De FIA straft te vaak!

Gestart door 0634, 31 augustus 2010 - 21:47:42

« vorige - volgende »

Victor Monza 2008

Blijft toch het feit dat de drie puntenloze teams eigenlijk toch ook een beetje mobiele chicanes zijn, dat geeft geen problemen in ideale rijomstandigheden maar bij regenweer is het toch risky business.

Franky R.

Citaat van: Victor Monza 2008 op 26 november 2012 - 13:11:26
Blijft toch het feit dat de drie puntenloze teams eigenlijk toch ook een beetje mobiele chicanes zijn, dat geeft geen problemen in ideale rijomstandigheden maar bij regenweer is het toch risky business.
Hoezo mobiele chicanes...iemand moet de langzaamste zijn. En je zegt hier eigenlijk, dat als er meer brokken van waren gekomen, dat dat de schuld was van een Heikki in een "te langzame" Caterham?
??? ??? ???

Victor Monza 2008

Citaat van: Franky R. op 26 november 2012 - 13:19:45
Citaat van: Victor Monza 2008 op 26 november 2012 - 13:11:26
Blijft toch het feit dat de drie puntenloze teams eigenlijk toch ook een beetje mobiele chicanes zijn, dat geeft geen problemen in ideale rijomstandigheden maar bij regenweer is het toch risky business.
Hoezo mobiele chicanes...iemand moet de langzaamste zijn. En je zegt hier eigenlijk, dat als er meer brokken van waren gekomen, dat dat de schuld was van een Heikki in een "te langzame" Caterham?
??? ??? ???
Het gaat niet over de driver ( Heikki zou met een meer competitieve wagen niet gedubbeld worden )maar men kan beter de topteams verplichten een derde wagen in te schrijven en die kleine teams met een wagen te laten meedoen, kwestie van de budgetten wat meer in evenwicht te krijgen of bvb zoals in andere raceklassen een gewichtshandicap afhankelijk van de behaalde punten, het veld zou meer in elkaar schuiven.  Neem nu de qualif, steeds de usual suspects en een rijder van een beter team die uitvallen in Q1, de topteams hoeven hun zachtere compound niet te monteren.

Jehoentelaar

Als je dat doet met die derde auto zet je teams als Toro Rosso en Williams op achterstand op de kleinere teams. Zij willen op hun beurt ook dichter bij de kop (en het middenveld op structurele basis) komen en zullen gaan morren om een dergelijke regeling ook op hun situatie toe te passen. Dan is het einde zoek en werk je steeds meer toe naar een single-make series. Dat is vloeken in de kerk, dat wil niemand.

De budgetcap is de enige maatregel die de filosofie van de sport intact houdt, zelfs verbetert, en de teams dichter bij elkaar brengt. Maar dat is een onderwerp wat niet in dit topic thuishoort.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 26 november 2012 - 13:43:30
Als je dat doet met die derde auto zet je teams als Toro Rosso en Williams op achterstand op de kleinere teams. Zij willen op hun beurt ook dichter bij de kop (en het middenveld op structurele basis) komen en zullen gaan morren om een dergelijke regeling ook op hun situatie toe te passen. Dan is het einde zoek en werk je steeds meer toe naar een single-make series. Dat is vloeken in de kerk, dat wil niemand.

De budgetcap is de enige maatregel die de filosofie van de sport intact houdt, zelfs verbetert, en de teams dichter bij elkaar brengt. Maar dat is een onderwerp wat niet in dit topic thuishoort.
100% mee eens.


En rijden in de regen is altijd 'risky business' geweest...Mobiele chicanes of niet.