Kan Schumacher het nog?

Gestart door Enzo, 18 juni 2010 - 02:06:18

« vorige - volgende »

Kootje

#720
CitaatSchumacher moet toch structureel zijn meerdere erkennen in Rosberg

Daar ben ik het niet geheel mee eens.
Qua kwalificatieduels is Rosberg idd z'n meerdere ,maar in de races gaat 't toch redelijk gelijk op sinds halverwege vorig jaar.
Momenteel staan ze gelijk in punten (26) en staat Schumi dankzij z'n 4e plaats in Canada zels 1 plaats hoger in het klassement.

Kwalificatieduel: Schumi 1-6 Rosberg
Raceuitslagen  :      "      4-3      "        of Schumi 3-3 Rosberg*

*Eerste score is incl DNF's waar ik  heb gekeken naar de positie tijdens de race op het moment van uitvallen.  In Australië (beiden) lag Rosberg voor op Schumi ,maar in Monaco (Schumi) was dit andersom.

Gerard

Nu hebben Schumacher en Rosberg evenveel punten.. omdat Schumacher 4de was in Canada en Rosberg niet scoorde (elfde omdat hij zijn neus verloor toen ij P6 probeerde te veroveren in de1 na  laatste ronde)

Maar ik ben wel van mening dat elke andere coureur die zo zou presteren als Schumi vorig jaar, diegene er uit zou zijn gevlogen !

En...  1 zwaluw maakt nog geen zomer he? ;)

Enzo

Citaat van: Gerard op 16 juni 2011 - 20:30:50
Nu hebben Schumacher en Rosberg evenveel punten.. omdat Schumacher 4de was in Canada en Rosberg niet scoorde (elfde omdat hij zijn neus verloor toen ij P6 probeerde te veroveren in de1 na  laatste ronde)

Maar ik ben wel van mening dat elke andere coureur die zo zou presteren als Schumi vorig jaar, diegene er uit zou zijn gevlogen !

En...  1 zwaluw maakt nog geen zomer he? ;)

Hangt er toch vanaf wie die coureur is, een 7-voudig WK stuur je niet zomaar de laan uit... ;)

Kootje

#723
Citaat van: Gerard op 16 juni 2011 - 20:30:50
Nu hebben Schumacher en Rosberg evenveel punten.. omdat Schumacher 4de was in Canada en Rosberg niet scoorde...
En...  1 zwaluw maakt nog geen zomer he? ;)

Met alle respect ,maar dat vind ik iets te simpel gezegd.
In Monaco had Schumacher 'n DNF omdat z'n auto ermee ophield.
Op dat moment lag hij wel voor op Rosberg.
Daarnaast heeft hij Rosberg op de baan ook verslagen in Maleisie en Spanje.
Zijn dan toch al 3 tot 4 zwaluwen.

Ik blijf echter wel de indruk houden dat het meer aan 'n slechter presterende Rosberg ligt dan aan Schumacher zelf ,maar vooralsnog doet hij dit jaar niets voor 'm onder.

CitaatMaar ik ben wel van mening dat elke andere coureur die zo zou presteren als Schumi vorig jaar, diegene er uit zou zijn gevlogen !

Dat ben ik met je eens ,maar zoals Enzo ook al zei: De 7-voudig WK zet je niet zomaar op straat.
Zeker niet als je ook nog eens veel moeite hebt gestoken om 'm terug te halen.


Gerard

Rosberg doet het inderdaad niet zo goed als vorig jaar!? Waar het aan ligt weet ik niet,maar volgens mij heeft Nico ook wel pech gehad dit seizoen... Majah, als rosberg het 'slechter' doet.. Doet schumacher het dan beter? ;)

en een 7 voudig kampioen niet zomaar eruit gooien? Waarom niet,? als deze ondermaats presteert? Ookal heeft hij 100 titels, als hij niet voldoende presteert, hoort hij er toch niet?

Daarmee zeg ik overigens niet dat ik Schumi 'als veldvulling zie'maar meer als redenatie..


monaco2011

Citaat van: Gerard op 16 juni 2011 - 21:56:55
Rosberg doet het inderdaad niet zo goed als vorig jaar!? Waar het aan ligt weet ik niet,maar volgens mij heeft Nico ook wel pech gehad dit seizoen... Majah, als rosberg het 'slechter' doet.. Doet schumacher het dan beter? ;)

en een 7 voudig kampioen niet zomaar eruit gooien? Waarom niet,? als deze ondermaats presteert? Ookal heeft hij 100 titels, als hij niet voldoende presteert, hoort hij er toch niet?

Daarmee zeg ik overigens niet dat ik Schumi 'als veldvulling zie'maar meer als redenatie..
Doet Schumacher  het zo slecht dan?? Juist omdat hij als 7-voudig WK zo'n hoog verwachtingspatroon heeft lijkt het alsof hij het heel slecht doet, maar op zich valt het wel mee verder vind ik. Als ze bij Mercedes geen vetrouwen meer in m hebben dan maken ze m dat echt wel duidelijk, dan zullen ze m wel de kans nog geven om de eer aan zichzelf te houden.

