Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 27 september 2013 - 12:16:12
Ik weet niet maar is dat niet al gebeurd?

Bekijk alleen al eens de voorvleugel, dan spreek ik nog niet over de rest. Wat denk je waarom die banden compleet opfikken als je te kort achter je voorganger rijdt?

Franky R.

Citaat van: Kootje op 27 september 2013 - 16:03:01
Citaat van: Jehoentelaar op 27 september 2013 - 14:35:59
Die F-duct was ik even vergeten bij mijn vorige post; dat vond ik wel een geinig dingetje. De push-rod ophanging komt nog het dichtste in de buurt van een innovatie zoals de Formule 1 dat vroeger veelvuldig(er) deed. FRIC en EBD ken ik zelfs helemaal niet, maar dat kan komen omdat ik niet zo sterk ben met afkortingen.

FRIC zegt me ook niets, maar EBD wel. Dat staat voor Exhaust Blown Diffuser, die ken je vast wel. ;)
FRIC zou staan voor Front and Rear Inter-Connect...Een beetje een systeem als de HydroGlide van Morris [Leyland?]...

Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 27 september 2013 - 14:35:59De push-rod ophanging komt nog het dichtste in de buurt van een innovatie zoals de Formule 1 dat vroeger veelvuldig(er) deed.

Ik neem aan dat jullie de pullrod bedoelen? Daar is toch 0,0 innovatiefs aan? Het is gewoon het terugkeren van een oude keuze. Tot medio jaren '90 was de pullrod gemeengoed in de F1, en in vele andere klassen is het helemaal nooit verdwenen. Het is ook niet heel boeiend, gewoon een stangetje andersom zetten en je veer/demper op een andere plek stoppen en klaar is kees. :P

0634

Zoals ik het toen begrepen heb van Ferrari heeft het wel degelijk heel veel effect op je totale ontwerp van je voorkant. Zo eenvoudig is het niet.

Kootje

misschien niet zo eenvoudig als Jozef schetst, maar innovatief .... nee, zeer zeker niet

0634


Enzo


Franky R.


Maikel0230

Tja dat was ook mijn reactie bij het zien van een vliegen stuk rubber...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/hembrey_reageert_op_uitlatingen/


Niet erg netjes van Hembrey om Alonso belachelijk te maken...Vettel deed in de eerste helft van het seizoen ook niets anders dan zeuren. Zelfs als hij een race won.


CitaatOok Fernando Alonso werd belachelijk gemaakt door Hembrey. Hij raadde de kopman van Ferrari aan om bij Sebastian Vettel om advies te vragen. Fernando moet maar eens bij aanstaande viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel gaan vragen hoe de banden optimaal te gebruiken.


Wat jullie?

0634

Kan me voorstellen dat Hembery er strontziek van wordt. Hij maakt banden in opdracht van de FIa en zoals zij wensten. Dan gaan er mensen mopperen, niet geheel terecht gezien er op Silverstone gebeurde, en nu mopperen er weer anderen. Tja, dan is het wel lastig ja.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2013 - 21:53:08
Kan me voorstellen dat Hembery er strontziek van wordt. Hij maakt banden in opdracht van de FIa en zoals zij wensten. Dan gaan er mensen mopperen, niet geheel terecht gezien er op Silverstone gebeurde, en nu mopperen er weer anderen. Tja, dan is het wel lastig ja.


Accoord, maar om dan net nu Vettel te noemen die juist van Hembrey passende banden cadeau kreeg...

robbert

Citaat van: Franky R. op 07 oktober 2013 - 21:44:44
http://www.gppits.net/nieuws/hembrey_reageert_op_uitlatingen/


Niet erg netjes van Hembrey om Alonso belachelijk te maken...Vettel deed in de eerste helft van het seizoen ook niets anders dan zeuren. Zelfs als hij een race won.


CitaatOok Fernando Alonso werd belachelijk gemaakt door Hembrey. Hij raadde de kopman van Ferrari aan om bij Sebastian Vettel om advies te vragen. Fernando moet maar eens bij aanstaande viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel gaan vragen hoe de banden optimaal te gebruiken.


Wat jullie?

inderdaad, en dan deed de fia ook mee, en pirelli werd veranderd.
Wat hebben we nu als gevolg? Saaie races, terwijl er in het begin meer te beleven viel door minder voorspelbare uitslagen. Nu kan je gewoon weten wie er gaat winnen

0634

Citaat van: Franky R. op 07 oktober 2013 - 21:56:23
Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2013 - 21:53:08
Kan me voorstellen dat Hembery er strontziek van wordt. Hij maakt banden in opdracht van de FIa en zoals zij wensten. Dan gaan er mensen mopperen, niet geheel terecht gezien er op Silverstone gebeurde, en nu mopperen er weer anderen. Tja, dan is het wel lastig ja.


Accoord, maar om dan net nu Vettel te noemen die juist van Hembrey passende banden cadeau kreeg...

Rijders moet je ook niet serieus nemen als ze kritiek leveren. Winnen ze, is alles prima, verliezen ze een keer dan klimmen ze op de barricades.

Daarom zeurt Webber ook zoveel; die wint nooit iets.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2013 - 22:41:14
Citaat van: Franky R. op 07 oktober 2013 - 21:56:23
Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2013 - 21:53:08
Kan me voorstellen dat Hembery er strontziek van wordt. Hij maakt banden in opdracht van de FIa en zoals zij wensten. Dan gaan er mensen mopperen, niet geheel terecht gezien er op Silverstone gebeurde, en nu mopperen er weer anderen. Tja, dan is het wel lastig ja.


Accoord, maar om dan net nu Vettel te noemen die juist van Hembrey passende banden cadeau kreeg...

Rijders moet je ook niet serieus nemen als ze kritiek leveren. Winnen ze, is alles prima, verliezen ze een keer dan klimmen ze op de barricades.

Daarom zeurt Webber ook zoveel; die wint nooit iets.


Het gekke is dat Vettel om de Pirelli BLEEF zeuren, ook nadat hij Canada [?] won... :P