GP van Europa

Gestart door Supermariobros, 12 augustus 2009 - 09:28:23

« vorige - volgende »

flupke3

Citaat van: Eric op 24 augustus 2009 - 17:00:43
Citaat van: 0634 op 24 augustus 2009 - 11:47:40
Huh? Ja nu de race is afgelopen is er ruimte zat ja.

Voor de rest snap ik je niet.

je begreep het niet denk ik...hij bedoelde de boten, niet de F1 wagens ;)

het lijkt wel of nonkel smurf ecclestone de meest saaie circuits goedkeurt....Was 1 Monaco niet genoeg? en waarom weeral Spanje, alsof er niet genoeg landen zijn die een GP willen. Ik vind het een boeiend circuit omdat de omgeving toch mooi is en een stratencircuit toch altijd lastig is.
In moaco is het praktisch onmogelijk om in te halen maar op dit circuit met het KERS systeem zou je toch meer verwachten....er zijn toch bochten genoeg waar afgeremd moet worden dus waarom lukt het niet?

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 24 augustus 2009 - 19:44:54
Citaat van: Schumi 2009 op 24 augustus 2009 - 18:08:13
Citaat van: meatball op 24 augustus 2009 - 17:36:42
Citaat van: Jasper op 24 augustus 2009 - 17:08:47
De situatie 2 jaar geleden: Schumacher uit, Alonso in. Dus de GP van Europa verhuisde van Duitsland naar Spanje.

Wie weet wil Bernie over een jaar of 2 een GP in Silverstone en in Donington omdat Hamilton zo populair is in Engeland. ^^
Ja dat was een goede zet,de overvolle tribune's zondag bewijzen zijn gelijk.
Wacht maar tot Alonso nog eens meespeelt voor de wereldtitel. Je kan het vergelijken met alle andere sporten. Er gaan altijd veel meer mensen iets interessant vinden als een landgenoot er goed presteert.
Daar heb je natuurlijk zeker gelijk in. Maar Spanje is geen echt autosport land. Twee GP's lijkt mij dan ook wat overdreven.
Wat zijn wel autosportlanden dan? Op Amerika na, maar die hebben het niet zo voor F1, ken ik er geen enkel. Geen enkele GP geraakt uitverkocht als er geen landgenoot top is, tenzij ze het natuurlijk spotgoedkoop maken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Citaat van: Schumi 2009 op 25 augustus 2009 - 08:26:11
Wat zijn wel autosportlanden dan? Op Amerika na, maar die hebben het niet zo voor F1, ken ik er geen enkel. Geen enkele GP geraakt uitverkocht als er geen landgenoot top is, tenzij ze het natuurlijk spotgoedkoop maken.

Das ook een stelling die helemaal geen steek houdt. Dat heeft toch helemaal niets met de ticketverkoop van een GP te maken. 
Je vergeet dat autosport in Europa 100keer meer is dan F1 alleen en dat er voor het F1-kampioenschap ook al pakweg 60jaar races werden georganiseerd.
Er zijn landen genoeg met een rijke autosport historie. Groot-Brittanië, Frankrijk, Duitsland, Italië, Australië, Japan, Finland om er maar een paar te noemen. Autosport wordt in deze landen vooraan in het sportnieuws geplaatst. Ze hebben een cultuur waarin autosport een voorname plaats inneemt en waar het publiek talrijk aanwezig is op meerdere race events. Historische events als Goodwood festival of speed, Le Mans, Mille Miglia, Targa Florio. Tourincarklassen als DTM, V8-supercars, BTCC of een klasse als Rallycross of WRC betekenen op autsportvlak vaak meer dan de F1 in sommige landen.

0634 heeft groot gelijk als hij zegt dat Spanje geen typisch autosportland is. Buiten de F1 wordt daar met weinig woorden gesproken over autsport en voor Alonso stond de F1 ergens tussen de overlijdensberichten verstopt.

scho0634

Dank je Beco. Scheelt me een hoop typewerk :).


Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 25 augustus 2009 - 10:07:37
Citaat van: Schumi 2009 op 25 augustus 2009 - 08:26:11
Wat zijn wel autosportlanden dan? Op Amerika na, maar die hebben het niet zo voor F1, ken ik er geen enkel. Geen enkele GP geraakt uitverkocht als er geen landgenoot top is, tenzij ze het natuurlijk spotgoedkoop maken.

