Grand Prix van Canada 2010, Circuit Gilles Villeneuve

Gestart door Enzo, 06 juni 2010 - 16:24:04

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Makke op 08 juni 2010 - 12:37:59
Citaat van: Burorri op 08 juni 2010 - 11:24:48

Ik hoop het, maar denk dat het gewoon weer droog blijft. Maar Canada en regen zou wel vet zijn.

Ik hoop van niet, nu begint McLaren eens als favoriet aan een weekend.. Laat het maar droog blijven.  8)
Ja das waar, maar Mclaren was volgens mij ook in de regen een aardig snelle wagen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 08 juni 2010 - 13:44:17
Citaat van: Makke op 08 juni 2010 - 12:37:59
Citaat van: Burorri op 08 juni 2010 - 11:24:48

Ik hoop het, maar denk dat het gewoon weer droog blijft. Maar Canada en regen zou wel vet zijn.

Ik hoop van niet, nu begint McLaren eens als favoriet aan een weekend.. Laat het maar droog blijven.  8)
Ja das waar, maar Mclaren was volgens mij ook in de regen een aardig snelle wagen.
In de regen is mechanische grip zeer belangrijk, wat een troef van Red Bull is, en acceleratie (aangezien je je volle acceleratie niet aan de grond kan brengen), wat dus het effect van het F-duct vermindert. Dus al zijn ze in de regen nog aardig snel, op het droge denk ik dat ze meer kansen zullen hebben.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Eens, als het regent is dat in het nadeel van Mclaren.
Wat de race voor de objectieve kijker wel weer interessanter maakt.... 8)

Folkert

Citaat van: Ferrari 2010 op 08 juni 2010 - 14:01:49
Citaat van: Burorri op 08 juni 2010 - 13:44:17
Citaat van: Makke op 08 juni 2010 - 12:37:59
Citaat van: Burorri op 08 juni 2010 - 11:24:48

Ik hoop het, maar denk dat het gewoon weer droog blijft. Maar Canada en regen zou wel vet zijn.

Ik hoop van niet, nu begint McLaren eens als favoriet aan een weekend.. Laat het maar droog blijven.  8)
Ja das waar, maar Mclaren was volgens mij ook in de regen een aardig snelle wagen.
In de regen is mechanische grip zeer belangrijk, wat een troef van Red Bull is, en acceleratie (aangezien je je volle acceleratie niet aan de grond kan brengen), wat dus het effect van het F-duct vermindert. Dus al zijn ze in de regen nog aardig snel, op het droge denk ik dat ze meer kansen zullen hebben.
Dat is waar, maar dacht in Australiƫ en....welke race was nog meer verreden in de regen...China? reed Mclaren toch ook veel sterker dan RBR. Ik neem aan dat de F-duct dan niet word gebruikt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Mclaren zal het hele seizoen met F-duct rijden, ongeacht het voordeel.
Het is onderdeel van de auto, er is geen versie zonder.

Denk dat Mclaren nog steeds een topsnelheid voordeel heeft, regen of niet.
Zal in het geval van regen alleen minder zijn omdat ze minder snel van hun plek komen dan bijvoorbeeld Red Bull.

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 08 juni 2010 - 14:55:04
Dat is waar, maar dacht in Australiƫ en....welke race was nog meer verreden in de regen...China? reed Mclaren toch ook veel sterker dan RBR. Ik neem aan dat de F-duct dan niet word gebruikt.
Button hing na het pitten plots op kop, dat is zowat het beste dat je kan overkomen in een regenrace. Vanaf dat je in het pak zit in een regenrace, kan je sowieso niet meer het maximale eruit halen. Downforce is bij regen altijd het belangrijkste dat er is, en laat dat nu iets zijn dat je niet echt hebt als je moet achtervolgen op een bochtig circuit.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Enzo op 08 juni 2010 - 15:05:57
Mclaren zal het hele seizoen met F-duct rijden, ongeacht het voordeel.
Het is onderdeel van de auto, er is geen versie zonder.

Denk dat Mclaren nog steeds een topsnelheid voordeel heeft, regen of niet.
Zal in het geval van regen alleen minder zijn omdat ze minder snel van hun plek komen dan bijvoorbeeld Red Bull.
Dan begrijp ik denk ik de werking van het systeem niet helemaal. Ik dacht dat het alleen ging werken als je het open zet en dat je ten allertijden kan kiezen wanneer je dit doet.

@Ferrari_2010: klopt wel, maar ik meende wel dat de race pace in beide races best hoog lag. Maar misschien was China ook wel in voordeel van Mclaren omdat ze als 1 van de weinige voor echte regen setup kozen?
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 08 juni 2010 - 16:29:46
Citaat van: Enzo op 08 juni 2010 - 15:05:57
Mclaren zal het hele seizoen met F-duct rijden, ongeacht het voordeel.
Het is onderdeel van de auto, er is geen versie zonder.

