De beweegbare achtervleugel (DRS)

Gestart door Enzo, 17 januari 2011 - 20:44:13

« vorige - volgende »

Is de beweegbare achtervleugel een goed idee?

Ja, want het gaat het inhalen bevorderen
Nee, want als iedereen het gebruikt gaan ze allemaal weer even hard
Ja, hoe meer snufjes hoe beter
Nee, want het leidt de coureur alleen maar af en gaat ten koste van het racen
Kweenie, want ik heb geen eigen mening

Franky R.

#210
Citaat van: Arthur op 20 maart 2013 - 22:27:32
Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2013 - 22:19:31
Citaat van: Jeroen op 20 maart 2013 - 22:12:22
Stuurbekrachtiging eraf? Wat is daar in vredesnaam het voordeel van?
Denk dat we dat inderdaad niet moeten hebben. Ik weet niet in welke mate stuurbekrachtiging het sturen lichter maakt, maar het kan wel tot problemen leiden in langere races.

Het moet toch geen racegame worden? Natuurlijk mag het fysiek zwaar zijn. Eens hebben ze toch ook zonder gereden? En in combinatie met die [flut]banden hoeven ze toch niet meer maximaal te rijden dus kan dat op die manier mooi gecompenseerd worden. Coureurs mogen best [heel] moe worden van zo'n race...
Ok, maar niet ook weer niet zo moe dat er ongelukken van komen...En 'vroeger' had men toch wel een wat groter stuurwiel dan tegenwoordig [met heel veel knopjes erop]. Dat speelt ook mee.

0634

Citaat van: Arthur op 20 maart 2013 - 22:27:32
Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2013 - 22:19:31
Citaat van: Jeroen op 20 maart 2013 - 22:12:22
Stuurbekrachtiging eraf? Wat is daar in vredesnaam het voordeel van?
Denk dat we dat inderdaad niet moeten hebben. Ik weet niet in welke mate stuurbekrachtiging het sturen lichter maakt, maar het kan wel tot problemen leiden in langere races.

Het moet toch geen racegame worden? Natuurlijk mag het fysiek zwaar zijn. Eens hebben ze toch ook zonder gereden? En in combinatie met die [flut]banden hoeven ze toch niet meer maximaal te rijden dus kan dat op die manier mooi gecompenseerd worden. Coureurs mogen best [heel] moe worden van zo'n race...

Waarom? Wat is het nut dan? Ze worden ook moe van 300 km door de hitte ploeteren. Wat heeft iemand eraan als je de stuurbekrachtiging weghaald? Voor ons als kijkers zie ik geen voordeel in ieder geval. Of je moet zitten te wachten op een paar glijders van uitgeputte coureurs aan het einde van een race.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 20 maart 2013 - 22:29:45
Citaat van: Arthur op 20 maart 2013 - 22:27:32
Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2013 - 22:19:31
Citaat van: Jeroen op 20 maart 2013 - 22:12:22
Stuurbekrachtiging eraf? Wat is daar in vredesnaam het voordeel van?
Denk dat we dat inderdaad niet moeten hebben. Ik weet niet in welke mate stuurbekrachtiging het sturen lichter maakt, maar het kan wel tot problemen leiden in langere races.

Het moet toch geen racegame worden? Natuurlijk mag het fysiek zwaar zijn. Eens hebben ze toch ook zonder gereden? En in combinatie met die [flut]banden hoeven ze toch niet meer maximaal te rijden dus kan dat op die manier mooi gecompenseerd worden. Coureurs mogen best [heel] moe worden van zo'n race...

Waarom? Wat is het nut dan? Ze worden ook moe van 300 km door de hitte ploeteren. Wat heeft iemand eraan als je de stuurbekrachtiging weghaald? Voor ons als kijkers zie ik geen voordeel in ieder geval. Of je moet zitten te wachten op een paar glijders van uitgeputte coureurs aan het einde van een race.