Das ook een stelling die helemaal geen steek houdt. Dat heeft toch helemaal niets met de ticketverkoop van een GP te maken. 
Je vergeet dat autosport in Europa 100keer meer is dan F1 alleen en dat er voor het F1-kampioenschap ook al pakweg 60jaar races werden georganiseerd.
Er zijn landen genoeg met een rijke autosport historie. Groot-Brittanië, Frankrijk, Duitsland, Italië, Australië, Japan, Finland om er maar een paar te noemen. Autosport wordt in deze landen vooraan in het sportnieuws geplaatst. Ze hebben een cultuur waarin autosport een voorname plaats inneemt en waar het publiek talrijk aanwezig is op meerdere race events. Historische events als Goodwood festival of speed, Le Mans, Mille Miglia, Targa Florio. Tourincarklassen als DTM, V8-supercars, BTCC of een klasse als Rallycross of WRC betekenen op autsportvlak vaak meer dan de F1 in sommige landen.

0634 heeft groot gelijk als hij zegt dat Spanje geen typisch autosportland is. Buiten de F1 wordt daar met weinig woorden gesproken over autsport en voor Alonso stond de F1 ergens tussen de overlijdensberichten verstopt.
Ik vergeet absoluut niet dat autosport véél meer is dan F1 alleen. Ik ben één van de weinigen hier die zich ook in de kleinere nationale autosport interesseert. Maar het is niet omdat iets vooraan in het nieuws staat, dat je ineens een tennisland bent. Akkoord, het was fout te beweren dat er amper autosportlanden waren, ik moet mijn definitie daarvan herzien. Maar waar ik vooral op doelde is: geen enkele GP geraakt uitverkocht, dus waarom dan niet extra GP's houden waar dat op dat moment wel lukt? Of je nu een autosportland bent of niet, voor een kampioenschap is het enkel interessant ergens vaker te racen als er daar een groter potentieel is. Of je dan een rijke geschiedenis en grote kampioenschappen hebt of niet, doet commercieel gezien niet ter zake. En F1 is nu eenmaal één grote commerce...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Dat is inderdaad iets helemaal anders en daar kan ik je geen ongelijk in geven.  ;)

scho0634

Maar Alonso of geen Alonso, Valencia was niet uitverkocht.

robbert

eigenlijk moet er toch zeer dringend iets gebeuren aan die prijzen van een f1ticket. want dat is niet meer te doen nu

flupke3

Waarom denk je dat het in spa voor het 3 e jaar na elkaar niet uitverkocht zal geraken en ze opnieuw verlies zullen maken..
Voor die prijs ga ik niet gaan kijkken in ieder geval!Voor de helft van de prijs zou ik het nog overwegen maar anders niet.
Dat gaat niet blijven duren dat verlies.

robbert

Citaat van: flupke3 op 25 augustus 2009 - 23:36:54
Waarom denk je dat het in spa voor het 3 e jaar na elkaar niet uitverkocht zal geraken en ze opnieuw verlies zullen maken..
Voor die prijs ga ik niet gaan kijkken in ieder geval!Voor de helft van de prijs zou ik het nog overwegen maar anders niet.
Dat gaat niet blijven duren dat verlies.

maar er zijn toch al kortingen geweest ook. Maar je hebt gelijk, ze zijn te duur, desondanks heb ik ervoor over om live te gaan kijken. Want het is maar 1keer per jaar in belgie é

Niels_

Citaat van: robbert op 25 augustus 2009 - 23:42:31
Citaat van: flupke3 op 25 augustus 2009 - 23:36:54
Waarom denk je dat het in spa voor het 3 e jaar na elkaar niet uitverkocht zal geraken en ze opnieuw verlies zullen maken..
Voor die prijs ga ik niet gaan kijkken in ieder geval!Voor de helft van de prijs zou ik het nog overwegen maar anders niet.
Dat gaat niet blijven duren dat verlies.

maar er zijn toch al kortingen geweest ook. Maar je hebt gelijk, ze zijn te duur, desondanks heb ik ervoor over om live te gaan kijken. Want het is maar 1keer per jaar in belgie é
Je krijgt ook waar voor je geld vind ik. 3 dagen zie je autosport van het hoogste niveau en er hangt een sfeer waar je thuis in je zetel nooit in geraakt.

RadioActiveMan

Waar voor je geld? Voor de huidige prijzen (duurste tickets) zit ik een week op het strand van een zonnig Grieks eiland. Week Corfu voor 2 personen all in met huurwagen erbij heeft mij begin juni 850 euro gekost. Daar heb ik waar voor mijn geld gekregen.

