Kan Schumacher het nog?

Gestart door Enzo, 18 juni 2010 - 02:06:18

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Michael schumacher op 30 april 2011 - 20:20:28
Citaat van: Jeroen op 30 april 2011 - 18:51:36
Iets zegt mij van niet.

Ik denk het ook niet jong, em heeft die paar tienden aan snelheid verloren, zijn 1ste en moeilijke gevecht is z'n eigen teamgenoot proberen verslaan en als dat al niet goed lukt dan kan je ook geen kampioen worden :-).
En tja, ferrar en mclaren en redbull die blijven sowieso toppers en die staan er bijna ieder jaar keer op keer opnieuw en mercedes hinkt steeds achterop.
Ik sluit nooit iets uit maar de titel behalen zal volgens mij niet meer mogelijk zijn, voor mij is een 1 enkele overwinning al meer dan genoeg.

Dat bedoelde ik ook, WK is te hoog gegrepen, maar race winst zou kunnen.  8)

0634

Maar ik bedoelde dat dat mij nog steeds erg hoog gegrepen lijkt dit seizoen. ;)

janke

Citaat van: Jeroen op 01 mei 2011 - 07:05:20
Maar ik bedoelde dat dat mij nog steeds erg hoog gegrepen lijkt dit seizoen. ;)
Mij ook, een geweldig en groot kampioen, een perfecte carriére bij Benetton en Ferrari. Maar de koek is na zoveel jaren wel op volgens mij. Daarbij gesteund door een niet topauto en ook zijn leeftijd. Hij komt nu wel aardig wat coureurs tegen die zich aan hem kunnen meten en zelfs beter zijn. Ik zie een podium dan ook niet zitten en een kampioenschap al helemaal niet. Di Resta zal een waardig opvolger zijn. Jong, snel en vol ambitie. En dat zijn toch zaken die je in het huidige F1 klimaat nodig hebt.
Some things are too important to be left in the past.

T.Nuvolari

Ik merk vooral dat we er na 40 pagina's palaveren nog niet helemaal uitzijn of hij het nog kan of zou kunnen.  :D

Gerard

Voor mij is de conclusie:
Ja, Schumacher kan het nog
Nee, hij is niet meer zo goed als vroeger (wat niet zo raar is)
punt!  ;) ;D

Kootje

Citaat van: Gerard op 03 mei 2011 - 16:57:29
Voor mij is de conclusie:
Ja, Schumacher kan het nog
Nee, hij is niet meer zo goed als vroeger (wat niet zo raar is)
punt!  ;) ;D
Hehe ,eindelijk iemand die 't snapt ;) :P :D

Gerard

Best snel toch, na bijna een jaar nadat het topic is gestart? ;D

Franky R.

http://www.f1pits.net/nieuws/schumacher_geen_grip_geen_snelheid/

Het blijft wel treuren met Schumi...Rosberg op P3 en Schumi op ruim een seconde achter zijn jongere teamgenoot...

Franky R.

Citaat van: janke op 02 mei 2011 - 11:03:27
Citaat van: Jeroen op 01 mei 2011 - 07:05:20
Maar ik bedoelde dat dat mij nog steeds erg hoog gegrepen lijkt dit seizoen. ;)
Mij ook, een geweldig en groot kampioen, een perfecte carriére bij Benetton en Ferrari. Maar de koek is na zoveel jaren wel op volgens mij. Daarbij gesteund door een niet topauto en ook zijn leeftijd. Hij komt nu wel aardig wat coureurs tegen die zich aan hem kunnen meten en zelfs beter zijn. Ik zie een podium dan ook niet zitten en een kampioenschap al helemaal niet. Di Resta zal een waardig opvolger zijn. Jong, snel en vol ambitie. En dat zijn toch zaken die je in het huidige F1 klimaat nodig hebt.

Leeftijd...mhja! Niet-topauto? Hm, zeg dat eens tegen Rosberg. P3 in Turkije op een halve sec. van Vettel?
:)

0634

Mja, in kwali legt hij het vrijwel structureel af tov Rosberg. In de races doet ie het nog wel vrij aardig, moet ik zeggen. Maar dat extra beetje snelheid in dat ene ultieme rondje heeft hij niet meer.

Michael schumacher

Jullie zitten hier nogal een ferm stukske te leuteren.
Schumacher is meestal maar 2-3tienden trager dan rosberg en dat was in quali 1 en 2 niet anders en was er geen probleem in dat rondje quali 3 dan zou dat waarschijnlijk zelfde zijn geweest.
1sec of meer is niet normaal, slecht setje banden, geen grip, allemaal factoren die mee kunnen tellen.

0634

#596
Dat is geen leuteren, maar dat hij altijd 2,3 seconden langzamer is zoals je zelf al aangeeft, zegt mij dat hij lang niet meer de Schumacher is die ik ken. Vroeger reed hij rondjes om iemand als Rosberg heen (gechargeerd uiteraard want ik heb Rosberg vrij hoog zitten).

En dan kan je wel roepen van he, maar hij is niet meer de rijder van toen, maar daar zal hij toch altijd mee vergeleken worden. Dat zal voor hem zelf ook gelden. Hij is echt niet teruggekomen om 'aardig' mee te rijden.

