Kan Schumacher het nog?

Gestart door Enzo, 18 juni 2010 - 02:06:18

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Kootje op 02 oktober 2011 - 10:33:24
Citaat van: Jeroen op 02 oktober 2011 - 10:26:30
Citaat van: Kootje op 02 oktober 2011 - 10:24:17
En toch wisten ze dat jaar de titel bij de constructeurs te halen, werd Hill runner-up op 1 punt achterstand, en werden de zeges eerlijk verdeeld. ( Benetton 8 - Williams 7 )

Dan kun je toch niet echt zeggen dat Williams zoveel slechter was nietwaar ??
Had wel te maken met de schorsing van Schumacher, nietwaar.

Uiteraard heeft dat ze geholpen.
Maar dan nog is het de vraag of zonder die schorsing en diskwalificaties Benetton Williams wel verslagen zouden hebben.
Want het was duidelijk het 2e team op de grid en echt niet zoveel slechter.
Het grote verschil zat hem in het talent van Schumacher, en niet zo zeer in de auto.
Het grote verschil zat het in het feit dat de Williams zijn technische voorsprong door de regelwijzigingen was kwijtgeraakt en diens kopman na drie races stierf. Dan kan je toch lastig zeggen dat Williams het te kloppen team was.

Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)

Forza F1

Citaat van: Burorri op 02 oktober 2011 - 12:06:44
Maar goed, ik denk dat Schumacher stukje minder had gepresteerd Alonso, Hamilton, Vettel of Button naast hem of in compitive andere auto. Daar ben ik heilig van overtuigd.

Feit, maar dat geldt dan ook voor alle piloten...
Een sterkere teamgenoot snoept immers altijd punten/overwinningen af die anders naar hen zouden gaan. (zie Alonso-Hamilton, of Vettel-Webber, of...)
Zet bvb Vettel naast Alonso in de 2e Ferrari en dan zal Alonso niet altijd de 1ste Ferrari zijn die over de finish gaat, en bijgevolg daardoor ook punten verliest aan z'n teamgenoot.

0634

En zet Alonso in de Red Bull naast Vettel en we hadden nu een thrilling seizoen gehad! ;)

Kootje

Citaat van: Burorri op 02 oktober 2011 - 12:06:44
Ik kan me herinneren dat die zwarte vlag discutabel was. Was die vlag niet omdat hij iemand achter de SC inhaalde? Maar die plek wel weer terug gaf?

Voor het inhalen van Hill tijdens de warm-up lap kreeg hij 'n Stop and Go.
De zwarte vlag kreeg hij voor het niet inlossen van die Stop and Go penalty.
Vervolgens negeerde hij ook de zwarte vlag, en daarvoor kreeg hij 2 races schorsing.

De penalty zou je ter discussie kunnen stellen.
Als Hill hem 'n braketest gaf en hij daardoor voorbij schoot, was die inderdaad onterecht.
Haalde Schumi bewust Hill in, dan was die volledig terecht.
Ik kan me dat incident zelf niet herinneren.
Dus of dit discutabel was of niet, daar doe ik geen uitspraak over.
Maar zelfs als de Stop and Go onterecht was, is dat nog geen reden je straf niet te ondergaan.
De zwarte vlag en de daarop volgende schorsing vond ik dan ook volledig terecht.


Kootje

Citaat van: Jeroen op 02 oktober 2011 - 12:24:25
Het grote verschil zat het in het feit dat de Williams zijn technische voorsprong door de regelwijzigingen was kwijtgeraakt en diens kopman na drie races stierf. Dan kan je toch lastig zeggen dat Williams het te kloppen team was.

Maar dat wil ik ook niet zeggen.
Ik gaf alleen maar antwoord op Wizard's vraag: Welk team was er beter dan Benetton ?
Als er één team was die daarvoor in aanmerking kwam, dan was dat Williams.

Wizard

Citaat van: Kootje op 02 oktober 2011 - 10:55:13
Williams stond voor mij minstens op gelijke hoogte, maar het verschil zat hem in Schumacher.
En als er dan dus 'n team was wat beter zou zijn dan Benetton, dan was dat Williams.

