Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Kootje

#2010
Begrijp je punt prima, ben het er alleen niet mee eens. ::)

Deze test is daar namelijk wel voor. Het is geen reguliere test waarin de teams hun auto's en de nieuwste ontwikkelingen daarvoor kunnen testen, het is een bandentest. En hoe test je banden? Door de limiet op te zoeken, en ja ... dan ga je er soms ook overheen. Om te voorkomen dat dit tijdens het seizoen weer gebeurt is juist de reden vd test.


Daarbij staat nog steeds niet vast wat die ene klapband veroorzaakt heeft. Is de bewuste compound ongeschikt, was er sprake van 'n productiefoutje, hield Mercedes zich weer niet aan de voorschriften (camber-links vs rechts ed) of lag er simpelweg wat scherps op de baan? Zoveel variabelen die ervoor kunnen zorgen dat zo'n band klapt. Beetje makkelijk om direct Pirelli te beschuldigen.

Jehoentelaar

Kan best dat er wat heeft gelegen aangezien het daar bij vlagen (hah) best hard waait.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 20 december 2013 - 17:04:07
Begrijp je punt prima, ben het er alleen niet mee eens. ::)

Deze test is daar namelijk wel voor. Het is geen reguliere test waarin de teams hun auto's en de nieuwste ontwikkelingen daarvoor kunnen testen, het is een bandentest. En hoe test je banden? Door de limiet op te zoeken, en ja ... dan ga je er soms ook overheen. Om te voorkomen dat dit tijdens het seizoen weer gebeurt is juist de reden vd test.


Daarbij staat nog steeds niet vast wat die ene klapband veroorzaakt heeft. Is de bewuste compound ongeschikt, was er sprake van 'n productiefoutje, hield Mercedes zich weer niet aan de voorschriften (camber-links vs rechts ed) of lag er simpelweg wat scherps op de baan? Zoveel variabelen die ervoor kunnen zorgen dat zo'n band klapt. Beetje makkelijk om direct Pirelli te beschuldigen.
kijk, ik beschuldig Pirelli helemaal niet, daar gaat het me ook niet om. Maar als Pirelli niet met een oorzaak naar buiten komt, dan ga ik uit van een probleem bij Pirelli ligt. Nog ff afwachten dus. Het gaat mij erom dat het nu zo makkelijk wordt afgedaan, Nico doet ff een schone onderbroek aan en klaar is kees. Een klapband bij een test hoort er blijkbaar bij en 320 km/u, ach ja, dan moet je maar niet meedoen aan zo'n bandentest. Als Nico nou wel gewond was geraakt dan maakt het toch niet uit of dat tijdens een test of tijdens een raceweekend is??

Jozef

Pirelli heeft intussen verklaard dat de bewuste band een prototype was dat niet meer gebruikt zal worden. Meer dan deze verklaring kan ik eigenlijk niet wensen van Pirelli.

Citaat"The tyre tests in Bahrain regarded a number of prototypes, which were completely innovative in terms of structure and compounds, with the aim of developing the most suitable solutions for the next season. This morning, Nico Rosberg's Mercedes was fitted with one of these prototypes, a tyre which had only been tested in the laboratory and which will not be proposed again. Thus, the safety of the tyres which will be supplied for the next championship is not in question. The accident which happened to Rosberg's car is being investigated and the findings will be communicated to the FIA and the teams."

0634

Citaat van: Tuesday op 20 december 2013 - 16:01:11
Citaat van: Perton op 20 december 2013 - 11:52:08
Eén leverancier is prima, zolang het maar niet Bridgestone "wij gaan altijd superveel testen met Ferrari want we komen klaar van Michael Schumacher" is. Dan liever Michelin, dat haar aandacht wel eerlijk over alle teams verteelde.
wie waren die andere 2 teams?? Jordan en Minardi?? dan lijkt me het vrij logisch dat ze hun aandacht meer leggen bij Ferrari een bandenoorlog ga je niet winnen met Jordan of Minardi. Wat een kinderachtige post eigenlijk.

Welgeteld één seizoen deed Bridgestone alleen Ferrari, Jordan en Minardi.

In andere jaren deden ze meer teams en vaak zelfs alle teams.

0634

Citaat van: Maikel0230 op 20 december 2013 - 10:15:15
Iedereen heeft een punt, de band hoort niet te klappen, al zeker niet op een recht stuk zonder enige echte reden. Daarom is het goed dat ze nu al de eerste fouten eruit halen, toch...... die band met wel kunnen omgaan met 4 keer zoveel koppel met de nieuwe motoren.

Pirelli heeft nog heel veel werk denk ik. De eerste test is toch al weer daar den 28ste januari.