Eric

Citaat van: Schumi 2009 op 25 augustus 2009 - 18:03:00
Citaat van: Beco op 25 augustus 2009 - 10:07:37
Citaat van: Schumi 2009 op 25 augustus 2009 - 08:26:11
Wat zijn wel autosportlanden dan? Op Amerika na, maar die hebben het niet zo voor F1, ken ik er geen enkel. Geen enkele GP geraakt uitverkocht als er geen landgenoot top is, tenzij ze het natuurlijk spotgoedkoop maken.

Das ook een stelling die helemaal geen steek houdt. Dat heeft toch helemaal niets met de ticketverkoop van een GP te maken. 
Je vergeet dat autosport in Europa 100keer meer is dan F1 alleen en dat er voor het F1-kampioenschap ook al pakweg 60jaar races werden georganiseerd.
Er zijn landen genoeg met een rijke autosport historie. Groot-Brittanië, Frankrijk, Duitsland, Italië, Australië, Japan, Finland om er maar een paar te noemen. Autosport wordt in deze landen vooraan in het sportnieuws geplaatst. Ze hebben een cultuur waarin autosport een voorname plaats inneemt en waar het publiek talrijk aanwezig is op meerdere race events. Historische events als Goodwood festival of speed, Le Mans, Mille Miglia, Targa Florio. Tourincarklassen als DTM, V8-supercars, BTCC of een klasse als Rallycross of WRC betekenen op autsportvlak vaak meer dan de F1 in sommige landen.

0634 heeft groot gelijk als hij zegt dat Spanje geen typisch autosportland is. Buiten de F1 wordt daar met weinig woorden gesproken over autsport en voor Alonso stond de F1 ergens tussen de overlijdensberichten verstopt.
Ik vergeet absoluut niet dat autosport véél meer is dan F1 alleen. Ik ben één van de weinigen hier die zich ook in de kleinere nationale autosport interesseert. Maar het is niet omdat iets vooraan in het nieuws staat, dat je ineens een tennisland bent. Akkoord, het was fout te beweren dat er amper autosportlanden waren, ik moet mijn definitie daarvan herzien. Maar waar ik vooral op doelde is: geen enkele GP geraakt uitverkocht, dus waarom dan niet extra GP's houden waar dat op dat moment wel lukt? Of je nu een autosportland bent of niet, voor een kampioenschap is het enkel interessant ergens vaker te racen als er daar een groter potentieel is. Of je dan een rijke geschiedenis en grote kampioenschappen hebt of niet, doet commercieel gezien niet ter zake. En F1 is nu eenmaal één grote commerce...

Het feit dat de GP's niet uitverkocht geraken heeft enkel en alleen te maken met de extreem hoge prijs je moet neertellen voor een ticket en als je eerlijk bent moet je toegeven dat het huidige Formule 1 niet echt spannend is. Als je geluk hebt zie je in één GP 4 inhaalacties, op dit ogenblik is de start het meest spannende deel van F1 race. Ecclestone is misschien diegen dat F1 bekend gemaakt heeft, maar hij is ook degene die het naar de knoppen aan het helpen is.
Simpel rekensommetje: laten we zeggen dat er 50.000 man naar Spa afzakt en dat ze gemiddeld 200 euro betalen voor ticket, dat komt dan op 10.000.000 euro aan inkomstgeld...dan nog draaien ze verlies. De circuits kunnen het zich niet veroorloven om de prijzen op te drijven voor een ticket, dan zien ze nog minder volk.

F_A_Diaz

Ik denk niet dat de spanning tijdens F1 zoveel uitmaakt voor de kaartverkoop, tuurlijk heeft het wat invloed maar ik denk dat de meesten er gewoon bij willen zijn.

Als je een kaartje gewoon 60 euro maakt verkoop je ieder jaar volledig uit, kijk naar MotoGP.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

Het heeft volgens mij niet enkel en alleen met de prijs te maken hoor. De prijs die mijn vader betaalde in 1996 voor een bronzen ticket voor Spa was ongeveer 4500 Bef als ik me niet vergis wat neerkomt op een kleine 140 euro. Dus zo explosief zijn de prijzen niet gestegen.
Kinderen onder 12 waren toen wel de helft van de prijs, hoe dat nu zit weet ik niet. Ik ben toen trouwens als -12jarige binnen geraakt, hoewel ik reeds 16 was en een sik op mijn kin had.  ;D