Nico Rosberg had nu het WK kunnen leiden.....

Gestart door 0634, 16 september 2010 - 18:59:04

« vorige - volgende »

0634

....als hij in het stoeltje van Vettel had gereden.

http://www.f1pits.net/magazine/opinie_rosberg_had_het_wk_geleid/

Waar of niet waar?

JimmySPA

Waar maar Senna had nu al 19 x wereldkampioen kunnen zijn...
Nee hier kan ik niks mee.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

meatball

Vettel is volgens mij zwaar overroepen,Weber is in elk geval nooit een topper geweest en is nu duidelijk beter,dus tot hier volg ik je.Maar wat Rosberg betreft ben ik minder zeker,Schumacher is volgens mij geen echt vergelijkingspunt,want totaal versleten en rijdt gewoon wat voor de lol rond.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

JimmySPA

Citaat van: meatball op 16 september 2010 - 19:33:44
Vettel is volgens mij zwaar overroepen,Weber is in elk geval nooit een topper geweest en is nu duidelijk beter,dus tot hier volg ik je.Maar wat Rosberg betreft ben ik minder zeker,Schumacher is volgens mij geen echt vergelijkingspunt,want totaal versleten en rijdt gewoon wat voor de lol rond.

Wacht nou maar, poor old Michael komt nog wel terug. Iig gun ik het hem van harte om volgend jaar te gaan knallen.
Vettel is idd overrated, wat ik altijd al vond. Webber is een coureur in het rijtje: Trulli, Fisico, Kovalainen... Net niet, maar rijden wel leuk mee.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

0634

Citaat van: JimmySPA op 16 september 2010 - 19:20:56
Waar maar Senna had nu al 19 x wereldkampioen kunnen zijn...
Nee hier kan ik niks mee.
Hoezo? Ik denk gewoon dat Rosberg meer uit zijn Mercedes haalt als Vettel uit zijn RedBull en dat wilde ik even voorleggen.

Is dat zo gek dan?

meatball

Citaat van: 0634 op 16 september 2010 - 19:45:39
Citaat van: JimmySPA op 16 september 2010 - 19:20:56
Waar maar Senna had nu al 19 x wereldkampioen kunnen zijn...
Nee hier kan ik niks mee.
Hoezo? Ik denk gewoon dat Rosberg meer uit zijn Mercedes haalt als Vettel uit zijn RedBull en dat wilde ik even voorleggen.

Is dat zo raar dan?
Wat mij betreft is dat niet raar en je hebt ook wel gelijk,maar of hij wk zou worden  :-\. Ik denk persoonlijk dat Hamilton de beste van de huidige jongeren is,en die zal wk worden ondanks zijn foutje van zondag.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

0634

Citaat van: JimmySPA op 16 september 2010 - 19:44:03
Webber is een coureur in het rijtje: Trulli, Fisico, Kovalainen... Net niet, maar rijden wel leuk mee.
Precies ja. Maar wel te machtig voor Vettel momenteel. Waar ik denk dat Rosberg wel iets meer heeft dan die drie.

Ik vind dat er maar weinig op hem aan te merken is. Goede kwalifier. Goede snelheid. Weinig fouten. Al drie podia in een niet zo'n goede wagen. Velen vinden Kubica zo goed, maar ik vind Rosberg zeker net zo goed. Maar feitelijk had ik ook Kubica als voorbeeld kunnen nemen in dit stuk. Want ook Kubica zou het WK leiden, naar mijn bescheiden mening, als hij in een RedBull zou hebben gereden.

Die auto is écht de beste. Als je goed bent, moet je kampioen worden in dat ding.

0634

Citaat van: meatball op 16 september 2010 - 19:49:17

Wat mij betreft is dat niet raar en je hebt ook wel gelijk,maar of hij wk zou worden  :-\. Ik denk persoonlijk dat Hamilton de beste van de huidige jongeren is,en die zal wk worden ondanks zijn foutje van zondag.
Dat denk ik ook. Die zou in de RBR op zijn sloffen naar de titel rijden.

Maar als ik dat het gesteld had iedereen geroepen: ja, hehe... ;)

Folkert

Citaat van: JimmySPA op 16 september 2010 - 19:44:03
Citaat van: meatball op 16 september 2010 - 19:33:44
Vettel is volgens mij zwaar overroepen,Weber is in elk geval nooit een topper geweest en is nu duidelijk beter,dus tot hier volg ik je.Maar wat Rosberg betreft ben ik minder zeker,Schumacher is volgens mij geen echt vergelijkingspunt,want totaal versleten en rijdt gewoon wat voor de lol rond.

