Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Mark F1gge op 22 augustus 2012 - 09:57:49
Ze doen nu net alsof ze niet konden voorzien dat de geblazen diffusors de aerodynamica zou veranderen.

Natuurlijk snappen ze dat zelf ook wel. ::)
Maar op wat voor wijze de aerodynamica veranderd en wat de exacte invloed op de banden is is zelfs met de meest geavanceerde computersimulaties niet te voorspellen.
Dat is wat ze bedoelen.

Figge

Citaat van: Franky R. op 22 augustus 2012 - 12:56:54
@Enzo & Mark,


Ok, jullie willen andere, hardere banden...Dan ook niet zeuren als het seizoen straks weer om slechts twee man draait, mochten er weinig fouten worden gemaakt.
:P

Daar zal ik niet over zeuren ;)
Ik wil gewoon banden zien waar de wagens maximaal hard mee gaan!!


Jozef

Ik heb het al eerder gezegd: als je wil dat de heren niet al te bandensparend gaan rijden, dan moet je ze een extra reden geven om de pits binnen te rijden... tankstops weer invoeren dus. Puur een hardere band gebruiken, zal niet veel veranderen aan het probleem.

Kootje

Citaat van: Jozef op 22 augustus 2012 - 18:56:39
Ik heb het al eerder gezegd: als je wil dat de heren niet al te bandensparend gaan rijden, dan moet je ze een extra reden geven om de pits binnen te rijden... tankstops weer invoeren dus. Puur een hardere band gebruiken, zal niet veel veranderen aan het probleem.

Ik denk niet dat 'n tankstop iets veranderd.
Het is namelijk niet zo dat ze nu niet binnenkomen. ::)
Een tankstop zorgt imo dus niet voor extra stops, hooguit voor langere.

robbert

ik snap het niet. We hebben toch meer strijd door die banden, en nog is het niet goed. Wacht maar, wanneer het weer treintje rijden word, met die nieuwe banden volgend seizoen

Figge

Citaat van: Jozef op 22 augustus 2012 - 18:56:39
Ik heb het al eerder gezegd: als je wil dat de heren niet al te bandensparend gaan rijden, dan moet je ze een extra reden geven om de pits binnen te rijden... tankstops weer invoeren dus. Puur een hardere band gebruiken, zal niet veel veranderen aan het probleem.

Nee niet tanken... Das niet duidelijk racen ivm het gewicht ed...
Wat je zou moeten aanpassen is het tijdverlies op de baan bij het maken van een pitstop...
Dat kun je doen door de route van de pitlane korter te maken tov de racelane...
Dan realiseer je dat iemand niet 20 seconden tracktime verliest maar 5 ofzo... Of niets... :)
Nieuwe circuits zouden ze dit eens moeten uitproberen...

Enzo

Nah, persoonlijk ben ik wel voorstander van tankstops en dan het liefst samen met wat aero-ristricties die ervoor zorgen dat er minder vuile lucht achter de auto's hangt. Dat laatste is ook al een tijdje een begrenzer op race-acties en moet echt eens aangepakt worden. Ik vermoed dat daar veel te halen is om het racen te verbeteren.

T.Nuvolari

Ach ja, geen tankstops, wel tankstops, mij maakt het niets uit. Voor 1994 waren er geen en over die periode is iedereen zowat lyrisch, dus het kan perfect zonder. Ik herinneren me dat er toen ook fans klaagden dat ze langst de Shell of de Esso moesten.

Kootje

Zie ik niet direct 'n meerwaarde voor de herinvoering van tankstops om eerlijk te zijn.
Dat wil niet zeggen dat ik tegen ben, maar missen doe ik ze ook niet.
Nee ..... het huidige concept vind ik prima, al heeft DRS nog wat extra fine-tuning nodig.

Het verder beperken vd aerodynamica kan ik echter wel supporteren.
Ik geloof idd ook dat dit de actie op de baan bevorderd.
Actie op de baan is voor mij nu eenmaal belangrijker dan tactisch racen.


Franky R.

