De FIA straft te vaak!

Gestart door 0634, 31 augustus 2010 - 21:47:42

« vorige - volgende »

Figge

De rijdersstraffen... Tsja... Volslagen doorgeslagen fenomeen... Niet objectief en daarmee oneerlijk...
Persoonlijk zou ik al die straffen bijna nooit uitdelen. Maar als het dan toch moet, maak er dan maar een reglement voor ofzo.
Gewoon punten tellen voor alle incidenten die je maakt en dat loopt het hele seizoen gewoon door. Reken maar dat die gasten dan respectvoller met elkaar zullen omgaan.
Bij 10 ptn een DT, bij 20 ptn een S&G, bij 30 ptn een Zwarte Vlag, 40 ptn een schoring.   

Franky R.

Citaat van: Figge op 08 oktober 2012 - 16:49:21
De rijdersstraffen... Tsja... Volslagen doorgeslagen fenomeen... Niet objectief en daarmee oneerlijk...
Persoonlijk zou ik al die straffen bijna nooit uitdelen. Maar als het dan toch moet, maak er dan maar een reglement voor ofzo.
Gewoon punten tellen voor alle incidenten die je maakt en dat loopt het hele seizoen gewoon door. Reken maar dat die gasten dan respectvoller met elkaar zullen omgaan.
Bij 10 ptn een DT, bij 20 ptn een S&G, bij 30 ptn een Zwarte Vlag, 40 ptn een schoring.


Klinkt wel als een goed idee, al zou ik het puntenverlies veel kleiner maken.
Schorsing = 10 punten in mindering
Zwarte vlag = 10 punten
S&G = 5 punten
DT = 2 punten


Maar dan houd je nog 1 behoorlijk groot probleem over...Wil je dan dat de HH coureurs als korfballers achter elkaar rijden, of mag er ook worden gestreden?!
Ik heb de tijd nog meegemaakt, dat Ayrton Senna over de gehele baan slingerde om een snellere Mansell achter zich te houden [tevergeefs BTW]...IMHO zijn er teveel regels en zou je het simpel moeten houden;


- Niet 'drukken' [snijden] in de remzone.
- 'Drukken' is niet toegestaan, als de tegenstander voor de helft naast de auto zit
- Inhalen doen we met minimaal twee wielen op de baan.


Zo zou ik het gedaan hebben, dus m.a.w. Alonso en Webber zouden in Suzuka gewoon pech hebben. Net als op Spa, met Hamilton, Kobayashi en Alonso...


Maakt dat de start een stuk spannender voor ons en ook voor de heren coureurs... ;D




Figge

Citaat van: Franky R. op 08 oktober 2012 - 17:21:43
Citaat van: Figge op 08 oktober 2012 - 16:49:21
De rijdersstraffen... Tsja... Volslagen doorgeslagen fenomeen... Niet objectief en daarmee oneerlijk...
Persoonlijk zou ik al die straffen bijna nooit uitdelen. Maar als het dan toch moet, maak er dan maar een reglement voor ofzo.
Gewoon punten tellen voor alle incidenten die je maakt en dat loopt het hele seizoen gewoon door. Reken maar dat die gasten dan respectvoller met elkaar zullen omgaan.
Bij 10 ptn een DT, bij 20 ptn een S&G, bij 30 ptn een Zwarte Vlag, 40 ptn een schoring.


Klinkt wel als een goed idee, al zou ik het puntenverlies veel kleiner maken.
Schorsing = 10 punten in mindering
Zwarte vlag = 10 punten
S&G = 5 punten
DT = 2 punten


Maar dan houd je nog 1 behoorlijk groot probleem over...Wil je dan dat de HH coureurs als korfballers achter elkaar rijden, of mag er ook worden gestreden?!
Ik heb de tijd nog meegemaakt, dat Ayrton Senna over de gehele baan slingerde om een snellere Mansell achter zich te houden [tevergeefs BTW]...IMHO zijn er teveel regels en zou je het simpel moeten houden;


- Niet 'drukken' [snijden] in de remzone.
- 'Drukken' is niet toegestaan, als de tegenstander voor de helft naast de auto zit
- Inhalen doen we met minimaal twee wielen op de baan.


Zo zou ik het gedaan hebben, dus m.a.w. Alonso en Webber zouden in Suzuka gewoon pech hebben. Net als op Spa, met Hamilton, Kobayashi en Alonso...


Maakt dat de start een stuk spannender voor ons en ook voor de heren coureurs... ;D




Kan mij heel goed vinden in je definities van wat wel en niet mag.
Punten aftrek is ook een prima idee. Ik bedoelde em echter gewoon als een "gedragsdossier" die het hele jaar doorloopt.
Als je de 40 ptn haalt ben je de volgende race geschorst.
Het is natuurlijk wel belangrijk om goed te definieren wat wel en niet is toegestaan.
Bij mij zou veel toegestaan zijn... We hebben het hier niet over watjes...




Franky R.

Citaat van: Figge op 08 oktober 2012 - 17:33:14

Kan mij heel goed vinden in je definities van wat wel en niet mag.
Punten aftrek is ook een prima idee. Ik bedoelde em echter gewoon als een "gedragsdossier" die het hele jaar doorloopt.
Als je de 40 ptn haalt ben je de volgende race geschorst.
Het is natuurlijk wel belangrijk om goed te definieren wat wel en niet is toegestaan.
Bij mij zou veel toegestaan zijn... We hebben het hier niet over watjes...


