Kan Schumacher het nog?

Gestart door Enzo, 18 juni 2010 - 02:06:18

« vorige - volgende »

0634

Een slechte auto zal het ook zeker niet zijn hoor, maar het zou een auto moeten zijn die het gat met Ferrari, McLaren en RBR dicht kan rijden. En dát zie ik niet gebeuren.

En tja, als je nog voor Bahrein je auto op álle fronten moet aanpassen... Waarom ben je dan extra vroeg begonnen met de ontwikkeling van deze auto? ;)

Franky R.

@Enzo,

CitaatIk kan me niet voorstellen dat een top prestige merk als Mercedes, welke extra vroeg aan de ontwikkeling is begonnen van de 2011 auto, een slechte auto maakt

Hmm, BMW?
8)
;)

JimmySPA

Citaat van: Franky R. op 16 februari 2011 - 15:57:39
@Enzo,

CitaatIk kan me niet voorstellen dat een top prestige merk als Mercedes, welke extra vroeg aan de ontwikkeling is begonnen van de 2011 auto, een slechte auto maakt

Hmm, BMW?
8)
;)
Hmm, Honda

Hmm, Toyota

Hmm, Jaguar

Hmm, Spyker

Hmm, dat zijn er al best veel  ;)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Enzo

Ja das ook wel weer zo, BMW was uiteindelijk ook geen WK...
Maar toch verwacht ik meer van dit Mercedes.

0634

Ja, maar laten we wel wezen. Dit is feitelijk pas het tweede jaar als zelfstandig team. De weg naar de top is lang hoor.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 16 februari 2011 - 21:37:24
Ja, maar laten we wel wezen. Dit is feitelijk pas het tweede jaar als zelfstandig team. De weg naar de top is lang hoor.

Lange weg...Dit team is feitelijk nog steeds een Honda-team en vorig jaar behaalde hetzelfde team de top met Brawn/Button/Barrichello... ;)

0634

Ja, dat is wel zo, maar van dat Honda team is niks meer over hoor, qua auto of motor. Met Brawn hebben ze natuurlijk een wonderlijk jaar meegemaakt, m.n. door de ontwikkeling van Honda en de diffuser, maar waren ze alleen in de eerste seizoenshelf dominant, daarna werd RBR al steeds sterker. Na de overname door Mercedes zijn ze toch een heel andere weg ingeslagen.

En ook al heb je geld en een goed team, het kan best even duren voor je die laatste stap zet. Het duurde bij RedBull ook een tijd na de overname van Jaquar voordat ze echt top werden. Ondanks geld, ondanks Newey. Bovendien, kijk naar de bestaande topteams als Ferrari en Mclaren. Vroeg of laat val je een keertje terug en probeer dan maar weer aan de top te komen. Dat kan zomaar een paar jaar duren hoor. Ook al heb je de mensen, het geld en de facitliteiten.

Kootje

CitaatEn ook al heb je geld en een goed team, het kan best even duren voor je die laatste stap zet
Dat heeft 8 jaar Toyota wel bewezen.
Maar toch ben ik het in deze wel met Franky eens.
Dat ze met Mercedes 'n andere weg in zijn geslagen ,verandert niets aan het feit dat dit team al 11 jaar bestaat.
Wat ooit begonnen is als BAR ,werd Honda en is nu Mercedes.
Daarom kan je ze toch niet serieus als nieuw team bestempelen.

Senergy

Citaat van: Kootje op 17 februari 2011 - 15:44:41
CitaatEn ook al heb je geld en een goed team, het kan best even duren voor je die laatste stap zet
Dat heeft 8 jaar Toyota wel bewezen.
Maar toch ben ik het in deze wel met Franky eens.
Dat ze met Mercedes 'n andere weg in zijn geslagen ,verandert niets aan het feit dat dit team al 11 jaar bestaat.
Wat ooit begonnen is als BAR ,werd Honda en is nu Mercedes.
Daarom kan je ze toch niet serieus als nieuw team bestempelen.