Precies, door vermoeidheid je rempunt missen [zonder te crashen] en er weer een gevecht kan ontstaan met je achterligger. En of een flatspot op je band en daardoor de race weer spannend wordt [dit is nu NIET het gekunsteld spannend maken van de race...] En de meest fysieke coureur heeft er een voordeel van. En zo wordt de [fysieke] sportman weer belangrijker dan de technische hulpmiddelen. In zo'n situatie kan een iets mindere auto het misschien toch winnen van de betere auto  ::)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Ik geloof wel dat het hier en daar iets uitdagender kan voor de coureur dan het nu is. Maar om terug te komen naar de oorsprong van het topic: wat heeft het weghalen van stuurbekrachtiging voor invloed op het aantal inhaalacties in de race? Ik geloof best dat er dan wat meer foutjes worden gemaakt, maar die zijn er nu ook en ze leiden lang niet allemaal tot meer actie wat gevechten betreft.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2013 - 22:42:15
Ik geloof wel dat het hier en daar iets uitdagender kan voor de coureur dan het nu is. Maar om terug te komen naar de oorsprong van het topic: wat heeft het weghalen van stuurbekrachtiging voor invloed op het aantal inhaalacties in de race? Ik geloof best dat er dan wat meer foutjes worden gemaakt, maar die zijn er nu ook en ze leiden lang niet allemaal tot meer actie wat gevechten betreft.

De oorsprong van de discussie ging over het DRS-systeem. Imo niets meer dan gekunsteld proberen het inhalen te bevorderen maar zijn doel volledig voorbij schiet. Van mij mag het weg [net zoals andere technische hulpjes] en in dat kader noemde ik de stuurbekrachtiging. Overigens is tractioncontrol ook weg [dat leidt ook tot extra concentratie en fouten].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Arthur op 20 maart 2013 - 22:37:47
Precies, door vermoeidheid je rempunt missen [zonder te crashen] en er weer een gevecht kan ontstaan met je achterligger. En of een flatspot op je band en daardoor de race weer spannend wordt [dit is nu NIET het gekunsteld spannend maken van de race...] En de meest fysieke coureur heeft er een voordeel van. En zo wordt de [fysieke] sportman weer belangrijker dan de technische hulpmiddelen. In zo'n situatie kan een iets mindere auto het misschien toch winnen van de betere auto  ::)

Mja, een race leuker maken door het uitputten van de coureurs zie ik niet echt zitten hoor. Ik snap daar de lol niet van, behalve dat je het nodeloos gevaarlijker maakt.


Arthur

Citaat van: Jeroen op 20 maart 2013 - 22:49:34
Citaat van: Arthur op 20 maart 2013 - 22:37:47
Precies, door vermoeidheid je rempunt missen [zonder te crashen] en er weer een gevecht kan ontstaan met je achterligger. En of een flatspot op je band en daardoor de race weer spannend wordt [dit is nu NIET het gekunsteld spannend maken van de race...] En de meest fysieke coureur heeft er een voordeel van. En zo wordt de [fysieke] sportman weer belangrijker dan de technische hulpmiddelen. In zo'n situatie kan een iets mindere auto het misschien toch winnen van de betere auto  ::)

Mja, een race leuker maken door het uitputten van de coureurs zie ik niet echt zitten hoor. Ik snap daar de lol niet van, behalve dat je het nodeloos gevaarlijker maakt.

