GP van Bahrein

Gestart door Supermariobros, 06 maart 2010 - 09:06:13

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: WeezyAveli op 13 maart 2010 - 13:08:24

Ik vind de nieuwe interface of hoe het ook heet niet echt een verbetering trouwens, veels te weinig informatie over de tijden die geplaatst worden.
Het is inderdaad alleen wat opgesmukt. Ik vind het veel mooier, beter dan die oude blokken die allesbehalve bij een moderne sport horen.
Wat voor meer informatie zou je nog willen dan?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

WeezyAveli

Ze hebben het paneel/kolom wat aan de linkerkant stond verwijdert, dit was erg handig bij kwalificaties zodat je kon zien wie waar precies stond.
Nu zag je mensen over start/finish rijden maar zag je hun tijd/positie pas op het einde of een tijdje erna.

campos

Zo, dat was de 1e kwalificatie. Niet echt spannend, maar wel interessant. Vettel duidelijk de beste, ver voor zn teamgenoot. Massa toch wel verassend ver voor Alonso, misschien heeft ie toch iets meer van zn banden gevraagd dan Alonso?? Massa was volgens mij de enige die in Q3 sneller was dan in Q2. Dat gaat een leuke strijd worden komend jaar.
Rosberg nog steeds voor Schumacher, ook verrassend, maar het gat in Q3 was nog geen 3 tiende op een ronde van bijna 2 minuten, dus zit gewoon dicht bij elkaar. En Hamilton voor Button natuurlijk niet heel erg verrassend, maar verschil valt me nog redelijk mee. De McLarens vallen wat tegen, Mercedes had het al een beetje aangekondigd en zitten er voorlopig idd niet goed bij. De nieuwe teams vielen wat mij betreft nog best mee, maar k ben bang dat ze het morgen toch wel moeilijk gaan krijgen

Ferrari 2010

Citaat van: WeezyAveli op 13 maart 2010 - 13:40:23
Ze hebben het paneel/kolom wat aan de linkerkant stond verwijdert, dit was erg handig bij kwalificaties zodat je kon zien wie waar precies stond.
Nu zag je mensen over start/finish rijden maar zag je hun tijd/positie pas op het einde of een tijdje erna.
Hmm, inderdaad, dat had ik niet gemerkt :) Maar ik had de live timing ook openstaan, daarom waarschijnlijk dat dat mij niet is opgevallen. Lastig was wel dat BBC 5 seconden achter stond op de live timing.

Vettel verraste mij wel, ik ging er vanuit dat Alonso op 1 zou staan. Massa toont wederom zijn kwalificatiesnelheid. Hopelijk krijgen we morgen een mooie race.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Forza F1

Ja, zéér mooie prestatie van Massa.

Schumacher komt nog tekort...jammer...

Enfin, ik heb geen idee wat het gaat geven... Met dat tankverbod en snelle bandenslijtage...  Ik gok dat Massa of Alonso toch nog zullen winnen, aangezien de Red Bull slechter met de banden werkt... Ik hoop dat Schumacher nog wat kan goedmaken, maar ik reken er niet teveel op. Al bij al valt z'n schade nog wel mee: 4 topteams = 8 kandidaten voor de wereldtitel, en hij staat 7des, met nog een zéér lang seizoen voor de boeg. In het begin constant zijn en punten pakken kan hem op 't einde van't jaar misschien......(de rest durf ik nog niet invullen  8) )

campos

Citaat van: Burorri op 13 maart 2010 - 13:24:06
Massa en Alonso word denk ik wel mooi morgen. Allebei felle rijders en zullen proberen de andere te verschalken. Denk dat Alonso morgen de betere zal zijn. Massa is altijd goede kwalifyer geweest.
k denk ook dat Alonso in de race minimaal bij kan blijven en Massa misschien wel kan pakken, maar Massa is de laatste jaren ook een echte racer geworden als je t mij vraagt. Was de laatste 2 jaar ook vaak beter als Raikkonen, dus onderschat Massa niet. Alonso staat morgen iig aan de goede kant van de grid, dus zal me niet verbazen als die er voor de 1e bocht al voorbij is.

