Robert kubica crasht

Gestart door KVDracer, 06 februari 2011 - 12:04:18

« vorige - volgende »

Zal Robert Kubica ooit nog als coureur terug keren in de F1?

Ja maar kan nog wel aantal jaar duren
niet volgend seisoen maar die daar op
nee hij keer niet meer terug
weet niet

gloudiesaurus

Wel opvallend dat hij juist in de een rally - bolide wil gaan testen terwijl hij daarin zo hard crashte. Voor een F1 - comeback zou een Formule 1 - bolide logischer zijn...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Een F1-bolide besturen vergt wel effe wat meer van je lijf, dus daar kan je nooit mee beginnen. Verstandig lijkt het me om ook te karten om de 'aansturing' van zijn hand te testen.

Wizard

Citaat van: Fabian op 21 augustus 2012 - 01:05:14
Tja Kubica. Direct na zijn crash was ik ervan overtuigd dat hij terug zou keren in de Formule 1. Kubica is een echte doorzetter, maar ik begin nu steeds meer te twijfelen aan zijn terugkeer in de F1. Teams zullen Kubica eerst de kans moeten geven om te testen in een F1 auto, maar dan zal het nog steeds een gok blijven. Kan Kubica een heel seizoen aan?

Persoonlijk hoop ik nog steeds op een terugkeer van Robert. Ik vond hem altijd een smaakmaker. Maar of ie nog in een F1 auto gaat racen? Ik weet het echt niet.

Probleem is dat er weinig testtijd is. ;)

Wizard

Citaat van: gloudiesaurus op 21 augustus 2012 - 18:54:09
Wel opvallend dat hij juist in de een rally - bolide wil gaan testen terwijl hij daarin zo hard crashte. Voor een F1 - comeback zou een Formule 1 - bolide logischer zijn...

Angst overwinnen?

Kootje

Citaat van: Wizard op 22 augustus 2012 - 16:54:56
Citaat van: Fabian op 21 augustus 2012 - 01:05:14
Tja Kubica. Direct na zijn crash was ik ervan overtuigd dat hij terug zou keren in de Formule 1. Kubica is een echte doorzetter, maar ik begin nu steeds meer te twijfelen aan zijn terugkeer in de F1. Teams zullen Kubica eerst de kans moeten geven om te testen in een F1 auto, maar dan zal het nog steeds een gok blijven. Kan Kubica een heel seizoen aan?

Persoonlijk hoop ik nog steeds op een terugkeer van Robert. Ik vond hem altijd een smaakmaker. Maar of ie nog in een F1 auto gaat racen? Ik weet het echt niet.

Probleem is dat er weinig testtijd is. ;)

In 'n oude auto mag hij rijden zoveel hij wil.
Zolang er maar geen nieuwe onderdelen en/of huidig rubber opzit(ten).
Probleem is dat hij nog steeds niet voldoende hersteld is om zich daar aan te wagen.
Hopelijk komt het in de nabije toekomst nog zover.

Wizard

Dat is leuk en aardig maar waar moet het tegen afgezet worden?

Kootje

Meen je dat nu echt ?? :o

Dat lijkt me nu echt niet zo'n probleem hoor.
Als hij bijvoorbeeld in 'n 2010 Renault plaats neemt en dan z'n rondjes mag rijden op pak 'm beet Silverstone, dan is er data genoeg voor handen om te vergelijken en te kijken of hij nog steeds snel genoeg is.  ::)

Wizard

Als dat zo simpel lag, zou er veel meer getest worden met rookies. Natuurlijk kun je wel iets aflezen, maar dan nog kun je het niet altijd afzetten. Denk alleen al aan het feit dat omstandigheden (weer, rubber op de baan, bandencondities) het beeld kunnen verbleken.

Kootje

Citaat van: Wizard op 22 augustus 2012 - 18:09:46
Als dat zo simpel lag, zou er veel meer getest worden met rookies. Natuurlijk kun je wel iets aflezen, maar dan nog kun je het niet altijd afzetten. Denk alleen al aan het feit dat omstandigheden (weer, rubber op de baan, bandencondities) het beeld kunnen verbleken.

Tuurlijk speelt dat ook mee.
Maar dat neemt niet weg dat je je wel degelijk 'n goed beeld kunt vormen.
Zeker waar het Kubica betreft, omdat je zijn data tegen zijn data af kunt zetten.
Men weet wat hij waar kan in 'n 2009/2010 auto.

Maar goed, voorlopig kunnen we hier alleen nog maar op hopen want dat is nog helemaal niet aan de orde.


gloudiesaurus

Een F1 - test zou veel zeggen, ook bij Kubica zelf. Heeft hij het gevoel nog, gaat het überhaupt wel?
Maar dan gaat hij sowiezo eerst nog in een simulator stappen denk ik... maar zover is het dus nog niet. Als het ooit zover komt....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Citaat van: gloudiesaurus op 22 augustus 2012 - 22:37:10
Een F1 - test zou veel zeggen, ook bij Kubica zelf. Heeft hij het gevoel nog, gaat het überhaupt wel?
Maar dan gaat hij sowiezo eerst nog in een simulator stappen denk ik... maar zover is het dus nog niet. Als het ooit zover komt....
Dat is inderdaad maar de vraag. Komt het ooit nog zover? Persoonlijk hoop ik het van harte, want ik denk dat Kubica een meerwaarde zou zijn voor sommige teams in de middenmoot. Maar het is inderdaad erg belangrijk om te weten of hij het aan kan. Er was een paar maanden geleden sprake van een test voor Ferrari http://www.gppits.net/nieuws/kubica_in_een_ferrari/.


Wizard

Citaat van: gloudiesaurus op 22 augustus 2012 - 22:37:10
Een F1 - test zou veel zeggen, ook bij Kubica zelf. Heeft hij het gevoel nog, gaat het überhaupt wel?
Maar dan gaat hij sowiezo eerst nog in een simulator stappen denk ik... maar zover is het dus nog niet. Als het ooit zover komt....

Ook dat. Maar uiteindelijk draait het om de prestaties.

Wizard

Citaat van: Kootje op 22 augustus 2012 - 18:21:37
Zeker waar het Kubica betreft, omdat je zijn data tegen zijn data af kunt zetten.
Men weet wat hij waar kan in 'n 2009/2010 auto.

Mocht hij instappen bij BMW is je uitspraak zeker van kracht, bij ieder ander team, niet.

Matthijs

Eerst gaat het om het gevoel, daarna pas om de tijden

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 23 augustus 2012 - 11:17:39
Eerst gaat het om het gevoel, daarna pas om de tijden


Helemaal correct, maar dat kan ook worden bekeken in een FF, FRenault of F3-auto. Als het gevoel er nog is, ga je een trapje hoger. F2, GP2 oid.


Pas veel later zou Robert in een oude F1 moeten stappen, IMHO.