2010 FORMULA 1 SANTANDER BRITISH GRAND PRIX

Gestart door Gerard, 29 juni 2010 - 13:30:53

« vorige - volgende »

Gerard

#120
Ik ben een beetje in de war geloof ik....

Ik was er stellig van overtuigd dat Alonso "de enige schuldige was hier",maar kijken naar onderstaand filmpje...

http://www.youtube.com/watch?v=wQqz3bJe-IA&feature=related
Op dit filmpje is te zien dat Alonso het gras op moest om een aanvaring met Kubica te voorkomen.. (bij 30 sec)

Hij maakte een stuurbeweging richting gras om niet in botsing te komen
Dus de enige 2 opties die er waren:
1: Hij sneed de chicane af en voorkwam een botsing, wat hijj deed
2: Hij liet hem staan en er ontstond een botsing, watwaarschijnlijk had geresulteerd in eenpitstop om een nieuwe voorvleugel te halen

Op zich had Alonso natuurlijk op het rechte stuk (meer dan) lang genoeg de tijd om Kubica er weer langs te laten,maar...... Waarom heeft het team hem daarin niet geadviseerd?????

Lastig hoor, als je het zo terugziet... ???

T.Nuvolari

Omdat ze het oordeel wilden afwachten van de FIA, die van Charlie Whiting vonden ze niet goed genoeg.

_Makke_

Citaat van: Scuderia91 op 14 juli 2010 - 20:08:36
Citaat van: Makke op 14 juli 2010 - 09:29:22
Citaat van: robbert op 13 juli 2010 - 23:08:00
Citaat van: frankypankyv8 op 13 juli 2010 - 22:58:41
Citaat van: Scuderia91 op 13 juli 2010 - 18:21:31

Je kan ook niet weten dat Kubica 5 ronden later uitvalt...

Nou...http://www.f1today.nl/20100713/fia-adviseerde-ferrari-drie-keer-om-kubica-voorbij-te-laten.html
ja daar kan je ook zien dat er nog zijn die denken zoals ik. Dat Alonso hetzelfde wou als hamilton in valencia. Door vals spel nog eens voordeel uithalen, maar dit keer kwam het slechter uit dan voor hamilton vorige race

Ja, er zijn ook mensen die denken dat de aarde in 7dagen geschapen is. Natuurlijk dacht Ferrari dat niet. De situatie is totaal anders. Zoals ik al zei had Hamilton een grote kloof tov zijn achterligger(s). Dat was bij Alonso helemaal niet het geval. En nee, hij kon ook niet effe rap rap al zijn voorliggers inhalen. Het was duidelijk dat passeren geen sinecure was. In het begin geraakte hij niet voorbij Rosberg, nadien kon hij zelfs Liuzzi niet passeren.
Je snapt duidelijk niet wat ik bedoelde, want je blijft maar volhouden dat een ronde later binnen komen geen verschil zou gemaakt hebben, terwijl dat best wel zou gekund hebben. Ben de discussie omtrent Alonso en Ferrari onderhand wel beu aan het worden, zeker omdat mijn mening en de jouwe blijkbaar ver uit elkaar liggen.

Dat heb jij hier nog al eens gezegd, maar nooit kom je met een verduidelijking. Tja...

Er lijkt mij ook bitter weinig aan te snappen. Jij denkt duidelijk dat Alonso rap nog een paar voorliggers kon inhalen. Je vergeet daarbij 2 zaken, voorbijsteken was duidelijk geen sinecure én als je vecht om een positie verlies je tijd. Dus verklaar het eens, want ik wordt niet graag als een domoor afgedaan.

Niels_

Citaat van: Makke op 14 juli 2010 - 22:08:56
Citaat van: Scuderia91 op 14 juli 2010 - 20:08:36
Citaat van: Makke op 14 juli 2010 - 09:29:22
Citaat van: robbert op 13 juli 2010 - 23:08:00
Citaat van: frankypankyv8 op 13 juli 2010 - 22:58:41
Citaat van: Scuderia91 op 13 juli 2010 - 18:21:31

Je kan ook niet weten dat Kubica 5 ronden later uitvalt...

