GP van Bahrein

Gestart door Supermariobros, 06 maart 2010 - 09:06:13

« vorige - volgende »

sloggerke

Citaat van: Enzo op 12 maart 2010 - 13:44:12
Toch nog een controverse, de slim gevonden oplossing van Mclaren om de luchtstromen te beinvloeden d.m.v. de knie van de coureur.
Het enige bewegende delen zijn de coureur zelf en dus hebben ze wederom een maas in de regelgeving gevonden.
Mercedes heeft al aangekondigt dit systeem z.s.m. te kopieren, net als de meeste andere teams trouwens.
Het voordeel zou 3 tiende per rondje zijn...

HUH???

Dmv van de knie van de coureur???
Mis ik iets?

Enzo

Yep, daarmee duwen ze één of andere klep dicht die dan geen lucht op de achtervleugel blaast of iets in die richting.

Ferrari 2010

Citaat van: Enzo op 12 maart 2010 - 13:44:12
Toch nog een controverse, de slim gevonden oplossing van Mclaren om de luchtstromen te beinvloeden d.m.v. de knie van de coureur.
Het enige bewegende delen zijn de coureur zelf en dus hebben ze wederom een maas in de regelgeving gevonden.
Mercedes heeft al aangekondigt dit systeem z.s.m. te kopieren, net als de meeste andere teams trouwens.
Het voordeel zou 3 tiende per rondje zijn...
Dan laten ze de lucht gewoon door de cockpit stromen? Of hoe zit dat systeem in elkaar? Erg ingenieus!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Als de piloten een klep kunnen doen bewegen, is dan dan geen bewegend onderdeel?

WeezyAveli

#64
Het gaat erom dat het systeem zich niet uit zijnzelf dus automatisch in/uitschakelt.
Bij mclaren gebeurt dit door de rijder, en die is geen deel v/d auto.

Hoe het systeem precies werkt is niet bekend, dus het is vooral nog steeds speculatie.

Ferrari 2010

Citaat van: WeezyAveli op 12 maart 2010 - 17:24:41
Het gaat erom dat het systeem zich niet uit zijnzelf dus automatisch in/uitschakelt.
Bij mclaren gebeurt dit door de rijder, en die is geen deel v/d auto.

Hoe het systeem precies werkt is niet bekend, dus het is vooral nog steeds speculatie.
Dan zou een rijder alles mechanisch mogen laten bewegen op eigen kracht? Voor zover ik weet mag dat enkel met de voorvleugel. Want anders kan men ook hendels maken die de achtervleugel platter zetten enzo, en dat is toch niet toegestaan? Ik dacht eerder aan een systeem waarbij de lucht langs de knie van de piloot stroomt, waardoor de piloot door zijn knie in een bepaalde richting te houden, de lucht anders kan doen stromen. Niet dat dat me erg comfortabel lijkt voor de rijder...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

WeezyAveli

#66
Hoe het precies werkt weet wss niemand behalve de mensen bij macca.
Dit is ook wel interessant:
http://scarbsf1.wordpress.com/2010/03/11/235/

Niks mechanisch of aan de autobeweegt dus eigenlijk, alleen de luchtstroom.

Bekijk dit ook even dan  ;D
http://img341.imageshack.us/img341/7976/webbersinspection.jpg

Onboard vitaly Renault:

SDG

Citaat van: Ferrari 2010 op 12 maart 2010 - 12:24:35
7 seconden is binnen de 107% regel van vroeger, dat vind ik best wel kunnen. We zitten met een circuit van 1min56, dat is lang hé ;)

Morgen in de kwalificatietraining gaat dat in ieder geval weinig ruimte voor fouten geven, met rondetijden van ongeveer 2 minuten. Vooral in Q3, waar men slechts 10 minuten heeft, gaat ieder foutje keihard bestraft worden. Met in- en uitloopronde erbij zit men al snel aan bijna 7 minuten, dus indien men na zijn eerste rondje nog terug naar de pits wil, zal het onmiddellijk banden wisselen worden en direct weer de baan op, of de kwalificatie is voorbij.

Eigenlijk is het wel vreemd dat men het circuit van Bahrein zo maar zonder problemen verlengd heeft. Eén van de argumenten voor de verbouwing van Hockenheim destijds was juist dat men de oude omloop te lang vond en dat dit niet aantrekkelijk was voor toeschouwers en sponsors, omdat men de wagens niet vaak genoeg zag voorbijkomen...

fawlty



Eigenlijk is het wel vreemd dat men het circuit van Bahrein zo maar zonder problemen verlengd heeft. Eén van de argumenten voor de verbouwing van Hockenheim destijds was juist dat men de oude omloop te lang vond en dat dit niet aantrekkelijk was voor toeschouwers en sponsors, omdat men de wagens niet vaak genoeg zag voorbijkomen...
[/quote]

money money money  8)
Ja sluw is die Hamilton

WeezyAveli

idd en heb je de reacties gelezen van de coureurs?
Ze zijn volgens mij bijna allemaal negatief over het nieuwe gedeelte, het zou vooral erg hobbelig zijn. En bij bocht 6/7 raakt de auto vrij vaak de grond wat niet lekker is voor een snelle tijd.

Ik ben benieuwd naar de kwalificatie, maar zoals het nu eruitziet is de Ferrari het snelst  :'(

Folkert

Ben benieuwd hoe zwaar Alonso en Hamilton waren. Of eigenlijk de top 5. Toch een groot verschil, maar den dat Hamilton zwaar stond en Alonso licht.
Trotse vader van Rosalie(L)

KVDracer

Eigenlijk beschamend dat Chandhok mag meedoen aan de kwali. Ze zijn zo voor de veiligheid dat ze van ieder circuit een taxi circuit maken ( remmen en optrekken), maar ze laten wel iemand aan de kwali meedoen met een wagen die nog geen meter gereden heeft en waarvan de rijder ook al met moeite een meter in  de F1 heeft gereden. Dit is goed om morgen een zwaar ongeval te veroorzaken.

KVDracer

Wordt KERS nu wel of niet gebruikt? Ik dacht het niet , maar ben er niet zeker van.

WeezyAveli

#73
Kers wordt niet gebruikt door de fota-teams die hebben een zogenaamde gentlemans-agreement :)

Mclaren lijkt vooral nog te langzaam in sector 2, met z'n korte bochten.
4e plaats is toch nog een vrij goede plaats in de race, voor Webber en Button iig.

Ik vind de nieuwe interface of hoe het ook heet niet echt een verbetering trouwens, veels te weinig informatie over de tijden die geplaatst worden.

Folkert

Mclaren verliest behoorlijk wat in sector 2, maar waren langzamer dan ik had verwacht. P4 is dan op zich nog wel netjes, maar wel op aanzienlijke achterstand. Even dacht ik zelfs dat Vettel met 9 tiende de pole had. Maar Ferrari was er nog tussen gekomen.
Zoals ik al  verwachtte verslaat Hamilton Button en Rosberg Schumacher. Maar zit van af Hamilton erg dicht bij elkaar. Dat word mooi en zeker met die oude vos er tussen kan er wel wat gebeuren.
Massa en Alonso word denk ik wel mooi morgen. Allebei felle rijders en zullen proberen de andere te verschalken. Denk dat Alonso morgen de betere zal zijn. Massa is altijd goede kwalifyer geweest.

en de nieuwe teams: was te verwachten, maar zien of ze morgen niet te veel hinder geven.
Trotse vader van Rosalie(L)