Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Citaat van: Sabai op 11 juni 2013 - 17:16:38
Citaat van: Jehoentelaar op 11 juni 2013 - 16:58:05
Het komt er simpelweg op neer dat het team dat het meest zeurt op dit moment ook het meest succesvol is. Dat mag, maar dat strookt niet met elkaar.


Ze zijn succesvol doordat ze tot nu toe de minste fouten hebben gemaakt en Vettel super goed is. Dit staat imo
los  van de kwaliteit van de banden.
Precies, ze hebben dus helemaal niks te klagen. De banden zijn voor iedereen hetzelfde + Red Bull doet het overall het beste = wat is er concreet dan te zeuren voor ze?

Wings

#1501
Citaat van: Franky R. op 11 juni 2013 - 17:35:17
Citaat van: Sabai op 11 juni 2013 - 17:16:38
Citaat van: Jehoentelaar op 11 juni 2013 - 16:58:05
Het komt er simpelweg op neer dat het team dat het meest zeurt op dit moment ook het meest succesvol is. Dat mag, maar dat strookt niet met elkaar.


Ze zijn succesvol doordat ze tot nu toe de minste fouten hebben gemaakt en Vettel super goed is. Dit staat imo
los  van de kwaliteit van de banden.

Ga dat Mateschitz, Horner en Marko vertellen, want die huilen nog steeds over de Pirelli's.

Doorgaans ben ik tegen klachten af te serveren als gehuil maar in dit specifiek geval ga ik mee met Franky. Misselijkmakend vind ik het zelfs worden. Het punt was duidelijk maar kom, moet Red Bull nu door blijven zeuren en zaniken? Ik las de term politieke term om het WK binnen te halen en kon het niet beter verwoorden.

Wings

Citaat van: Sabai op 11 juni 2013 - 17:16:38
Citaat van: Jehoentelaar op 11 juni 2013 - 16:58:05
Het komt er simpelweg op neer dat het team dat het meest zeurt op dit moment ook het meest succesvol is. Dat mag, maar dat strookt niet met elkaar.


Ze zijn succesvol doordat ze tot nu toe de minste fouten hebben gemaakt en Vettel super goed is. Dit staat imo
los  van de kwaliteit van de banden.

Die is voor allen het zelfde. Dat is geen argument.

Maikel0230

#1503
Het was te verwachten dat Pirelli op een of andere manier komaf wou maken met de hele heisa. Het afvoeren van de nieuwe compounds was voor mij het beste nieuws van het jaar. Dat pirelli het nu over een andere boeg gooit met uiterst conservatieve bandenkeuzes is dan weer minder, maar dat wil niet zeggen dat er iets mis mee is. De races die er nu aankomen Groot Britanie, Duitsland en Hongarije staan niet echt te boek als banen waar je moet opletten voor hoge bandenslijtage. Door daar nu te gaan rijden met conservatieve keuzes maak je natuurlijk het pro nieuwe banden blok (RBR en Mercedes *kuch*kuch*) toch op een of ander manier blij. Maar daar kan ik nu niet over zeuren hé, want de rollen zijn nu omgedraaid. Nu zal het Ferrari en Lotus moeten zijn die hun wagen meer agressiever moeten maken om meer uit die banden te halen. De banden zijn nog steeds hetzelfde als die getest in Brazilie 2012.

Quid? Ferrari en Lotus


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Citaat van: Wings op 14 juni 2013 - 15:30:03
Citaat van: Sabai op 11 juni 2013 - 17:16:38
Citaat van: Jehoentelaar op 11 juni 2013 - 16:58:05
Het komt er simpelweg op neer dat het team dat het meest zeurt op dit moment ook het meest succesvol is. Dat mag, maar dat strookt niet met elkaar.


Ze zijn succesvol doordat ze tot nu toe de minste fouten hebben gemaakt en Vettel super goed is. Dit staat imo
los  van de kwaliteit van de banden.

Die is voor allen het zelfde. Dat is geen argument.

Wat bedoel je precies?

Jehoentelaar

De kwaliteit van de banden, die is voor iedereen hetzelfde.

Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 11 juni 2013 - 18:17:12
Citaat van: Sabai op 11 juni 2013 - 17:16:38
Citaat van: Jehoentelaar op 11 juni 2013 - 16:58:05
Het komt er simpelweg op neer dat het team dat het meest zeurt op dit moment ook het meest succesvol is. Dat mag, maar dat strookt niet met elkaar.


Ze zijn succesvol doordat ze tot nu toe de minste fouten hebben gemaakt en Vettel super goed is. Dit staat imo
los  van de kwaliteit van de banden.
Precies, ze hebben dus helemaal niks te klagen. De banden zijn voor iedereen hetzelfde + Red Bull doet het overall het beste = wat is er concreet dan te zeuren voor ze?

