2010 FORMULA 1 SANTANDER BRITISH GRAND PRIX

Gestart door Gerard, 29 juni 2010 - 13:30:53

« vorige - volgende »

Gerard


Race Date: 11 Jul 2010
Number of Laps: 52
Circuit Length: 5.901 km
Race Distance: 306.747 km
Lap Record: 1:18.739 - M Schumacher (2004)

In het weekend van 9-11 Juli staat alweer race nummer 10 op het programma, en wel de GP van Engeland op Silverstone
In eerste instantie zou Silverstone de F1 GP verliezen aan Donington Park, maar een verbouwing heeft Silverstone toch gered  :)
De komende 10 jaar rijden de heren dus " gewoon als vanouds"  door de bekende bochten als Stowe, Maggots,Becketts en natuurlijk de snelle blinde Copse corner!! En zo hoort het ook!!
Goed, een nieuwe layut dus..
De coureurs zullen straks voòr Abbey rechts afbuigen, (waar ze eerst een links/rechts chicane leidde naar bridge) naar een nieuw stuk asfalt richting Becketts, om via Ireland,de Arena en het 'National straight'  weer terug te keren naar Brooklands.
Het nieuwe deel van de baan wordt het Arena Complex genoemd en zorgt ervoor dat een ronde straks 760 meter langer is.

Wat kunnen we verwachten?
De McLaren coureurs zullen er beide op gebrand zijn maximaal te presteren voor hun thuis publiek!
Vorig jaar was Vettel in zijn Red Bull hier de sterkste...
Het titanengevecht kan dus lekker verder gaan, en als Ferrari zijn boeltje voor elkaar heeft, kunnen zij misschien  nog voor een klein verrasinkje zorgen..

Kortom, genoeg ingredienten voor een mooie race!!

Zaphod_Beeblebrox

#1
Hey,

Pssst, psssstsssssst...
10de race

;)

Mclaren heeft hier misschien een licht voordeel. Button en Hamilton zullen beide hun thuis GP wel willen winnen en wie weet...
Van dat nieuwe stuk heb ik geen idee wat ik ervan moet denken.

JimmySPA

10de race Gerard!!!  ;)

Het is moeilijk te zeggen hoe Ferrari er voor staat maar ik zeg Alonso, vanaf nu gaat Ferrari knallen. Hopelijk  >:(
Mclaren vs Ferrari zie ik wel eens gebeuren hier.

We zijn in Europa, nu komen de klassiekers  ;D

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Gerard

Citaat van: Zaphod_Beeblebrox op 29 juni 2010 - 13:34:34
Hey,

Pssst, psssstsssssst...
10de race

;)



Pfff het gaat nog sneller an ik al dacht...
Sorry jongens  :-[, het is aangepast...

robbert

ik denk dat het tussen redbull en mclaren zal gaan, met een overwinning van hamilton, voor eigen publiek. Alonso zal 3de worden als die auto snel is

Gerard

Ik gun het McLaren wel te winnen voor eigen publiek
Lewis en Jenson zijn goed bezig en zijn ook altijd sportief, ook naar elkaar toe
Button omhelsde zelfs het teamlid van Red Bul die mee mocht het podium op..

Ja, ik begin die gasten steeds meer te waarderen

Enzo

Ik hoop op een goede race voor Ferrari en Mercedes, en dat met name de oudere Duitser.
Die heeft zijn portie ongeluk wel gehad, de afgelopen races...

JimmySPA

Citaat van: Enzo op 29 juni 2010 - 19:54:13
Ik hoop op een goede race voor Ferrari en Mercedes, en dat met name de oudere Duitser.
Die heeft zijn portie ongeluk wel gehad, de afgelopen races...

Idd, een mooie race van Opa zou wel een goed moment zijn voor hem.
Toch betwijfel ik het, of die dit jaar nog komt
Hoewel we wel weer op "zijn" circuit's komen... Wie weet?

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Niels_

[flauwe-modus]Ik voorspel een overwinning van de Medical car voor de Safety car. Indien er toch iemand overkomt denk ik dat het Lewis Hamilton is[/flauwe-modus]

Ik denk dat Alonso een goede kans maakt op de overwinning. Maar dat had hij natuurlijk de vorige 2 races ook. Verder hopen dat Webber deze keer zonder brokstukken vooraan kan blijven. :)

Gerard

[flauwe-modus]Als Alonso met zijn hoofd bij de race is en zich niet teveel bezighoud met het beschuldigen van andere coureurs,maakt hij wel een kansje[/flauwe-modus]

Geintje ;)
Als 1 van de Ferrari's kans maakt, is het Alonso, en niet Massa, eerlijk is eerlijk...

0634

Ik ben erg benieuwd hoe de niet upgrades van McLaren gaan werken. Ik verwacht wel wat van de beide heren tijdens hun thuis GP.

Enzo

Mijn prognose:

1) Hamilton
2)Vettel
3)Webber
4)Schumacher
5)Alonso
6)Kubica
7)Button
8)Massa
9)Rosberg
10)Sutil

Jaja, jullie zien het goed, Schumacher op 4....moet toch een keer mee zitten. 8)

robbert

Citaat van: Enzo op 01 juli 2010 - 23:19:03
Mijn prognose:

1) Hamilton
2)Vettel
3)Webber
4)Schumacher
5)Alonso
6)Kubica
7)Button
8)Massa
9)Rosberg
10)Sutil

Jaja, jullie zien het goed, Schumacher op 4....moet toch een keer mee zitten. 8)
ik denk ook dat hamilton zal winnen, alsook denk ik dat de ferrari's wat moeilijk zullen hebben om het podium te halen

_Makke_

Aangezien McLaren haar thuisrace aanvat met een grote update verwacht ik toch wel dat ze met de overwinning gaan lopen. Al blijft het afwachten of de update de prestaties dermate bevordert, dat ze Red Bull aankunnen. Nu met dat testverbod is dat, zeker voor de fans, een vraagteken. Maar bon, ik kijk er hoopvol naar toe!

Zaphod_Beeblebrox

#14
Welk testverbod? Die Italiaanse cheaters denken daar toch anders over. Of nee wacht, sorry dat was voor promotionele doeleinden zeker?  ::)

CitaatJaja, jullie zien het goed, Schumacher op 4....moet toch een keer mee zitten.

Dat heeft hij al eens een keer gedaan hé, niks nieuws aan. Ik wil hem op het podium zien verschijnen. ;)