Denk dat Mclaren nog steeds een topsnelheid voordeel heeft, regen of niet.
Zal in het geval van regen alleen minder zijn omdat ze minder snel van hun plek komen dan bijvoorbeeld Red Bull.
Dan begrijp ik denk ik de werking van het systeem niet helemaal. Ik dacht dat het alleen ging werken als je het open zet en dat je ten allertijden kan kiezen wanneer je dit doet.

@Ferrari_2010: klopt wel, maar ik meende wel dat de race pace in beide races best hoog lag. Maar misschien was China ook wel in voordeel van Mclaren omdat ze als 1 van de weinige voor echte regen setup kozen?
Ik denk dat Enzo dacht dat je bedoelde dat ze zonder zouden rijden, terwijl jij bedoelde dat ze het simpelweg niet zouden gebruiken. Het zit op de wagen, de keuze om het te gebruiken is ten allen tijde aan de rijders. Ik denk dat ze het wel zullen gebruiken, maar het zal simpelweg niet zoveel effect hebben, aangezien de snelheden lager liggen en je bij het accelereren langer alle beschikbare grip nodig hebt. Verder kan het idd dat McLaren een regensetup had, geen idee :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2010 op 08 juni 2010 - 17:07:46
Citaat van: Burorri op 08 juni 2010 - 16:29:46
Citaat van: Enzo op 08 juni 2010 - 15:05:57
Mclaren zal het hele seizoen met F-duct rijden, ongeacht het voordeel.
Het is onderdeel van de auto, er is geen versie zonder.

Denk dat Mclaren nog steeds een topsnelheid voordeel heeft, regen of niet.
Zal in het geval van regen alleen minder zijn omdat ze minder snel van hun plek komen dan bijvoorbeeld Red Bull.
Dan begrijp ik denk ik de werking van het systeem niet helemaal. Ik dacht dat het alleen ging werken als je het open zet en dat je ten allertijden kan kiezen wanneer je dit doet.

@Ferrari_2010: klopt wel, maar ik meende wel dat de race pace in beide races best hoog lag. Maar misschien was China ook wel in voordeel van Mclaren omdat ze als 1 van de weinige voor echte regen setup kozen?
Ik denk dat Enzo dacht dat je bedoelde dat ze zonder zouden rijden, terwijl jij bedoelde dat ze het simpelweg niet zouden gebruiken. Het zit op de wagen, de keuze om het te gebruiken is ten allen tijde aan de rijders. Ik denk dat ze het wel zullen gebruiken, maar het zal simpelweg niet zoveel effect hebben, aangezien de snelheden lager liggen en je bij het accelereren langer alle beschikbare grip nodig hebt. Verder kan het idd dat McLaren een regensetup had, geen idee :)
Ja toen ik het achteraf nog keer las dacht ik inderdaad dat hij het anders bedoelde. Maar had al verzonden en daarna afgeleid...en ach ja maakt ook niets uit. Word iig leuk en verwacht best veel verschil in topsnelheid en dus goede mogelijkheid tot inhalen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: Ferrari 2010 op 08 juni 2010 - 14:01:49In de regen is mechanische grip zeer belangrijk, wat een troef van Red Bull is
Volgens mij is het juist omgekeerd... In Turkije was McLaren een stuk trager dan Red Bull in bocht 8, een snelle bocht waar je dus heel afhankelijk bent van aerodynamische grip. Daarentegen was McLaren sneller in de laatste dubbele chicane in Turkije, waar ze duidelijk beter op de apex zaten en altijd op de Red Bulls konden naderen. Een langzame bochtensectie, dus waar mechanische grip belangrijk is.

Dus ik zou zeggen dat de McLaren het juist beter doet dan Red Bull wat mechanische grip betreft.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 08 juni 2010 - 17:40:48
Citaat van: Ferrari 2010 op 08 juni 2010 - 14:01:49In de regen is mechanische grip zeer belangrijk, wat een troef van Red Bull is
Volgens mij is het juist omgekeerd... In Turkije was McLaren een stuk trager dan Red Bull in bocht 8, een snelle bocht waar je dus heel afhankelijk bent van aerodynamische grip. Daarentegen was McLaren sneller in de laatste dubbele chicane in Turkije, waar ze duidelijk beter op de apex zaten en altijd op de Red Bulls konden naderen. Een langzame bochtensectie, dus waar mechanische grip belangrijk is.

Dus ik zou zeggen dat de McLaren het juist beter doet dan Red Bull wat mechanische grip betreft.
Hmm, ja inderdaad. maar toch, als je die grip zoals in bocht 8 zou bekomen met aerodynamica, dan zou je daar op rechte stukken ook last van moeten hebben, maar dat hebben ze niet.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: Burorri op 08 juni 2010 - 13:44:17
Citaat van: Makke op 08 juni 2010 - 12:37:59
Citaat van: Burorri op 08 juni 2010 - 11:24:48

Ik hoop het, maar denk dat het gewoon weer droog blijft. Maar Canada en regen zou wel vet zijn.

