GP van Groot-Brittannië

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2009 - 09:53:22

« vorige - volgende »

Supermariobros

Hoe jammer het ook is, maar het is de laatste Engelse Grand Prix die in Silverstone verreden wordt.

Iedere week kunnen we dezelfde vraag stellen: Wint Brawn GP voor de zevende keer, Red Bull een tweede of gaat een ander team met de zege lopen? Wint Jenson Button zijn home GP of verrast zijn teamgenoot Barrichello door hem net in Engeland te verslaan?

robbert

en iedere week wordt het antwoord makkelijker en makkelijker. Brawn gp gaat winnen.

Ferrari zie ik terug niet goed presteren

meatball

Citaat van: robbert op 14 juni 2009 - 10:43:09
en iedere week wordt het antwoord makkelijker en makkelijker. Brawn gp gaat winnen.

Ferrari zie ik terug niet goed presteren
Man jij hebt een glazen bol  ;) Inderdaad Brawn wint met Button,die rijdt volgens mij nog altijd met overschot rond en kan nog sneller als het moet. Wil er een andere rijder winnen dan moet het ofwel regenen of er is pech nodig aan de wagen van Button.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Ik ga voor de grote gok. Hamilton komt met de enorme verrassing. Ik hoor al paar races lang: Silverstone komt onze update, dan gaan we weer goed. En ik heb er vertrouwen in. Button gaat dit keer slecht presteren en Rubens ja...Die zal wel weer 2de worden. ;D

Ferrari? Silverstone lag Ferrari altijd wel ok. Maar denk dat Ferrari nog niet terug komt. Monaco en Spanje waren toevallige uitschieters.
RBR zal ook wel weer goed gaan hoop dat Vettel flinke stap kan maken ten opzichte van Button en zijn 0 van Monaco weg vegen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Ik hoor McLaren juist een paar dagen geleden zeggen dat Silverstone weer een slechte race wordt omdat het een circuit is met alleen maar snelle bochten.

Folkert

Ok, nou ja ik heb Hamilton anders niks anders horen zeggen hele tijd dat Engeland de nieuwe update komt en dat hij er naar uit kijkt. Denk niet dat iemand dat zegt als hij er niet veel van verwacht.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

ik heb toch ook gehoord dat mclaren na de slechte race in Turkije, de race in Engeland niet zo goed ziet zitten

Folkert

Heb wel wat berichten gelezen, maar daar staat niet duidelijk in: ook Engeland zal zeker niet goed gaan. Krijg meer het idee dat ze geen echte uitspraak willen doen en het willen afwachten.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/76061

En Haug is dan wel iets directer, maar wel gemotiveerd.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/76064


Beide beetje afwachtende houding zonder een echte uitspraak te willen doen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Geloof echt niet dat Mclaren ineens veel sneller zal zijn. De auto is gewoon rot, hij zal wel sneller worden gedurende het seizoen maar zal nooit een "winning car" worden.
Het zal wel gewoon een BrawnGPer worden, hoogstwaarschijnlijk Button.

Weet iemand hoe het zit met de motoren van de teams?? Hoeveel ze al hebben gebruikt, hoeveel ze al gereden hebben met de motoren? Heb er nog maar weinig zien ploffen dit seizoen, en dat had ik eigenlijk anders verwacht. Ze moesten toch de levensduur van de motoren oprekken, doordat ze nog maar 8? motoren mochten gebruiken per seizoen?
Is dit openbare informatie of houden de teams dit voor zichzelf?

Folkert

Citaat van: Enzo op 14 juni 2009 - 18:41:45
Geloof echt niet dat Mclaren ineens veel sneller zal zijn. De auto is gewoon rot, hij zal wel sneller worden gedurende het seizoen maar zal nooit een "winning car" worden.
Het zal wel gewoon een BrawnGPer worden, hoogstwaarschijnlijk Button.

Weet iemand hoe het zit met de motoren van de teams?? Hoeveel ze al hebben gebruikt, hoeveel ze al gereden hebben met de motoren? Heb er nog maar weinig zien ploffen dit seizoen, en dat had ik eigenlijk anders verwacht. Ze moesten toch de levensduur van de motoren oprekken, doordat ze nog maar 8? motoren mochten gebruiken per seizoen?
Is dit openbare informatie of houden de teams dit voor zichzelf?
Zou wat zijn als Brawn na de 8ste race ineens allemaal motoren laat ploffen omdat ze tot nu toe elke keer een nieuwe motor hebben gebruikt ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Enzo op 14 juni 2009 - 18:41:45
Geloof echt niet dat Mclaren ineens veel sneller zal zijn. De auto is gewoon rot, hij zal wel sneller worden gedurende het seizoen maar zal nooit een "winning car" worden.
Het zal wel gewoon een BrawnGPer worden, hoogstwaarschijnlijk Button.

Weet iemand hoe het zit met de motoren van de teams?? Hoeveel ze al hebben gebruikt, hoeveel ze al gereden hebben met de motoren? Heb er nog maar weinig zien ploffen dit seizoen, en dat had ik eigenlijk anders verwacht. Ze moesten toch de levensduur van de motoren oprekken, doordat ze nog maar 8? motoren mochten gebruiken per seizoen?
Is dit openbare informatie of houden de teams dit voor zichzelf?

Die informatie wordt openbaar gemaakt. Zo was de situatie in Turkije:

Rijder   Team   Motorfabrikant    Motor   Aantal km
L. Hamilton   McLaren   Mercedes   Motor 3   785
H. Kovalainen   McLaren   Mercedes   Motor 3   832
F. Massa   Ferrari   Ferrari   Motor 4   936
K. Räikkönen   Ferrari   Ferrari   Motor 3   1032
R. Kubica   BMW Sauber   BMW   Motor 4   988
N. Heidfeld   BMW Sauber   BMW   Motor 3   956
F. Alonso   Renault   Renault   Motor 3   989
N. Piquet Jr.   Renault   Renault   Motor 3   930
J. Trulli   Toyota   Toyota   Motor 4   821
T. Glock   Toyota   Toyota   Motor 4   1111
S. Bourdais   Toro Rosso   Ferrari   Motor 3   611
S. Buemi   Toro Rosso   Ferrari   Motor 3   671
M. Webber   Red Bull   Renault   Motor 3   956
S. Vettel   Red Bull   Renault   Motor 3   797
N. Rosberg   Williams   Toyota   Motor 4   1090
K. Nakajima   Williams   Toyota   Motor 3   983
A. Sutil   Force India   Mercedes   Motor 3   935
G. Fisichella   Force India   Mercedes   Motor 3   902
J. Button   Brawn GP   Mercedes   Motor 3   1010
R. Barrichello   Brawn GP   Mercedes   Motor 3   1042

Bron: f1-club.be

Enzo


Enzo


Wizard

Ik hoop op een kletsnatte race!

Enzo



Mooie lap vergelijking tussen Schumacher en Massa op Silverstone 2006