Gran Premio de España Santander de Formula One

Gestart door Enzo, 15 mei 2011 - 18:25:56

« vorige - volgende »

Enzo


20 mei 2011
10:00-11:30 Eerste vrije training
14:00-15:30 Tweede vrije training

21 mei 2011
11:00-12:00 Derde vrije training
14:00-15:00 Kwalificatie

22 mei 2011
14:00 Race

Lap Record:
K Räikkönen Ferrari 1:21.670

De Grote Prijs van Spanje, welke gereden zal worden op het circuit van Catalunya, is alweer de vijfde ronde van het 2011 F1 wereldkampioenschap.

In 2010 zagen we de dat Mark Webber op dominante wijze de winst claimde. De Australiër startte vanaf pole en zou de gehele race op kop liggen. De race had de nodige spannende momenten, de crash van Hamilton tegen het einde van de race was het meest opvallend. Door  deze crash werd Alonso tweede, Vettel nipt derde en Schumacher kwam als vierde over de streep.

Incident Hamilton:



Traditie getrouw komen de teams met de nodige upgrades naar Catalunya. De vraag is welk team de grootste sprong weet te maken in de jacht op de Rode stieren. Barcelona is de grote graadmeter voor de teams, de auto's die hier goed presteren zullen dat dan ook op de andere circuits kunnen.

DRS en Pirelli hebben voor flink wat sensatie gezorgd in de eerste paar races, maar dit waren ook circuits die zich goed leende voor dergelijk spektakel. Het circuit in Catalunya staat te boek als een baan waar inhalen lastig is. Het zal interessant zijn om te zien of DRS en Pirelli hier ook voor de vele inhaalacties  kunnen zorgen.

Volgend weekend is het alweer zover, we kunnen ons gaan opmaken voor de Gran Premio de España Santander de Formula One.

JimmySPA

Gaan we weer. Inhalen op het rechte stuk en voor de rest een optocht. SAAAAAI
Idiote DRS  :-\

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Enzo

Citaat van: JimmySPA op 15 mei 2011 - 18:55:58
Gaan we weer. Inhalen op het rechte stuk en voor de rest een optocht. SAAAAAI
Idiote DRS  :-\

Ik denk dat je niet te snel moet oordelen, het prestatieverschil tussen nieuwe en oude banden is enorm. Dit gegeven samen met KERS en DRS kan wel eens voor een andere grote prijs van Spanje zorgen dan dat we tot nu toe gewend zijn. Daar hoop ik op althans!  8)

Daarnaast vind ik het wel spannend om te zien waar McLaren, Ferrari en Mercedes staan t.o.v. Red Bull na de upgrades.

Gerard

Ik denk ook niet dat we een saaie race krijgen! Ik hoop dat het DRS stuk niet op het rechte stuk zal zijn, dan hebben we namelijk meerdere plekken waar ingehaald wordt!
Verder hoop ik dat de updates Mercedes verder naar voren brengen!
BRING IT ON :)

robbert

gelukkig zien de meeste het wel positief in hoe het zit met inhaalpogingen, toch hebben we toch enkele die het zwart inzien.

Ik denk ook dat we een betere grand prix van spanje zullen krijgen dan de vorige edities

Gerard

Ik denk dat Jim een beetje in de war is... Hij denkt  namelijk dat ze volgende week in Valencia gaan rijden ;D (Geintje) ;)

Folkert

Citaat van: Enzo op 15 mei 2011 - 19:02:13
Citaat van: JimmySPA op 15 mei 2011 - 18:55:58
Gaan we weer. Inhalen op het rechte stuk en voor de rest een optocht. SAAAAAI
Idiote DRS  :-\

Ik denk dat je niet te snel moet oordelen, het prestatieverschil tussen nieuwe en oude banden is enorm. Dit gegeven samen met KERS en DRS kan wel eens voor een andere grote prijs van Spanje zorgen dan dat we tot nu toe gewend zijn. Daar hoop ik op althans!  8)

Daarnaast vind ik het wel spannend om te zien waar McLaren, Ferrari en Mercedes staan t.o.v. Red Bull na de upgrades.
Denk nog steeds dat RBR te hoog is voor de rest. Al hoop ik dat vooral Mclaren grote stap heeft gemaakt. Maar ik ben bang dat Newey na dit jaar maar goddelijke of koninklijke status moet worden aangemeten. Wat kan die man auto's bouwen :(
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

#7
We hebben dit jaar een onwaarschijnlijk laag aantal crashes en vooral uitvabeurten gezien, en aangezien de heren 8 motoren mogen gebruiken, verwacht ik komende race toch wel een aantal (onverwachte) uitvallers ::)

Folkert

Laten we hopen dat het Vettel is :P

Voor het WK dan  8)
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

het zal wel een ferrari zijn, die hadden tijdens de trainingen en kwalificatie al betrouwbaarheidsproblemen in turkije

Enzo

#10
Vorig jaar beleefde Mark Webber hier zijn eerste overwinning in 2010, een snaarstrak weekend van de Australiër.  8)

http://www.gppits.net/nieuws/video_mark_webber_onboard_spanje/

Gerard

#11
Van mij mag Webber nu ook weer winnen hoor... Of Lewis, of Jenson, of Nico, of.... Kobayashi ???
Als het maar niet weer Vettel is ;D
Ik ben fan van die man, maar als hij na Singapore al kampioen is, is er geen lol meer aan in het WK ;)

Franky R.

Citaat van: Gerard op 16 mei 2011 - 08:46:23
Van mij mag Webber nu ook weer winnen hoor... Of Lewis, of Jenson, of Nico, of.... Kobayashi ???
Als het maar niet weer Vettel is ;D
Ik ben fan van die man, maar als hij na Singapore al kampioen is, is er geen lol meer aan in het WK ;)

Ik ga voor Nico of Kobayashi...En Heidfeld mag nu eindelijk ook eens op die hoogste trede staan. 8)

Gerard

dat zou wel gaaf zijn zeg, als Kobayashi in een totaal verregende race (of door magistraal inhaalwerk) de race zou winnen!! :D  8)

Enzo