Ik hoop van niet, nu begint McLaren eens als favoriet aan een weekend.. Laat het maar droog blijven.  8)
Ja das waar, maar Mclaren was volgens mij ook in de regen een aardig snelle wagen.

Moest het een hele race lang regenen, of moest de baan op zijn minst een hele race nat liggen dan zou ik er geen probleem mee hebben. McLaren moet volgens mij geen schrik hebben van de regen. Hamilton kan trouwens goed overweg met natte omstandigheden, kijk maar naar SIlverstone en Monza (waar hij van de 16de of 17de plek vertrok en 2de werd, moest het nat gebleven zijn was hij daar zelfs voor Vettel gefinished.). McLaren had toen wel een wagen die heel goed overweg kon met die omstandigheden, maar bon.

Mijn 'angst' is dat het tijdens de race zou gaan regenen. Met wat pech kan je daar een eventuele 1-2 verspelen.

Folkert

Citaat van: Makke op 08 juni 2010 - 21:23:25
Citaat van: Burorri op 08 juni 2010 - 13:44:17
Citaat van: Makke op 08 juni 2010 - 12:37:59
Citaat van: Burorri op 08 juni 2010 - 11:24:48

Ik hoop het, maar denk dat het gewoon weer droog blijft. Maar Canada en regen zou wel vet zijn.

Ik hoop van niet, nu begint McLaren eens als favoriet aan een weekend.. Laat het maar droog blijven.  8)
Ja das waar, maar Mclaren was volgens mij ook in de regen een aardig snelle wagen.

Moest het een hele race lang regenen, of moest de baan op zijn minst een hele race nat liggen dan zou ik er geen probleem mee hebben. McLaren moet volgens mij geen schrik hebben van de regen. Hamilton kan trouwens goed overweg met natte omstandigheden, kijk maar naar SIlverstone en Monza (waar hij van de 16de of 17de plek vertrok en 2de werd, moest het nat gebleven zijn was hij daar zelfs voor Vettel gefinished.). McLaren had toen wel een wagen die heel goed overweg kon met die omstandigheden, maar bon.

Mijn 'angst' is dat het tijdens de race zou gaan regenen. Met wat pech kan je daar een eventuele 1-2 verspelen.
Monza welk jaar?

Hoewel ik wil dat Hamilton goed wint, zou ik regen in Canada zeker toe juichen.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Burorri op 09 juni 2010 - 10:47:03
Citaat van: Makke op 08 juni 2010 - 21:23:25
Citaat van: Burorri op 08 juni 2010 - 13:44:17
Citaat van: Makke op 08 juni 2010 - 12:37:59
Citaat van: Burorri op 08 juni 2010 - 11:24:48

Ik hoop het, maar denk dat het gewoon weer droog blijft. Maar Canada en regen zou wel vet zijn.

Ik hoop van niet, nu begint McLaren eens als favoriet aan een weekend.. Laat het maar droog blijven.  8)
Ja das waar, maar Mclaren was volgens mij ook in de regen een aardig snelle wagen.

Moest het een hele race lang regenen, of moest de baan op zijn minst een hele race nat liggen dan zou ik er geen probleem mee hebben. McLaren moet volgens mij geen schrik hebben van de regen. Hamilton kan trouwens goed overweg met natte omstandigheden, kijk maar naar SIlverstone en Monza (waar hij van de 16de of 17de plek vertrok en 2de werd, moest het nat gebleven zijn was hij daar zelfs voor Vettel gefinished.). McLaren had toen wel een wagen die heel goed overweg kon met die omstandigheden, maar bon.

Mijn 'angst' is dat het tijdens de race zou gaan regenen. Met wat pech kan je daar een eventuele 1-2 verspelen.
Monza welk jaar?

2008, maar Hamilton werd door die extra pitstop uiteraard wel geen 2de. Die eindigde maar net in de punten als ik me niet vergis. Hij zat op 1sec van Vettel toen hij zijn pitstop maakte en was toen ook een pak sneller. Maar doordat het circuit begon op te drogen moest Hamilton nog eens binnen voor intermediats, waardoor hij een pak tijd verloor. Maar dat was toen een prachtige race van hem. Zijn beste ooit imo.

Folkert

Ok, ja had al vermoeden. Maar dat was 1 van zijn beste races ja. En inderdaad, hij had hem kunnen winnen. Maar ja, daarom hoop ik ergens ook wel opAmilton hem dan wint, ben ik helemaal blij.
Trotse vader van Rosalie(L)