Niets 'hoort' stuk te gaan, maar alles gaat eens stuk. F1 is een mechanische sport, dit soort dingen sluit je nooit uit.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 20 december 2013 - 19:09:26
Citaat van: Tuesday op 20 december 2013 - 16:01:11
Citaat van: Perton op 20 december 2013 - 11:52:08
Eén leverancier is prima, zolang het maar niet Bridgestone "wij gaan altijd superveel testen met Ferrari want we komen klaar van Michael Schumacher" is. Dan liever Michelin, dat haar aandacht wel eerlijk over alle teams verteelde.
wie waren die andere 2 teams?? Jordan en Minardi?? dan lijkt me het vrij logisch dat ze hun aandacht meer leggen bij Ferrari een bandenoorlog ga je niet winnen met Jordan of Minardi. Wat een kinderachtige post eigenlijk.

Welgeteld één seizoen deed Bridgestone alleen Ferrari, Jordan en Minardi.

In andere jaren deden ze meer teams en vaak zelfs alle teams.
dat laatste is me bekend, maar het ging over Schumacher bij Ferrari. Ok, Bridgestone had sommige jaren meer teams, maar geen topteams, terwijl Michelin McLaren, BMW en Renault moest bedienen. Het punt dat ik wou maken blijft hetzelfde.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 20 december 2013 - 18:51:19
Pirelli heeft intussen verklaard dat de bewuste band een prototype was dat niet meer gebruikt zal worden. Meer dan deze verklaring kan ik eigenlijk niet wensen van Pirelli.

Citaat"The tyre tests in Bahrain regarded a number of prototypes, which were completely innovative in terms of structure and compounds, with the aim of developing the most suitable solutions for the next season. This morning, Nico Rosberg's Mercedes was fitted with one of these prototypes, a tyre which had only been tested in the laboratory and which will not be proposed again. Thus, the safety of the tyres which will be supplied for the next championship is not in question. The accident which happened to Rosberg's car is being investigated and the findings will be communicated to the FIA and the teams."
dan ben je wel snel tevreden. Het laatste zinnetje geeft aan dat ze het niet met de buitenwereld gaan delen. Mag nu toch wel voorzichtig concluderen dat ze de fout bij zichzelf leggen dan. Pirelli blijft de gemoederen wel bezig houden iig, dr is altijd wel wat, wat mij betreft mag hun rol wel wat ingeperkt worden.

Perton

#2018
Citaat van: Tuesday op 20 december 2013 - 16:01:11
Citaat van: Perton op 20 december 2013 - 11:52:08
Eén leverancier is prima, zolang het maar niet Bridgestone "wij gaan altijd superveel testen met Ferrari want we komen klaar van Michael Schumacher" is. Dan liever Michelin, dat haar aandacht wel eerlijk over alle teams verteelde.
wie waren die andere 2 teams?? Jordan en Minardi?? dan lijkt me het vrij logisch dat ze hun aandacht meer leggen bij Ferrari een bandenoorlog ga je niet winnen met Jordan of Minardi. Wat een kinderachtige post eigenlijk.
beste vriend. Jij hebt het over 2005. Ik heb het over de periode tussen 2001 en 2003. Toen er nog een stuk meer teams op bridgestone reden maar die zijn allemaal massaal op Michelin overgestapt. Dus voor je een post kinderachtig noemt, zorg dan alsjeblieft dat je überhaupt weet waar die post over gaat ipv maar wat lukraak te roepen.

Tuesday

Citaat van: Perton op 20 december 2013 - 20:10:50
Citaat van: Tuesday op 20 december 2013 - 16:01:11
Citaat van: Perton op 20 december 2013 - 11:52:08
Eén leverancier is prima, zolang het maar niet Bridgestone "wij gaan altijd superveel testen met Ferrari want we komen klaar van Michael Schumacher" is. Dan liever Michelin, dat haar aandacht wel eerlijk over alle teams verteelde.
wie waren die andere 2 teams?? Jordan en Minardi?? dan lijkt me het vrij logisch dat ze hun aandacht meer leggen bij Ferrari een bandenoorlog ga je niet winnen met Jordan of Minardi. Wat een kinderachtige post eigenlijk.
beste vriend. Jij hebt het over 2005. Ik heb het over 2002 en 2003. Toen er nog een stuk meer teams op bridgestone reden maar die zijn allemaal massaal op Michelin overgestapt. Dus voor je een post kinderachtig noemt, zorg dan alsjeblieft dat je überhaupt weet waar die post over gaat ipv maar wat lukraak te roepen.
beste vriend, Jeroen had me daar al op attent gemaakt en ik had al gezegd dat dat niks veranderd aan mijn punt. Ferrari was het enige topteam dat met Bridgestone reed. Maar goed, dat alles is niet de reden dat ik je post kinderachtig vond hoor, dat was meer de manier waarop je Bridgestone neerzet. Bovendien heb je t over één leverancier, dan moet je Bridgestone juist beoordelen op de periodes dat ze de enige leverancier waren.

