Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Enzo op 19 mei 2012 - 13:22:30
Kimi's reactie is een interessante inderdaad, hoewel ook hij om verandering vraagt. Hij wil dat het tanken terug komt om zo met minder gewicht op de fragile banden te rijden zodat deze het dan wel uithouden. Gaat dus toch over de banden, alleen een andere oplossing voor het probleem.  ;)


Dan heb je Kimi niet begrepen, want hij zei ook dat je ook met Bridgestone's of Michelins hetzelfde probleem zou hebben...Immers gaan ze nu van start met een loodzware auto. Dan moet je sowieso je banden managen?


Of zie ik het verkeerd?

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 19 mei 2012 - 13:54:02
Citaat van: Enzo op 19 mei 2012 - 13:22:30
Kimi's reactie is een interessante inderdaad, hoewel ook hij om verandering vraagt. Hij wil dat het tanken terug komt om zo met minder gewicht op de fragile banden te rijden zodat deze het dan wel uithouden. Gaat dus toch over de banden, alleen een andere oplossing voor het probleem.  ;)


Dan heb je Kimi niet begrepen, want hij zei ook dat je ook met Bridgestone's of Michelins hetzelfde probleem zou hebben...Immers gaan ze nu van start met een loodzware auto. Dan moet je sowieso je banden managen?


Of zie ik het verkeerd?
hoe was het in 2010 dan? volle tank en Bridgestone's

_Makke_

Citaat van: Franky R. op 19 mei 2012 - 13:54:02
Citaat van: Enzo op 19 mei 2012 - 13:22:30
Kimi's reactie is een interessante inderdaad, hoewel ook hij om verandering vraagt. Hij wil dat het tanken terug komt om zo met minder gewicht op de fragile banden te rijden zodat deze het dan wel uithouden. Gaat dus toch over de banden, alleen een andere oplossing voor het probleem.  ;)


Dan heb je Kimi niet begrepen, want hij zei ook dat je ook met Bridgestone's of Michelins hetzelfde probleem zou hebben...Immers gaan ze nu van start met een loodzware auto. Dan moet je sowieso je banden managen?


Of zie ik het verkeerd?

Je ziet het helemaal niet verkeerd. Kimi maakt duidelijk dat er geen probleem is met de banden.

Enzo

Dus hij vraagt niet om een verandering?  ;D

_Makke_

Citaat van: Enzo op 19 mei 2012 - 14:43:27
Dus hij vraagt niet om een verandering?  ;D

Ja. Het tanken terug invoeren.

Alsjeblief man. Ik begin meer en meer te vermoeden dat je hier gewoon wat met ons voeten aan't rammelen bent. Ik hoop het ook.

monaco2011

#650
Citaat van: Makke op 19 mei 2012 - 15:20:41
Citaat van: Enzo op 19 mei 2012 - 14:43:27
Dus hij vraagt niet om een verandering?  ;D

Ja. Het tanken terug invoeren.

Alsjeblief man. Ik begin meer en meer te vermoeden dat je hier gewoon wat met ons voeten aan't rammelen bent. Ik hoop het ook.
nee, makke, Raikkonen ontkent toch niet dat er een probleem met de banden is?? hij geeft er zelfs een oplossing voor!!!

Citaat
I don't think there would be that much problem with these tyres, if we would race with 50 or 60 kilos, when we start

Enzo

Citaat van: Makke op 19 mei 2012 - 15:20:41
Citaat van: Enzo op 19 mei 2012 - 14:43:27
Dus hij vraagt niet om een verandering?  ;D

Ja. Het tanken terug invoeren.

Alsjeblief man. Ik begin meer en meer te vermoeden dat je hier gewoon wat met ons voeten aan't rammelen bent. Ik hoop het ook.

