Grand Prix van Turkije, Istanbul Park 2010

Gestart door Enzo, 21 mei 2010 - 21:02:35

« vorige - volgende »

Enzo

30 Mei, 2010. Istanbul, Turkije


Volgende week is het weer zover, de grote prijs van Turkije.
Gaat Red Bull verder met domineren of zullen de andere terug slaan.
Vorig jaar had Sebastian Vettel pole om vervolgens toch te verliezen van de Brawn bestuurd door Jenson Button.
De drie jaren ervoor was Felipe Massa de Koning van Turkije door drie jaar achter elkaar de pole en de overwinning binnen te slepen.
Het ronde record is nog steeds in handen van Juan Pablo Montoya die deed er 1:24.770 over in zijn Mclaren.



De teams hebben 2 weken de tijd gehad hun bolides weer te upgraden en zeker van de grote teams kunnen we wat aanpassingen verwachten.
Zo zullen hoogstwaarschijnlijk RedBull en Mercedes met hun versie van de F-duct komen.
Gerucht gaat dat die van Mercedes een bijzondere zal zijn, eentje waar geen arm of been aan te pas komt om de luchtstromen te sturen.
Dit lijkt in strijd met de regels van de FIA die aangeeft geen bewegende aerodynamische delen toe te staan.
Hoe ze het oplossen, we zullen zien...

Zullen de tribunes weer leeg zijn aankomend weekend?
Zal de kaartverkoop beter gaan door de spanning in het seizoen en de aanwezigheid van Schumacher?
Gaat Red Bull verder met domineren of zullen de andere terug slaan?
Kunnen ze volgas door de beruchte bocht 8?





gloudiesaurus

Ik ben benieuwd, vind de GP van Turkije zeker geen hoogtepunt op de kalender. Het mist sfeer vanwege die lege tribunes, vorig jaar waren er geloof ik maar 30.000 mensen? Op een beetje voetbalwedstrijd komen nog meer mensen af... Ik hoorde al dat dit het jaar ook opnieuw lang niet vol zal zitten... toch een beetje jammer. Er zijn leukere circuits om op te rijden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

ik denk dat redbull weer heel dominant zullen zijn. Ze zijn toch wel een maatje meer dan de rest.
Ferrari zal strijden met mercedes om mclaren te verslaan

meatball

1 Massa
2 Vettel
3 Button

Het wordt tijd dat we nog eens een glimp van de echte Massa zien,na zijn ongeval van vorig jaar is hij toch wel minder vindt ik  :'(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

FA1903

Citaat van: gloudiesaurus op 21 mei 2010 - 22:58:11
Ik ben benieuwd, vind de GP van Turkije zeker geen hoogtepunt op de kalender. Het mist sfeer vanwege die lege tribunes, vorig jaar waren er geloof ik maar 30.000 mensen? Op een beetje voetbalwedstrijd komen nog meer mensen af... Ik hoorde al dat dit het jaar ook opnieuw lang niet vol zal zitten... toch een beetje jammer. Er zijn leukere circuits om op te rijden.

Ik ben het niet eens met je...het is niet omdat er weinig toeschouwers zijn dat de race hierdoor minder wordt..qua piste vind ik het wel één van de aantrekkelijkste...je kan hier tenminste inhalen..of wat verkies jij dan...100.000 supps en amper een inhaalpoging (zoals spanje)..geef mij dan maar 30.000 supps en tenminste mogelijkheden om te inhalen!!

Wat betreft de supps..dat zijn de zaken niet van ons maar van Berni! Laat hem het maar oplossen! Ik ben tevreden met inhaal acties en spektakel! Natuurlijk zie ik het lieftst volle tribunes maar als ik dan kiezen...geef me dan maar spektakel op de baan en niet op de tribunes!


gloudiesaurus

Citaat van: FA1903 op 22 mei 2010 - 12:17:25
Citaat van: gloudiesaurus op 21 mei 2010 - 22:58:11
Ik ben benieuwd, vind de GP van Turkije zeker geen hoogtepunt op de kalender. Het mist sfeer vanwege die lege tribunes, vorig jaar waren er geloof ik maar 30.000 mensen? Op een beetje voetbalwedstrijd komen nog meer mensen af... Ik hoorde al dat dit het jaar ook opnieuw lang niet vol zal zitten... toch een beetje jammer. Er zijn leukere circuits om op te rijden.

Ik ben het niet eens met je...het is niet omdat er weinig toeschouwers zijn dat de race hierdoor minder wordt..qua piste vind ik het wel één van de aantrekkelijkste...je kan hier tenminste inhalen..of wat verkies jij dan...100.000 supps en amper een inhaalpoging (zoals spanje)..geef mij dan maar 30.000 supps en tenminste mogelijkheden om te inhalen!!

Wat betreft de supps..dat zijn de zaken niet van ons maar van Berni! Laat hem het maar oplossen! Ik ben tevreden met inhaal acties en spektakel! Natuurlijk zie ik het lieftst volle tribunes maar als ik dan kiezen...geef me dan maar spektakel op de baan en niet op de tribunes!



Ik kies voor een combinatie van ;) Supporters en een leuke baan... denk eens aan Silverstone, Canada, Suzuka of bijv. Spa-Francorchamps? Stukken leuker toch?

Op de baan kan wel wat ingehaald worden, bocht 8 is ook wel een echt goede bocht. Lange doordraaier waar het verschil kan worden gemaakt.

En Massa, ja hij moet maar weer eens wat laten zien. Maar vergeet niet dat hij er hier vorig jaar ook niet aan te pas kwam...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

flupke3

Massa heeft het al heel seizoen moeilijk en ik zie ook niet in
waarom het nu plots zou keren.

