Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Enzo

Mensen, stop hiermee!! Laten we de inhoud bespreken en niet elkaar a.u.b..


Enzo

http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_wil_harde_compound_testen/
Nu maar hopen dat ze niet te ver de andere kant op schieten, een middenweg lijkt me het beste. Een band die de rijder toe staat voluit te blazen, maar je moet er niet de race mee uit kunnen rijden.

janke

Citaat van: Enzo op 30 mei 2012 - 19:57:51
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_wil_harde_compound_testen/
Nu maar hopen dat ze niet te ver de andere kant op schieten, een middenweg lijkt me het beste. Een band die de rijder toe staat voluit te blazen, maar je moet er niet de race mee uit kunnen rijden.

Dat doe je met elke band hoor, blazen. Met een harde of een zachte band. Het is aan de teams om het chassis zo af te stellen om er (redelijk) optimaal gebruik van te maken. En de ene coureur vreet banden en de andere kan er smooth mee omgaan. Ik hoor Alonso nog steeds niet klagen over de banden.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: janke op 30 mei 2012 - 20:52:42
Citaat van: Enzo op 30 mei 2012 - 19:57:51
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_wil_harde_compound_testen/
Nu maar hopen dat ze niet te ver de andere kant op schieten, een middenweg lijkt me het beste. Een band die de rijder toe staat voluit te blazen, maar je moet er niet de race mee uit kunnen rijden.

Dat doe je met elke band hoor, blazen. Met een harde of een zachte band. Het is aan de teams om het chassis zo af te stellen om er (redelijk) optimaal gebruik van te maken. En de ene coureur vreet banden en de andere kan er smooth mee omgaan. Ik hoor Alonso nog steeds niet klagen over de banden.
Net als Hamilton, Kimi, Rosberg en Massa. Maar goed, Massa rijd ook niet snelgenoeg om de banden überhaupt  te slijten.... ;D
Die stopt volgens mij alleen om de weg te vragen  :D sorry, flauwe grapjes mode uit.
Trotse vader van Rosalie(L)

Figge

Citaat van: janke op 30 mei 2012 - 20:52:42
Citaat van: Enzo op 30 mei 2012 - 19:57:51
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_wil_harde_compound_testen/
Nu maar hopen dat ze niet te ver de andere kant op schieten, een middenweg lijkt me het beste. Een band die de rijder toe staat voluit te blazen, maar je moet er niet de race mee uit kunnen rijden.

Dat doe je met elke band hoor, blazen. Met een harde of een zachte band. Het is aan de teams om het chassis zo af te stellen om er (redelijk) optimaal gebruik van te maken. En de ene coureur vreet banden en de andere kan er smooth mee omgaan. Ik hoor Alonso nog steeds niet klagen over de banden.

Ik hoor er wel meer niet klagen over de banden. Dat komt volgens mij omdat ze baat hebben bij de huidige situatie. Als er banden zouden komen, welke bepaalde constructeurs in de gelegenheid stelt, het potentieel van de auto beter te benutten ipv het potentieel van de banden, dan verandert dat ook de rangorde op de startopstelling.

robbert

Citaat van: Enzo op 30 mei 2012 - 19:57:51
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_wil_harde_compound_testen/
Nu maar hopen dat ze niet te ver de andere kant op schieten, een middenweg lijkt me het beste. Een band die de rijder toe staat voluit te blazen, maar je moet er niet de race mee uit kunnen rijden.

dat risico heb je natuurlijk é. Maar ik vind dan , dat ze het moeten weten, omdat ze erom gevraagd hebben é. Net als toen men vroeg om iets te doen aan dat treintje rijden.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 30 mei 2012 - 19:57:51
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_wil_harde_compound_testen/
Nu maar hopen dat ze niet te ver de andere kant op schieten, een middenweg lijkt me het beste. Een band die de rijder toe staat voluit te blazen, maar je moet er niet de race mee uit kunnen rijden.


Tja,


Kennelijk wordt je wens vervuld...Dus afwachten maar. En een gulden middenweg lijkt mij heel erg moeilijk. Wat voor een McLaren de gulden middenweg is, kan voor Ferrari een totale ramp betekenen.

Enzo

#698
Citaat van: Franky R. op 30 mei 2012 - 22:46:13
Citaat van: Enzo op 30 mei 2012 - 19:57:51
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_wil_harde_compound_testen/
Nu maar hopen dat ze niet te ver de andere kant op schieten, een middenweg lijkt me het beste. Een band die de rijder toe staat voluit te blazen, maar je moet er niet de race mee uit kunnen rijden.


Tja,


Kennelijk wordt je wens vervuld...Dus afwachten maar. En een gulden middenweg lijkt mij heel erg moeilijk. Wat voor een McLaren de gulden middenweg is, kan voor Ferrari een totale ramp betekenen.

Ik denk het wel inderdaad, op goede banden waar je het maximale uit de auto kan halen zal Ferrari het moeilijker krijgen in dit veld.
Althans dat verwacht ik.

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 30 mei 2012 - 22:46:13
Citaat van: Enzo op 30 mei 2012 - 19:57:51
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_wil_harde_compound_testen/
Nu maar hopen dat ze niet te ver de andere kant op schieten, een middenweg lijkt me het beste. Een band die de rijder toe staat voluit te blazen, maar je moet er niet de race mee uit kunnen rijden.