Ben ik met je eens. Maar nu is het door alle hulpmiddelen andersom. Waar ze vroeger fysiek stevig moesten sjouwen is het nu een stuk [relatief] relaxter geworden [ik chargeer mogelijk]. Liever dit soort maatregelen dan die kunst-/hulpmiddelen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 20 maart 2013 - 22:49:34
Citaat van: Arthur op 20 maart 2013 - 22:37:47
Precies, door vermoeidheid je rempunt missen [zonder te crashen] en er weer een gevecht kan ontstaan met je achterligger. En of een flatspot op je band en daardoor de race weer spannend wordt [dit is nu NIET het gekunsteld spannend maken van de race...] En de meest fysieke coureur heeft er een voordeel van. En zo wordt de [fysieke] sportman weer belangrijker dan de technische hulpmiddelen. In zo'n situatie kan een iets mindere auto het misschien toch winnen van de betere auto  ::)

Mja, een race leuker maken door het uitputten van de coureurs zie ik niet echt zitten hoor. Ik snap daar de lol niet van, behalve dat je het nodeloos gevaarlijker maakt.
Mee eens.
Anders kunnen we ook de schakelflipper afschaffen. Weer schakelen met het rechterhandje en een koppelingspedaal? Het fysieke zit h'm tegenwoordig in het beheersen van een F1-auto op hoge snelheid. Plus dat er een engineer in je oor zit te tetteren dat je map zus of afstelling zo moet inschakelen.


Ik zou het niet kunnen hoor...

0634

Citaat van: Arthur op 20 maart 2013 - 22:53:20
Citaat van: Jeroen op 20 maart 2013 - 22:49:34
Citaat van: Arthur op 20 maart 2013 - 22:37:47
Precies, door vermoeidheid je rempunt missen [zonder te crashen] en er weer een gevecht kan ontstaan met je achterligger. En of een flatspot op je band en daardoor de race weer spannend wordt [dit is nu NIET het gekunsteld spannend maken van de race...] En de meest fysieke coureur heeft er een voordeel van. En zo wordt de [fysieke] sportman weer belangrijker dan de technische hulpmiddelen. In zo'n situatie kan een iets mindere auto het misschien toch winnen van de betere auto  ::)

Mja, een race leuker maken door het uitputten van de coureurs zie ik niet echt zitten hoor. Ik snap daar de lol niet van, behalve dat je het nodeloos gevaarlijker maakt.

Ben ik met je eens. Maar nu is het door alle hulpmiddelen andersom. Waar ze vroeger fysiek stevig moesten sjouwen is het nu een stuk [relatief] relaxter geworden [ik chargeer mogelijk]. Liever dit soort maatregelen dan die kunst-/hulpmiddelen.

Naah, ik zie niet echt een oplossing daarin. Maar goed, ik zie ook niet echt een probleem dat opgelost dient te worden. Ik vind de huidige F1 namelijk heel leuk momenteel.

Arthur

Citaat van: Franky R. op 20 maart 2013 - 22:55:24
Citaat van: Jeroen op 20 maart 2013 - 22:49:34
Citaat van: Arthur op 20 maart 2013 - 22:37:47
Precies, door vermoeidheid je rempunt missen [zonder te crashen] en er weer een gevecht kan ontstaan met je achterligger. En of een flatspot op je band en daardoor de race weer spannend wordt [dit is nu NIET het gekunsteld spannend maken van de race...] En de meest fysieke coureur heeft er een voordeel van. En zo wordt de [fysieke] sportman weer belangrijker dan de technische hulpmiddelen. In zo'n situatie kan een iets mindere auto het misschien toch winnen van de betere auto  ::)

Mja, een race leuker maken door het uitputten van de coureurs zie ik niet echt zitten hoor. Ik snap daar de lol niet van, behalve dat je het nodeloos gevaarlijker maakt.
Mee eens.
Anders kunnen we ook de schakelflipper afschaffen. Weer schakelen met het rechterhandje en een koppelingspedaal? Het fysieke zit h'm tegenwoordig in het beheersen van een F1-auto op hoge snelheid. Plus dat er een engineer in je oor zit te tetteren dat je map zus of afstelling zo moet inschakelen.


Ik zou het niet kunnen hoor...