Wacht nou maar, poor old Michael komt nog wel terug. Iig gun ik het hem van harte om volgend jaar te gaan knallen.
Vettel is idd overrated, wat ik altijd al vond. Webber is een coureur in het rijtje: Trulli, Fisico, Kovalainen... Net niet, maar rijden wel leuk mee.
Niet mee eens. Schat Webber hoger in dan de mannen in dit rijtje. Webber is geen supertopper als Hamilton of Alonso, geen midden mooit als Trulli en co. sup topper niveau 2 zou ik hem noemen. Of aspirant topper.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

#9
Citaat van: 0634 op 16 september 2010 - 19:45:39
Citaat van: JimmySPA op 16 september 2010 - 19:20:56
Waar maar Senna had nu al 19 x wereldkampioen kunnen zijn...
Nee hier kan ik niks mee.
Hoezo? Ik denk gewoon dat Rosberg meer uit zijn Mercedes haalt als Vettel uit zijn RedBull en dat wilde ik even voorleggen.

Is dat zo gek dan?

Volledig mee eens!
Zoals Rosberg dit jaar rondrijdt, is gewoon goed te noemen
En dat is niet alleen dit jaar zo, vorig jaar idem dito!! (waar was Nakajima het hele jaar? )
Rosberg heeft ook vorig jaar in een niet al te snelle Williams, gewoon podiumplekken behaald
Dus inderdaad 0634 !
Rosberg had in de Red Bull  meer punten gehad dan Vettel nu heeft
Leuk en goed stuk overigens, ik kan me er helemaal in vinden

Folkert

Citaat van: 0634 op 16 september 2010 - 19:51:25
Citaat van: meatball op 16 september 2010 - 19:49:17

Wat mij betreft is dat niet raar en je hebt ook wel gelijk,maar of hij wk zou worden  :-\. Ik denk persoonlijk dat Hamilton de beste van de huidige jongeren is,en die zal wk worden ondanks zijn foutje van zondag.
Dat denk ik ook. Die zou in de RBR op zijn sloffen naar de titel rijden.

Maar als ik dat het gesteld had iedereen geroepen: ja, hehe... ;)

Als je dan echt leuke discussie wil, gooi het dan op Massa of Button. Dat zijn op dit forum volgens mij de meest overschatte of onderschatte rijders volgens velen hier ;) :p
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Burorri op 16 september 2010 - 21:13:15

Als je dan echt leuke discussie wil, gooi het dan op Massa of Button. Dat zijn op dit forum volgens mij de meest overschatte of onderschatte rijders volgens velen hier ;) :p

Doen we die de volgende keer ;).

Maar volgens mij wordt juist Rosberg onder- en Vettel overschat.

0634

#12
Citaat van: Burorri op 16 september 2010 - 21:04:29
Niet mee eens. Schat Webber hoger in dan de mannen in dit rijtje. Webber is geen supertopper als Hamilton of Alonso, geen midden mooit als Trulli en co. sup topper niveau 2 zou ik hem noemen. Of aspirant topper.
Ik kan me wel iets voorstellen bij wat je hier zegt. Maar bijvoorbeeld Fisichella vond ik altijd een vrij aardige coureur hoor. Die op een goede dag echt top kon rijden.

Dat kan Webber dus ook. Maar lang niet altijd. Want een echte topper had dit jaar in een RedBull moeten domineren.

Enzo

#13
Eens, Rosberg is erg constant en ook snel over één lap.
Dat viel in z'n Williams periode ook al op tijdens de trainingen.
Aan de andere kant, hij presteert wel vaak goed vanuit de under-dog positie, evenals Vettel dat deed tijdens z'n Torro Rosso periode.
De vraag is dat als het moet, als de wereld mee kijkt, als iedereen een top prestatie verwacht, als hij de beste auto heeft, Rosberg nog steeds constant is.
Het is een niet te onderschatten factor,"druk".
Wie weet zien we dat volgend jaar, als Mercedes hun mogelijke kampioenschapsauto presenteert...

Goed geschreven, by the way. :)

janke

Mooi leesvoer, top. Dat Rosberg had kunnen leiden met de RBR ben ik het mee eens, maar dat geldt voor meerdere coureurs met een beetje kaliber. Sutil is toch ook niet slecht bezig vind ik. Ook een Button, Massa, Kubica hebben de potentie om met die RBR hoge ogen te gooien. Overigens zie ik liever Rosberg rijden dan Vettel. Die Vettel heeft te veel poeha. Dat mag wel maar dan moeten de prestaties er ook zijn. Wat dat aangaat doet Rosberg het met een mindere auto beter, die hoor je nauwelijks en doet geen gekke dingen. Maar presteert na behoren, vind ik.
Some things are too important to be left in the past.