De beweegbare achtervleugel (DRS)

Gestart door Enzo, 17 januari 2011 - 20:44:13

« vorige - volgende »

Is de beweegbare achtervleugel een goed idee?

Ja, want het gaat het inhalen bevorderen
Nee, want als iedereen het gebruikt gaan ze allemaal weer even hard
Ja, hoe meer snufjes hoe beter
Nee, want het leidt de coureur alleen maar af en gaat ten koste van het racen
Kweenie, want ik heb geen eigen mening

Niels_

Citaat van: Kootje op 01 februari 2011 - 23:15:23
Citaat van: Enzo op 01 februari 2011 - 21:25:41
Na de inhaalactie en iig zodra de coureur zijn rem aanraakt, zal het systeem weer uitschakelen.
Zo had ik 't wel verwacht.
Maar Rosberg zegt toch echt "Knopje indrukken en vlak voordat je remt knopje loslaten".
Ging dat ook niet over KERS?

Kootje

#31


Kootje

Citaat van: Franky R. op 03 februari 2011 - 14:57:44
http://www.f1pits.net/nieuws/fia_mogelijke_aanpassingen/
Dat vind ik dan weer 'n waardeloos plan.  :(

Als je dan toch zo'n systeem invoert waarbij je binnen 1 of 1.5 seconde achter je voorganger moet zitten.....
.....dan vind ik dat je dat systeem wel op het gehele circuit moet mogen gebruiken.  ::)
Ga je dan toch met zo'n "zone" werken ,doe dat dan tenminste op meerdere punten van de baan.

In eerste instantie was ik voorstander van het beweegbare vleugel idee.....
.....maar op deze manier hoeft 't voor mij ook niet meer.  >:(
Zo helpen ze in mijn ogen 'n goed idee ,direct weer om zeep.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 03 februari 2011 - 16:36:44
Citaat van: Franky R. op 03 februari 2011 - 14:57:44
http://www.f1pits.net/nieuws/fia_mogelijke_aanpassingen/
Dat vind ik dan weer 'n waardeloos plan.  :(

Als je dan toch zo'n systeem invoert waarbij je binnen 1 of 1.5 seconde achter je voorganger moet zitten.....
.....dan vind ik dat je dat systeem wel op het gehele circuit moet mogen gebruiken::)
Ga je dan toch met zo'n "zone" werken ,doe dat dan tenminste op meerdere punten van de baan.

In eerste instantie was ik voorstander van het beweegbare vleugel idee.....
.....maar op deze manier hoeft 't voor mij ook niet meer.  >:(
Zo helpen ze in mijn ogen 'n goed idee ,direct weer om zeep.

Helemaal mee eens!

Senergy

Ja als je dat systeem gaat toepassen, dan gaat gewoon iedereen wachten tot ze op het rechte stuk zitten en dan even hup erover en weg,

dus geen inhaalpogingen op andere plaatsen ook al zou het kunnen
gewooweg zit je binnen de 1,5 seconden dan MAG je hem gebruiken.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Edwin90



Hier een foto van de achtervleugel van Ferrari. Het lijkt te werken met een simpel cilindertje.

Gerard

#37
mmm Ecclestone twijfelt nu ook al, en het seizoen is nog niet eens begonnen!!
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/253639/twijfels-bij-ecclestone-over-nieuwe-achtervleugel/

Hij heeft nog wel ' andere ideen' om hde race spannender te maken...
CitaatHet is momenteel bijna onmogelijk om iemand in te halen als het droog is, doordat er maar één ideale lijn is. Als het nat is, heb je echter een heel andere situatie. Misschien is het dus een idee om het halverwege de race te laten 'regenen'. Dat we de baan voor een periode van twintig minuten, of minimaal tien ronden, onder water zetten en we de teams twee minuten van tevoren een seintje geven. Dit leidt gegarandeerd tot meer spanning en de omstandigheden zijn voor iedereen gelijk."


;D ;D

Niels_

Citaat van: Gerard op 01 maart 2011 - 16:03:18
mmm Ecclestone twijfelt nu ook al, en het seizoen is nog niet eens begonnen!!
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/253639/twijfels-bij-ecclestone-over-nieuwe-achtervleugel/

Hij heeft nog wel ' andere ideen' om hde race spannender te maken...
CitaatHet is momenteel bijna onmogelijk om iemand in te halen als het droog is, doordat er maar één ideale lijn is. Als het nat is, heb je echter een heel andere situatie. Misschien is het dus een idee om het halverwege de race te laten 'regenen'. Dat we de baan voor een periode van twintig minuten, of minimaal tien ronden, onder water zetten en we de teams twee minuten van tevoren een seintje geven. Dit leidt gegarandeerd tot meer spanning en de omstandigheden zijn voor iedereen gelijk."


;D ;D
Of met andere woorden: 'hoe behoud ik mijn circuits waarin ik veel geld verdien?'

Kootje

Als meneer Ecclestone meer regen wil ,moet hij gewoon lekker in het regenseizoen in Azië gaan racen.
Dan ook nog tijdens de lente en herfst in Europa ,en die woestijnraces lekker afschaffen.  8)
Dan heb je bijna gegarandeert regen ,ipv die kunstmatige en voorspelbare ellende.

Ik bedoel ,snapt hij nu zelf niet dat juist het onvoorspelbare van regen het leuke eraan is ??  ???
De paniekreacties die er dan volgen zorgen juist voor het spektakel.

Om over z'n medaille systeem nog maar te zwijgen.  >:(
Ook al zo'n idee dat direct bij het grof vuil gezet kan worden.

Maar goed ,dit is off topic.  :-\
On topic: Er zit natuurlijk altijd 'n gevaar in dat 'n coureur rechtdoor schiet als z'n vleugel open blijft staan.
Maar is dat nu echt zo erg ??  ::)
Overal liggen er uitloopstroken van 'n formaat megaparking.
Alleen op 'n circuit als Monaco zou dit voor gevaar kunnen zorgen ,maar daar durven ze 'm toch al niet te gebruiken.  ;)

Franky R.

Ach,

Die oude grijze duif Bernie is al jaren dementerend... ::)

Gerard

Citaat van: Kootje op 02 maart 2011 - 10:20:11
Als meneer Ecclestone meer regen wil ,moet hij gewoon lekker in het regenseizoen in Azië gaan racen.
Dan ook nog tijdens de lente en herfst in Europa ,en die woestijnraces lekker afschaffen.  8)
Dan heb je bijna gegarandeert regen ,ipv die kunstmatige en voorspelbare ellende.

Ik bedoel ,snapt hij nu zelf niet dat juist het onvoorspelbare van regen het leuke eraan is ??  ???
De paniekreacties die er dan volgen zorgen juist voor het spektakel.


I had het niet beter kunnen zeggen!!!, en Franky, het wordt alleen maar erger!

Enzo

Las wel dat Pirelli zich wel kan vinden in het idee van Bernie... ???

T.Nuvolari

Citaat van: Enzo op 03 maart 2011 - 14:47:36
Las wel dat Pirelli zich wel kan vinden in het idee van Bernie... ???

Tuurlijk op een nat wegdek smelten die minder snel weg.  ::)

Enzo

Weer en mooi HD RedBull promo filmpje over KERS en de beweegbare achtervleugel. 8)
http://www.f1pits.net/nieuws/vettel_over_kers_en_beweegbare_vleugel/