Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Franky R. op 18 mei 2012 - 21:30:57
Citaat van: Franky R. op 18 mei 2012 - 13:51:29
http://www.gppits.net/nieuws/raeikkoenen_het_ligt_niet_aan_de_banden/


Nou, Kimi hoort dan niet bij die "prominenten"....En die Dietrich wil gewoon een dominante RBR. Dat is die man gewend, dus daarom zeurt hij over de Pirelli's.


En Kimi is eerlijk, want viel hij niet terug van P2 naar P13 of zo in Maleisië? hij zegt hier dus dat het aan de coureur zelf ligt, indien hij de auto niet aan het werk kan krijgen. Let je niet genoeg op de banden, tja...dan ben je aan de beurt.


En is bandenmanagement dan geen kwaliteit waarop men een coureur (mede) beoordeeld?

ik herhaal even mijn vraag, want niemand reageert erop... :P

Als je een retorische vraag stelt, hoef je natuurlijk ook geen antwoord te verwachten... Nu goed, omdat je erom vraagt:

Ja, bandenmanagement is een kwaliteit waarop men een coureur mede beoordeelt. Maar ik vind het wel "nogal jammer" (lees: ontzettend belachelijk) dat bandenmanagement nu belangrijker is dan snelheid.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 19 mei 2012 - 17:04:07

Ja, bandenmanagement is een kwaliteit waarop men een coureur mede beoordeelt. Maar ik vind het wel "nogal jammer" (lees: ontzettend belachelijk) dat bandenmanagement nu belangrijker is dan snelheid.


Bandenmanagement, brandstofmanagement, taktiek/strategie...wat is het verschil? Een coureur moet er gewoon mee kunnen omgaan. Zelf Hamilton kon ronde na ronde blijven rijden met de Pirelli's in Spanje...Als een Schumacher daar moeite mee heeft, dan moet hij naar zichzelf kijken...

Wizard

Een halve race. En dan nog tijdens de eindfase Rosberg aanvallen.

Enzo

#663
Citaat van: Franky R. op 20 mei 2012 - 22:14:09
Citaat van: Jozef op 19 mei 2012 - 17:04:07

Ja, bandenmanagement is een kwaliteit waarop men een coureur mede beoordeelt. Maar ik vind het wel "nogal jammer" (lees: ontzettend belachelijk) dat bandenmanagement nu belangrijker is dan snelheid.


Als een Schumacher daar moeite mee heeft, dan moet hij naar zichzelf kijken...

Wie zegt dat Schumacher daar moeite mee heeft?
Nergens blijkt uit dat Schumacher minder goed kan bandensparen/langzaam rijden tov andere.
Hij is de klokkenluider, that's it. De discussie is daar allang voorbij, give the man a break...

Folkert

Citaat van: Enzo op 21 mei 2012 - 09:35:53
Citaat van: Franky R. op 20 mei 2012 - 22:14:09
Citaat van: Jozef op 19 mei 2012 - 17:04:07

Ja, bandenmanagement is een kwaliteit waarop men een coureur mede beoordeelt. Maar ik vind het wel "nogal jammer" (lees: ontzettend belachelijk) dat bandenmanagement nu belangrijker is dan snelheid.


Als een Schumacher daar moeite mee heeft, dan moet hij naar zichzelf kijken...

Wie zegt dat Schumacher daar moeite mee heeft?
Nergens blijkt uit dat Schumacher minder goed kan bandensparen/langzaam rijden tov andere.
Hij is de klokkenluider, that's it. De discussie is daar allang voorbij, give the man a break...
Die heeft hij al gehad, 3 jaar lang. Nu is het weer tijd hem aan te vallen.

CHargeeeeeeeeeeeeee
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Folkert op 21 mei 2012 - 10:26:54
Citaat van: Enzo op 21 mei 2012 - 09:35:53
Citaat van: Franky R. op 20 mei 2012 - 22:14:09
Citaat van: Jozef op 19 mei 2012 - 17:04:07

Ja, bandenmanagement is een kwaliteit waarop men een coureur mede beoordeelt. Maar ik vind het wel "nogal jammer" (lees: ontzettend belachelijk) dat bandenmanagement nu belangrijker is dan snelheid.


Als een Schumacher daar moeite mee heeft, dan moet hij naar zichzelf kijken...

Wie zegt dat Schumacher daar moeite mee heeft?
Nergens blijkt uit dat Schumacher minder goed kan bandensparen/langzaam rijden tov andere.
Hij is de klokkenluider, that's it. De discussie is daar allang voorbij, give the man a break...
Die heeft hij al gehad, 3 jaar lang. Nu is het weer tijd hem aan te vallen.