0634

Het is toch geen onbekend fenomeen wat Perton zegt? Algemeen is toch wel bekend dat Bridgestone en Ferrari bijzonder close waren?

Jozef

Citaat van: Tuesday op 20 december 2013 - 20:19:43
Citaat van: Perton op 20 december 2013 - 20:10:50
Citaat van: Tuesday op 20 december 2013 - 16:01:11
Citaat van: Perton op 20 december 2013 - 11:52:08
Eén leverancier is prima, zolang het maar niet Bridgestone "wij gaan altijd superveel testen met Ferrari want we komen klaar van Michael Schumacher" is. Dan liever Michelin, dat haar aandacht wel eerlijk over alle teams verteelde.
wie waren die andere 2 teams?? Jordan en Minardi?? dan lijkt me het vrij logisch dat ze hun aandacht meer leggen bij Ferrari een bandenoorlog ga je niet winnen met Jordan of Minardi. Wat een kinderachtige post eigenlijk.
beste vriend. Jij hebt het over 2005. Ik heb het over 2002 en 2003. Toen er nog een stuk meer teams op bridgestone reden maar die zijn allemaal massaal op Michelin overgestapt. Dus voor je een post kinderachtig noemt, zorg dan alsjeblieft dat je überhaupt weet waar die post over gaat ipv maar wat lukraak te roepen.
beste vriend, Jeroen had me daar al op attent gemaakt en ik had al gezegd dat dat niks veranderd aan mijn punt. Ferrari was het enige topteam dat met Bridgestone reed. Maar goed, dat alles is niet de reden dat ik je post kinderachtig vond hoor, dat was meer de manier waarop je Bridgestone neerzet. Bovendien heb je t over één leverancier, dan moet je Bridgestone juist beoordelen op de periodes dat ze de enige leverancier waren.

Dan heb je nog steeds je feiten niet op orde want in 1999 en 2000 reed iedereen op Bridgestones en in 2001 McLaren ook nog steeds.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 20 december 2013 - 20:28:44
Het is toch geen onbekend fenomeen wat Perton zegt? Algemeen is toch wel bekend dat Bridgestone en Ferrari bijzonder close waren
zeker niet, daarom heb ik hierboven ook aan proberen te geven waarom dat zo was. Komt ook nog bij dat Ferrari de middelen had om veel te testen, dus ja logisch dat Ferrari en Bridgestone zo close waren. Heeft ze ook heel wat succes gebracht. Het was voor mij wel onbekend dat ze bij Bridgestone klaar kwamen op Schumacher. Gelukkig is die Schumacher inmiddels gestopt, is het testen sterk aan banden gelegd en was er destijds een bandenstrijd dus dit alles is helemaal geen reden om Bridgestone af te schrijven als single tyre supplier in de toekomst

Perton

De periode waarin bridgestone de enige leverancier was vond ik ze ruk. Te conservatieve banden. Precies wat pirelli volgend jaar gaat doen na alle kritiek.

En misschien is hey logisch maar dat verandert niks aan het feit dat ferrar bevoordeeld werd door bridgestone. De reden is redelijk irrelevant

Jehoentelaar

Citaat van: Tuesday op 20 december 2013 - 20:01:18
Citaat van: Jozef op 20 december 2013 - 18:51:19
Pirelli heeft intussen verklaard dat de bewuste band een prototype was dat niet meer gebruikt zal worden. Meer dan deze verklaring kan ik eigenlijk niet wensen van Pirelli.

Citaat"The tyre tests in Bahrain regarded a number of prototypes, which were completely innovative in terms of structure and compounds, with the aim of developing the most suitable solutions for the next season. This morning, Nico Rosberg's Mercedes was fitted with one of these prototypes, a tyre which had only been tested in the laboratory and which will not be proposed again. Thus, the safety of the tyres which will be supplied for the next championship is not in question. The accident which happened to Rosberg's car is being investigated and the findings will be communicated to the FIA and the teams."
dan ben je wel snel tevreden. Het laatste zinnetje geeft aan dat ze het niet met de buitenwereld gaan delen. Mag nu toch wel voorzichtig concluderen dat ze de fout bij zichzelf leggen dan. Pirelli blijft de gemoederen wel bezig houden iig, dr is altijd wel wat, wat mij betreft mag hun rol wel wat ingeperkt worden.
Bij wie moet je dan de fout leggen als een Pirelliband geproduceerd door Pirelli het begeeft?

En hoe ga je een rol inperken? Dan moet je de Formule 1, of eigenlijk autosport in het algemeen, grondig herzien en ombouwen. Banden zijn wel redelijk essentieel in de sport.