Gerard

Dat zeg ik niet, en staat ook in mijn reactie....  :-\ BRAWN SLUIT ZELFS NIET UIT DAT ZIJN CONRACT NOG LANGER WORDT VERLENGD (NA 2012  (capslock uit, sorry ;) )

bron: formule1.nl

Kootje

CitaatMajah, als rosberg het 'slechter' doet.. Doet schumacher het dan beter? ;)

Dat is dus ook mijn dilemma.
Ik neig ernaar om Schumi niets beter te vinden dan vorig jaar.
Het lijkt mij schijn omdat Rosberg het naar mijn idee juist slechter doet.

Maar of dat zo is ,of dat Schumi wel beter is gaan rijden ,je kunt niet beweren dat hij structureel minder is dan Rosberg dit jaar.

Wizard

Citaat van: Gerard op 16 juni 2011 - 20:30:50
Nu hebben Schumacher en Rosberg evenveel punten.. omdat Schumacher 4de was in Canada en Rosberg niet scoorde (elfde omdat hij zijn neus verloor toen ij P6 probeerde te veroveren in de1 na  laatste ronde)

Maar ik ben wel van mening dat elke andere coureur die zo zou presteren als Schumi vorig jaar, diegene er uit zou zijn gevlogen !

Niet als dat beargumenteerbaar is.

Wizard

Citaat van: Kootje op 17 juni 2011 - 01:28:01
CitaatMajah, als rosberg het 'slechter' doet.. Doet schumacher het dan beter? ;)

Dat is dus ook mijn dilemma.
Ik neig ernaar om Schumi niets beter te vinden dan vorig jaar.
Het lijkt mij schijn omdat Rosberg het naar mijn idee juist slechter doet.

Maar of dat zo is ,of dat Schumi wel beter is gaan rijden ,je kunt niet beweren dat hij structureel minder is dan Rosberg dit jaar.

Kortom, de auto is minder competitief, Schumacher, nu gewend, kan nu wel meeklappen.

Kootje

Citaat van: Wizard op 17 juni 2011 - 02:57:35
Citaat van: Kootje op 17 juni 2011 - 01:28:01
CitaatMajah, als rosberg het 'slechter' doet.. Doet schumacher het dan beter? ;)

Dat is dus ook mijn dilemma.
Ik neig ernaar om Schumi niets beter te vinden dan vorig jaar.
Het lijkt mij schijn omdat Rosberg het naar mijn idee juist slechter doet.

Maar of dat zo is ,of dat Schumi wel beter is gaan rijden ,je kunt niet beweren dat hij structureel minder is dan Rosberg dit jaar.

Kortom, de auto is minder competitief, Schumacher, nu gewend, kan nu wel meeklappen.
Dat zou 't ook kunnen zijn ,vandaar m'n dilemma.

Doet Rosberg zelf 't slechter......dan is Schumacher niets beter.
Ligt 't aan de auto dat Nico slechter presteerd......dan is Michael véél beter.

Toch neig ik voornamelijk naar optie 1

Wizard

Ik denk niet dat Rosberg ineens zo slecht rijdt, dat hij na 7 races 1/3 van de punten scoort ten opzichte van afgelopen seizoen. Mercedes was begin 2010 redelijk competitief, nu niet. De Mercedes vreet achterbanden dus een goede pace is nauwelijks te realiseren. Als ze al voorin te vinden zijn, moeten ze gauw de meerdere in de concurentie bekennen. Dat ligt écht niet aan beide rijders.

0634

Rosberg is gewoon een prima coureur die in een RedBull gewoon vooraan rijdt, maar de Schumacher van begin deze eeuw zou hem om de oren rijden. En dat verwachten we stiekem nog steeds van hem.

Wizard

Ik ben niet zo overtuigd als jij. Schumacher reed zonder waardige concurentie in veelal dominante wagens. Daarmee wil ik Schumacher's kwaliteiten niet ondermijnen maar medio jaren 90 reed er minder kampioenwaardig materiaal rond, dan nu. En begin deze eeuw bezat hij in zijn succesjaren dominante wagens. Ik zou wel eens willen weten of het allemaal zo makkelijk was gegaan met een Montoya aan zijn zijde of misschien wel een Jenson Button.

Kootje

Citaat van: Wizard op 17 juni 2011 - 13:06:50
Ik ben niet zo overtuigd als jij. Schumacher reed zonder waardige concurentie in veelal dominante wagens. Daarmee wil ik Schumacher's kwaliteiten niet ondermijnen maar medio jaren 90 reed er minder kampioenwaardig materiaal rond, dan nu. En begin deze eeuw bezat hij in zijn succesjaren dominante wagens. Ik zou wel eens willen weten of het allemaal zo makkelijk was gegaan met een Montoya aan zijn zijde of misschien wel een Jenson Button.

Aaah.....de steeds terugkerende discussie.  ;D