""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Jeroen op 17 november 2013 - 19:12:12
Wat ik altijd heb begrepen dat Senna zo weinig verwondingen had (m.n. door de zij-impact van het ongeluk) dat hij als de stuurstang zijn hoofd niet had door boort, hij waarschijnlijk zelfstandig uit had kunnen stappen.

Maar ik heb geen zin om dat nu na te zoeken. Bovendien gaan er zoveel verhalen over rond dat ik niet precies meer weet wat nou precies waar is. Niet alleen over de verwondingen, ook over de oorzaak.

Als dat wiel (incl. ophangingsonderdelen) niet richting zijn hoofd was gevlogen, dan had hij het overleefd ja. Maar omdat dat wel gebeurde, werd zijn hoofd dus wel gigantisch toegetakeld: de rauwe impact zorgde voor schedelbasisfracturen en dan werd z'n helm ook nog eens doorboord.

Je kunt zeggen dat hij stierf door die draagarm, maar schedelbasisfractuur is net zo dodelijk, het is overigens ook waar Ratzenberger aan stierf.

Matthijs

Kennen jullie deze afbeelding al?


Maikel0230

Neen, die had ik nog niet gezien Matthijs, jammer dat het enkel bij deze afbeelding is gebleven en niet de realiteit.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Yep. Die afbeelding heb ik al vaak gezien en elke keer denk ik: was het maar zo geweest.

Gerard

Klopt, die circuleert al jaren rond op het internet....

KVDracer


NielsD

Stel je voor dat-ie nog geleefd had..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Arthur

Citaat van: NielsD op 20 november 2013 - 21:39:39
Stel je voor dat-ie nog geleefd had..

Een centimeter hoger die ophanging en hij was afgeketst op zijn helm, jammerlijk genoeg was de inslag op zijn vizier :'(
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

rafael25


Franky R.


@rafael25,

Dat hij langzamer mag worden... ;D ;D ;D
;)



rafael25

Citaat van: Franky R. op 10 december 2013 - 19:16:06

@rafael25,

Dat hij langzamer mag worden... ;D ;D ;D
;)
Mooi, dat kost hem 1 tot 2 tienden per rondje!
Ferrari van harte gefeliciteerd in 2014!

0634

Die hebben meer nodig dan 1 of 2 tienden per ronde ;).

Wallie

En ging Schumi ook niet beter rijden toen hij vader werd in 1996/1997
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

0634

Met een paar jaar vertraging misschien ;).

Naah, dat vader worden je langzamer of sneller maakt is een fabel. Geloof ik niks van.

SDG

Citaat van: Jeroen op 11 december 2013 - 23:08:31
Met een paar jaar vertraging misschien ;).

Naah, dat vader worden je langzamer of sneller maakt is een fabel. Geloof ik niks van.

Keke Rosberg reed een paar weken na de geboorte van Nico in ieder geval het snelste kwalificatierondje ooit tot dan toe.  ;)