Nee, als je de punten direct aftrekt, is de impact veel groter. Een gedragsdossier is al een flitspaal langs de snelweg. Tegen de tijd dat je de acceptgiro binnen hebt, weet je het casus al niet meer [daarmee gezegd hebbende dat die @#$#@ palen gewoon een verkapte belastingpenning-apparaten zijn]...


Kijk, dat Grosjean werd gestraft in Spa klopt naar de letter van het reglement. Echter pleit ik ervoor, om de start 'vogelvrij' te verklaren. Immers mogen de coureurs wel 'zwaaien' over de baan / meermaals van lijn veranderen bij de start. Zolang de FIA dat toestaat, moeten ze ook niet piepen over een Grosjean of Alonso die de hele baan oversteekt...

Wizard

Sowieso mogen de teugels eens worden gevierd.

Kootje

Citaat van: Wizard op 08 oktober 2012 - 17:44:04
Sowieso mogen de teugels eens worden gevierd.

Dat ook, maar ik zou al tevreden zijn als ze wat consequenter zouden zijn.

Figge

Citaat van: Kootje op 08 oktober 2012 - 17:59:04
Citaat van: Wizard op 08 oktober 2012 - 17:44:04
Sowieso mogen de teugels eens worden gevierd.

Dat ook, maar ik zou al tevreden zijn als ze wat consequenter zouden zijn.

Consequent niet moeilijk doen. Dat lijkt mij het beste.
Alle coureur een eed laten afleggen dat ze elkaars fysieke gezondheid respecteren en gaan met die banaan :)

Kootje

Citaat van: Figge op 08 oktober 2012 - 18:03:45
Citaat van: Kootje op 08 oktober 2012 - 17:59:04
Citaat van: Wizard op 08 oktober 2012 - 17:44:04
Sowieso mogen de teugels eens worden gevierd.

Dat ook, maar ik zou al tevreden zijn als ze wat consequenter zouden zijn.

Consequent niet moeilijk doen. Dat lijkt mij het beste.
Alle coureur een eed laten afleggen dat ze elkaars fysieke gezondheid respecteren en gaan met die banaan :)

Ik stem voor ;D

Wizard

Citaat van: Kootje op 08 oktober 2012 - 17:59:04
Citaat van: Wizard op 08 oktober 2012 - 17:44:04
Sowieso mogen de teugels eens worden gevierd.

Dat ook, maar ik zou al tevreden zijn als ze wat consequenter zouden zijn.

Dat zeker. Ik heb die ijdele hoop laten varen. ;)

T.Nuvolari

We kunnen wel roepen dat de stewards consequent moeten zijn, maar hier wordt ook vaak gezegd "dan wel en maar die andere keer niet" terwijl het over gelijkaardige gevallen gaat en ook hier lopen de meningen uitéén.

Wizard

Natuurlijk, maar dat heeft meer betrekking tot het reglement zelf niet op het toepassen ervan.

Matthijs

Ik heb dit jaar vaak de keuzes van de wedstrijdleiding verdedigd, maar wat was ik kwaad op hen na het straffen van Hülkenberg gisteravond! Ja, hij rijdt Hamilton uit de race maar het was geen roekeloze actie, meer een samenloop van omstandigheden.

Makke

Citaat van: Matthijs op 26 november 2012 - 08:31:30
Ik heb dit jaar vaak de keuzes van de wedstrijdleiding verdedigd, maar wat was ik kwaad op hen na het straffen van Hülkenberg gisteravond! Ja, hij rijdt Hamilton uit de race maar het was geen roekeloze actie, meer een samenloop van omstandigheden.

Mja. Ik vind dat voer voor discussie. Hij wou te veel. Akkoord, het natte wegdek hielp hem niet, maar hij probeerde daar iets dat nooit ging lukken. Bij die actie schakelt hij iemand uit.

Matthijs

#163
Citaat van: Makke op 26 november 2012 - 09:39:24
Citaat van: Matthijs op 26 november 2012 - 08:31:30
Ik heb dit jaar vaak de keuzes van de wedstrijdleiding verdedigd, maar wat was ik kwaad op hen na het straffen van Hülkenberg gisteravond! Ja, hij rijdt Hamilton uit de race maar het was geen roekeloze actie, meer een samenloop van omstandigheden.

Mja. Ik vind dat voer voor discussie. Hij wou te veel. Akkoord, het natte wegdek hielp hem niet, maar hij probeerde daar iets dat nooit ging lukken. Bij die actie schakelt hij iemand uit.
Ja, hij schakelde iemand uit, maar hij probeerde zeker niet iets wat nooit ging lukken. Als Kovalainen daar niet had gereden (samenloop van omstandigheden, geen verwijt), was er niks aan de hand geweest.

Edit, maakt niet uit of het met of zonder Kovalainen was gebeurd of niet. Ik vond het geen straf waardig.

Franky R.

Ik had al eerder geconcludeerd dat het een incident was...Hamilton deed ook lekker mee door zeer laat te remmen. Dus race-incident en dat zeg ik als Hamilton-fan.


Maar als Hulk Heikki ook maar had aangetikt...dan was een straf wel gerechtvaardigd, IMHO...