Citaat van: robbert op 22 augustus 2012 - 19:35:09
ik snap het niet. We hebben toch meer strijd door die banden, en nog is het niet goed. Wacht maar, wanneer het weer treintje rijden word, met die nieuwe banden volgend seizoen


Dat weet ik nu al zeker...Ergens snap ik Enzo en co. wel, maar in het verleden konden de coureurs ook niet altijd voluit rijden. Denk aan het turbo-tijdperk of zelfs in de tijd van de sigaarvormige F1-auto's, toen de kennis nog beperkt was en coureurs ook moesten schipperen met hun banden.




Wizard

Citaat van: Mark F1gge op 22 augustus 2012 - 20:02:49
Citaat van: Jozef op 22 augustus 2012 - 18:56:39
Ik heb het al eerder gezegd: als je wil dat de heren niet al te bandensparend gaan rijden, dan moet je ze een extra reden geven om de pits binnen te rijden... tankstops weer invoeren dus. Puur een hardere band gebruiken, zal niet veel veranderen aan het probleem.

Nee niet tanken... Das niet duidelijk racen ivm het gewicht ed...
Wat je zou moeten aanpassen is het tijdverlies op de baan bij het maken van een pitstop...
Dat kun je doen door de route van de pitlane korter te maken tov de racelane...
Dan realiseer je dat iemand niet 20 seconden tracktime verliest maar 5 ofzo... Of niets... :)
Nieuwe circuits zouden ze dit eens moeten uitproberen...

Dat is constructief niet realiseerbaar bij de bestaande circuits, derhalve geen oplossing. :) Bovendien, proberen bij nieuwe circuits??

Figge

Jazeker... Bij het aanleggen van nieuwe circuits kun je dat zeker uitproberen. En uiteraard snap ik best dit bij de bestaande banen bijna niet te realiseren is...Maar bij een aantal kan het ook best wel...

Kootje

Citaat van: Mark F1gge op 24 augustus 2012 - 21:16:29
Jazeker... Bij het aanleggen van nieuwe circuits kun je dat zeker uitproberen. En uiteraard snap ik best dit bij de bestaande banen bijna niet te realiseren is...Maar bij een aantal kan het ook best wel...

Precies.
Das 'n kwestie van de pitingang en of uitgang 'n paar bochten eerder en/of later leggen.
Zo moeilijk kan dat in de meeste gevallen echt niet zijn.

Overigens wil ik hier niet m'n steun voor dit idee mee uitspreken.
Juist de huidige situatie maakt het mogelijk meerdere strategiƫn te hanteren.
(neem je je extra tijdverlies in de pits door 3x te stoppen en sneller op de baan te zijn, of stop je maar 2x maar draai je je rondjes op 'n lager tempo)

Nee ..... als er toch iets aan de circuits moet veranderen zeg ik: Chicanes eruit, verander bochten zo dat er meerdere lijnen mogelijk zijn, en als laatste de
achterlijk grote asfaltuitloopstroken verwijderen.
Die 3 zaken zouden het spektakel imo nog verder verhogen, terwijl 'n verlenging vd pitsstraat waardoor er geen tijdsverlies meer is juist spanning wegneemt.
(red hij 't wel, redt hij 't niet om voor z'n directe concurent te komen, maw: wint of behoud hij z'n plekkie)

Figge

Ik ben juist van mening dat het juist het grote verlies aan tracktime de strategie te veel kan beinvloeden.
Ik vind dat als 2 coureurs binnen 2 seconden rijden dit na de stops soms een onredelijk veel groter gat is.
Alleen maar omdat de ander 2 rondjes langer doorrijd of dat er iets op de baan gebeurt. Het komt mij te regelmatig voor dat na zo'n situatie het gat van 2 seconden ineens 8 seconden is. Weg spanning en wedstrijd. Ik heb liever dat ze dus dichterbij elkaar op de baan blijven. Strategie wordt daarmee iets minder belangrijk, maar het spul blijft wel beter bij elkaar. Ik vind strategie soms namelijk best een spanningskiller. Men rijd dan op de strategie en managed dus banden en van racen is dan minder sprake.
Maar goed dit is maar een van de dingetjes die ik zou veranderen als ik daar invloed op kan uitoefenen :)

Kootje

Valt ook wat voor te zeggen idd, zo had ik 'm nog niet bekeken.  ???