Folkert

Citaat van: meatball op 22 mei 2010 - 05:47:57
1 Massa
2 Vettel
3 Button

Het wordt tijd dat we nog eens een glimp van de echte Massa zien,na zijn ongeval van vorig jaar is hij toch wel minder vindt ik  :'(
Of dat te maken heeft met zijn ongeluk of met het feit dat Alonso gewoon de betere is, is niet met 100% te zeggen. Maar zelf denk ik dat Alonso gewoon een maatje te groot is. Turkije lag hem goed altijd, dus ben benieuwd.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: Burorri op 22 mei 2010 - 14:50:17
Citaat van: meatball op 22 mei 2010 - 05:47:57
1 Massa
2 Vettel
3 Button

Het wordt tijd dat we nog eens een glimp van de echte Massa zien,na zijn ongeval van vorig jaar is hij toch wel minder vindt ik  :'(
Of dat te maken heeft met zijn ongeluk of met het feit dat Alonso gewoon de betere is, is niet met 100% te zeggen. Maar zelf denk ik dat Alonso gewoon een maatje te groot is. Turkije lag hem goed altijd, dus ben benieuwd.

maar hij kan nog snel zijn in turkije, tegen de redbulls zal hij het zeker niet halen

Folkert

Klopt, hij heeft Schumacher ook verslagen in 2006, maar dat was ook wel klein beetje geluk met de SC.

Mijn top 10 denk ik:

1) Hamilton
2) Webber
3) Vettel
4) Alonso
5) Massa
6) Button
7) Kubica
8) Sutil
9) Schumacher
10) Rosberg
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Citaat van: Burorri op 22 mei 2010 - 14:50:17
Citaat van: meatball op 22 mei 2010 - 05:47:57
1 Massa
2 Vettel
3 Button

Het wordt tijd dat we nog eens een glimp van de echte Massa zien,na zijn ongeval van vorig jaar is hij toch wel minder vindt ik  :'(
Of dat te maken heeft met zijn ongeluk of met het feit dat Alonso gewoon de betere is, is niet met 100% te zeggen. Maar zelf denk ik dat Alonso gewoon een maatje te groot is. Turkije lag hem goed altijd, dus ben benieuwd.
Het is toch niet omdat Alonso waarschijnlijk de betere van hen twee is dat Massa dan met minder vechtlust rondrijdt.Want dat is wat ik dit jaar bij hem mis,ik heb gewoon het gevoel dat hij veelmeer op safe rijdt dan vroeger,daar heeft het feit of Alonso wel of niet beter is niets mee te maken.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Citaat van: meatball op 23 mei 2010 - 14:43:20
Het is toch niet omdat Alonso waarschijnlijk de betere van hen twee is dat Massa dan met minder vechtlust rondrijdt.Want dat is wat ik dit jaar bij hem mis,ik heb gewoon het gevoel dat hij veelmeer op safe rijdt dan vroeger,daar heeft het feit of Alonso wel of niet beter is niets mee te maken.
Dat is mij nog niet opgevallen hoor :-\ Massa is sowieso al niet degene die heel veel risico's neemt, en als je dan niet de snellere wagen hebt, wordt het moeilijk om veel in te halen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Wat ik niet begrijp is dat als de GP organisatie merkt dat de kaartverkoop niet loopt ze geen kortings acties doorvoeren.
Dessnoods voor een symbolisch bedrag om iig geval de tribunes vol te krijgen.
Vorig seizoen kwamen er nog wat berichten dat de races goedkoper zouden worden, zie er nog niet echt wat van terug.

meatball

Citaat van: Enzo op 23 mei 2010 - 20:19:45
Wat ik niet begrijp is dat als de GP organisatie merkt dat de kaartverkoop niet loopt ze geen kortings acties doorvoeren.
Dessnoods voor een symbolisch bedrag om iig geval de tribunes vol te krijgen.
Vorig seizoen kwamen er nog wat berichten dat de races goedkoper zouden worden, zie er nog niet echt wat van terug.
Als je dat doet dan verkoop je gewoon nooit meer aan de normale prijs,welke idioot koopt er immers nog vroeg een ticket voor de volle pot als ze het jaar ervoor vlak voor de gp alles aan dumpingsprijs verkocht hebben. Ik voelde mij vorig jaar ook bekocht toen men Francochamps plots goedkoper maakte dan mijn vroegboek ticket,dit jaar wacht ik gewoon af voor ik bestel,we zien wel of ze weer zo een actie doen als vorig jaar.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Enzo

Citaat van: meatball op 23 mei 2010 - 21:03:32
Citaat van: Enzo op 23 mei 2010 - 20:19:45
Wat ik niet begrijp is dat als de GP organisatie merkt dat de kaartverkoop niet loopt ze geen kortings acties doorvoeren.
Dessnoods voor een symbolisch bedrag om iig geval de tribunes vol te krijgen.
Vorig seizoen kwamen er nog wat berichten dat de races goedkoper zouden worden, zie er nog niet echt wat van terug.
Als je dat doet dan verkoop je gewoon nooit meer aan de normale prijs,welke idioot koopt er immers nog vroeg een ticket voor de volle pot als ze het jaar ervoor vlak voor de gp alles aan dumpingsprijs verkocht hebben. Ik voelde mij vorig jaar ook bekocht toen men Francochamps plots goedkoper maakte dan mijn vroegboek ticket,dit jaar wacht ik gewoon af voor ik bestel,we zien wel of ze weer zo een actie doen als vorig jaar.
Ja inderdaad, Spa kan ik me ook nog herrineren.Das inderdaad zuur als je zelf wel de voll 100% hebt betaald.
Al vind ik de prijzen toch wel aan de stevige kant, denk dat ze er goed aan doen de prijzen iets te verlagen.
Zijn een hoop fans die het laten om de prijs...