Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 29 april 2012 - 00:04:41
wereld van verschil. Een rondje 1:10 rijden in een auto die 1:06 kan is geen racen,  1:10 rijden in een auto die ook 1:10 kan is dat wel. Ik snap niet dat je dat onderscheidt niet kunt maken.

Dat kan ik prima maar ik vind het niet relevant. Zeker niet als daardoor races worden opengebroken en gevechten plaatsvinden. En dat is wat ik wil. Zoals ik in mijn vorige post aangaf, op vers rubber was het treintje rijden (Bahrein/China) en de race brak volledig open nadat de banden sleten. Ineens waren overal gevechten. En ook dan kun je je als coureur onderscheiden door op het limiet te rijden.

Citaatdat maak ik zelf wel uit.

Hebben coureurs jou verzocht om voor hun te spreken? Jouw mening is niet per definitie een feit dus moet je ook niet doen alsof. Het gaat nog steeds om wat wij, fans, van het racen anno nu vinden.

CitaatMaar we gaan het zien de komende tijd. Mag je over een maand op terug komen. Meen ook ergens gelezen te hebben dat het merendeel van de coureurs Schumacher's mening min of meer deelde en dat lijkt me ook niet meer dan logisch, het zijn niet voor niks coureurs.

Het zal mij benieuwen. Geklaagd wordt er toch. Dat werd toen je niet kon inhalen en nu zou het ook niet goed zijn?

Citaatik schiet mn doel helemaal niet voorbij. Zoals ik in mn vorige comment al zei, de meningen zijn erg verdeeld, dus lijkt me dat er op zn minst naar gekeken kan worden wat er beter kan.

Je schiet in mijn optiek weldegelijk je doel voorbij. 118 Forummers zijn niet representief voor miljoenen fans. Als de FIA aan ieder geluid gehoor moest geven en iedere mening moest overwegen, bestond de FIA uit een miljoen mensen. Dat is niet reëel. Het zijn de teams die voor verandering kunnen zorgen en vooralsnog is het enkel en alleen Mercedes die het overmatig slijten van de banden niet onder controle krijgt. Andere teams hebben er beduidend minder last van. Dus afgeven op Pirelli vind ik een zwaktebod van Schumacher.

Citaattja, maar er zijn ook heel veel mensen die zich er aan storen. Dus is dit niet DE oplossing en is het doel dus ook zeker niet bereikt. Maar t idee was goed en bij tijd en wijle werkt het ook prima.

Waarom is het niet de oplossing? Omdat nu de vlam in de pan slaat? De fans hebben waar ze jaren om schreeuwde: Gevechten op de baan, en GP-winnaars die niet van te voren bekend zijn. Mja, je kunt niet alles hebben en zoals eerder gezegd, het is een keuze uit 2. Vooralsnog kan ik van beoordelingen aflezen dat de volgers de races leuker vinden. Dus wat dat aangaat heeft de FIA zijn doel weldegelijk bereikt. En dat er altijd mensen zijn die het graag anders zien, soit. Dat blijf je toch houden. Je kunt niet verwachten dat een miljoen volgers een miljoen gelijkgestemde met zich meebrengt. Kritiek hebben mensen toch. Of er nu gevechten zijn of dat races een optocht zijn, maakt niet uit. Tenzij teams zich massaal keren tegen Pirelli verwacht ik daar ook geen verandering in, op korte termijn.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 29 april 2012 - 00:05:14
Citaat van: Wizard op 28 april 2012 - 23:47:58
Citaat van: monaco2011 op 28 april 2012 - 23:35:19
Citaat van: Jeroen op 28 april 2012 - 23:09:11
http://www.f1fanatic.co.uk/2012/04/27/f1-fix-flawed-rules-pirelli-tyres/

Hier ben ik het dus wél veel meer mee eens.

