Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Franky R. op 27 mei 2013 - 23:21:46
Citaat van: robbert op 27 mei 2013 - 23:16:13
Citaat van: Terminator op 27 mei 2013 - 21:57:59
Een simpele boete betekent dus dat alle teams gewoon het testverbod aan hun laars kunnen lappen.

ja ik weet het, ik zou het ook dom vinden, maar dat is nu eenmaal de fia. Als ze zoiets onderzoeken, dan geven ze gewoon maar een boete aan het team. Die zullen nooit een team schorsen ofzo hoor.
En zeker niet het team van m.o.t.o.r.l.e.v.e.r.a.n.c.i.e.r Mercedes...

ja voila. dus eigenlijk gewoon allemaal een storm in een glas water. FIA onderzoekt dit, om dan later gewoon een geldboete te geven, er wordt nog wat over die straf gediscussieerd, en dan is alles weer voorbij, en kunnen we uitkijken naar de volgende gate ;) :)

lieven

Maar dan gaan rijkere teams zeker overwegen om ook te gaan testen, ahja je krijgt dan alleen maar een boete...

Edwin90

Naar het schijnt is Ferrari al bezig met het bouwen van tribunes op Fiorano. Fans kunnen dan tegen betaling kijken naar de oneindige testsessies van ex-Formule1 helden als Fisichella, Kobayashi en Gene. Zo verwacht het team de kosten van de boete te dekken en er zelfs wat winst aan te maken.

;) ::)

Franky R.

Citaat van: lieven op 28 mei 2013 - 08:28:31
Maar dan gaan rijkere teams zeker overwegen om ook te gaan testen, ahja je krijgt dan alleen maar een boete...
Ik ben bezig met een mooi column erover...Check straks de e-zine [magazine-deel] van gppits.net... ;)

Franky R.

Citaat van: Franky R. op 28 mei 2013 - 15:42:52
Citaat van: lieven op 28 mei 2013 - 08:28:31
Maar dan gaan rijkere teams zeker overwegen om ook te gaan testen, ahja je krijgt dan alleen maar een boete...
Ik ben bezig met een mooi column erover...Check straks de e-zine [magazine-deel] van gppits.net... ;)
En alstublieft... http://www.gppits.net/magazine/column_pirelli-gate_zorgt_voor_einde_testverbod1/

Kootje

Citaat van: lieven op 28 mei 2013 - 08:28:31
Maar dan gaan rijkere teams zeker overwegen om ook te gaan testen, ahja je krijgt dan alleen maar een boete...

Er even vanuitgaande dat men de regels heeft gebroken, dan nog zal er nooit geen straf voor Mercedes kunnen volgen. Zij hebben toestemming gevraagd en gekregen, het is Pirelli die zich niet aan de kleine lettertjes heeft gehouden.

Mocht er toch 'n boete volgen voor Mercedes, dan is dit niet automatisch 'n vrijbrief voor de rest natuurlijk. Mercedes heeft namelijk niet willens en wetens de regels gebroken. Gaat bijvoorbeeld Red Bull nu ook ineens testen, dan breken zij wel met voorbedachte rade de regels en zal er voor de FIA niets anders opzitten dan 'n zwaardere straf op te leggen dan 'n boete.

rafael25

Zonder drie poles op rij.. hadden wij dit onzin niet gehoord/gelezen/geweten........

Kootje

Zelfs de 4e op rij als je die van Lewis ook meerekent, maar dat heeft er niets mee te maken hoor. De eerste 3 van die 4 poles waren al gereden voordat die test er überhaupt was, dus ....

Franky R.

Citaat van: rafael25 op 28 mei 2013 - 17:13:13
Zonder drie poles op rij.. hadden wij dit onzin niet gehoord/gelezen/geweten........
Maar Rosberg reed een deel van die poles al VOOR de prive-test met Pirelli... ;)

Wings

Citaat van: Kootje op 28 mei 2013 - 17:19:06
Zelfs de 4e op rij als je die van Lewis ook meerekent, maar dat heeft er niets mee te maken hoor. De eerste 3 van die 4 poles waren al gereden voordat die test er überhaupt was, dus ....

De crux zat hem niet in de snelheid over één ronde maar in het managen van banden op zondag. Daar zit de winst. En of het zo moest zijn had Mercedes, voor het eerst dit seizoen, geen problemen met de banden. Dat er dan vraagtekens worden geplaatst verbaasd mij niet. Of het terecht is, is een tweede.

Kootje

CitaatDe crux zat hem niet in de snelheid over één ronde maar in het managen van banden op zondag. Daar zit de winst.

Daar hoef je mij niet van te overtuigen hoor. ;)


CitaatEn of het zo moest zijn had Mercedes, voor het eerst dit seizoen, geen problemen met de banden. Dat er dan vraagtekens worden geplaatst verbaasd mij niet. Of het terecht is, is een tweede.

Kan de ophef ook wel begrijpen, al denk ik dat deze ietwat overdreven is. Dat Mercedes geren problemen had met de banden ligt denk ik meer aan de karakteristieken van Monaco dan aan 'n voordeel dat ze met die test behaald zouden hebben. Maar we gaan 't zien in Canada. Is het bandenprobleem er dan nog steeds niet, dan ga ik ook twijfelen over 'n behaald voordeel. Nu nog niet.

Wings

Volgens mij hadden ze afgelopen seizoen in Monaco ook weinig problemen dus sluit me bij je aan en wacht Canada af.

Franky R.

Citaat van: Wings op 28 mei 2013 - 18:16:11
Volgens mij hadden ze afgelopen seizoen in Monaco ook weinig problemen dus sluit me bij je aan en wacht Canada af.
Zeg dat maar tegen Marko en Horner...die vinden dat Mercedes de 1-2 na de QT pakte vanwege de privé-test... :-X

Wings

Begrijpelijk.

0634

Niet echt. Een race eerder pakten ze ook 1 en 2 in Q.