Tja,


Kennelijk wordt je wens vervuld...Dus afwachten maar. En een gulden middenweg lijkt mij heel erg moeilijk. Wat voor een McLaren de gulden middenweg is, kan voor Ferrari een totale ramp betekenen.
ff voor de duidelijkheid, dit is iig niet mijn wens. Gewoon het seizoen afmaken op deze manier en daarna kijken naar een betere oplossing. Het moet zeker niet vanuit Pirelli zelf komen, die moeten gewoon doen wat ze gevraagd wordt.

Enzo

Citaat van: monaco2011 op 30 mei 2012 - 23:23:35
Citaat van: Franky R. op 30 mei 2012 - 22:46:13
Citaat van: Enzo op 30 mei 2012 - 19:57:51
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_wil_harde_compound_testen/
Nu maar hopen dat ze niet te ver de andere kant op schieten, een middenweg lijkt me het beste. Een band die de rijder toe staat voluit te blazen, maar je moet er niet de race mee uit kunnen rijden.


Tja,


Kennelijk wordt je wens vervuld...Dus afwachten maar. En een gulden middenweg lijkt mij heel erg moeilijk. Wat voor een McLaren de gulden middenweg is, kan voor Ferrari een totale ramp betekenen.
ff voor de duidelijkheid, dit is iig niet mijn wens. Gewoon het seizoen afmaken op deze manier en daarna kijken naar een betere oplossing. Het moet zeker niet vanuit Pirelli zelf komen, die moeten gewoon doen wat ze gevraagd wordt.

Waarom wil je het seizoen uitrijden en dan een betere oplossing zoeken? ???

monaco2011

Citaat van: Enzo op 30 mei 2012 - 23:24:55
Citaat van: monaco2011 op 30 mei 2012 - 23:23:35
Citaat van: Franky R. op 30 mei 2012 - 22:46:13
Citaat van: Enzo op 30 mei 2012 - 19:57:51
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_wil_harde_compound_testen/
Nu maar hopen dat ze niet te ver de andere kant op schieten, een middenweg lijkt me het beste. Een band die de rijder toe staat voluit te blazen, maar je moet er niet de race mee uit kunnen rijden.


Tja,


Kennelijk wordt je wens vervuld...Dus afwachten maar. En een gulden middenweg lijkt mij heel erg moeilijk. Wat voor een McLaren de gulden middenweg is, kan voor Ferrari een totale ramp betekenen.
ff voor de duidelijkheid, dit is iig niet mijn wens. Gewoon het seizoen afmaken op deze manier en daarna kijken naar een betere oplossing. Het moet zeker niet vanuit Pirelli zelf komen, die moeten gewoon doen wat ze gevraagd wordt.

Waarom wil je het seizoen uitrijden en dan een betere oplossing zoeken? ???
omdat hier nou eenmaal voor gekozen is en omdat ze al een tijdje bezig zijn. Ze moeten op zoek naar een oplossing voor de lange termijn en daar mogen ze best eens met zn allen ff rustig over nadenken.

Enzo

Nah, je hebt gelijk als je bedoelt dat ze nu niet ineens spastisch overstag moeten gaan, daar ben ik het wel mee eens.
Maar ze mogen van mij wel per direct wat meer duurzaamheid en een bredere operating window toevoegen. Ietsjes constanter zou wel prettig zijn, momenteel is de rangorde een raadsel en dat zal het blijven zolang we met deze banden racen.

Voor de langere termijn moet er nog een hoop gebeuren denk ik. Persoonlijk ben ik voorstander van het bestrijden van vuile lucht, aero ristricties ed.. Gewoon weer terug naar slipstreamen en close racing op die manier. Mogelijk het tanken weer terug brengen voor diepgang in de race strategie. Desnoods een budgetcap om het betaalbaar te houden voor de kleinere teams.

Weet je nog, dat een coureur kon stunten door super licht te kwalificeren. Of dat het altijd de vraag was hoe lang een rijder door kon rijden tot de pitstop.
Met als mooi voorbeeld de race van Schumacher in Hongarije, waarbij ze kozen voor een vierstopper waarin hij dus een moordende pace moest rijden om de strategie te laten werken.

Ik kon dat altijd wel waarderen!! 8)

Franky R.

Citaat van: Enzo op 30 mei 2012 - 23:24:55

Waarom wil je het seizoen uitrijden en dan een betere oplossing zoeken? ???


Wat ik al eerder zei..De eventuele oplossing van Pirelli zou wel eens nadelig kunnen zijn voor sommige teams en dan heb je weer een andere discussie / rel....

Enzo

Citaat van: Franky R. op 30 mei 2012 - 23:48:16
Citaat van: Enzo op 30 mei 2012 - 23:24:55

Waarom wil je het seizoen uitrijden en dan een betere oplossing zoeken? ???


Wat ik al eerder zei..De eventuele oplossing van Pirelli zou wel eens nadelig kunnen zijn voor sommige teams en dan heb je weer een andere discussie / rel....

Weet even niet meer wie dit zei, maar las ergens dat we nu in een soort 'catch 22' zitten.
Een 'optisch' spektakel zoals we het nu hebben zal je niet krijgen met duurzamere banden, dat kan niet anders. Dus vanuit dat oogpunt zal er wel wat geklaagd worden, hoewel ik verwacht dat uiteindelijk de drang naar rivaliteit en een duidelijk graadmeter doorslaggevend zal zijn.