Als je overigens de reactie hier en op het forum van die site bekijkt zie je dat deze discussie op Engelstalige fora helemaal niet zo anders zijn als hierboven wordt beweerd. Deze iig niet.
nou, je kunt toch wel stellen dat de meningen behoorlijk verdeeld zijn. Dus dan is het minste wat je kunt doen kijken wat er verbeterd kan worden.

Dat doet de FIA dan ook. Alleen is het racen prima nu.
vind jij

Niet alleen ik. Maar goed, dat is toch ook het punt wat ter discussie staat? Wat wij vinden?

monaco2011

Citaat van: Wizard op 29 april 2012 - 00:24:31
Citaat van: monaco2011 op 29 april 2012 - 00:04:41
wereld van verschil. Een rondje 1:10 rijden in een auto die 1:06 kan is geen racen,  1:10 rijden in een auto die ook 1:10 kan is dat wel. Ik snap niet dat je dat onderscheidt niet kunt maken.

Dat kan ik prima maar ik vind het niet relevant. Zeker niet als daardoor races worden opengebroken en gevechten plaatsvinden. En dat is wat ik wil. Zoals ik in mijn vorige post aangaf, op vers rubber was het treintje rijden (Bahrein/China) en de race brak volledig open nadat de banden sleten. Ineens waren overal gevechten. En ook dan kun je je als coureur onderscheiden door op het limiet te rijden.
ok, dit punt heb ik wat jou betreft al opgegeven. slaan we verder over
Citaat van: Wizard op 29 april 2012 - 00:24:31
Citaat van: monaco2011 op 29 april 2012 - 00:04:41
dat maak ik zelf wel uit.

Hebben coureurs jou verzocht om voor hun te spreken? Jouw mening is niet per definitie een feit dus moet je ook niet doen alsof. Het gaat nog steeds om wat wij, fans, van het racen anno nu vinden.
ja, dat heb ik hen gevraagd idd. hoe wist je dat? mijn mening is mijn mening idd, zeker geen feit. Of het een feit is zal de komende weken wel blijken zoals ik al gezegd had. Maar geloof je zelf dat coureurs als Alonso en Hamilton blij worden van rondjes op 90% rijden??

Citaat van: Wizard op 29 april 2012 - 00:24:31
Citaat van: monaco2011 op 29 april 2012 - 00:04:41
ik schiet mn doel helemaal niet voorbij. Zoals ik in mn vorige comment al zei, de meningen zijn erg verdeeld, dus lijkt me dat er op zn minst naar gekeken kan worden wat er beter kan.

Je schiet in mijn optiek weldegelijk je doel voorbij. 118 Forummers zijn niet representief voor miljoenen fans. Als de FIA aan ieder geluid gehoor moest geven en iedere mening moest overwegen, bestond de FIA uit een miljoen mensen. Dat is niet reëel. Het zijn de teams die voor verandering kunnen zorgen en vooralsnog is het enkel en alleen Mercedes die het overmatig slijten van de banden niet onder controle krijgt. Andere teams hebben er beduidend minder last van. Dus afgeven op Pirelli vind ik een zwaktebod van Schumacher.
je moet beter lezen. Ik zeg nergens dat 118 forummers wel representatief zijn, ik zeg alleen dat de meningen heel erg verdeeld zijn en niet zoals jullie zeggen dat de overgrote gedeelte van de fans wel tevreden is. Je moet dingen niet gaan omdraaien. Het gaat ook helemaal niet om Mercedes, die doen het best redelijk, het gaat er vooral om dat dit geen racen meer is. Maar goed, zolang jij blijft denken dat Schumacher alleen in zn eigen straatje aan het praten is heeft discussieren weinig zin denk ik.

Citaat van: Wizard op 29 april 2012 - 00:24:31
Citaat van: monaco2011 op 29 april 2012 - 00:04:41
tja, maar er zijn ook heel veel mensen die zich er aan storen. Dus is dit niet DE oplossing en is het doel dus ook zeker niet bereikt. Maar t idee was goed en bij tijd en wijle werkt het ook prima.

