""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: robbert op 03 oktober 2013 - 07:20:06
dat denk ik ook niet


Het lijkt mij stug dat RBR een ECU achterover kan drukken...Me dunkt dat alles geregistreerd en moeten de spullen weer worden ingeleverd na een GP?


???

Maikel0230

Sebastian Vettel heeft zelf toegegeven dat Red Bull een Traction Control heeft ontwikkeld

ik citeer uit de Q&A met de website van Formula1.com

CitaatQ: Sebastian, there was a lot of hype about the Red Bull 'traction control' in Singapore. Can you explain the state of affairs?

Vettel: Well, of course, as everybody witnessed it worked in Singapore. We'd been working on it all Friday and Saturday, and yes, on Sunday it worked perfectly for the first time - when it mattered. I am sure for the races to come that we will be able to enhance the system even further - to profit even more.

Bron: http://www.formula1.com/news/interviews/2013/10/15032.html

Dat is toch tegen de 'spirit of the rules' niet, TC is verboden en kan in mijn ogen niet.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

aangezien de fia er niks mee doet, zal het niet verboden zijn é. Het is niet rechtstreeks een tc systeem, maar iets dat het nabootst ofzo. En dat zou niet verboden zijn, anders de fia ging al lang het verboden hebben. Of zou de fia en redbull onder 1 hoedje spelen? Dat geloof ik niet, zou de sport veel schade aanbrengen

0634

Dit is wat Horner, Vettel en Alonso ervan vinden: http://www.autosport.com/news/report.php/id/110290

Storm in een glas water. Zelfs Alonso vindt dat.

Enzo

Citaat van: Maikel0230 op 03 oktober 2013 - 19:36:45
Sebastian Vettel heeft zelf toegegeven dat Red Bull een Traction Control heeft ontwikkeld

ik citeer uit de Q&A met de website van Formula1.com

CitaatQ: Sebastian, there was a lot of hype about the Red Bull 'traction control' in Singapore. Can you explain the state of affairs?

Vettel: Well, of course, as everybody witnessed it worked in Singapore. We'd been working on it all Friday and Saturday, and yes, on Sunday it worked perfectly for the first time - when it mattered. I am sure for the races to come that we will be able to enhance the system even further - to profit even more.

Bron: http://www.formula1.com/news/interviews/2013/10/15032.html

Dat is toch tegen de 'spirit of the rules' niet, TC is verboden en kan in mijn ogen niet.

Gezien zijn reactie in vraag drie van hetzelfde interview, denk ik dat Vettel maar wat lult.
Volgens mij is er geen sprake van TC, maar heeft hij geen zin meer om het te ontkennen.

Jozef

Idd, geen zin om te ontkennen, in combinatie met de wetenschap dat er toch niks illegaal is. Ik hou helemaal niet van Vettel, maar vind dat hij hier wel goed mee omgaat.

En wat Alonso zegt (wat ik eerder ook al opmerkte :P): al tijdens de wintertesten in Barcelona waren deze geluiden te horen, er is dus ook niets nieuws onder de zon omdat een paar websites dit ineens publiceren als "nieuwe vinding na een fanvideo uit Singapore".

robbert

Citaat van: Jozef op 04 oktober 2013 - 01:26:13
Idd, geen zin om te ontkennen, in combinatie met de wetenschap dat er toch niks illegaal is. Ik hou helemaal niet van Vettel, maar vind dat hij hier wel goed mee omgaat.

En wat Alonso zegt (wat ik eerder ook al opmerkte :P): al tijdens de wintertesten in Barcelona waren deze geluiden te horen, er is dus ook niets nieuws onder de zon omdat een paar websites dit ineens publiceren als "nieuwe vinding na een fanvideo uit Singapore".

ja toen ging de fia wel ingegrepen hebben, dus niks mis mee, en opnieuw een goeie uitvinding van newey

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 03 oktober 2013 - 19:36:45
Dat is toch tegen de 'spirit of the rules' niet, TC is verboden en kan in mijn ogen niet.

Cynisme is je vreemd? ;)

0634

Ferrari mag dan het succesvolste F1-merk ooit zijn, ze moeten op gaan passen voor die status. Qua polepositions zijn ze alvast geen alleenheerser meer op motorengebied dan. 

Vettel zorgde zaterdag voor de 208e pole voor een door Renault-aangedreven wagen en dat is precies evenveel als door Ferrari-aangedreven wagens...