Het is een pittige discussie met een grote discrepantie tussen de fan's, maar ik heb er vertrouwen in dat wij deze discussie op een volwassen manier kunnen voeren hier op de Pits. Ik verzeker je, dat ik niet met je voeten aan het rammelen ben. Dit is mijn gewoon mijn mening en daar sta ik voor. Over dit Kimi bericht, dat is gewoon een kwestie van goed vertalen en begrijpend lezen. Daar kunnen we het verder niet over oneens zijn lijkt me.  :)

_Makke_

Citaat van: monaco2011 op 19 mei 2012 - 15:40:32
Citaat van: Makke op 19 mei 2012 - 15:20:41
Citaat van: Enzo op 19 mei 2012 - 14:43:27
Dus hij vraagt niet om een verandering?  ;D

Ja. Het tanken terug invoeren.

Alsjeblief man. Ik begin meer en meer te vermoeden dat je hier gewoon wat met ons voeten aan't rammelen bent. Ik hoop het ook.
nee, makke, Raikkonen ontkent toch niet dat er een probleem met de banden is?? hij geeft er zelfs een oplossing voor!!!

Citaat
I don't think there would be that much problem with these tyres, if we would race with 50 or 60 kilos, when we start

Ja, en verder zegt hij dat de problemen met de Pirelli's nu er ook zouden zijn met de Bridgestone's en de Michelin's. Met andere woorden, hij duidt het tankverbod als schuldige aan, niet de banden.

_Makke_

Citaat van: Enzo op 19 mei 2012 - 16:02:53
Citaat van: Makke op 19 mei 2012 - 15:20:41
Citaat van: Enzo op 19 mei 2012 - 14:43:27
Dus hij vraagt niet om een verandering?  ;D

Ja. Het tanken terug invoeren.

Alsjeblief man. Ik begin meer en meer te vermoeden dat je hier gewoon wat met ons voeten aan't rammelen bent. Ik hoop het ook.

Het is een pittige discussie met een grote discrepantie tussen de fan's, maar ik heb er vertrouwen in dat wij deze discussie op een volwassen manier kunnen voeren hier op de Pits. Ik verzeker je, dat ik niet met je voeten aan het rammelen ben. Dit is mijn gewoon mijn mening en daar sta ik voor. Over dit Kimi bericht, dat is gewoon een kwestie van goed vertalen en begrijpend lezen. Daar kunnen we het verder niet over oneens zijn lijkt me.  :)

Sorry hoor. Maar jij leest wat je wil lezen. Als dat artikel met Raikkonen klopt (lees: dat waren zijn exacte woorden), dan wijst hij overduidelijk naar het tankverbod. Die het te zwaar maakt voor de banden. Ook met Bridgestones en Michelin's zouden de problemen er zijn. Hij is zelfs positief over de Pirelli's.

monaco2011

Citaat van: Makke op 19 mei 2012 - 16:10:51
Citaat van: monaco2011 op 19 mei 2012 - 15:40:32
Citaat van: Makke op 19 mei 2012 - 15:20:41
Citaat van: Enzo op 19 mei 2012 - 14:43:27
Dus hij vraagt niet om een verandering?  ;D

Ja. Het tanken terug invoeren.

Alsjeblief man. Ik begin meer en meer te vermoeden dat je hier gewoon wat met ons voeten aan't rammelen bent. Ik hoop het ook.
nee, makke, Raikkonen ontkent toch niet dat er een probleem met de banden is?? hij geeft er zelfs een oplossing voor!!!

Citaat
I don't think there would be that much problem with these tyres, if we would race with 50 or 60 kilos, when we start

Ja, en verder zegt hij dat de problemen met de Pirelli's nu er ook zouden zijn met de Bridgestone's en de Michelin's. Met andere woorden, hij duidt het tankverbod als schuldige aan, niet de banden.
ja, dat wel idd, maar daarmee ligt het probleem wel bij de banden. Wat betreft de Bridgestone's, ik kan me niet herinneren dat de banden in 2010, toen er ook al een tankverbod was, zo'n issue waren.

monaco2011

Citaat van: Makke op 19 mei 2012 - 16:15:47
Citaat van: Enzo op 19 mei 2012 - 16:02:53
Citaat van: Makke op 19 mei 2012 - 15:20:41
Citaat van: Enzo op 19 mei 2012 - 14:43:27
Dus hij vraagt niet om een verandering?  ;D

Ja. Het tanken terug invoeren.

