De grote teamorder discussie

Gestart door flupke3, 19 december 2010 - 00:43:15

« vorige - volgende »

flupke3

Ik bedoel dat Rubens  geen teamorders mocht aanvaarden.
En zijn palmares is te mager geweest als schumi teammaat.

0634

Citaat van: flupke3 op 19 december 2010 - 00:43:15
Ik bedoel dat Rubens  geen teamorders mocht aanvaarden.
En zijn palmares is te mager geweest als schumi teammaat.

Zonder teamorders zou zijn palmares er mooier uit hebben gezien.


Kootje

Citaat van: Jeroen op 19 december 2010 - 08:39:15
Citaat van: flupke3 op 19 december 2010 - 00:43:15
Ik bedoel dat Rubens  geen teamorders mocht aanvaarden.
En zijn palmares is te mager geweest als schumi teammaat.

Zonder teamorders zou zijn palmares er mooier uit hebben gezien.


Maar nu ook weer niet zo heel veel mooier.   ;)

0634

Nee, dat denk ik ook niet. Daarvoor was hij vaak niet dwingend genoeg. Maar bij tijd en wijle steeg hij wel boven zichzelf uit. Dan reed hij wel als een échte topper. Zijn eerste zege in Duitsland is daarvan het mooiste voorbeeld. Maar hij is een subtopper die niet constant genoeg was om het topnivo lang vast te houden.

Kootje

Inderdaad.   8)

Maar ter verdediging moet ik dan wel toevoegen dat iedere coureur naast Schumacher verbleekte.   ;D

Ben benieuwd of hij dat volgend jaar met Rosberg ook weer voor elkaar krijgt.    :-\

SDG

Citaat van: Jeroen op 19 december 2010 - 08:39:15
Citaat van: flupke3 op 19 december 2010 - 00:43:15
Ik bedoel dat Rubens  geen teamorders mocht aanvaarden.
En zijn palmares is te mager geweest als schumi teammaat.

Zonder teamorders zou zijn palmares er mooier uit hebben gezien.



Ik ben er niet helemaal zeker van. Vergeet ook niet dat Barrichello een aantal races op zijn palmares heeft staan die hij 'mocht' winnen omdat de titel van Schumacher al binnen was. Ik denk aan Hongarije, Italië en Indianapolis in 2002, Italië in 2004... Het ene compenseert het andere dus eigenlijk een beetje.

Kootje

Indianapolis kreeg hij inderdaad kado.
Dat zou je kunnen zien als compensatie voor Oostenrijk.
Zijn overige overwinningen heeft hij toch op eigen kracht gehaald ,dacht ik.
Dat hij deze van Ferrari  "mocht" winnen ,zegt meer over Ferrari dan over de kwaliteit van Rubinho.


flupke3

Dat bedoel ik juist.Bij momenten was hij echt top maar kon dit niveau
te weinig halen.Als schumi en Button geen enkele seriuze bedreiging
kregen van rubens toen ze samen 6 titels wonnen als teammaat kan
je toch moeilijk zeggen dat hij het echt goed gedaan heeft.

0634

Citaat van: SDG op 19 december 2010 - 12:22:12
Ik ben er niet helemaal zeker van. Vergeet ook niet dat Barrichello een aantal races op zijn palmares heeft staan die hij 'mocht' winnen omdat de titel van Schumacher al binnen was. Ik denk aan Hongarije, Italië en Indianapolis in 2002, Italië in 2004... Het ene compenseert het andere dus eigenlijk een beetje.
Het gaat niet alleen om orders. Als je structureel tweede rijder ben heb je minder testuren, minder snel de nieuwste upgrades, is de wagen meer ontworpen naar de wensen van de nummer 1, wordt de teamtactiek op de ander afgestemd, etc.etc.

Allemaal kleine dingen die meespelen. Dan nog had hij over het algemeen geen schijn van kans tegen MS over een heel seizoen hoor. Dat beweer ik echt niet. Maar bij 100% gelijke kansen had hij misschien 4,5 races bij elkaar meer kunnen winnen. Want op een goede dag is Rubens ook echt goed.

flupke3

Maar dat is juist het grote probleem bij rubens!
Hij had nooit mogen accepteren dat hij structrueel 2e rijder was.
Na 2 jaar had hij toch de moed moeten hebben om naar een ander
team te gaan waar hij evenwaardig behandeld zou worden.
Zien juillie iemand als prost of mansel al tevreden zijn met minder kansen ;)
Bij een ander team ging rubens het waarschijnlijk niet veel beter gedaan hebben
want ferrari was jaren het beste team maar hij ging toch meer respect afgedwongen hebben.

Niels_

Citaat van: Jeroen op 21 december 2010 - 12:26:20
Citaat van: SDG op 19 december 2010 - 12:22:12
Ik ben er niet helemaal zeker van. Vergeet ook niet dat Barrichello een aantal races op zijn palmares heeft staan die hij 'mocht' winnen omdat de titel van Schumacher al binnen was. Ik denk aan Hongarije, Italië en Indianapolis in 2002, Italië in 2004... Het ene compenseert het andere dus eigenlijk een beetje.
Het gaat niet alleen om orders. Als je structureel tweede rijder ben heb je minder testuren, minder snel de nieuwste upgrades, is de wagen meer ontworpen naar de wensen van de nummer 1, wordt de teamtactiek op de ander afgestemd, etc.etc.

Allemaal kleine dingen die meespelen. Dan nog had hij over het algemeen geen schijn van kans tegen MS over een heel seizoen hoor. Dat beweer ik echt niet. Maar bij 100% gelijke kansen had hij misschien 4,5 races bij elkaar meer kunnen winnen. Want op een goede dag is Rubens ook echt goed.
Als ik dit lees begin ik Mark Webber nog een grotere held te vinden.

0634

Nou ik denk dat Webber weliswaar lager in wordt geschaald door RBR dan Vettel, die zeker het lievelingetje is, maar niet meer heeft mogen testen of beter materiaal had oid, op de voorvleugel in Engeland na dan. Het verschil tussen Schumacher en zijn teamgenoten was groter, althans dat denk ik. Echt zeker weten doet niemand het natuurlijk. Maar teamorders heeft hij sowieso niet gehad.

Kootje

Dat klopt ,maar we moeten nu ook niet gaan doen of Rubens continue teamorders heeft gekregen.
Ook zonder die enkele teamorder had Schumacher hem verslagen ,en had Rubens de nr 2 geweest binnen Ferrari.
Dat is nu eenmaal zoals Ferrari werkt.
Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven.
Ik kan me verhalen van m'n vader herrinneren waarbij de ene Ferrari coureur zelfs z'n complete auto af moest staan aan de ander.
Dus dan vallen die paar teamordertjes die Rubens en dit jaar Massa kregen ,ook nog wel mee.

0634

Peter Collins stond zijn wagen in 1956 vrijwillig af aan Juan Manuel Fangio. En dat terwijl Collins de titel zelf ook nog kon pakken. Een ongekend sportieve daad, maar geen teamorder ;).

Voor de rest heb je natuurlijk wel een punt, maar dat ontken ik ook niet hoor.

Kootje

#14
Als dat inderdaad vrijwillig was ,dan kan ik alleen maar zeggen HULDE voor Collins.
In dat geval heb ik m'n vader verkeerd begrepen of hij het zich foutief herrinnerd.  ::)

Maar is dat dan de enige keer geweest ??
Zoals m'n vader daarover sprak ,was dit in die jaren namelijk doodgewoon ??