GP van Europa

Gestart door Supermariobros, 12 augustus 2009 - 09:28:23

« vorige - volgende »

Supermariobros

Over anderhalve week is de zomerstap eindelijk achter de rug en trekt het F1- circus naar Valencia. Veel fans kregen gisteren een bittere pil te slikken, nu Michael Schumacher zijn come back toch niet kan maken. Wat kan vervanger Luca Badoer, die al tien jaar geen Grand Prix meer gereden heeft?

Hoe liggen de verhoudingen, als we op de verhoudingen terugkijken van Hongarije lijkt het erop dat drie, vier teams voor de overwinning kunnen gaan: Red Bull, McLaren dat won en Ferrari dat op een tweede plaats finishte. Bij BrawnGP werken de nieuwe updates duidelijk niet, zonder deze updates zou het in Valencia weer beter moeten gaan.

Genoeg stof voor discussie dus. Shoot!

Folkert

Ik denk dat Brawn het wel iets beter gaat doen, de updates die niet goed werken zijn nog niet achterhaald. Maar ik denk niet dat dat het grootste probleem van Brawn is. Mclaren, RBR, en ik denk ook Ferrari hebben de laatste gp(s) flinke stap vooruit gemaakt. Vooral Mclaren lijkt een enorme stap te hebben gemaakt in de laatste 2 gp's. Houden ze het vast of niet?
Ferrari had in Hongarije ook een strakke race, maar schommelen het hele jaar al een beetje. Was Hongarije eigenlijk weer een typische Hongaarse GP waar de Underdog ineens weer een goede kans had, of zijn de stappen die Mclaren en Ferrari hebben gemaakt serieus een stap in de goede richting?

Ik ben benieuwd, ik hoop weer op een overwinning van Lewis, maar voor de titelstrijd zou Webber of Vettel beter zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Mclaren had al eerder in Monaco bewezen dat hun auto geschikt is voor de krappe bochtige banen. Dat ze het zo goed deden in Hongarije verbaasde me dan ook niet echt.
Ik verwacht niet dat ze in Valencia weer mee doen voor de overwinning, dat zou mij erg verbazen.

RadioActiveMan

Ik verwacht McLaren wel vooraan. Op de Nürburgring zaten ze ook dichtbij de toppers van dit seizoen en dat is allesbehalve een circuit als Hongarije en Monaco.
Ferrari had in Hongarije het geluk dat Red Bull en Brawn onder de verwachtingen presteerden. Williams en Toyota moeten ook iets kunnen betekenen op dit circuit.
Ik verwacht een niet al te spannende race op dit saaie circuit.

Enzo

Citaat van: Beco op 12 augustus 2009 - 12:29:33
Ik verwacht McLaren wel vooraan. Op de Nürburgring zaten ze ook dichtbij de toppers van dit seizoen en dat is allesbehalve een circuit als Hongarije en Monaco.
Ferrari had in Hongarije het geluk dat Red Bull en Brawn onder de verwachtingen presteerden. Williams en Toyota moeten ook iets kunnen betekenen op dit circuit.
Ik verwacht een niet al te spannende race op dit saaie circuit.

Wedden om een flesje wijn..?? :P
Hooguit een 5de plaats voor Mclaren, als het tijdens de race mee zit.....

RadioActiveMan

Ik reken een 5de plaats nog altijd als redelijk vooraan in de race.
Das ook al te gemakkelijk natuurlijk plaats ze net achter de Red-Bulls en de Brawns.  :)

robbert

Ik denk dat de brawns weer wat zullen verbeteren, maar ik denk ook dat Ferrari ondermaats zullen presteren. Maar laten we hopen op het beste é

meatball

1 Vettel
2 Webber
3 Hamilton

Ferrari nu met 2 middelmatige piloten max plaats 6
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jasper

Net zoals die middelmatige piloot in Hongarije tweede werd? :)

robbert

Citaat van: Jasper op 20 augustus 2009 - 18:15:25
Net zoals die middelmatige piloot in Hongarije tweede werd? :)
ja ik verwacht toch ook meer van raikkonen hoor

scho0634

Citaat van: robbert op 20 augustus 2009 - 23:01:36
Citaat van: Jasper op 20 augustus 2009 - 18:15:25
Net zoals die middelmatige piloot in Hongarije tweede werd? :)
ja ik verwacht toch ook meer van raikkonen hoor
Ja okee, ik ook. En ik ben ook verre van zijn grootste fan.

Maar middelmatig? Gelijk aan Badoer, zoals Meatball gewoon even zegt. Schei uit hoor.

Niels_

Ferrari gaat niet meedoen om de zege. Raikkonen heeft al laten uitschijnen dat hij blij zou zijn als hij het podium haalt. Anderzijds hadden ze die 2e plaats in Hongarije ook niet verwacht :P Maar voor deze race tip ik toch op Vettel, en misschien tovert Alonso nog wat uit zijn Renault, maar ik vraag me af waar die ineens de kloof gedicht gaan hebben.

WeezyAveli

Button zegt op z'n twitter dat ze wss het bandenprobleem hebben opgelost.
Mclaren nieuwe updates aan de vloer, voorvleugel en diffuser.
Ferrari nieuwe updates.

wss later meer pics.

Oja  :D
http://images.gpupdate.net/large/134215.jpg

RadioActiveMan

Das wel een lelijke update.  :)

Tim C

Badoer :o

Had er toch wel wat minder verwacht dan 2 seconden achter op Kimi...