Alsjeblief man. Ik begin meer en meer te vermoeden dat je hier gewoon wat met ons voeten aan't rammelen bent. Ik hoop het ook.

Het is een pittige discussie met een grote discrepantie tussen de fan's, maar ik heb er vertrouwen in dat wij deze discussie op een volwassen manier kunnen voeren hier op de Pits. Ik verzeker je, dat ik niet met je voeten aan het rammelen ben. Dit is mijn gewoon mijn mening en daar sta ik voor. Over dit Kimi bericht, dat is gewoon een kwestie van goed vertalen en begrijpend lezen. Daar kunnen we het verder niet over oneens zijn lijkt me.  :)

Sorry hoor. Maar jij leest wat je wil lezen. Als dat artikel met Raikkonen klopt (lees: dat waren zijn exacte woorden), dan wijst hij overduidelijk naar het tankverbod. Die het te zwaar maakt voor de banden. Ook met Bridgestones en Michelin's zouden de problemen er zijn. Hij is zelfs positief over de Pirelli's.
tja, er zijn meerder oorzaken en oplossingen aan te dragen natuurlijk. Het probleem is iig dat de banden veels te snel slijten (iig als er enigzins gepusht wordt), dan kun je de banden slijtvaster maken, je kunt de auto's lichter maken door het tankverbod op te heffen, je kunt trappers in de auto zetten ipv een motor.

_Makke_

Citaat van: monaco2011 op 19 mei 2012 - 16:17:40
Citaat van: Makke op 19 mei 2012 - 16:10:51Ja, en verder zegt hij dat de problemen met de Pirelli's nu er ook zouden zijn met de Bridgestone's en de Michelin's. Met andere woorden, hij duidt het tankverbod als schuldige aan, niet de banden.
ja, dat wel idd, maar daarmee ligt het probleem wel bij de banden. Wat betreft de Bridgestone's, ik kan me niet herinneren dat de banden in 2010, toen er ook al een tankverbod was, zo'n issue waren.

Kijk, ik begin er stilaan genoeg van de krijgen. Hier heb ik geen opleiding voor gevolgd....

Het probleem ligt helemaal niet bij de banden. Het probleem ligt bij het tankverbod, althans volgens Raikkonen. De banden dragen daar de gevolgen van. Raikkonen zegt daar duidelijk dat het met Bridgestone's en Michelin's hetzelfde zou zijn. Dus nee, het probleem ligt helemaal niet bij de Pirelli's. Nogmaals, volgens Raikkonen dus.

Dit is ook het laatste wat ik over Raikkonen zijn betoog te zeggen heb. Ik heb heel wat beters te doen dan zo'n nutteloze "discussie" voeren, omtrent iets dat zo klaar is als een klontje.

_Makke_

Citaat van: monaco2011 op 19 mei 2012 - 16:22:32
tja, er zijn meerder oorzaken en oplossingen aan te dragen natuurlijk. Het probleem is iig dat de banden veels te snel slijten (iig als er enigzins gepusht wordt), dan kun je de banden slijtvaster maken

Als Raikkonen gelijk heeft, dan kan je de banden inderdaad slijtvaster maken. Maar dan boet je ook in aan grip. Dat is een, soort van, vicieuze cirkel.

Wizard

Citaat van: Mark F1gge op 19 mei 2012 - 11:22:13
Citaat van: Wizard op 19 mei 2012 - 09:07:22
Citaat van: Enzo op 19 mei 2012 - 02:22:09
But much as the drivers might dislike it, spectators will probably enjoy it. As the cars are moving around a lot more, the car control of the drivers will be much more visible. Controlling low-grip oversteer is just a tiresome, easy bore for them. But from the outside it looks great.