Waarom is het niet de oplossing? Omdat nu de vlam in de pan slaat? De fans hebben waar ze jaren om schreeuwde: Gevechten op de baan, en GP-winnaars die niet van te voren bekend zijn. Mja, je kunt niet alles hebben en zoals eerder gezegd, het is een keuze uit 2. Vooralsnog kan ik van beoordelingen aflezen dat de volgers de races leuker vinden. Dus wat dat aangaat heeft de FIA zijn doel weldegelijk bereikt. En dat er altijd mensen zijn die het graag anders zien, soit. Dat blijf je toch houden. Je kunt niet verwachten dat een miljoen volgers een miljoen gelijkgestemde met zich meebrengt. Kritiek hebben mensen toch. Of er nu gevechten zijn of dat races een optocht zijn, maakt niet uit. Tenzij teams zich massaal keren tegen Pirelli verwacht ik daar ook geen verandering in, op korte termijn.
Het is niet de oplossing omdat heel veel mensen (exacte cijfers weet ik niet, maar t is toch wel redelijk half om half) deze oplossing niet goed vinden. Dan kun je of je kop in het zand steken (zoals jij doet) of kijken wat er verbeterd kan worden.

Wat mij betreft einde discussie, ik val in herhaling

0634

Citaat van: monaco2011 op 28 april 2012 - 23:35:19
Citaat van: Jeroen op 28 april 2012 - 23:09:11
http://www.f1fanatic.co.uk/2012/04/27/f1-fix-flawed-rules-pirelli-tyres/

Hier ben ik het dus wél veel meer mee eens.

Als je overigens de reactie hier en op het forum van die site bekijkt zie je dat deze discussie op Engelstalige fora helemaal niet zo anders zijn als hierboven wordt beweerd. Deze iig niet.
nou, je kunt toch wel stellen dat de meningen behoorlijk verdeeld zijn. Dus dan is het minste wat je kunt doen kijken wat er verbeterd kan worden.
Verdeeld zijn ja. Net als hier dus, niks geen verschil.

Probeer jij maar regels te verzinnen waarbij de meningen niet verdeeld zijn.

0634

Overigens:

CitaatHaug disagrees with Schumacher's Pirelli blast

Apr.25 (GMM) He does not agree with the seven time world champion, but Norbert Haug insists he can understand Michael Schumacher's criticism of the current generation of Pirelli tyre.

Mercedes driver Schumacher slammed F1's official supplier after last Sunday's Bahrain grand prix, saying the 2012 tyres degrade so quickly that they are not good enough for the pinnacle of motor racing.

"We drive around like the safety car. It is not a satisfying situation," he said.

Schumacher's boss Haug, however, does not fully agree, insisting Pirelli has contributed to a "very great competition" in 2012 featuring "very good races".

"Of course, for a driver, there is always a certain frustration when you think you could be going faster, but you are having to be careful," Haug told German reporters including Sport1.

"That's just the nature of the racer," he added.

Haug said Schumacher's comments also prove that Mercedes does not muzzle its drivers, who may freely express their personal opinions.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 29 april 2012 - 03:01:04
ok, dit punt heb ik wat jou betreft al opgegeven. slaan we verder over

Wat je wilt zeggen is dat we er dus anders over denken en verder discussiëren geen meerwaarde heeft??

Citaat
Of het een feit is zal de komende weken wel blijken zoals ik al gezegd had. Maar geloof je zelf dat coureurs als Alonso en Hamilton blij worden van rondjes op 90% rijden??

Ik weet niet hoe anderen dit ervaren. Bovendien rijdt je tegen de limiet van de banden, dat is ook 100%.

Citaatje moet beter lezen. Ik zeg nergens dat 118 forummers wel representatief zijn, ik zeg alleen dat de meningen heel erg verdeeld zijn en niet zoals jullie zeggen dat de overgrote gedeelte van de fans wel tevreden is. Je moet dingen niet gaan omdraaien. Het gaat ook helemaal niet om Mercedes, die doen het best redelijk, het gaat er vooral om dat dit geen racen meer is. Maar goed, zolang jij blijft denken dat Schumacher alleen in zn eigen straatje aan het praten is heeft discussieren weinig zin denk ik.