Benetton was van de meet af aan snel en het te kloppen team. Toen wist men echter nog niet dat deze met illegaal software rondreed maar door Williams alsook Senna werd voor aanvang seizoen al geroepen dat Benetton het te kloppen team zou worden. Waarom zou ik dit moeten negeren?? Daarnaast verloor Williams zijn kopman en werd hun dood door schuld ten laste gelegd. Ik neem aan dat je begrijpt dat het een behoorlijke impact heeft gehad op het team en hun prestaties.

Citaat
Volledig terecht nietwaar ??
Als je de zwarte vlag negeert, verdien je 'n zware straf.

De schorsing had niks te maken met de zwarte vlag. Daar is Schumacher niet voor bestraft. Hoe dan ook, de FIA deed goed haar best om gram te halen. Het gebruik van illegaal software kon niet bewezen worden dus kon Benetton niet aangepakt worden. Schumacher maakte in Spa een uitstapje over de kerbs waardoor hij zijn bodemplaatplank beschadigde. Hiervoor werd hij 3 races geschorst. Dat vind ik best zwaar ja. In totaal miste hij 4 races dat jaar en werden hem sowieso al 16 punten afgenomen. En de zwarte vlag in Silverstone vond ik niet terecht. Als ik mij niet vergis kreeg hij deze gepresenteerd omdat hij Hill inhaalde tijdens de warming-up lap terwijl ergens in het midden (Alesi???) ook iemand inhaalde en geen straf kreeg. Dit behoeft verder geen uitleg neem ik aan.

Citaat
Vind ik geen excuus.
Bij Williams debuteerde Coulthard, en die deed het met 14 punten niet veel beter.

Nou, bij Williams reed wel een heel ander kaliber naast Hill. Senna, Mansell en DC. Dan deze 3 amper meer punten konden verzamelen dan Jos Verstappen geeft aan hoe goed die Benetton was.

Wizard

Citaat van: Kootje op 02 oktober 2011 - 13:46:13
Voor het inhalen van Hill tijdens de warm-up lap kreeg hij 'n Stop and Go.
De zwarte vlag kreeg hij voor het niet inlossen van die Stop and Go penalty.
Vervolgens negeerde hij ook de zwarte vlag, en daarvoor kreeg hij 2 races schorsing.

De penalty zou je ter discussie kunnen stellen.
Als Hill hem 'n braketest gaf en hij daardoor voorbij schoot, was die inderdaad onterecht.
Haalde Schumi bewust Hill in, dan was die volledig terecht.
Ik kan me dat incident zelf niet herinneren.
Dus of dit discutabel was of niet, daar doe ik geen uitspraak over.
Maar zelfs als de Stop and Go onterecht was, is dat nog geen reden je straf niet te ondergaan.
De zwarte vlag en de daarop volgende schorsing vond ik dan ook volledig terecht.

Het punt is dat Schumacher door deze akkefietjes 4 races miste en 16 punten werden hem afgepakt (dus schuiven andere coureurs automatisch door en pakken meer punten. Hill kreeg 4 punten erbij en had dus in plaats van 4 punten verloren op Schumacher, 10 gewonnen. Verschil van 14). Dan moeten we niet doen alsof Williams op eigen kracht dichtbij kwam, de constructeurs titel kon pakken en geweldig competitief waren. Dat werd hun in de schoot geworpen door de FIA. Alleen door de straffen kon Hill dichtbij komen, niet omdat Williams rete snel was en de achterstand dicht heeft kunnen rijden. Daarmee zet ik je uitspraak dat Hill op 1 punt tweede werd en Williams de constructeurstitel greep even in het juiste perspectief. Zoals jij de cijfertjes presenteert geeft het een behoorlijk vertekend beeld op hetgeen wat écht gebeurde.

Wizard

Citaat van: Burorri op 02 oktober 2011 - 12:06:44
Maar goed, ik denk dat Schumacher stukje minder had gepresteerd Alonso, Hamilton, Vettel of Button naast hem of in compitive andere auto. Daar ben ik heilig van overtuigd.

Tsja, had Vettel, Alonso of Button naast Lewis in de McLaren gepropt (2008) en hij had het misschien een stuk slechter gedaan. Kovalainen heeft hem geen strobreed in de weg gelegd en geen punt weggesnoept. Lewis won met 1 punt verschil het kampioenschap, dus een competitieve coureur, die hem punten kon wegsnoepen, had ervoor kunnen zorgen dat Hamilton geen eens kampioen zou zijn geworden. Dus dat geldt voor iedereen.