Maar door die constante veranderingen zit er niet echt een lijn in de opmars zoals je die wel hebt bij bv Red Bull

BAR had een slecht seizoen afgewisseld met eens een goed seizoen (maar dan was de wagen weer illegaal bevonden) dan Honda die ook af en toe een goed seizoen draaiden.
Dan nam Brawn GP  het over met een schitterend seizoensbegin (Honda zal zich met hun kop tegen de muur geslagen hebben) en nu dan weer Mercedes GP die stilaan probeert een lijn in de prestaties te brengen.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Folkert

Ik denk dat Mercedes op langere termijn weldegelijk een team gaat worden die voor de titel kan gaan, maar op korte termijn zullen ze hier en daar goede race draaien en misschien zelfs nog 1 winnen, maar over het algemeen (nog) niet gaan mee strijden voor de titel. Denk ook niet meer dat Schumacher ooit nog voor een titel zal gaan strijden, daar heeft hij denk ik te weinig tijd voor/contract loopt af. En of ze verder gaan met Schumacher? Ik denk het niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Kootje op 17 februari 2011 - 15:44:41
CitaatEn ook al heb je geld en een goed team, het kan best even duren voor je die laatste stap zet
Dat heeft 8 jaar Toyota wel bewezen.
Maar toch ben ik het in deze wel met Franky eens.
Dat ze met Mercedes 'n andere weg in zijn geslagen ,verandert niets aan het feit dat dit team al 11 jaar bestaat.
Wat ooit begonnen is als BAR ,werd Honda en is nu Mercedes.
Daarom kan je ze toch niet serieus als nieuw team bestempelen.
Nee, maar dat was  RBR ook niet, en ook die hadden tijd nodig. Lijkt mij vreemd om van Mercedes dan te verwachten dat zij er binnen 5 minuten bij zitten.

Ze moeten dit jaar gaan voor een paar podia en wellicht een gestolen overwinning. Dat zou al heel goed zijn.

Kootje

Toch vind ik daarin wel 'n groot verschil zitten.

Red Bull nam Jaguar over ,wat 'n achterhoede team was ,die moesten dus sowieso de weg naar de top nog vinden.
Mercedes neemt Brawn over ,de regerend wereldkampioen ,en starten direct aan de top.

Dat ze die lijn niet vast hebben kunnen houden ,vind ik niet zo heel vreemd.
Zeker als je je bedenkt dat ze dat in hun kampiorensjaar al niet konden.
Maar ik vind wel dat je om die reden ,meer van Mercedes mag verwachten dan 'n sporadisch podium.
Het kampioenschap is wellicht nog te hoog gegrepen ,maar overwinningen moeten haalbaar zijn.
Redden ze dat niet ,dan vind ik het 'n tegenvaller.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 17 februari 2011 - 06:30:41
Ja, dat is wel zo, maar van dat Honda team is niks meer over hoor, qua auto of motor. Met Brawn hebben ze natuurlijk een wonderlijk jaar meegemaakt, m.n. door de ontwikkeling van Honda en de diffuser, maar waren ze alleen in de eerste seizoenshelf dominant, daarna werd RBR al steeds sterker. Na de overname door Mercedes zijn ze toch een heel andere weg ingeslagen.

En ook al heb je geld en een goed team, het kan best even duren voor je die laatste stap zet. Het duurde bij RedBull ook een tijd na de overname van Jaquar voordat ze echt top werden. Ondanks geld, ondanks Newey. Bovendien, kijk naar de bestaande topteams als Ferrari en Mclaren. Vroeg of laat val je een keertje terug en probeer dan maar weer aan de top te komen. Dat kan zomaar een paar jaar duren hoor. Ook al heb je de mensen, het geld en de facitliteiten.

Het heeft allemaal met mensen te maken. En dan niet één iemand. Dat er van het Honda-team niks meer over is, is een compleet foute stelling. Ja, toen Brawn het team heeft gekocht heeft hij een derde van het personeel ontslagen. Ja, dat zal een enorme impact gehad hebben op het team.

