Moto GP

Gestart door 0634, 07 oktober 2010 - 20:45:10

« vorige - volgende »

Perton

Dan zou ik de MotoGP-regels nog eens doorspitten. Ducati heeft juist een voordeel omdat ze hun motoren in de Open-'klasse' hebben aangemeld in plaats van als fabrieksmotoren. Daardoor mogen ze dus 24 liter brandstof ipv de 20 die voor fabrieksmotoren (zoals Yamaha en Honda) geldt en dus ook zachtere banden. Wat best apart is, aangezien Ducati gewoon een fabrieksteam is...

Dus Ducati wordt helemaal niet benadeeld, hun onterechte (want ze zijn gewoon fabrieksteam) voordeel wordt juist teniet gedaan.

Sabai

Doen ze wel mee in het wk dan?

Sphinx

Het zit wat vreemd in elkaar, maar Dorna raakte helemaal in de stress toen Ducati aankondigde niet als Factory-team ingeschreven te willen worden vorig jaar, maar ze kozen voor de Open Class. Daarom is er speciaal voor hen een derde categorie gekozen, de OCF (Open Concession Factory). Ook NGM Forward zit met hun Yamaha in die klasse en Suzuki nu ook.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Citaat van: SDG op 31 maart 2015 - 07:46:35
Citaat van: gloudiesaurus op 30 maart 2015 - 21:44:56
Ik heb de race niet gezien  :(
Zou graag de highlights eens terug zien... maar nergens op internet waar dat kan.
Op MotoGP.com moet er voor betaald worden  >:(

Voor niets gaat de zon op!

Klopt... vervelende is dat ik het kon kijken op Eurosport.
Schakel ik om 21:00 in blijkt de race om 20:00 te zijn....  :'(
Baal er nu nog van  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

-Nino-

Ik heb er heel lang aan zitten denken om op 19 april naar de World Superbike GP te gaan in Assen en nog steeds twijfel ik.
Het is voor mij 2 tot 2,5 uur heen rijden en dan ook weer terug. En als ik het motorsportprogramma van die dag op tv zie:
za 14.30 - zo 15.30 24 uur van Le Mans voor motoren
zo 10.25 - zo 15.30 Superbike/Supersport/Superstock
zo 14.30 - zo 22.00 warm up + races Moto3/Moto2/MotoGP
zo                          british superbikes
zo                          MX2/MXGP motorcross

en dan die dag ook nog autosport: formule 1, wtcc, uscc, indycar, nascar.

Het lijkt steeds meer een 'nee' te worden en toch weer wachten op eind juni...

Kootje

Daar noem je precies de reden waarom het voor mij 'n NEE is.

Perton

Tsja als je veel klassen volgt, zal je altijd overlap hebben als je een dagje circuit hebt. Ik woon bij wijze van spreken op een steenworp afstand van Assen (nuja, Groningen is niet heel ver natuurlijk), maar als ik daar naar races ga, mis ik ook alles wat er die dag wordt uitgezonden. Ik denk dat als Superbikes 2 weken later waren, je een zelfde lijstje zou kunnen maken van interessante dingen die je mist. Voor mij is overlap met andere klassen dan ook eigenlijk nooit een reden om niet naar een circuit te gaan. Dan zou ik er nooit meer komen namelijk ;)

Kootje

Overlap an sich niet nee, want je zegt het zelf al, zou men 2 weken later rijden dan is er nog steeds het WRC, FR2.0 & FR3.5 en de Indycars. Echter zou ik dat rustig aan me voorbij laten gaan, maar F1 en MotoGP absoluut niet.

SDG

Citaat van: Kootje op 08 april 2015 - 14:44:37
Overlap an sich niet nee, want je zegt het zelf al, zou men 2 weken later rijden dan is er nog steeds het WRC, FR2.0 & FR3.5 en de Indycars. Echter zou ik dat rustig aan me voorbij laten gaan, maar F1 en MotoGP absoluut niet.

Idem. F1 en MotoGP zijn de enige twee klassen die ik zoveel mogelijk rechtstreeks probeer te bekijken en indien dat om een of andere reden niet kan, absoluut geen spoilers wil. WRC bijvoorbeeld, dat volg ik ook maar daar zit ik er eigenlijk niet echt mee dat ik al weet wie de rally gewonnen heeft vooraleer ik de highlights gezien heb.

Kootje

Wat dat betreft snap ik ook eigenlijk niet zo goed waarom het SBK gelijktijdig met het MotoGP word gehouden. Ik weet niet wie er eerder hun kalender vol hadden, maar als ik de organisator van eender welk kampioenschap was, dan zou ik toch m'n uiterste best doen om geen overlap met m'n grootste concxurent te hebben.

Sphinx

Alleen zijn het geen concurrrenten meer  ;D MotoGP rechtenhouder Dorna heeft sinds vorig jaar de rechten weer teruggekocht van de familie Flammini, omdat de SBK behoorlijk aan populariteit begon te winnen. "If ye cant beat em join em." Ik vreesde dat zo'n toevallige "samenloop" wel eens ging kunnen gebeuren.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Kootje

Oke ... dat ze nu beiden onder Dorma vallen wist ik niet, maar dan nog ... het blijven concurenten waar het de kijkers betreft. Kijk je naar het een, dan kan je aankomend weekend dus niet naar het ander kijken. Althans ... niet live, laat staan dat je bij beide evenementen aanwezig kan zijn mocht je dat willen.

Perton

Er zijn natuurlijk nog genoeg oude doorlopende contracten met wat traditionele data. Net als dat Monaco altijd in dat en dat weekend in mei valt. Dat verander je ook niet even in 2 seizoenen. Ik vermoed dat ze daar in de toekomst wel wat meer rekening zullen houden.

Perton

Lekker Márquez

Edwin90

Dit kunnen nog wel eens punten zijn die hij aan het eind van het jaar hard nodig is. :o