CHargeeeeeeeeeeeeee

  ::)

Jozef

Citaat van: Franky R. op 20 mei 2012 - 22:14:09
Citaat van: Jozef op 19 mei 2012 - 17:04:07Ja, bandenmanagement is een kwaliteit waarop men een coureur mede beoordeelt. Maar ik vind het wel "nogal jammer" (lees: ontzettend belachelijk) dat bandenmanagement nu belangrijker is dan snelheid.

Bandenmanagement, brandstofmanagement, taktiek/strategie...wat is het verschil?

Geen, de gelijkenis is juist dat ze alledrie ondergeschikt zouden moeten zijn aan pure snelheid en dat is bandenmanagement nu dus niet.

robbert

Citaat van: Enzo op 21 mei 2012 - 09:35:53
Citaat van: Franky R. op 20 mei 2012 - 22:14:09
Citaat van: Jozef op 19 mei 2012 - 17:04:07

Ja, bandenmanagement is een kwaliteit waarop men een coureur mede beoordeelt. Maar ik vind het wel "nogal jammer" (lees: ontzettend belachelijk) dat bandenmanagement nu belangrijker is dan snelheid.


Als een Schumacher daar moeite mee heeft, dan moet hij naar zichzelf kijken...

Wie zegt dat Schumacher daar moeite mee heeft?
Nergens blijkt uit dat Schumacher minder goed kan bandensparen/langzaam rijden tov andere.
Hij is de klokkenluider, that's it. De discussie is daar allang voorbij, give the man a break...

schumacher heeft toch zelf aangegeven dat hij miserie heeft met de banden en dat ze op niks trekken

Enzo

Citaat van: robbert op 21 mei 2012 - 12:04:33
Citaat van: Enzo op 21 mei 2012 - 09:35:53
Citaat van: Franky R. op 20 mei 2012 - 22:14:09
Citaat van: Jozef op 19 mei 2012 - 17:04:07

Ja, bandenmanagement is een kwaliteit waarop men een coureur mede beoordeelt. Maar ik vind het wel "nogal jammer" (lees: ontzettend belachelijk) dat bandenmanagement nu belangrijker is dan snelheid.


Als een Schumacher daar moeite mee heeft, dan moet hij naar zichzelf kijken...

Wie zegt dat Schumacher daar moeite mee heeft?
Nergens blijkt uit dat Schumacher minder goed kan bandensparen/langzaam rijden tov andere.
Hij is de klokkenluider, that's it. De discussie is daar allang voorbij, give the man a break...

schumacher heeft toch zelf aangegeven dat hij miserie heeft met de banden en dat ze op niks trekken

Hij heeft letterlijk gezegd dat hij vind dat ze te ver zijn doorgeschoten.
Nergens zegt hij of blijkt uit dat hij meer moeite heeft om met de banden om te gaan.
Dat zijn twee verschillende dingen.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 21 mei 2012 - 13:15:49
Hij heeft letterlijk gezegd dat hij vind dat ze te ver zijn doorgeschoten.
Nergens zegt hij of blijkt uit dat hij meer moeite heeft om met de banden om te gaan.
Dat zijn twee verschillende dingen.


Als hij er geen moeite mee zou hebben, waarom trek die ouwe zijn scheur dan open?! Iemand zei het al dat het vooral de coureurs buiten de top 5 zijn, die lopen te klagen. Dat vindt je niet iets wat opvallend?!


En Schumi is pas gaan klagen, nadat Rosberg zijn eerste GP won...Eerder was hij behoorlijk positief (Australië) ook erg opvallend, niet?

Enzo

Citaat van: Franky R. op 21 mei 2012 - 14:23:41
Citaat van: Enzo op 21 mei 2012 - 13:15:49
Hij heeft letterlijk gezegd dat hij vind dat ze te ver zijn doorgeschoten.
Nergens zegt hij of blijkt uit dat hij meer moeite heeft om met de banden om te gaan.
Dat zijn twee verschillende dingen.


Als hij er geen moeite mee zou hebben, waarom trek die ouwe zijn scheur dan open?! Iemand zei het al dat het vooral de coureurs buiten de top 5 zijn, die lopen te klagen. Dat vindt je niet iets wat opvallend?!


En Schumi is pas gaan klagen, nadat Rosberg zijn eerste GP won...Eerder was hij behoorlijk positief (Australië) ook erg opvallend, niet?

Vettel en Alonso staan niet buiten de top vijf toch?

Schumacher zei het tijdens de wintertesten al dat er een degradatie probleem was, daarnaast heeft hij weinig races uitgereden en begon zijn echte pleidooi pas na Bahrein. Je moet iets ook een kans geven, dus ik snap wel waarom de molen op dat moment op gang is gekomenn en niet eerder.