Ik vind het geen zeuren eerlijk gezegd het zijn gewoon de feiten. Maar we moeten het er maar mee doen dit jaar met deze bagger banden. Ik hoop dat de heisa omtrent merc een positief resultaat gaat opleveren. Zodat Pirelli tenminste een fatsoenlijke band kunnen ontwikkelen voor 2014.

Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 16 juni 2013 - 12:14:54
De kwaliteit van de banden, die is voor iedereen hetzelfde.

Dat zei ik zelf toch ook  :)

Jehoentelaar

Citaat van: Sabai op 16 juni 2013 - 12:15:18
Ik vind het geen zeuren eerlijk gezegd het zijn gewoon de feiten. Maar we moeten het er maar mee doen dit jaar met deze bagger banden. Ik hoop dat de heisa omtrent merc een positief resultaat gaat opleveren. Zodat Pirelli tenminste een fatsoenlijke band kunnen ontwikkelen voor 2014.
Een bedrijf nauwelijks testtijd geven en vervolgens wel steen en been klagen dat het product niet optimaal is. Dan is het wel een feit dat de banden niet best zijn, maar je weet als team zijnde (elk team) ook heel goed dat Pirelli daar vrij weinig aan kan doen.

Jehoentelaar

Citaat van: Sabai op 16 juni 2013 - 12:16:13
Citaat van: Jehoentelaar op 16 juni 2013 - 12:14:54
De kwaliteit van de banden, die is voor iedereen hetzelfde.

Dat zei ik zelf toch ook  :)
Dan zijn we er ook wel uit dat het klagen van Red Bull op zijn minst zwaar overdreven is. :)

Terminator

De ene auto gaat natuurlijk anders met banden om dan een andere team. De kritiek van Red Bull is terecht. Niemand zit te wachten op banden waarmee je geen enkele ronde kunt pushen.

Het mooie is: Toen Red Bull klaagde na Spanje waren het slechte verliezers. Maar iedereen was alweer vergeten dat ze ook klaagden na afloop van Bahrein die ze wisten te winnen. Ik ben blij dat Red Bull niet schijnhelig doet en gewoon zegt dat de banden dit jaar dramatisch zijn.

Op naar donderdag. Benieuwd hoe lang Mercedes uitgesloten gaat worden.

Franky R.

Citaat van: Terminator op 17 juni 2013 - 00:00:29
De ene auto gaat natuurlijk anders met banden om dan een andere team. De kritiek van Red Bull is terecht. Niemand zit te wachten op banden waarmee je geen enkele ronde kunt pushen.

Het mooie is: Toen Red Bull klaagde na Spanje waren het slechte verliezers. Maar iedereen was alweer vergeten dat ze ook klaagden na afloop van Bahrein die ze wisten te winnen. Ik ben blij dat Red Bull niet schijnhelig doet en gewoon zegt dat de banden dit jaar dramatisch zijn.

Op naar donderdag. Benieuwd hoe lang Mercedes uitgesloten gaat worden.


Dat RBR klaagt is NIET terecht. Ze hebben hun zaakjes niet op orde. Door dat geklaag is Pirelli gaan weifelen en is Lotus nu de grootste slachtoffer.


Dus straks klaagt Lotus terecht? Gaarne repliek!

Terminator

RedBull klaagt niet omdat het met hun slecht gaat. RedBull klaagt omdat dit geen racen is wat met F1 te maken heeft. In de F1 moet de coureur tot het uiterste gaan, en moet hij niet vanaf ronde 1 banden gaan sparen. Dat is het hele punt. Niet dat ze het wel of niet voor elkaar hebben.

Franky R.

Citaat van: Terminator op 17 juni 2013 - 18:31:02
RedBull klaagt niet omdat het met hun slecht gaat. RedBull klaagt omdat dit geen racen is wat met F1 te maken heeft. In de F1 moet de coureur tot het uiterste gaan, en moet hij niet vanaf ronde 1 banden gaan sparen. Dat is het hele punt. Niet dat ze het wel of niet voor elkaar hebben.
Wat kan dat RBR schelen? Zolang ze maar winnen, toch? En Vettel heeft zojuist zijn leiding in het WK verstevigd!

Jehoentelaar

Citaat van: Terminator op 17 juni 2013 - 18:31:02
RedBull klaagt niet omdat het met hun slecht gaat. RedBull klaagt omdat dit geen racen is wat met F1 te maken heeft. In de F1 moet de coureur tot het uiterste gaan, en moet hij niet vanaf ronde 1 banden gaan sparen. Dat is het hele punt. Niet dat ze het wel of niet voor elkaar hebben.
Dit is een veelgehoord kritiekpunt, dat men niet voluit kan gaan. Maar wat velen vergeten is dat bandensparen net zo oud is als autosport zelf. Het is zo dat er nu wel heel veel moet worden ingehouden, maar het wordt hier en daar wel weer enorm opgeblazen.