""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

Franky R.

Schitterend idd...het er ook eentje als bureaublad van Scheckter in zijn T3 zitten...Dan zie je van hoever de sport is gekomen.








Jehoentelaar

Het is gewoon griezelig om te zien hoe minimaal de ruimte is voordat de impact van een crash je benen opeet in die dingen.

0634

Ik wou net zeggen, je ziet dat de jaren 70 niet s werelds veiligste zijn geweest.

Racingnews365

en dan te bedenken dat er nauwelijks medische assistentie was, de vangrail niet vastgeschroefd was, er geen uitloopstroken waren en bij een flinke crash die auto in de fik vloog!

Leuke documentaire over de jaren 70 Life on the limit!
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Kootje

Leuk zou ik 'm niet willen noemen, wel indrukwekkend. ;)

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 02 januari 2015 - 22:11:31
Het is gewoon griezelig om te zien hoe minimaal de ruimte is voordat de impact van een crash je benen opeet in die dingen.
Snap je meteen waarom die mannen als helden werden gezien. Tot aan de generatie van Prost-Senna-Mansell heeft in zo'n aluminium koekeblik van een auto gereden.

0634

Held als in de zin van 'sportheld' onderstreep ik, maar dat waren latere generaties dan ook. Held als in de andere betekenis vind ik persoonlijk onzinnig. Zij stapten er zelf in, niemand dwong ze. Ik kan me maar twee gevallen herinneren van mannen die acuut stopten doordat zij het gevaar te groot vonden en het dodental te hoog: Hawthorn en Stewart. Misschien waren er nog wel een paar, geen idee, maar als ik een paar rondjes ga sparren tegen Mike Tyson kan je me ook een held noemen, maar persoonlijk vind ik het gewoon 'dom'. Nou is dat wel een wat extremer voorbeeld, maar chargeren mag in een discussie ;).

sjakie

Citaat van: Miguel op 25 december 2014 - 15:31:17
Zelfde idee als Penske destijds dus.

Ten tijde van Penske F1 werden de wagens inderdaad in Amerika ontworpen en gebouwd. Ironisch echter dat toen Penske weer volledig gericht was op CART/Indycar de wagens werden ontworpen en gebouwd in Engeland...

sjakie

Citaat van: Jeroen op 04 januari 2015 - 11:08:53
Held als in de zin van 'sportheld' onderstreep ik, maar dat waren latere generaties dan ook. Held als in de andere betekenis vind ik persoonlijk onzinnig. Zij stapten er zelf in, niemand dwong ze. Ik kan me maar twee gevallen herinneren van mannen die acuut stopten doordat zij het gevaar te groot vonden en het dodental te hoog: Hawthorn en Stewart. Misschien waren er nog wel een paar, geen idee, maar als ik een paar rondjes ga sparren tegen Mike Tyson kan je me ook een held noemen, maar persoonlijk vind ik het gewoon 'dom'. Nou is dat wel een wat extremer voorbeeld, maar chargeren mag in een discussie ;).

Ik meen dat in 1990 Nigel Mansell in een interview beweerde dat een formule 1 coureur nooit overbetaald kon zijn gezien het gevaar. Commentaar van de Britse journalist Nigel Roebuck daarop was dat hij Mansell zou adviseren eens met professionele brandweerlieden te gaan praten. Over helden gesproken...

SDG

Citaat van: Franky R. op 02 januari 2015 - 21:41:24
Schitterend idd...het er ook eentje als bureaublad van Scheckter in zijn T3 zitten...Dan zie je van hoever de sport is gekomen.




Let ook op die extra brandwerende 'sjaal' die aan de helm vasthangt. James Hunt reed ook steevast zo rond.

SDG

Beste wensen aan Jenson Button, want hij wordt er vandaag 35. Waar is de tijd van de 20-jarige debutant zeg...  :)


rafael25

Via een Finse journalist is ons zojuist ter oren gekomen dat het zoontje van Kimi Raikkonen de naam Robin heeft gekregen!

rafael25


Jehoentelaar

Ik moet eerlijk zeggen dat ik inderdaad echt niet meer kan wachten.

Perton

Ik kan prima wachten. Besef me net zelfs dat ik de eerste race gewoon ga missen. Da's dus op zondag in de trein elke Metro die ik zie liggen compleet negeren en dan 's avonds de race downloaden.