Nou...http://www.f1today.nl/20100713/fia-adviseerde-ferrari-drie-keer-om-kubica-voorbij-te-laten.html
ja daar kan je ook zien dat er nog zijn die denken zoals ik. Dat Alonso hetzelfde wou als hamilton in valencia. Door vals spel nog eens voordeel uithalen, maar dit keer kwam het slechter uit dan voor hamilton vorige race

Ja, er zijn ook mensen die denken dat de aarde in 7dagen geschapen is. Natuurlijk dacht Ferrari dat niet. De situatie is totaal anders. Zoals ik al zei had Hamilton een grote kloof tov zijn achterligger(s). Dat was bij Alonso helemaal niet het geval. En nee, hij kon ook niet effe rap rap al zijn voorliggers inhalen. Het was duidelijk dat passeren geen sinecure was. In het begin geraakte hij niet voorbij Rosberg, nadien kon hij zelfs Liuzzi niet passeren.
Je snapt duidelijk niet wat ik bedoelde, want je blijft maar volhouden dat een ronde later binnen komen geen verschil zou gemaakt hebben, terwijl dat best wel zou gekund hebben. Ben de discussie omtrent Alonso en Ferrari onderhand wel beu aan het worden, zeker omdat mijn mening en de jouwe blijkbaar ver uit elkaar liggen.

Dat heb jij hier nog al eens gezegd, maar nooit kom je met een verduidelijking. Tja...

Er lijkt mij ook bitter weinig aan te snappen. Jij denkt duidelijk dat Alonso rap nog een paar voorliggers kon inhalen. Je vergeet daarbij 2 zaken, voorbijsteken was duidelijk geen sinecure én als je vecht om een positie verlies je tijd. Dus verklaar het eens, want ik wordt niet graag als een domoor afgedaan.
Het gaat er mij om dat als hij Kubica voorbij was, hij nog kon plaatsen goedmaken tegenover rijders ACHTER Kubica, omdat Rosberg nog steeds sneller ging dan de Pool. Maar Ik heb dus geen zin meer in een verdere discussie. Het heeft 0,0 nut.

robbert

Citaat van: Gerard op 14 juli 2010 - 21:13:31
Ik ben een beetje in de war geloof ik....

Ik was er stellig van overtuigd dat Alonso "de enige schuldige was hier",maar kijken naar onderstaand filmpje...

http://www.youtube.com/watch?v=wQqz3bJe-IA&feature=related
Op dit filmpje is te zien dat Alonso het gras op moest om een aanvaring met Kubica te voorkomen.. (bij 30 sec)

Hij maakte een stuurbeweging richting gras om niet in botsing te komen
Dus de enige 2 opties die er waren:
1: Hij sneed de chicane af en voorkwam een botsing, wat hijj deed
2: Hij liet hem staan en er ontstond een botsing, watwaarschijnlijk had geresulteerd in eenpitstop om een nieuwe voorvleugel te halen

Op zich had Alonso natuurlijk op het rechte stuk (meer dan) lang genoeg de tijd om Kubica er weer langs te laten,maar...... Waarom heeft het team hem daarin niet geadviseerd?????

Lastig hoor, als je het zo terugziet... ???
inderdaad, dat is zo, hij kon niet anders dan het gras induiken, maar hij kon kubica voor eigen goed toch beter voorgelaten hebben. Gelukkig wil alonso nog inhalen, want raikkonen trok hem daar niks van aan en deed zijn eigen gedacht

Wizard

Citaat van: Gerard op 14 juli 2010 - 21:13:31
Ik ben een beetje in de war geloof ik....

Ik was er stellig van overtuigd dat Alonso "de enige schuldige was hier",maar kijken naar onderstaand filmpje...

http://www.youtube.com/watch?v=wQqz3bJe-IA&feature=related
Op dit filmpje is te zien dat Alonso het gras op moest om een aanvaring met Kubica te voorkomen.. (bij 30 sec)

Hij maakte een stuurbeweging richting gras om niet in botsing te komen
Dus de enige 2 opties die er waren:
1: Hij sneed de chicane af en voorkwam een botsing, wat hijj deed
2: Hij liet hem staan en er ontstond een botsing, watwaarschijnlijk had geresulteerd in eenpitstop om een nieuwe voorvleugel te halen

Op zich had Alonso natuurlijk op het rechte stuk (meer dan) lang genoeg de tijd om Kubica er weer langs te laten,maar...... Waarom heeft het team hem daarin niet geadviseerd?????

Lastig hoor, als je het zo terugziet... ???

Helemaal niet. Alonso krijgt namelijk geen straf omdat hij de chicane afsnijd maar vanwege het benutte voordeel. Dat is in strijd met de regels. Had Alonso de gewonnen plaats netjes teruggegeven, was hij niet bestraft.