""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Kootje op 18 maart 2013 - 21:14:46
Citaat van: Wings op 18 maart 2013 - 20:51:00
Citaat van: Kootje op 18 maart 2013 - 17:12:06
Vind ik toch anders. Sauber is geen Ferrari, Toro Rosso wel Red Bull.
Maar goed .... het is wel begrijpelijk, de belangen in Ferrari zijn er nu eenmaal wel bij Sauber.

Wat is er anders aan? Red Bull heeft nauwe banden met STR, Ferrari met Sauber. Maar de vraag, de strekking, blijft gelijk; je vraagt derden om hulp.

Dat zeg ik toch?
Ferrari is géén Sauber, Toro Rosso is wél Red Bull.

Het verschil zit 'm erin dat Sauber slechts klant is van Ferrari, terwijl Toro Rosso het opleidingsteam van Red Bull is en dezelfde eigenaar heeft. Logischerwijs hebben zij dan ook dezelfde belangen, wat voor Ferrari en Sauber niet opgaat.

Dat maakt geen verschil op sportief vlak. Red Bull en STR mogen dan wel dezelfde 'vader' hebben, ze strijden voor eigen succes. En op papier gewoon twee verschillende teams (Zwitsers en Italiaans).

Franky R.

Citaat van: Wings op 18 maart 2013 - 21:50:17
Citaat van: Kootje op 18 maart 2013 - 21:14:46
Citaat van: Wings op 18 maart 2013 - 20:51:00
Citaat van: Kootje op 18 maart 2013 - 17:12:06
Vind ik toch anders. Sauber is geen Ferrari, Toro Rosso wel Red Bull.
Maar goed .... het is wel begrijpelijk, de belangen in Ferrari zijn er nu eenmaal wel bij Sauber.

Wat is er anders aan? Red Bull heeft nauwe banden met STR, Ferrari met Sauber. Maar de vraag, de strekking, blijft gelijk; je vraagt derden om hulp.

Dat zeg ik toch?
Ferrari is géén Sauber, Toro Rosso is wél Red Bull.

Het verschil zit 'm erin dat Sauber slechts klant is van Ferrari, terwijl Toro Rosso het opleidingsteam van Red Bull is en dezelfde eigenaar heeft. Logischerwijs hebben zij dan ook dezelfde belangen, wat voor Ferrari en Sauber niet opgaat.

Dat maakt geen verschil op sportief vlak. Red Bull en STR mogen dan wel dezelfde 'vader' hebben, ze strijden voor eigen succes. En op papier gewoon twee verschillende teams (Zwitsers en Italiaans).
Je zegt het zelf al...op papier. Denk terug aan de ruzie tussen Marko en Alguersauri tijdens de VT in Zuid-Korea 2011. Twee verschillende teams?

0634

En waar was Alguersuari het volgende seizoen? Precies ja. Bij het UWV. ;)

Wings

Citaat van: Franky R. op 19 maart 2013 - 02:41:42
Je zegt het zelf al...op papier. Denk terug aan de ruzie tussen Marko en Alguersauri tijdens de VT in Zuid-Korea 2011. Twee verschillende teams?

Tsja, Ferrari heeft die invloed kennelijk ook bij Sauber. Enige verschil is dat ze geen aandelen bezitten wat niet bepalend is voor de sportiviteit. Hoe je het ook wendt of keert, het komt in alle vormen voor bij de topteams. Als je daarom een team verafschuwd zou je de topteams inclusief de teams die er aan mee doen moeten verafschuwen. Ik vind het spijkers zoeken op laag water. Elk (top)team heeft z'n streken.

Franky R.

Citaat van: Wings op 19 maart 2013 - 17:13:18
Citaat van: Franky R. op 19 maart 2013 - 02:41:42
Je zegt het zelf al...op papier. Denk terug aan de ruzie tussen Marko en Alguersauri tijdens de VT in Zuid-Korea 2011. Twee verschillende teams?

Tsja, Ferrari heeft die invloed kennelijk ook bij Sauber. Enige verschil is dat ze geen aandelen bezitten wat niet bepalend is voor de sportiviteit. Hoe je het ook wendt of keert, het komt in alle vormen voor bij de topteams. Als je daarom een team verafschuwd zou je de topteams inclusief de teams die er aan mee doen moeten verafschuwen. Ik vind het spijkers zoeken op laag water. Elk (top)team heeft z'n streken.
Niet mee eens. Stel dat Perez had gezegd 'flikker op', had het dan zijn baan gekost? Hoogstwaarschijnlijk niet! Dat gebeurde wel bij Toro Rosso met Jaime.

Wings

Wie weet heeft Pérez dat wel gezegd en was hij daarom nog niet rijp voor een topteam aldus Ferrari. Niets is wat het lijkt. ;) Bovendien veranderen de potentiële gevolgen niets aan de essentie van de vraagstelling. Deze is exact gelijk.

Franky R.

#846
Citaat van: Wings op 20 maart 2013 - 07:14:16
Wie weet heeft Pérez dat wel gezegd en was hij daarom nog niet rijp voor een topteam aldus Ferrari. Niets is wat het lijkt. ;) Bovendien veranderen de potentiële gevolgen niets aan de essentie van de vraagstelling. Deze is exact gelijk.
Hm, ja? En daarom is Jaime werkeloos en rijdt Perez nu voor McLaren?

Wings

Dat staat los van elkander. Tenzij jij wilt beweren dat Pérez daar door Ferrari is geplaatst.

Franky R.

Citaat van: Wings op 21 maart 2013 - 10:46:33
Dat staat los van elkander. Tenzij jij wilt beweren dat Pérez daar door Ferrari is geplaatst.
Echt waar joh?
Jaime werd gedumpt, terwijl men [Marko] aan het lijntje hield. Nadien kon Jaime aan de kant toekijken. Sergio was kennelijk vrij genoeg om de overstap naar McLaren te maken.

Wings

Franky, met al mijn respect, wat heeft het één met het ander te maken? Bovendien verandert er nog steeds niks aan de essentie van de vraag aan derden. Primair vraag je aan een ander om te helpen.


Iceman2012

Citaat van: Wings op 21 maart 2013 - 17:00:29
Franky, met al mijn respect, wat heeft het één met het ander te maken? Bovendien verandert er nog steeds niks aan de essentie van de vraag aan derden. Primair vraag je aan een ander om te helpen.
bij de één is het meer een vraag (Sauber), bij de ander meer een opdracht (STR) misschien?

Wings

Bij beiden kan er sprake zijn van contractuele afspraken. Maar dat is secundair.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 21 maart 2013 - 17:03:52
Dit is trouwens ook leuk weetje: http://www.gppits.net/nieuws/uniek_ferrari-record_voor_massa/


Zeker. Vraag me alleen af of Felipe daar ook zo over denkt...

0634

Citaat van: Fabian op 21 maart 2013 - 17:57:29
Citaat van: Jeroen op 21 maart 2013 - 17:03:52
Dit is trouwens ook leuk weetje: http://www.gppits.net/nieuws/uniek_ferrari-record_voor_massa/


Zeker. Vraag me alleen af of Felipe daar ook zo over denkt...

Tuurlijk wel. Als ie het record niet had willen hebben, had ie afgelopen winter weg moeten gaan bij Ferrari!