Schumacher heeft zich wel positief uitgelaten over de verandering in de structuur van de banden. het contactvlak is veel groter geworden. Vorig jaar was dit veel smaller, wat het gevoel voor de rijder beperkte. (heeft iets te maken met de wang van de band) Dat is dit jaar beter, maar dan hebben we het niet over operating window of slijtage.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 21 mei 2012 - 14:39:33
Citaat van: Franky R. op 21 mei 2012 - 14:23:41
Citaat van: Enzo op 21 mei 2012 - 13:15:49
Hij heeft letterlijk gezegd dat hij vind dat ze te ver zijn doorgeschoten.
Nergens zegt hij of blijkt uit dat hij meer moeite heeft om met de banden om te gaan.
Dat zijn twee verschillende dingen.


Als hij er geen moeite mee zou hebben, waarom trek die ouwe zijn scheur dan open?! Iemand zei het al dat het vooral de coureurs buiten de top 5 zijn, die lopen te klagen. Dat vindt je niet iets wat opvallend?!


En Schumi is pas gaan klagen, nadat Rosberg zijn eerste GP won...Eerder was hij behoorlijk positief (Australië) ook erg opvallend, niet?

Vettel en Alonso staan niet buiten de top vijf toch?

Schumacher zei het tijdens de wintertesten al dat er een degradatie probleem was, daarnaast heeft hij weinig races uitgereden en begon zijn echte pleidooi pas na Bahrein. Je moet iets ook een kans geven, dus ik snap wel waarom de molen op dat moment op gang is gekomenn en niet eerder.

Schumacher heeft zich wel positief uitgelaten over de verandering in de structuur van de banden. het contactvlak is veel groter geworden. Vorig jaar was dit veel smaller, wat het gevoel voor de rijder beperkte. (heeft iets te maken met de wang van de band) Dat is dit jaar beter, maar dan hebben we het niet over operating window of slijtage.


Ok, dat zijn goede argumenten...Maar Vettel en Alonso laten zich er niet uit op de manier zoals Schumacher doet. Tevens is het tegen de zere been van Pirelli die al eerder verklaarde dat zij geen commentaar op hun banden zouden accepteren, omdat ze handelen in opdracht van de FIOA, FOM en FOTA.

robbert

Citaat van: Enzo op 21 mei 2012 - 14:39:33
Citaat van: Franky R. op 21 mei 2012 - 14:23:41
Citaat van: Enzo op 21 mei 2012 - 13:15:49
Hij heeft letterlijk gezegd dat hij vind dat ze te ver zijn doorgeschoten.
Nergens zegt hij of blijkt uit dat hij meer moeite heeft om met de banden om te gaan.
Dat zijn twee verschillende dingen.


Als hij er geen moeite mee zou hebben, waarom trek die ouwe zijn scheur dan open?! Iemand zei het al dat het vooral de coureurs buiten de top 5 zijn, die lopen te klagen. Dat vindt je niet iets wat opvallend?!


En Schumi is pas gaan klagen, nadat Rosberg zijn eerste GP won...Eerder was hij behoorlijk positief (Australië) ook erg opvallend, niet?

Vettel en Alonso staan niet buiten de top vijf toch?

Schumacher zei het tijdens de wintertesten al dat er een degradatie probleem was, daarnaast heeft hij weinig races uitgereden en begon zijn echte pleidooi pas na Bahrein. Je moet iets ook een kans geven, dus ik snap wel waarom de molen op dat moment op gang is gekomenn en niet eerder.

Schumacher heeft zich wel positief uitgelaten over de verandering in de structuur van de banden. het contactvlak is veel groter geworden. Vorig jaar was dit veel smaller, wat het gevoel voor de rijder beperkte. (heeft iets te maken met de wang van de band) Dat is dit jaar beter, maar dan hebben we het niet over operating window of slijtage.

heb alonso en vettel nog niet horen klagen ze

Franky R.

Citaat van: robbert op 21 mei 2012 - 19:23:24

heb alonso en vettel nog niet horen klagen ze


Ze hebben wel uitlatingen gedaan, maar niet in de mate zoals Schumi dat doet...

T.Nuvolari

#674
Ging de slijtage niet afnemen dit seizoen, althans volgens Pirelli. Ik kan me niet voorstellen dat die nog groter is dan vorig seizoen, een status quo op dat vlak dan weer wel. Is het niet gewoon iets waaraan rijders moeten gewoon worden? Net als die wagens van 2009 onbestuurbaar waren voor iemand die er koud instapte.