En ik vermoed dat Renault eerdaags over Ferrari heen gaat... ;)

robbert

daarom dat ze niet langer meer het legendarische team zullen zijn. Straks zal redbull nog veel meer bereikt hebben dan ferrari. Ferrari heeft een statuut als legendarisch, maar dan moeten ze wel in staat zijn om aan de top te rijden, en dat zijn ze niet

Oei, ben weer bezig over ferrari. Mijn excuses :)

0634

Mwah, ik vind 'legendarisch' niet perse gelden voor de meest succesvolle. Ferrari is legendarisch vanwege Enzo, Nuvolari, Ascari, Fangio, Collins, Hawthorn, Lauda, Villeneuve, noem maar op. En omdat ze er als enige vanaf dag één bij waren. Niet omdat ze de meeste zeges haalden, m.i..

Geldt ook voor McLaren. Die historie is zo rijk, zo groot, dat het hele team voor mij bij een hoofdrol speelt in de geschiedenis. Geldt ook voor (het echte) Lotus, Cooper, BRM, Brabham, Vanwall, Williams, Benetton. Allemaal hebben ze hun plek verdiend.

Red Bull is daar nog niet. Komen er wel, maar is nu nog te vroeg. Natuurlijk zal men over 20 jaar terugkijken en diep buigen, maar dat duurt nog even. Qua titels en zeges duurt het overigens ook nog wel even hoor. Ook Adrian Newey stopt er eens mee. En dat is, denk ik, een bijna niet op te vangen verlies, meer nog dan Vettel.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2013 - 20:00:10
Mwah, ik vind 'legendarisch' niet perse gelden voor de meest succesvolle. Ferrari is legendarisch vanwege Enzo, Nuvolari, Ascari, Fangio, Collins, Hawthorn, Lauda, Villeneuve, noem maar op. En omdat ze er als enige vanaf dag één bij waren. Niet omdat ze de meeste zeges haalden, m.i..

Geldt ook voor McLaren. Die historie is zo rijk, zo groot, dat het hele team voor mij bij een hoofdrol speelt in de geschiedenis. Geldt ook voor (het echte) Lotus, Cooper, BRM, Brabham, Vanwall, Williams, Benetton. Allemaal hebben ze hun plek verdiend.

Red Bull is daar nog niet. Komen er wel, maar is nu nog te vroeg. Natuurlijk zal men over 20 jaar terugkijken en diep buigen, maar dat duurt nog even. Qua titels en zeges duurt het overigens ook nog wel even hoor. Ook Adrian Newey stopt er eens mee. En dat is, denk ik, een bijna niet op te vangen verlies, meer nog dan Vettel.

En eens stopt de dominantie van RBR. En dan? Blijven ze dan in F1 en hoe lang? Wordt het een middenmoter of zakken ze verder weg? Misschien wordt de geldstroom eens een straaltje?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Arthur op 07 oktober 2013 - 21:09:58
Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2013 - 20:00:10
Mwah, ik vind 'legendarisch' niet perse gelden voor de meest succesvolle. Ferrari is legendarisch vanwege Enzo, Nuvolari, Ascari, Fangio, Collins, Hawthorn, Lauda, Villeneuve, noem maar op. En omdat ze er als enige vanaf dag één bij waren. Niet omdat ze de meeste zeges haalden, m.i..

Geldt ook voor McLaren. Die historie is zo rijk, zo groot, dat het hele team voor mij bij een hoofdrol speelt in de geschiedenis. Geldt ook voor (het echte) Lotus, Cooper, BRM, Brabham, Vanwall, Williams, Benetton. Allemaal hebben ze hun plek verdiend.

Red Bull is daar nog niet. Komen er wel, maar is nu nog te vroeg. Natuurlijk zal men over 20 jaar terugkijken en diep buigen, maar dat duurt nog even. Qua titels en zeges duurt het overigens ook nog wel even hoor. Ook Adrian Newey stopt er eens mee. En dat is, denk ik, een bijna niet op te vangen verlies, meer nog dan Vettel.

En eens stopt de dominantie van RBR. En dan? Blijven ze dan in F1 en hoe lang? Wordt het een middenmoter of zakken ze verder weg? Misschien wordt de geldstroom eens een straaltje?


Dan is die opmerking over die energiedrankjesfabrikant van Lewis een aantal jaar geleden nog niet zo gek bedacht, wel? ???

0634

Is het ook niet, maar er zijn zoveel echte raceteams niet meer aanwezig, ook hele illustere, dat het wel makkelijk is om, mocht RBR er niet meer zijn, te roepen dat het logisch is want ze waren maar een drankjesfirma die het racen er wat bij deed..

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2013 - 21:51:18
Is het ook niet, maar er zijn zoveel echte raceteams niet meer aanwezig, ook hele illustere, dat het wel makkelijk is om, mocht RBR er niet meer zijn, te roepen dat het logisch is want ze waren maar een drankjesfirma die het racen er wat bij deed..


Hmm, Benetton? Racende Polofabrikant...waarom zijn ze ook alweer gestopt? 8)