Kootje

#1179
Citaat van: Wizard op 02 oktober 2011 - 14:08:02
Het punt is dat Schumacher door deze akkefietjes 4 races miste en 16 punten werden hem afgepakt (dus schuiven andere coureurs automatisch door en pakken meer punten. Hill kreeg 4 punten erbij en had dus in plaats van 4 punten verloren op Schumacher, 10 gewonnen. Verschil van 14). Dan moeten we niet doen alsof Williams op eigen kracht dichtbij kwam, de constructeurs titel kon pakken en geweldig competitief waren. Dat werd hun in de schoot geworpen door de FIA. Alleen door de straffen kon Hill dichtbij komen, niet omdat Williams rete snel was en de achterstand dicht heeft kunnen rijden. Daarmee zet ik je uitspraak dat Hill op 1 punt tweede werd en Williams de constructeurstitel greep even in het juiste perspectief. Zoals jij de cijfertjes presenteert geeft het een behoorlijk vertekend beeld op hetgeen wat écht gebeurde.

Duh .... dat snap ik ook nog wel.
Maar ja .... blijkbaar is lezen niet je sterkste kant.
Ik claim namelijk nergens dat dit niet zo is, sterker nog
Citaat van: Kootje op 02 oktober 2011 - 10:33:24
Uiteraard heeft dat ze geholpen.
Maar dan nog is het de vraag of zonder die schorsing en diskwalificaties Benetton Williams wel verslagen zouden hebben.
Want het was duidelijk het 2e team op de grid en echt niet zoveel slechter.
Het grote verschil zat hem in het talent van Schumacher, en niet zo zeer in de auto.
ik kom er hier zelfs voor uit dat dit Williams geholpen heeft.


CitaatDe schorsing had niks te maken met de zwarte vlag. Daar is Schumacher niet voor bestraft. Hoe dan ook, de FIA deed goed haar best om gram te halen. Het gebruik van illegaal software kon niet bewezen worden dus kon Benetton niet aangepakt worden. Schumacher maakte in Spa een uitstapje over de kerbs waardoor hij zijn bodemplaatplank beschadigde. Hiervoor werd hij 3 races geschorst. Dat vind ik best zwaar ja. In totaal miste hij 4 races dat jaar en werden hem sowieso al 16 punten afgenomen. En de zwarte vlag in Silverstone vond ik niet terecht. Als ik mij niet vergis kreeg hij deze gepresenteerd omdat hij Hill inhaalde tijdens de warming-up lap terwijl ergens in het midden (Alesi???) ook iemand inhaalde en geen straf kreeg. Dit behoeft verder geen uitleg neem ik aan.

De schorsing was wel degelijk voor het negeren van de zwarte vlag in Engeland.
Dat dit uiteindelijk samenviel met 'n diskwalificatie in België kwam door de procedure er omheen, maar had niets met elkaar te maken.
Zoals ik al aangaf kun je de Stop and Go in Engeland discutabel vinden, maar het vervolg gewoonweg niet.
Verder spreek je jezelf aardig tegen met dit complot theorietje.
Van de week was je nog vol overtuiging dat de FIA nooit zomaar iemand zou bestraffen, maar nu dus ineens wel.
Om dat theorietje dan toch te ontkrachten wil ik je er nog wel even op wijzen dat in datzelfde jaar ook Fittipalde (te lichte auto) en Panis (bodemplaat) gediskwalificeerd werden.

Wizard

Citaat van: Kootje op 02 oktober 2011 - 09:55:20Duh .... dat snap ik ook nog wel.
Maar ja .... blijkbaar is lezen niet je sterkste kant.

Jawel. Jij bent niet consequent. Als ik vraag wie beter was dan Benetton typ je: Williams?? Quasi-verbaasd hetgeen wat je benadrukt door je 'huh-smiley'. Vervolgens post Jeroen dat Williams niet beter was dan Benetton waarop jij antwoord, en ik citeer: Maar ook niet slechter. Dat is duidelijk en valt niet over te twisten. Daarmee plaats jij Williams op gelijke hoogte. Minimaal. Dat bekrachtig je door het aantal zeges en behaalde punten te benoemen. Dat de wind achteraf afneemt staat hier los van. Overigens rep ik in mijn tekst niet over een superieure Williams maar over een competitieve Williams. En zeg ik nergens dat jij ze ziet als absolute betere, dus waaruit je reactie voortvloeit is mij de vraag.

Citaat
Verder spreek je jezelf aardig tegen met dit complot theorietje.
Van de week was je nog vol overtuiging dat de FIA nooit zomaar iemand zou bestraffen, maar nu dus ineens wel.
Om dat theorietje dan toch te ontkrachten wil ik je er nog wel even op wijzen dat in datzelfde jaar ook Fittipalde (te lichte auto) en Panis (bodemplaat) gediskwalificeerd werden.

En dan roepen dat ik niet lees!! :D Ik vind de straf te zwaar, ik roep nergens dat het volledig onterecht is. Los van het feit dat we het hadden over de wedstrijdleiding niet de FIA. Net als met Lewis vond ik dit een gevalletje: je kunt het bestraffen maar als je alles in het juiste perspectief plaatst kun je je afvragen inhoeverre er gewicht aan moet worden gehangen. De FIA had nog een rekening te verheffen dus werd uit commerciëel belang bestraft. Terecht: Ja. Had ik hem gegeven: Misschien wel maar 3 races vond ik wat overdreven. Mansell kreeg deze geen eens (1989) terwijl hij niet alleen de zwarte vlag negeerde maar ook Senna binnenangelde en hem beroofde van zijn race door hem eraf te rossen. Maar goed, het zij zo. Het is nu eenmaal een feit dat Schumacher deze straf wel kreeg waardoor hij 3 races miste. Daardoor kon Williams dichterbij komen en kansen genereren voor het kampioenschap. Maar daar zijn we het nu over eens.

Folkert

Citaat van: Wizard op 02 oktober 2011 - 14:12:01
Citaat van: Burorri op 02 oktober 2011 - 12:06:44
Maar goed, ik denk dat Schumacher stukje minder had gepresteerd Alonso, Hamilton, Vettel of Button naast hem of in compitive andere auto. Daar ben ik heilig van overtuigd.

Tsja, had Vettel, Alonso of Button naast Lewis in de McLaren gepropt (2008) en hij had het misschien een stuk slechter gedaan. Kovalainen heeft hem geen strobreed in de weg gelegd en geen punt weggesnoept. Lewis won met 1 punt verschil het kampioenschap, dus een competitieve coureur, die hem punten kon wegsnoepen, had ervoor kunnen zorgen dat Hamilton geen eens kampioen zou zijn geworden. Dus dat geldt voor iedereen.
Klopt ook helemaal. Misschien was Hamilton dan in 2008 geen WK geworden. Maar met concurrenten word dus altijd wel iets beinvloed. Punt wat ik wilde maken is dat Schumacher goed is, maar niet zo goed als zijn resultaten laten zien.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Wie wel? Alonso had in de jaren dat hij kampioen werd ook geen concurentie van zijn teamgenoot terwijl Renault de beste waren.

Folkert

Citaat van: Wizard op 02 oktober 2011 - 15:46:46
Wie wel? Alonso had in de jaren dat hij kampioen werd ook geen concurentie van zijn teamgenoot terwijl Renault de beste waren.
Tuurlijk, dat is ook zo. Maar Schumacher heeft 7 titels, maar dat maakt hem niet veel beter dan Senna omdat Senna maar 3 titels heeft. Zo bedoelde ik het.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Kootje op 02 oktober 2011 - 13:47:49
Citaat van: Jeroen op 02 oktober 2011 - 12:24:25
Het grote verschil zat het in het feit dat de Williams zijn technische voorsprong door de regelwijzigingen was kwijtgeraakt en diens kopman na drie races stierf. Dan kan je toch lastig zeggen dat Williams het te kloppen team was.

Maar dat wil ik ook niet zeggen.
Ik gaf alleen maar antwoord op Wizard's vraag: Welk team was er beter dan Benetton ?
Als er één team was die daarvoor in aanmerking kwam, dan was dat Williams.
Nou nee dus. Vooraf was dat wellicht de verwachting, maar dat bleek al snel niet het geval. Niet de beste wagen en ook al snel niet meer een topcoureur.