Folkert

Citaat van: campos op 13 maart 2010 - 14:09:48
Citaat van: Burorri op 13 maart 2010 - 13:24:06
Massa en Alonso word denk ik wel mooi morgen. Allebei felle rijders en zullen proberen de andere te verschalken. Denk dat Alonso morgen de betere zal zijn. Massa is altijd goede kwalifyer geweest.
k denk ook dat Alonso in de race minimaal bij kan blijven en Massa misschien wel kan pakken, maar Massa is de laatste jaren ook een echte racer geworden als je t mij vraagt. Was de laatste 2 jaar ook vaak beter als Raikkonen, dus onderschat Massa niet. Alonso staat morgen iig aan de goede kant van de grid, dus zal me niet verbazen als die er voor de 1e bocht al voorbij is.
Kimi en Massa waren afgelopen jaren toch redelijk dicht bij elkaar vond ik. Maar denk dat Alonso beter met zijn banden zal omgaan dan Massa. En ik denk inderdaadd at hij in bocht 1 er al voor bij is. Wat ik wel begrepen had, was dat de 4 top teams toch ongeveer gelijk waren met banden slijtage, dus daar zal het verschil niet liggen.
Trotse vader van Rosalie(L)

zeph

OMG, dat verschil in rondetijden. dat belooft wat voor morgen. Na ongeveer 15 ronden kunnen de HRT's al worden gelapt, en dat kan dus wel invloed hebben op het verloop van de race. Zelfs Virgin en Lotus zijn al binnen 30 rondjes aan de beurt.
Ik ben benieuwd!

SDG

#83
Citaat van: zeph op 13 maart 2010 - 16:29:49
OMG, dat verschil in rondetijden. dat belooft wat voor morgen. Na ongeveer 15 ronden kunnen de HRT's al worden gelapt, en dat kan dus wel invloed hebben op het verloop van de race. Zelfs Virgin en Lotus zijn al binnen 30 rondjes aan de beurt.
Ik ben benieuwd!

Het verschil is momenteel gewoon immens. Ter vergelijking: in Q1 lag er minder tijd tussen Alonso (1ste) en Alguersuari (18de) dan tussen Alguersuari en Glock (19de). Zolang de nieuwe teams het gat niet weten te dichten, is Q1 eigenlijk een maat voor niets. 6 auto's zijn zo goed als zeker dat ze gaan afvallen, zodat er eigenlijk 20 minuten lang getraind wordt om nog één bijkomende afvaller te kennen.

flupke3

Misschien heeft massa ietsje minder benzine mee dan Alonso
en zal hij op het einde wat trager moeten gaan rijden om  de finisch
te halen of is dit niet realistisch?

SDG


SDG

#86
Foutje. Ik begin precies blind te worden, want ik druk steeds op de citeerknop wanneer ik een bericht wil aanpassen.  :(

zeph

Citaat van: flupke3 op 13 maart 2010 - 16:51:15
Misschien heeft massa ietsje minder benzine mee dan Alonso
en zal hij op het einde wat trager moeten gaan rijden om  de finisch
te halen of is dit niet realistisch?


Alles kan, maar als we Joe Saward mogen geloven dan is Ferrari bezorgd om het brandstofverbruik. Als dat zo is, ga je natuurlijk niet met minder benzine weg. Maar diezelfde Saward zei ook dat McLaren het sterkste pakket lijkt te hebben, en dat is uit de kwalificatie iig nog niet gebleken.

Was het maar alvast morgen!

campos

Citaat van: flupke3 op 13 maart 2010 - 16:51:15
Misschien heeft massa ietsje minder benzine mee dan Alonso
en zal hij op het einde wat trager moeten gaan rijden om  de finisch
te halen of is dit niet realistisch?
in de kwalificatie bedoel je?? dat lijkt me sterk want iedereen rijdt daar met een vrijwel lege tank. Da's nieuw dit jaar  ;)

Ferrari 2010

Citaat van: SDG op 13 maart 2010 - 16:48:16
Citaat van: zeph op 13 maart 2010 - 16:29:49
OMG, dat verschil in rondetijden. dat belooft wat voor morgen. Na ongeveer 15 ronden kunnen de HRT's al worden gelapt, en dat kan dus wel invloed hebben op het verloop van de race. Zelfs Virgin en Lotus zijn al binnen 30 rondjes aan de beurt.
Ik ben benieuwd!

Het verschil is momenteel gewoon immens.

114*1,07=121,98. Dus 2min 2sec, Senna zit daar een seconde naast. Ik vind dat verschil verdomd goed meevallen, vergeet niet dat ze met een budget werken dat waarschijnlijk niet veel meer is dan de budgetcap had geweest.

Ik vind het een goede prestatie van de nieuwe teams, enkel HRT komt boven de 107%, en dat in hun eerste laps! Met de data van morgen kunnen ze de wagen hopelijk wat sneller maken, en dan zitten ze zeker binnen den 107%.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.