Natuurlijk is dit racen. Eindelijk is het weer eens racen. Wat wil je dan? Opnieuw treintje rijden? Want de race breekt pas open op het moment dat de banden beginnen te slijten. In China was dat goed te zien. Toen P2 t/m P10 op vers rubber reed, werd nul-komma-niks ingehaald en was het een dure optocht wat als een trein door het beeld denderde. De race brak daarna pas volledig open en de regie wist van gekkigheid niet wie ze in beeld moesten brengen. Overal werd gestreden om positie.

Bovendien is het ook nog eens zo dat als Pirelli een band ontwikkelt die minder hard slijten (zie bijvoorbeeld het Avon-rubber) dat deze een véél lagere piek heeft. Dan boet je grip in. Ik vind dat niet zaligmakend.

CitaatHet is niet de oplossing omdat heel veel mensen (exacte cijfers weet ik niet, maar t is toch wel redelijk half om half) deze oplossing niet goed vinden. Dan kun je of je kop in het zand steken (zoals jij doet) of kijken wat er verbeterd kan worden.

Ik ben tevreden met de Formule 1 zoals deze nu is. Dat heeft niks te maken met mijn hoofd in het zand steken, maar vrede hebben met de huidige inkleuring. Dat het altijd anders kan en beter kan, prima, een bekend Nederlandse gezegde luidt: De beste stuurlui staan aan wal! Mensen weten het toch altijd beter dan sporters, coaches, teambazen, FIA, FIFA, nietwaar?

0634

Tja, het is mij iig heel erg opgevallen dat mensen die geen die hard F1-fans zijn zoals wij, ineens weer naar F1 gaan kijken omdat er simpelweg veel meer gebeurd dan vroeger.

Wizard

Dan heeft de FIA toch haar doel bereikt??

0634

In principe wel, al is dat alleen in mijn omgeving, niet echt representatief dus ;).

Maar ja, dat zal misschien wel het doel zijn ja, de mensen die geen die-hard F1-fanaten zijn. De echte fanaten blijven namelijk toch wel kijken, al zouden ze achteruit gaan rijden. Wil je er kijkers bij krijgen, moet je dus de mensen die wat minder fanatiek zijn pleasen.

Kootje

Weet je, ik snap het probleem niet zo.
Tuurlijk ..... als coureur wil je het maximale uit je auto halen, en als dit niet kan doordat de banden dit niet toelaten snap ik best dat dit frustrerend is.
Maar als toeschouwer zie je toch niet of ze op 70, 80, 90 of 100% van hun kunnen rijden ??

Wat je als kijker wel ziet zijn spannende races met veel positiewisselingen en verrassende winnaars.
Dit in tegenstelling tot de saaie optochten 'n paar jaar geleden.
En dat is wat je als kijker toch wilt ??

Fabian

Citaat van: Kootje op 29 april 2012 - 11:28:53
Weet je, ik snap het probleem niet zo.
Tuurlijk ..... als coureur wil je het maximale uit je auto halen, en als dit niet kan doordat de banden dit niet toelaten snap ik best dat dit frustrerend is.
Maar als toeschouwer zie je toch niet of ze op 70, 80, 90 of 100% van hun kunnen rijden ??

Wat je als kijker wel ziet zijn spannende races met veel positiewisselingen en verrassende winnaars.
Dit in tegenstelling tot de saaie optochten 'n paar jaar geleden.
En dat is wat je als kijker toch wilt ??
Absoluut. Als F1 fan wil je leuke, spannende races zien. Die hebben we tot nu toe aardig gehad en Pirelli werkt daar aan mee. Ik kan ook begrijpen dat je als coureur het maximale uit de auto wil halen, maar zoals Kootje al zegt zit ik ook niet te wachten op een optocht.

Franky R.


Kootje

Zelfs onder de coureurs zijn de meningen dus verdeeld. ::)


Wizard