Als wij het ook zouden kunnen Franky, dan zaten we wel in die auto en niet hier [of daar] en deden we geen commentaar bij Sport 1 ;)

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Arthur op 20 maart 2013 - 22:58:57
Citaat van: Franky R. op 20 maart 2013 - 22:55:24
Citaat van: Jeroen op 20 maart 2013 - 22:49:34
Citaat van: Arthur op 20 maart 2013 - 22:37:47
Precies, door vermoeidheid je rempunt missen [zonder te crashen] en er weer een gevecht kan ontstaan met je achterligger. En of een flatspot op je band en daardoor de race weer spannend wordt [dit is nu NIET het gekunsteld spannend maken van de race...] En de meest fysieke coureur heeft er een voordeel van. En zo wordt de [fysieke] sportman weer belangrijker dan de technische hulpmiddelen. In zo'n situatie kan een iets mindere auto het misschien toch winnen van de betere auto  ::)

Mja, een race leuker maken door het uitputten van de coureurs zie ik niet echt zitten hoor. Ik snap daar de lol niet van, behalve dat je het nodeloos gevaarlijker maakt.
Mee eens.
Anders kunnen we ook de schakelflipper afschaffen. Weer schakelen met het rechterhandje en een koppelingspedaal? Het fysieke zit h'm tegenwoordig in het beheersen van een F1-auto op hoge snelheid. Plus dat er een engineer in je oor zit te tetteren dat je map zus of afstelling zo moet inschakelen.


Ik zou het niet kunnen hoor...

Als wij het ook zouden kunnen Franky, dan zaten we wel in die auto en niet hier [of daar] en deden we geen commentaar bij Sport 1 ;)
Dat bedoel ik juist...Dus betekent het dat de huidige rijders er best aan moeten trekken... ;)

Arthur

Citaat van: Jeroen op 20 maart 2013 - 22:56:34
Citaat van: Arthur op 20 maart 2013 - 22:53:20
Citaat van: Jeroen op 20 maart 2013 - 22:49:34
Citaat van: Arthur op 20 maart 2013 - 22:37:47
Precies, door vermoeidheid je rempunt missen [zonder te crashen] en er weer een gevecht kan ontstaan met je achterligger. En of een flatspot op je band en daardoor de race weer spannend wordt [dit is nu NIET het gekunsteld spannend maken van de race...] En de meest fysieke coureur heeft er een voordeel van. En zo wordt de [fysieke] sportman weer belangrijker dan de technische hulpmiddelen. In zo'n situatie kan een iets mindere auto het misschien toch winnen van de betere auto  ::)

Mja, een race leuker maken door het uitputten van de coureurs zie ik niet echt zitten hoor. Ik snap daar de lol niet van, behalve dat je het nodeloos gevaarlijker maakt.

Ben ik met je eens. Maar nu is het door alle hulpmiddelen andersom. Waar ze vroeger fysiek stevig moesten sjouwen is het nu een stuk [relatief] relaxter geworden [ik chargeer mogelijk]. Liever dit soort maatregelen dan die kunst-/hulpmiddelen.

Naah, ik zie niet echt een oplossing daarin. Maar goed, ik zie ook niet echt een probleem dat opgelost dient te worden. Ik vind de huidige F1 namelijk heel leuk momenteel.

Eens, maar ik knijp mijn tenen echt bij elkaar als ik die supersofts zie bij Sutil [andere discussie] en baal nogal eens als ik zie hoe simpel iemand ingehaald wordt door dat DRS.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Op detailniveau, zoals de supersofts van Pirelli of de plaatsing van sommige DRS-punten, valt zeke te discussieren, maar de hoofdlijnen zijn momenteel wat mij betreft dik in orde.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 20 maart 2013 - 23:09:53
Op detailniveau, zoals de supersofts van Pirelli of de plaatsing van sommige DRS-punten, valt zeke te discussieren, maar de hoofdlijnen zijn momenteel wat mij betreft dik in orde.

Zekers, er moet wat te discussieren blijven. Ik ben op zich niet ontevreden over de huidige F1 hoor ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel