De grote teamorder discussie

Gestart door flupke3, 19 december 2010 - 00:43:15

« vorige - volgende »

0634

Ja, dat was vrijwillig. Je auto overgeven aan je teammaat mocht toen ook gewoon nog.

Of dat de enige keer is geweest en/of dat gebruikelijk was in die jaren weet ik niet. Zoals ik het altijd begrepen heb was zoiets ook toen ongebruikelijk en kwam het niet vaak voor.

Maar hé, ik ben lang niet zo oud dat ik het bewust heb meegemaakt. Ik ga ook af op de verhalen ;).

http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/5926.html

Kootje

Dat probleem heb ik ook.
Helaas was mijn vader wel van die leeftijd en kan ik hem niet meer om opheldering vragen.
Maar ja ,that's life.

Niels_

Citaat van: Jeroen op 24 december 2010 - 19:11:58
Nou ik denk dat Webber weliswaar lager in wordt geschaald door RBR dan Vettel, die zeker het lievelingetje is, maar niet meer heeft mogen testen of beter materiaal had oid, op de voorvleugel in Engeland na dan. Het verschil tussen Schumacher en zijn teamgenoten was groter, althans dat denk ik. Echt zeker weten doet niemand het natuurlijk. Maar teamorders heeft hij sowieso niet gehad.
Waar ik eigenlijk op doelde, is dat als puntje bij paaltje komt Red Bull altijd een update zal doen die Vettel beter zou liggen dan Webber. Maar datzelfde kan natuurlijk ook gezegd worden van Ferrari, volgens mij.

T.Nuvolari

Citaat van: Jeroen op 25 december 2010 - 12:47:01
Ja, dat was vrijwillig. Je auto overgeven aan je teammaat mocht toen ook gewoon nog.

Of dat de enige keer is geweest en/of dat gebruikelijk was in die jaren weet ik niet. Zoals ik het altijd begrepen heb was zoiets ook toen ongebruikelijk en kwam het niet vaak voor.

Maar hé, ik ben lang niet zo oud dat ik het bewust heb meegemaakt. Ik ga ook af op de verhalen ;).

http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/5926.html

Stirling Moss zei in een stukje over teamorders  laatst dat dit in zowat alle contracten die hij heeft getekend was opgenomen. Eerst moest hij zijn wagen afstaan en later kon hij die van een ander pakken. Hij was dus voor omdat het nooit anders is geweest.

0634

Tja, dat is dan anders als dat dit verhaal, dat bevestigd is door meerdere partijen, doet vermoeden. Waarmee ik niet zeg dat Moss geen gelijk heeft, al heb ik ken ik dat interview waarin hij dat zei niet. Ik weet dus ook niet hoe hij dat bedoeld of gezegd heeft.

Maar okee, Moss reed nooit voor Ferrari dus wie weet hoe andere teams het deden. Al had Enzo zelf had juist altijd een merkwaardige manier van rijders onder druk zetten, zelfs zijn rijders van naam.

0634

Mededeling: apart topic van gemaakt omdat het alleen nog maar over teamorders ging.  :)

robbert

ja we gaan eens beginnen over de beste kwalificatie :)

Franky R.

Citaat van: flupke3 op 23 december 2010 - 12:37:38
Maar dat is juist het grote probleem bij rubens!
Hij had nooit mogen accepteren dat hij structrueel 2e rijder was.
Na 2 jaar had hij toch de moed moeten hebben om naar een ander
team te gaan waar hij evenwaardig behandeld zou worden.
Zien juillie iemand als prost of mansel al tevreden zijn met minder kansen ;)
Bij een ander team ging rubens het waarschijnlijk niet veel beter gedaan hebben
want ferrari was jaren het beste team maar hij ging toch meer respect afgedwongen hebben.

Massa accepteerde het ook niet, maar kijk in welke situatie hij nu zit... :-\

marlboro

Zucht, hoeveel keer ne mens dit nog moet herhalen; barri wist heel goed deze 2de rijder zou zijn bij ferrari of ze hem dit nu zelf gezegd hebben of niet, als barri ooit beweerd dat hij dacht ook 1ste keuze te zijn dan kan dat watje een ferm stukske liegen.
En zelfs met of zonder teamorders toen kon barri niet aan schumacher tippen dus als je dan sowieso minder goed bent is het al helmaal de normaalste zaak je voor schumacher toen moet gaan rijden.
Wat velen altijd bezig houd is dat van in 2002 maar dan opeens is het geheugen compleet weg want nadien heeft schumacher barrichello 2 cadeau's gegeven, alleen in welke races weet ik niet meer maar het waren er 2 die barri nadien cadeau heeft gekregen maarja, de schumi haters moeten blijven zeiken over dat ene moment in 2002.

Barrichello kon kampioen zijn geworden in oa 2002 of 2004 maar dan moet je sowieso wel zelf je teamgenoot echt iedere race aankunnen en zelfs toen was dit niet het geval ook al waren er af en toe eens teamorders.
Bende kinders

JimmySPA

Citaat van: marlboro op 31 december 2010 - 17:24:41
Wat velen altijd bezig houd is dat van in 2002 maar dan opeens is het geheugen compleet weg want nadien heeft schumacher barrichello 2 cadeau's gegeven, alleen in welke races weet ik niet meer maar het waren er 2 die barri nadien cadeau heeft gekregen maarja, de schumi haters moeten blijven zeiken over dat ene moment in 2002.

