Kan Schumacher het nog?

Gestart door Enzo, 18 juni 2010 - 02:06:18

« vorige - volgende »

Wizard


Kootje

#736
Citaat van: Wizard op 17 juni 2011 - 13:36:04
Zie topictitel.

Das 'n JA of NEE vraag.  ::)

Maar ik doelde meer op jouw argumenten waardoor Schumi nu minder goed voor de dag zou komen als toen ,en de tegenargumenten die daar ongetwijfeld op zullen volgen.  :-\
In de 50 pagina's die dit topic oud is ,is dit al zeker de 3e keer dat de discussie die kant op gaat.
Maar ga vooral je gang.  ;)

Folkert

Ok: Dan antwoord ik met nee :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje


0634


Enzo

Zeker wel, al kan ik niet ontkennen dat hij het af en toe lastig heeft.
Maar als je er een grafiekje van zou maken zie je een duidelijk stijgende lijn en verslaat hij Rosberg regelmatig op race-pace. Quali moet hij zich nog verbeteren vind ik, maar ook dat gaat steeds beter.

Een groot deel van de scepcic komt volgens mij door een te hoog verwachtingspatroon op basis van zijn vorige carriere. Maar als we eerlijk zijn zijn de W01 en W02 gewoon niet goed genoeg en te wisselvalig in prestatie om een eerlijke vergelijking te maken tussen Rosberg en Schumacher. Beide heren doen het goed imo, nu de auto nog.

Kootje

Citaat van: Enzo op 17 juni 2011 - 14:23:18
Een groot deel van de scepcic komt volgens mij door een te hoog verwachtingspatroon op basis van zijn vorige carriere.

Dat was vorig jaar zeer zeker het geval.
Daar heb ik me in eerste instantie ook schuldig aan gemaakt.
Maar dat zal nu toch niet meer het geval zijn ??

Folkert

Citaat van: Enzo op 17 juni 2011 - 14:23:18
Zeker wel, al kan ik niet ontkennen dat hij het af en toe lastig heeft.
Maar als je er een grafiekje van zou maken zie je een duidelijk stijgende lijn en verslaat hij Rosberg regelmatig op race-pace. Quali moet hij zich nog verbeteren vind ik, maar ook dat gaat steeds beter.

Een groot deel van de scepcic komt volgens mij door een te hoog verwachtingspatroon op basis van zijn vorige carriere. Maar als we eerlijk zijn zijn de W01 en W02 gewoon niet goed genoeg en te wisselvalig in prestatie om een eerlijke vergelijking te maken tussen Rosberg en Schumacher. Beide heren doen het goed imo, nu de auto nog.
Moet ik je ook wel gelijk in geven, ik had ook meer verwacht van hem dan je eigenlijk kan verwachten. Aan de andere kant heeft hij nu eindelijk eens sinds jaren een teamgenoot die hem aan kan en rijd hij in een team dat niet om Schumacher is heen gebouwd. Ik durf er mijn hand voor in het vuur te leggen dat Schumacher ook meer moeite zou hebben met zijn teamgenoten bij Ferrari, als de auto neutraler was geweest. Niet dat hij alleen daarom WK is geworden, maar het heeft hem gewoon erg geholpen icm "Slechtere" teamgenoten.

W01 en W02 staat nog steds raar vind ik.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Zie pagina...?? 20 ofzo? ;D

Kan hij het nog? Ja
Is hij nog net zo goed als 10 jaar geleden? Nee


Enzo

Citaat"I find it incredible that in a year and a half he has failed to do so," the Italian told Sky Sports 24.

"I was pleased to see him up there and do not forget all that he gave to us," said Montezemolo

Luca's reactie over Schumacher na Canada.  8)

monaco2011

Citaat van: Wizard op 17 juni 2011 - 13:06:50
Ik ben niet zo overtuigd als jij. Schumacher reed zonder waardige concurentie in veelal dominante wagens. Daarmee wil ik Schumacher's kwaliteiten niet ondermijnen maar medio jaren 90 reed er minder kampioenwaardig materiaal rond, dan nu. En begin deze eeuw bezat hij in zijn succesjaren dominante wagens. Ik zou wel eens willen weten of het allemaal zo makkelijk was gegaan met een Montoya aan zijn zijde of misschien wel een Jenson Button.
Hij kan het nog wel, hij is alleen gewoon minder snel dan vroeger, dat zie je vooral in de kwalificatie  terug. De vraag in de titel is natuurlijk best vaag, daar kun je niet zo makkelijk antwoord op geven, maar dat komt de discussie misschien wel weer ten goede. Als je zou vragen; is ie nog net zo goed, dan zal iedereen wel nee zeggen.
Wat betreft vroeger; Button had in zn honda/brawn tijd al heel wat meer moeite met een oude Barichello dan Schumacher met een Barichello in zn beste jaren, die zou absoluut geen bedreiging vormen voor Schumacher. Montoya misschien bij tijd en wijle wel, maar die komt op bepaalde vlakken gewoon tekort en die was al amper opgewassen tegen Ralf en werd door Kimi om de oren gereden. Je moet ook niet vergeten dat Schumacher niet voor niets in die beste auto zat, hij was vanaf Senna's dood gewoon redelijk onomstreden de meest talentvolle coureur. Bovendien ging hij als 2-voudig WK naar een team dat al jaren amper iets won en heeft hij ook jaren moeten investeren voor hij kon oogsten. Kampioenwaardig materiaal of niet, er reden in Schumachers tijd ook meerdere WK's rond, wat mij verder niet zoveel zegt overigens. 7-voudig wk wordt je niet zo maar. t is natuurlijk niet zo dat hij zomaar ineens toevallig in een topauto terecht kwam ofzo. Dat het in 2002 en 2004 wel heel makkelijk ging valt niet te ontkennen natuurlijk. En van Barichello kun je zeggen wat je wilt, maar dat was ook echt wel één van de betere coureurs, eind jaren 90/begin 2000.

0634

Naja, Button was in 3 van hun 4 jaar samen de betere van Barrichello. Pakte 7 zeges tegen 2 in die jaren. Je kan toch stellen dat hij in gelijk materiaal gewoon een stuk beter was dan Rubens. MS had nog meer overwicht over Rubens, maar die Ferrari en het team eromheen waren natuurlijk ook veel meer om MS heen gebouwd dan Honda om JB heen.

Waarmee ik niet wil beweren dat hij beter is dan MS hoor. Die is natuurlijk one of the alltime greatest en Button niet. Maar het was wel leuk geweest als er iets meer weerstand vanuit het eigen team zou zijn geweest. Irvine, Rubens, Massa, het is het allemaal nét niet natuurlijk. Dat is overigens een constatering hoor, geen diskwalificatie.

Agassi zegt in zijn biografie Open (overigens een echte aanrader!) over zijn tweestrijd met Sampras iets van: 'Zonder Pete had ik zeker meer prijzen gewonnen en had men daardoor gedacht dat ik beter was geweest  als dat ik nu ben, terwijl ik juist een mindere tennisser zou zijn geweest.'

Concurrentie maakt je sterker. Senna en Prost zweepten elkaar ook op. Helaas voor ons en voor hemzelf heeft MS dat moeten missen. Volgens zijn biograaf James Allen was dat één van zijn voornaamste redenen om naar Ferrari over te stappen. Hij zocht daar de uitdaging die hij in zijn concurrenten vaak niet kon vinden. Eeuwig zonde, ook voor ons, want een tweestrijd drijft een sport tot grote hoogtes.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 17 juni 2011 - 17:38:00
Naja, Button was in 3 van hun 4 jaar samen de betere van Barrichello. Pakte 7 zeges tegen 2 in die jaren. Je kan toch stellen dat hij in gelijk materiaal gewoon een stuk beter was dan Rubens. MS had nog meer overwicht over Rubens, maar die Ferrari en het team eromheen waren natuurlijk ook veel meer om MS heen gebouwd dan Honda om JB heen.

Waarmee ik niet wil beweren dat hij beter is dan MS hoor. Die is natuurlijk one of the alltime greatest en Button niet. Maar het was wel leuk geweest als er iets meer weerstand vanuit het eigen team zou zijn geweest. Irvine, Rubens, Massa, het is het allemaal nét niet natuurlijk. Dat is overigens een constatering hoor, geen diskwalificatie.

Agassi zegt in zijn biografie Open (overigens een echte aanrader!) over zijn tweestrijd met Sampras iets van: 'Zonder Pete had ik zeker meer prijzen gewonnen en had men daardoor gedacht dat ik beter was geweest  als dat ik nu ben, terwijl ik juist een mindere tennisser zou zijn geweest.'

Concurrentie maakt je sterker. Senna en Prost zweepten elkaar ook op. Helaas voor ons en voor hemzelf heeft MS dat moeten missen. Volgens zijn biograaf James Allen was dat één van zijn voornaamste redenen om naar Ferrari over te stappen. Hij zocht daar de uitdaging die hij in zijn concurrenten vaak niet kon vinden. Eeuwig zonde, ook voor ons, want een tweestrijd drijft een sport tot grote hoogtes.
Dat is ook wel weer heel simpel gezegd. maar goed, dan was hij gewoon te goed blijkbaar. Wie zou er dan beter zijn geweest, als jij in 1999 had moeten kiezen?? Achteraf is het natuurlijk makkelijk zeggen dat Barichello het net niet had, maar op dat moment was het gewoon één van de beste coureurs. T is ook niet voor niets dat hij nu nog rondrijdt hè. En niet iedereen heeft concurrentie nodig om beter te worden. En als Schumacher zelf al concurrentie mistte, waarom zou hij dan toch een voorkeursbehandeling willen.
Als je dan toch vergelijkingen met andere sporten gaat maken: was Barcelona dit jaar nou zo goed, of was de rest zo slecht??
Je kunt natuurlijk roepen over die 7 titels wat je wilt en overal je vraagtekens bijzetten. De F1 bestaat altijd uit de beste coureurs ter wereld. Dat het niet altijd even spannend was lijkt me duidelijk, da's idd jammer, maar da's ook inherent aan F1. Ik ben niet zo thuis in de F1 van de jaren tachtig, maar hoe lang heeft die 2 strijd tussen Senna en Prost, als teamgenoten, geduurd en hoeveel WK's hebben prost en senna elkaar nu afgepakt als teamgenoten?? allebei 1tje toch?? vind ik ook nog niet echt heel erg schokkend. Waren die andere WK's van Senna en Prost wel zo zwaarbevochten?? 1993 iig niet. Zie je, ergens vraagtekens bij plaatsen is heel makkelijk ;)

0634

Huh? Ik zet nergens vraagtekens bij, zeker niet bij de status van Schumacher. En wie zegt nou dat hij een voorkeursbehandeling wilde? Ik niet. Ik beweer dat er in de beste periode van MS geen andere wereldtopper was en zeker niet als teamgenoot. Nou, als jij vind dat Barrichello toen een van de besten was, dan is mijn punt daarmee bewezen.

En over Prost en Senna... tja, Prost stapte over naar Ferrari vanwege Senna. Was Senna er niet geweest was Prost (vermoedelijk) bij McLaren gebleven en had hij de titel van 88 gepakt, en waarschijnlijk dus ook die van 90 en 91 en had hij 7 titels gehad en een stuk over wat zeges meer gehad. Natuurlijk, makkelijk gesteld, maar het punt is slechts dan als Prost of Senna (Of Stewart of Lauda of Clark van mijn part) gelijktijdig geboren geweest met Schumacher had hij minder succes behaald.

Wizard

Barrichello was zeker niet één van de betere. Hakkinen en Coulthard stonden met minder materiaal, boven Barrichello. En volgens mij reden Villeneuve, Fisichella en Frentzen ook nog mee. Niet dat ze per definitie beter zouden zijn, maar het zijn wel namen welke ik durft te noemen in het rijtje van Barrichello.

Los daarvan ging het Schumacher te makkelijk af. Jaren lang was hij de enige kampioen wat rondreed en niemand kon hem evenaren. Toen Alonso zijn rentree maakte, een kampioenwaardige rijder, betekende dat vrijwel direct een eind van zijn dominantie. Had die in 2003 maar eens naast Schumacher in de Ferrari gezet! Bij McLaren was hij ook vrijwel direct snel. Ik had het nog wel eens willen zien.

Kortom, natuurlijk zal Schumacher wat snelheid verloren hebben. Ik lees vaker dat oudere coureurs meer moeite hebben met de veranderingen dan jongere coureurs. Dat neemt niet weg dat het huidige veld meer talenten kent dat pakweg 10 jaar geleden. Nu zijn het Vettel, Hamilton en Alonso die de boventoon voeren, kort daarachter, én wel heel kort, zitten een Button en Webber die ieder misstapje direct afstraffen. De hele zwik zit kort op elkaar wat betreft rijkwaliteit. Wie had Schumacher medio jaren 90? Neem 1994: Verstappen als teamgenoot en als directe concurent, Damon Hill en David Coulthard, 2 'nieuwe' hazen in een 'gebroken' team. Verder reden er geen kampioenwaardige coureurs die tevens over het juiste materiaal beschikte. Nu dat wel het geval is, lijkt het alsof Schumacher flink wat snelheid verloren is, maar in werkelijkheid heeft hij een barrel van een wagen en los daarvan ontzettend moeten wennen aan het huidige Formule 1. Dat dát niet zo snel meer gaat dan in het verleden, lijkt me niet meer dan logisch. Maar rijden, dat kan-ie nog steeds!!