdat het in de pits was, maar uiteindelijk was het niet meer dan een spin door rijden op de geverfde lijn en zo zijn er wel meer geweest vandaag.

Ja ... maar toch ::)
In de pits .... kom op zeg ,hoe hard rijden ze daar helemaal.

Vind het 'n groot verschil of je met 100+ km door 'n bocht heen rijd ,of met 80 op 'n recht stuk.  ;D

Wizard

Citaat van: Makke op 31 juli 2011 - 18:07:47
Ik weet dat je geen al te hoge pet van Hamilton op hebt, maar zelfs dit kan ik daar amper in kaderen. Hamilton ging in de fout net als het terug begon te regenen. Dan is lomp in mijn ogen echt wel overdreven. Het was een fout, zonder enige twijfel, maar meer ook niet. Hij is lang niet de enige die tijdens de race, al dan niet onder druk, in de fout ging. Het gaat wat mij betreft te ver om nu te gaan beweren dat de rest het er beter vanaf bracht.

Hamilton is zéker niet de man van de race, maar ook niet de zogenaamde banaan (of kluns zoals het hier vroeger heette). Hij reed echt sterk tot aan, zowat, zijn enige fout.

Je vergist je. Ik heb juist wel een hoge pet op van Hamilton, vandaar dat ik het juist zwaar afweeg. Als ik geen hoge pet zou ophebben had ik hier minder gewicht aan gehangen omdat het in mijn verwachtingspatroon past. Ik ben juist diegene geweest wat op andere fora de kritiek op Hamilton van tafel veegde. Omdat ik deze te hard en onterecht vond. Daarmee probeerde ik zijn acties niet goed te praten wel in het juiste context te plaatsen. Maar goed, op een ander forum had ik kritiek op Alonso en eerder op Kimi en prompt was ik een Kimi-basher en Alonso-basher. Met Schumacher het zelfde. Door de lovers als bashers neergezet en door de bashers als lover. Krommer kan niet. Ik probeer juist eerlijk dus zonder persoonlijke voorkeur een mening te vormen en ben een persoon die bashen of ophemelen ontkrachtig. Dan krijg je al snel een titel opgespeld. Maar goed, dat mag en dat kan. Ik projecteer het meestal op diegene die doet opspelden dus voel me er niet slecht bij. Je mag best weten dat ik vandaag gejuicht heb voor Lewis die snaarstrak Vettel versloeg en driftend met zijn McLaren over de Hongaroring knalde. Geweldig om te zien en des te teleurgestelder was ik toen hij dat ding lomp in de rondte slingerde. En ja, het begon te regenen, maar dat was voor Button niet anders. Het wolkje hing boven iedereen. En juist dan verwacht ik van een Alonso en Hamilton iets extra's. Hun zijn de maatstaf van de F1. Als een race dan wordt weggeven mag ik dat best bekritiseren en vind ik de kritiek terecht. Juist omdat een die hoge pet wel op heb en daardoor meer verwacht van Lewis en Fernando, dan van de gemiddelde rijder. Als beide dan falen, dan mag ik best een schot lozen richting beide. En in mijn ogen volledig terecht.

Folkert

Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 17:25:51
Citaat van: Franky R. op 31 juli 2011 - 17:16:49
Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 17:14:05
Hamilton is voor mij de banaan. Alonso zit daar niet ver vanaf! Eerst domweg in de rondte komende te staan terwijl de voorsprong riant genoeg is, de situatie te blijven controleren. Daarna je auto draaien alsof je je alleen op het circuit bevind om daarna in paniek intermediates te halen. Dan sla je de plank behoorlijk mis! Hamilton verspeeld hier hele belangrijke punten en hoe!! Jeromme was gewoon dom! Maar weegt niet op tegen een kampioenschapspunten vergooien op een wie weet wel curciaal moment.


Vreemde redenering. Hamilton tikte het gas iets te vroeg aan. Zo kennen we hem, altijd pushen. Waarom zou hij iets anders moeten doen en om dan alsnog in de fout te gaan (Brazilië 2008)?

Wat mij  verbaasd is dat als Vettel een matige race rijdt, van daken wordt geschreeuwd hoeveel beter andere zijn en vandaag verspeeld Hamilton zéér belangrijke punten, had hij vrijwel de snelste wagen onder zijn achterwerk en reed comfortabel aan de leiding, en mag zijn fout geen naam hebben? Ik vond zijn actie dom en onnodig! In deze fase van het kampioenschap, in deze fase van de race wordt het kaf van koren gescheid en dan schiet (alweer) Hamilton te kort. Net als in Brazilië 2008 en een jaar eerder in China en Brazilië. Kennelijk kan Hamilton wat minder omgaan met druk vanachter en dat mag best een naam hebben. Vandaag wel!! Als Hamilton deze gewoon zou hebben gepakt, was hij zeker weten de man van de race geweest. Want hij begon sterk. Jammer van deze dure fout en dus een banaan in mijn ogen.
Het zou jou ook sieren als je die anti Hamilton bril eens afzet. Misschien heb ik een Hamilton bril op af en toe, maar vandaag was hij niet alleen slecht en zeker ook niet de enige. Werd nog eens onterecht bestraft door een DT. Hij was vandaag niet de beste, al scheelt het niet veel
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Sorry, ik heb de bril geleend van Kootje. :D

Kootje

Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 18:22:45
Sorry, ik heb de bril geleend van Kootje. :D

Hmmm .... ik had toch juist 'n Hamilton bril.  ;)
Maaruh .... zie je dan nu ook dat niemand op Rosberg heeft gestemd ??  :P

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Banaan van de race is dan toch Hamilton voor mij, die had deze race op z'n sloffen kunnen winnen vandaag.
Spinnen, penalty en verkeerde bandenkeuze doen mij dit besluiten.

Trouwens Wizard, volgende keer er een polletje aan koppelen en er aan het einde van het seizoen alles optellen.
Dan hebben we ook een 'banaan van het jaar'  ;D