Op Indianapolis meen ik...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

SDG

Citaat van: JimmySPA op 31 december 2010 - 18:35:53
Citaat van: marlboro op 31 december 2010 - 17:24:41
Wat velen altijd bezig houd is dat van in 2002 maar dan opeens is het geheugen compleet weg want nadien heeft schumacher barrichello 2 cadeau's gegeven, alleen in welke races weet ik niet meer maar het waren er 2 die barri nadien cadeau heeft gekregen maarja, de schumi haters moeten blijven zeiken over dat ene moment in 2002.

Op Indianapolis meen ik...

Op Monza 'mocht' Barrichello eigenlijk ook winnen, want beiden finishten vlak na elkaar en Schumacher viel hem op het einde niet meer aan. En in Hongarije, toen de titel voor Schumacher al binnen was, mocht Barrichello van Ferrari volop voor de zege gaan. Hij kreeg toen zelfs het hele weekend de reservewagen tot zijn beschikking. Doel van dat alles was eigenlijk gewoon Barrichello naar de tweede plaats in het WK te loodsen.

marlboro

Citaat van: SDG op 31 december 2010 - 18:56:57
Citaat van: JimmySPA op 31 december 2010 - 18:35:53
Citaat van: marlboro op 31 december 2010 - 17:24:41
Wat velen altijd bezig houd is dat van in 2002 maar dan opeens is het geheugen compleet weg want nadien heeft schumacher barrichello 2 cadeau's gegeven, alleen in welke races weet ik niet meer maar het waren er 2 die barri nadien cadeau heeft gekregen maarja, de schumi haters moeten blijven zeiken over dat ene moment in 2002.

Op Indianapolis meen ik...

Op Monza 'mocht' Barrichello eigenlijk ook winnen, want beiden finishten vlak na elkaar en Schumacher viel hem op het einde niet meer aan. En in Hongarije, toen de titel voor Schumacher al binnen was, mocht Barrichello van Ferrari volop voor de zege gaan. Hij kreeg toen zelfs het hele weekend de reservewagen tot zijn beschikking. Doel van dat alles was eigenlijk gewoon Barrichello naar de tweede plaats in het WK te loodsen.


Wel gvdm, de wonderen zijn de wereld nog niet uit; jij bent echt de 1ste sinds dat in 2002 die dit hier post (alleeja, ik zegde dat ook al altijd zenne maarja, ik ben maar een zeveraar, dat krijg ik dan als antwoord).
Eindelijk eens iemand die het ook zo heeft gezien en het onthouden heeft.
Bende kinders

0634

#27
Citaat van: marlboro op 31 december 2010 - 17:24:41
Zucht, hoeveel keer ne mens dit nog moet herhalen; barri wist heel goed deze 2de rijder zou zijn bij ferrari of ze hem dit nu zelf gezegd hebben of niet, als barri ooit beweerd dat hij dacht ook 1ste keuze te zijn dan kan dat watje een ferm stukske liegen.
En zelfs met of zonder teamorders toen kon barri niet aan schumacher tippen dus als je dan sowieso minder goed bent is het al helmaal de normaalste zaak je voor schumacher toen moet gaan rijden.
Wat velen altijd bezig houd is dat van in 2002 maar dan opeens is het geheugen compleet weg want nadien heeft schumacher barrichello 2 cadeau's gegeven, alleen in welke races weet ik niet meer maar het waren er 2 die barri nadien cadeau heeft gekregen maarja, de schumi haters moeten blijven zeiken over dat ene moment in 2002.
Dat is niemand vergeten, is ook al een paar keer gezegd in dit gesprek. Je trekt het weer helemaal uit elkaar er maakt er wéér een anti-Schumacher verhaal van. Terwijl wat er allemaal gezegd is toch vrij helder is.

Schumi haters... Kom nou, we hadden het over Rubens, niet zozeer over Michael. ::)

T.Nuvolari

Barrichello zal wel héél tevreden zijn geweest met die cadeau's gezien zijn wrok jegens Schumacher en andere mensen binnen Ferrari. Feit blijft dat de dingen die toen plaats vonden een 'kleine' smet zijn op zijn carrière voor veel mensen. De geschiedenis is wat ze is en ik zou dus niet weten waarom we zouden stoppen met het erover te hebben. We praten toch ook steeds over dezelfde dingen die al die andere grote coureurs mispeuterden. Ik denk dat iedereen hier genoeg waardering heeft voor alles wat de man heeft gepresteerd zonder die akkefietjes, maar dat leverd geen geanimeerde discussies natuurlijk.

We kunnen het natuurlijk ook op de multiculturele samenleving steken natuurlijk.  :P  (het was maar om te lachen hé)




0634

Wat overigens wél zo is is dat Rubens niet zo moet zeuren achteraf. Destijds heb ik hem niet zo vaak gehoord, maar toen hij eenmaal weg was begon hij te zeiken. Tja, hij is er zelf mee akkoord gegaan.