Grand Prix van Canada 2010, Circuit Gilles Villeneuve

Gestart door Enzo, 06 juni 2010 - 16:24:04

« vorige - volgende »

Enzo



Vorig jaar was er geen gp van Canada, maar aankomend weekend strijkt het Formule 1 circus neer in Montreal/Canada om de 8ste ronde van het kampioenschap 2010 te racen.
Na een enerverende race in Tukije zijn de verwachtingen voor deze race hooggespannen.
De lange rechte stukken i.c.m. de langzamere technische bochten zouden garant moeten staan voor wederom een spectaculaire race met voldoende mogelijkheid om in te halen.

De veel besproken F-duct kan dit weekend een bepalende rol gaan spelen, aangezien een goede top-snelheid hier erg belangrijk is.
De verwachting van vele is dan ook dat Mclaren hier het stokje overneemt van RedBull en nu de strijd ook kan aan kan gaan in de Qualificaties.

Alle grote teams zullen weer met de nodige technische en aerodynamische updates komen voor deze race en met name Mercedes GP heeft hier de hoop op gevestigd.
Zij hadden in Turkije namelijk een opvallend lage topsnelheid ten opzichte van de andere grote teams, werk aan de winkel dus voor Brawn en de zijne.

Ferrari zal gebrand zijn op revange na hun magere optreden in Turkije, laten we hopen dat het een off-day was en niet iets structureels.



Ongeacht de tegenvallende topsnelheid van de MercedesGp, kijkt Schumacher wel uit naar de aankomende race.
De Duitse meester wist hier maar liefst 7  keer de race op zijn naam te zetten, namelijk '94, '97, '98, '00, '02, '03, '04, wat op zijn minst een bijzondere prestatie genoemd mag worden.

In 2007 had Kubica hier nog de gigantische crash waarbij de Pool in verhouding nog goed weg kwam.


De laatste race was in 2008 en werd dan weer gewonnen door Kubica in zijn BMW, of hij dat zelfde kunstje ook in de Renault kan, zullen we moeten afwachten.




Vooralsnog lijkt het een droge race te gaan worden met matige temperaturen van rond de 20-25 graden.
http://www.zoover.nl/canada/quebec/montreal/weer

Onboard:

Lap Record: R Barrichello Ferrari 1:13.622 







gloudiesaurus

Leuke race altijd, ben blij dat Canada weer op de kalender staat. Verwacht dat de teams met een goede motor (Mercedes) en een F-duct hier goed voor de dag gaan komen... Red Bull zal het hier wat moeilijker hebben denk ik, zeker omdat het haar F-duct pas weer in Valencia wil laten debuteren. Force India kan misschien verrassen hier...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

ik verwacht dat de strijd om de zege tussen redbull en mclaren zal gaan. Redbull zal aan het langste eind trekken.
Ferrari zal weer ergens tussen de 5de en 10de plaats bevinden na strijd met renault

_Makke_

Citaat van: robbert op 06 juni 2010 - 21:34:29
ik verwacht dat de strijd om de zege tussen redbull en mclaren zal gaan. Redbull zal aan het langste eind trekken.
Ferrari zal weer ergens tussen de 5de en 10de plaats bevinden na strijd met renault

Kom op robbert, 1 keer optimistisch zijn dat moet toch lukken. Ferrari ging, als ik me niet vergis, deze race uitpakken met een grote update. Het zou het team toch dichter moeten brengen dan dat ze vorig raceweekend zaten.

robbert

Citaat van: Makke op 07 juni 2010 - 08:04:19
Citaat van: robbert op 06 juni 2010 - 21:34:29
ik verwacht dat de strijd om de zege tussen redbull en mclaren zal gaan. Redbull zal aan het langste eind trekken.
Ferrari zal weer ergens tussen de 5de en 10de plaats bevinden na strijd met renault

Kom op robbert, 1 keer optimistisch zijn dat moet toch lukken. Ferrari ging, als ik me niet vergis, deze race uitpakken met een grote update. Het zou het team toch dichter moeten brengen dan dat ze vorig raceweekend zaten.
ik ben optimistisch, ik zeg dat redbull zal snel zijn

Jasper

McLaren wint deze race met 2 vingers in de neus.

_Makke_

Citaat van: robbert op 07 juni 2010 - 12:12:21
Citaat van: Makke op 07 juni 2010 - 08:04:19
Citaat van: robbert op 06 juni 2010 - 21:34:29
ik verwacht dat de strijd om de zege tussen redbull en mclaren zal gaan. Redbull zal aan het langste eind trekken.
Ferrari zal weer ergens tussen de 5de en 10de plaats bevinden na strijd met renault

Kom op robbert, 1 keer optimistisch zijn dat moet toch lukken. Ferrari ging, als ik me niet vergis, deze race uitpakken met een grote update. Het zou het team toch dichter moeten brengen dan dat ze vorig raceweekend zaten.
ik ben optimistisch, ik zeg dat redbull zal snel zijn

Lol, een Ferrari-fan die niet gelooft in de update van 'zijn' team is dus een optimistische Ferrari-fan? Volgens mij geef jij een hele andere betekenis aan het woord optimisme dan ik.