En bovendien, zoals ik al zei, vind ik het hem in races dit jaar best goed doen. Stuk beter dan vorig jaar. Het is dus niet zo dat wij ongenuanceerd op hem zitten te hakken, maar we hoeven ook niet onder de indruk te zijn van zijn rijden tot nu toe.

Schumacher is een heel groot kampioen, één van de beste vijf ooit wat mij betreft, maar zoals hij sinds zijn terugkeer rijdt is niet bijzonder. Hij is momenteel redelijk makkelijk vervangbaar voor Mercedes. Gewoon een goede rijder, niets meer en ook niets minder. Maar zijn status heeft de meetlat nou eenmaal heel erg hoog gelegd.

Franky R.

Citaat van: Michael schumacher op 07 mei 2011 - 17:44:40
Jullie zitten hier nogal een ferm stukske te leuteren.
Schumacher is meestal maar 2-3tienden trager dan rosberg en dat was in quali 1 en 2 niet anders en was er geen probleem in dat rondje quali 3 dan zou dat waarschijnlijk zelfde zijn geweest.
1sec of meer is niet normaal, slecht setje banden, geen grip, allemaal factoren die mee kunnen tellen.

Alsof we dat niet weten...  ::) ... Dacht toch een link te hebben geplaatst over Schumi die zoekt naar grip (en dus snelheid)?
Of lees je alleen wat je wilt lezen?

Jeroen schreef al, we hoeven niet onder de indruk te zijn van wat Schumi nu laat zien. Ofschoon hij het ronduit prima deed in de vorige race (China)!
En idd. is MS 2 a 3 tiende trager...in de race of in de VT's. Maar als het erop aan komt, dus voor de kwalificatie, dan lukt het niet meer.

Gewoon een feit, zoals iedereen dat op TV kan zien.

Michael schumacher

Citaat van: Jeroen op 07 mei 2011 - 18:13:14
Dat is geen leuteren, maar dat hij altijd 2,3 seconden langzamer is zoals je zelf al aangeeft, zegt mij dat hij lang niet meer de Schumacher is die ik ken. Vroeger reed hij rondjes om iemand als Rosberg heen (gechargeerd uiteraard want ik heb Rosberg vrij hoog zitten).

En dan kan je wel roepen van he, maar hij is niet meer de rijder van toen, maar daar zal hij toch altijd mee vergeleken worden. Dat zal voor hem zelf ook gelden. Hij is echt niet teruggekomen om 'aardig' mee te rijden.

En bovendien, zoals ik al zei, vind ik het hem in races dit jaar best goed doen. Stuk beter dan vorig jaar. Het is dus niet zo dat wij ongenuanceerd op hem zitten te hakken, maar we hoeven ook niet onder de indruk te zijn van zijn rijden tot nu toe.

Schumacher is een heel groot kampioen, één van de beste vijf ooit wat mij betreft, maar zoals hij sinds zijn terugkeer rijdt is niet bijzonder. Hij is momenteel redelijk makkelijk vervangbaar voor Mercedes. Gewoon een goede rijder, niets meer en ook niets minder. Maar zijn status heeft de meetlat nou eenmaal heel erg hoog gelegd.


2-3 tienden bedoel je?
En schumi kan het nog steeds maar in f1 is snelheid ook belangrijk en als je dat wat kwijt bent dan kan je niet meer zoals vroeger zijn. Ik kan daar vrede mee nemen, em hoeft niks mee te bewijzen. We gaan zien morgen hoe het ermee zit. En ferrari dat is zijn team, ik heb me al vragen gesteld dat'em naar mercedes ging, andere mensen,3j stilgelegen te hebben, alweer ouder geworden, were opnieuw beginnen....ook dat speelt mee.
Ik ben ervan overtuigd schumi bij ferrari beter zou passen want alonso is om van te bleiten.

Michael schumacher

Citaat van: Franky R. op 07 mei 2011 - 19:46:17
Citaat van: Michael schumacher op 07 mei 2011 - 17:44:40
Jullie zitten hier nogal een ferm stukske te leuteren.
Schumacher is meestal maar 2-3tienden trager dan rosberg en dat was in quali 1 en 2 niet anders en was er geen probleem in dat rondje quali 3 dan zou dat waarschijnlijk zelfde zijn geweest.
1sec of meer is niet normaal, slecht setje banden, geen grip, allemaal factoren die mee kunnen tellen.

Alsof we dat niet weten...  ::) ... Dacht toch een link te hebben geplaatst over Schumi die zoekt naar grip (en dus snelheid)?
Of lees je alleen wat je wilt lezen?

Jeroen schreef al, we hoeven niet onder de indruk te zijn van wat Schumi nu laat zien. Ofschoon hij het ronduit prima deed in de vorige race (China)!
En idd. is MS 2 a 3 tiende trager...in de race of in de VT's. Maar als het erop aan komt, dus voor de kwalificatie, dan lukt het niet meer.

Gewoon een feit, zoals iedereen dat op TV kan zien.


Het lukt wel goed in de andere qualificaties? de1 ste en 2de quali? Ook daar moet deze ervoor gaan vooral in de 2de want daar schort het hem dikwijls, dit seizoen en vorig seizoen, nu is em erbij en wil quali 3 niet lukken.