Maar het betekent ook dat twee derde van het team wél gebleven is. En natuurlijk is Brawn niet zo stom geweest om zijn beste ingenieurs de deur te wijzen, hij kon juist de meest "overbodige" mensen buitengooien en overblijven met alleen maar zijn beste mensen.

Het is natuurlijk wel zo dat een opgelopen achterstand moeilijk in te halen kan zijn (kijk maar naar de Ferrari-dominantie 5 à 10 jaar geleden, zelfs in een iets "minder" jaar als 2003 kon Ferrari nog steeds de beide titels pakken). Maar de laatste tijd zijn er letterlijk elk jaar significante regelwijzigingen geweest (geen aero op het bodywork, andere vleugels, KERS, dubbele diffusers, geen KERS, toch weer wel KERS, toch weer geen dubbele diffusers, niet meer bijtanken... allemaal wijzigingen van de laatste 4 jaar of zo!). Daardoor moet elk team ieder jaar weer een beetje vanaf nul beginnen, wat het dus ook gemakkelijker maakt om terug te komen na een slecht seizoen.

Mercedes/Brawn/Honda is ook moeilijk te vergelijken met Red Bull/Jaguar: Honda heeft tijdens het jaar 2008 een geweldige auto ontwikkeld, dus het was een wel een ERG goed team vlak voor de overname. Dit in tegenstelling tot Jaguar, dat een beetje rondharkte in de achterhoede toen Red Bull het overnam. Dat kan zelfs Adrian Newey niet in een handomdraai veranderen. Een goede technisch directeur maakt niet in zijn eentje een goed team... al is het natuurlijk wel de basis ervoor.

0634

#463
Natuurlijk is het geen nieuw team, ze zijn toch ook lichtjaren verder als Virgin of Lotus? Maar ze namen een topwagen over, maar geen kant en klaar topteam als McLaren of Ferrari. Ze beginnen niet vanaf 0, maar presteren ook niet alsof ze vanaf 0 moesten beginnen. Na de 3 topteams zijn zij gewoon het vierde team.

Mercedes is een ander team. Brawn was piepklein. Qua aantal werknemers, qua budget, qua alles. Ze hebben een half jaar geprofiteerd van een goed ontwerp. Daarna was het uitgewerkt en moesten alles zelf gaan doen. Het huidige Mercedes team is anders gestructureerd, een stuk groter en eigenlijk gewoon een behoorlijk ander team.

Ja nou ja, ik heb er genoeg over gezegd, anders ga ik weer in herhaling vallen ;). Je kan er van zeggen wat je wil en er allerlei oorzaken voor aandragen, maar feit is dat de situatie zo is asl dat het is. Mercedes is nog geen topteam, wat m.i. heel logisch is, dus misschien liggen de verwachtingen van anderen wel veel te hoog. Ik vind dat ze naar verwachting presteren tot dusver.

Jozef

Een topwagen kun je pas bouwen als je een goed team hebt. Dus Honda was in 2008 een goed team. Ik zeg niet dat het het beste team was, maar zeker wel een erg goed team.

Is het zo dat Mercedes GP anders in elkaar zit dat Brawn GP? Het spreekt voor zich dat er opnieuw meer personeel is en ook meer geld (al zal Mercedes volgens mij niet met honderden miljoenen gaan gooien). Maar dat het hele team op de schop is genomen, heb ik nog nooit gehoord. Dat ligt waarschijnlijk aan mij, dus als je ergens een artikel of zo hierover weet, zou het me heel erg interesseren om dat te lezen!

Ik blijf ondertussen bij mijn gedurfde uitspraak van een tijdje terug dat Mercedes in 2011 races gaat winnen. :) Wat de titel van dit topic betreft: ik weet niet of het dan Schumacher of Rosberg zou zijn die met de eer gaat lopen. Ze zijn er allebei toe in staat lijkt me. 8)