Toegegeven, misschien onderschat ik het probleem. Aan de andere kant, wat wil je als coureur zijnde? Ik vind het een primair doel om de fans te vermaken. Alleen hun interesse zorgt voor de inkomes. Als fans afhaken, lopen circuitbezoeken terug, kijken minder mensen de race, worden producten minder verkocht en hebben sponsoren minder bekijks. Dan wordt het minder interessant om bakken met geld te inversteren. Kleinere teams zijn kansloos, en gaan geven uiteindelijk de pijp aan Maarten. Het is continue afwegen. Maar Lewis vat, dan wel onbewust, de koe bij de hoorns, de kijkers zijn vermaakt. Voor hun is het geweldig. En ja Lewis, hun betalen wel jou salaris. Zonder fans had jij geen baan, geen geld.

Hier pak je het punt met een goede invalshoek. Fans willen vermaakt worden, dat is het bestaansrecht van F1. Maar je neemt een enorm risico, als je je publiek niet serieus neemt. Het grote publiek gaat t echt niet heel lang accepteren dat iedereen wisselvallig presteert en iedereen met de vorm van de dag wint. Als het er teveel bovenop komt te liggen dat de Pirelli's het niveau beperken dan loop je het risico dat men F1 niet serieus meer neemt. Dat zou eeuwig zonde zijn.

Ik denk juist dat de aktuele enthousiasme de grootste tegenhanger is van 'het probleem'. De fans hebben eindelijk waar ze jaren lang om schreeuwen terwijl er coureurs zijn, die deze vorm van races niks vinden. En helaas, voor iedere tegenhanger van Pirelli, primair doel is de kijkers prikkelen. En dat gebeurd nu! Ik denk derhalve dat het een 'deal with it' verhaal wordt. De FIA gaat geen veranderingen toepassen die opnieuw de gevechten teniet doen en zorgen voor voorspelbare races en dominantie.

monaco2011

#659
Citaat van: Makke op 19 mei 2012 - 16:28:13
Citaat van: monaco2011 op 19 mei 2012 - 16:22:32
tja, er zijn meerder oorzaken en oplossingen aan te dragen natuurlijk. Het probleem is iig dat de banden veels te snel slijten (iig als er enigzins gepusht wordt), dan kun je de banden slijtvaster maken

Als Raikkonen gelijk heeft, dan kan je de banden inderdaad slijtvaster maken. Maar dan boet je ook in aan grip. Dat is een, soort van, vicieuze cirkel.
het is één van de optie's, maar als Raikkonen zn idee goed zou werken dan heeft dat ook zeker mijn voorkeur.

Citaat van: Makke op 19 mei 2012 - 16:27:06
Citaat van: monaco2011 op 19 mei 2012 - 16:17:40
Citaat van: Makke op 19 mei 2012 - 16:10:51Ja, en verder zegt hij dat de problemen met de Pirelli's nu er ook zouden zijn met de Bridgestone's en de Michelin's. Met andere woorden, hij duidt het tankverbod als schuldige aan, niet de banden.
ja, dat wel idd, maar daarmee ligt het probleem wel bij de banden. Wat betreft de Bridgestone's, ik kan me niet herinneren dat de banden in 2010, toen er ook al een tankverbod was, zo'n issue waren.

Kijk, ik begin er stilaan genoeg van de krijgen. Hier heb ik geen opleiding voor gevolgd....

Het probleem ligt helemaal niet bij de banden. Het probleem ligt bij het tankverbod, althans volgens Raikkonen. De banden dragen daar de gevolgen van. Raikkonen zegt daar duidelijk dat het met Bridgestone's en Michelin's hetzelfde zou zijn. Dus nee, het probleem ligt helemaal niet bij de Pirelli's. Nogmaals, volgens Raikkonen dus.

Dit is ook het laatste wat ik over Raikkonen zijn betoog te zeggen heb. Ik heb heel wat beters te doen dan zo'n nutteloze "discussie" voeren, omtrent iets dat zo klaar is als een klontje.
nou, simpel voorbeeld dan. Als jij vind dat Enzo en ik aan het zeiken zijn en je hebt daar een probleem mee, dan ben jij dus degene die het probleem heeft, terwijl wij in jouw ogen de oorzaak zijn. Hoe moeilijk kan het zijn??