Folkert

Mclaren gaat er vandoor met pole, snelste ronde en?Hamilton klaart de boel. RBR zal deze race weinig kunnen uitrichten denk ik en waar Ferrari en Mercedes staan durf ik niet te zeggen.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: Makke op 07 juni 2010 - 13:15:55
Citaat van: robbert op 07 juni 2010 - 12:12:21
Citaat van: Makke op 07 juni 2010 - 08:04:19
Citaat van: robbert op 06 juni 2010 - 21:34:29
ik verwacht dat de strijd om de zege tussen redbull en mclaren zal gaan. Redbull zal aan het langste eind trekken.
Ferrari zal weer ergens tussen de 5de en 10de plaats bevinden na strijd met renault

Kom op robbert, 1 keer optimistisch zijn dat moet toch lukken. Ferrari ging, als ik me niet vergis, deze race uitpakken met een grote update. Het zou het team toch dichter moeten brengen dan dat ze vorig raceweekend zaten.
ik ben optimistisch, ik zeg dat redbull zal snel zijn

Lol, een Ferrari-fan die niet gelooft in de update van 'zijn' team is dus een optimistische Ferrari-fan? Volgens mij geef jij een hele andere betekenis aan het woord optimisme dan ik.

ik zou eens moeten zeggen dat ferrari met een dubbel zal weglopen, dan zou er nogal gelachen worden zeker. Ik zie de realiteit in en voor valencia, dus in canada, zal het niet beter zijn dan in turkije. Waarom moet ik zeggen dat ze goeie resultaten zullen halen als het niet zo is?
Ik hoop wel dat ferrari iedereen op een hoopje rijdt zoals in het seizoen 2002 en 2004 , maar nu gaat dat zeker het geval niet zijn.
Leer eens de realiteit onder ogen zien manneke

Enzo


Niels_

Ik neem popcorn en geniet van dit topic. :)

Verder zie ik Ferrari wel in de buurt van het podium komen als ze idd met een grote update komen. Het is de kans misschien wel om punten goed te maken op Webber. Wordt vooral belangrijk voor ze dat de kloof met McLaren niet begint op te lopen.

_Makke_

Citaat van: robbert op 07 juni 2010 - 19:35:01
Citaat van: Makke op 07 juni 2010 - 13:15:55
Citaat van: robbert op 07 juni 2010 - 12:12:21
Citaat van: Makke op 07 juni 2010 - 08:04:19
Citaat van: robbert op 06 juni 2010 - 21:34:29
ik verwacht dat de strijd om de zege tussen redbull en mclaren zal gaan. Redbull zal aan het langste eind trekken.
Ferrari zal weer ergens tussen de 5de en 10de plaats bevinden na strijd met renault

Kom op robbert, 1 keer optimistisch zijn dat moet toch lukken. Ferrari ging, als ik me niet vergis, deze race uitpakken met een grote update. Het zou het team toch dichter moeten brengen dan dat ze vorig raceweekend zaten.
ik ben optimistisch, ik zeg dat redbull zal snel zijn

Lol, een Ferrari-fan die niet gelooft in de update van 'zijn' team is dus een optimistische Ferrari-fan? Volgens mij geef jij een hele andere betekenis aan het woord optimisme dan ik.

ik zou eens moeten zeggen dat ferrari met een dubbel zal weglopen, dan zou er nogal gelachen worden zeker. Ik zie de realiteit in en voor valencia, dus in canada, zal het niet beter zijn dan in turkije. Waarom moet ik zeggen dat ze goeie resultaten zullen halen als het niet zo is?
Ik hoop wel dat ferrari iedereen op een hoopje rijdt zoals in het seizoen 2002 en 2004 , maar nu gaat dat zeker het geval niet zijn.
Leer eens de realiteit onder ogen zien manneke

Ik laat me toch weer vangen, ongelooflijk. Ferrari komt naar Canada met een grote update, dus het zou me echt wel serieus verbazen dat ze opnieuw trager zijn dan Mercedes. Of heeft Ferrari plots alle kennis overboort gesmeten? Er valt mbt de grand-prix in Canada ook geen realiteit onder ogen te zien. De kaarten worden elke race opnieuw geschud, zeker wanneer er teams met updates komen.

Mijn punt was dat jij altijd pessimistisch bent ten aanzien van Ferrari, waarschijnlijk puur uit schrik om teleurgesteld te worden. Maar bon, ik zal jou nooit verstaan en jij mij waarschijnlijk ook niet. Ik zal in't vervolg niet meer zo naief zijn en zulk een post niet meer neerplanten.

Enzo

Gaat het dan weer regenen?? Volgens de voorspellingen zouden de trainingen en kwalificatie droog moeten blijven, maar het zou zaterdagnacht kunnen gaan regenen, en ook zondag.

Folkert


Ik hoop het, maar denk dat het gewoon weer droog blijft. Maar Canada en regen zou wel vet zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Burorri op 08 juni 2010 - 11:24:48

Ik hoop het, maar denk dat het gewoon weer droog blijft. Maar Canada en regen zou wel vet zijn.

Ik hoop van niet, nu begint McLaren eens als favoriet aan een weekend.. Laat het maar droog blijven.  8)