GP van Groot-Brittannië

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2009 - 09:53:22

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 22 juni 2009 - 10:38:47
Citaat van: Franky op 21 juni 2009 - 15:29:57
Citaat van: robbert op 21 juni 2009 - 12:36:13
amai, moesten we de massa en raikkonen mogen geloven vorige week, met die enorme updates, dan gingen ze kunnen strijden voor een 3de plek, maar kijk, ze zijn u weer evenver als de eerste races. Nergens dus

Achteraf gezien heeft Massa het nog niet zo slecht gedaan :)

Massa heeft het heel goed gedaan. Ferrari heeft zich sterk verbeterd de afgelopen races en dat geldt ook voor Massa. Red Bull was op Silverstone te sterk maar voor de rest kon Ferrari met iedereen strijden, dat was in de eerste races wel anders. Ze moeten alleen hun kwalificatie nog wat verbeteren zodat ze meer van hun racesnelheid gebruik kunnen maken.

Overigens is wel duidelijk dat Massa duidelijk de overhand heeft op Kimi. Kimi had een kunstmatige opleving doordat hij eerder met het nieuwe lichtere chassis reed.
Licht verbeterd zou ik ook eerder zeggen. RBR heeft zich sterk verbeterd, maar Ferrari zit nog niet veilig.

Massa was vandaag de betere inderdaad. Hopelijk komt Kimi terug.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 22 juni 2009 - 10:43:12
Ferrari is ongeveer net zo snel als de Williams of de Toyota, afhankelijk van het circuit. Sterk verbeterd vind ik wat overdreven. Licht verbeterd lijkt mij beter. Dat Massa de overhand heeft over Kimi is inderdaad duidelijk.

Ferrari kon in de eerste races op eigen kracht niet eens in de punten komen. Nu kunnen ze kwa racesnelheid meedoen voor het podium,  ze moeten alleen de kwali verbeteren.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Kimi gaf zelf aan dat hij vast zat achter Trulli en dat daardoor zijn race stuk liep. Zit volgens mij wel beetje waarheid in, want Kimi kon daarvoor prima met 2-4 mee komen.
Maar Ferrari heeft nog lange weg te gaan. Eerst inderdaad kwalificaties beter, maar ook betere auto bouwen. Massa had voor het zelfde geld 6de gelegen, want zo ver zat hij niet voor Rosberg en Button.
Volgens mij heeft Massa nooit echt serieuze kansen gehad op het podium.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 22 juni 2009 - 12:39:38
Citaat van: 0634 op 22 juni 2009 - 10:43:12
Ferrari is ongeveer net zo snel als de Williams of de Toyota, afhankelijk van het circuit. Sterk verbeterd vind ik wat overdreven. Licht verbeterd lijkt mij beter. Dat Massa de overhand heeft over Kimi is inderdaad duidelijk.

Ferrari kon in de eerste races op eigen kracht niet eens in de punten komen. Nu kunnen ze kwa racesnelheid meedoen voor het podium,  ze moeten alleen de kwali verbeteren.
Moah, dat komt m.i. meer omdat ze niet meer die domme fouten maken en wel wat zijn verbeterd. Maar echt heel erg verbeterd vind ik niet. Brawn en RedBull zijn normaal gesproken onhaalbaar, Williams en Toyota zijn vergelijkbaar. Maar dat waren ze altijd al. Wel is het zo dat het dit jaar erg verschilt per cicrcuit.

Folkert

Citaat van: 0634 op 22 juni 2009 - 13:08:04
Citaat van: F_A_Diaz op 22 juni 2009 - 12:39:38
Citaat van: 0634 op 22 juni 2009 - 10:43:12
Ferrari is ongeveer net zo snel als de Williams of de Toyota, afhankelijk van het circuit. Sterk verbeterd vind ik wat overdreven. Licht verbeterd lijkt mij beter. Dat Massa de overhand heeft over Kimi is inderdaad duidelijk.

Ferrari kon in de eerste races op eigen kracht niet eens in de punten komen. Nu kunnen ze kwa racesnelheid meedoen voor het podium,  ze moeten alleen de kwali verbeteren.
Moah, dat komt m.i. meer omdat ze niet meer die domme fouten maken en wel wat zijn verbeterd. Maar echt heel erg verbeterd vind ik niet. Brawn en RedBull zijn normaal gesproken onhaalbaar, Williams en Toyota zijn vergelijkbaar. Maar dat waren ze altijd al. Wel is het zo dat het dit jaar erg verschilt per cicrcuit.
Inderdaad, het blijft hele tijd schommelen tussen 4 en 8. Ligt heel erg aan het circuit en zoals ik net al eerder zei: Voor het  zelfde geld was Massa nu 6de geworden. Want Button kwam ineens erg snel dicht bij en erg veel ruimte op Rosberg had hij niet. Podium was volgens mij de hele race buitenbereik had ik het idee.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 22 juni 2009 - 13:08:04Moah, dat komt m.i. meer omdat ze niet meer die domme fouten maken en wel wat zijn verbeterd. Maar echt heel erg verbeterd vind ik niet. Brawn en RedBull zijn normaal gesproken onhaalbaar, Williams en Toyota zijn vergelijkbaar. Maar dat waren ze altijd al. Wel is het zo dat het dit jaar erg verschilt per cicrcuit.

Ferrari kon in het begin niet eens meedoen voor de punten. Als ze nu eens een goeie Q3 rijden kunnen ze een gooi doen naar het podium en zeker voor plaats 5 rijden. Het probleem is alleen dat ze te ver naar achteren beginnen omdat ze het in kwali niet goed voor elkaar krijgen en dan verliezen ze in de race tijd achter de rest.
Om de een of andere rare reden kunnen ze in kwali vaak niet de tijden rijden die ze wel in de 1e stint van de race kunnen rijden terwijl ze weinig kunnen veranderen tussen kwali en race. Dat kan met de bandentemperatuur te maken hebben en/of vertrouwen bij de coureurs.

Kimi en Massa haalden dan een keer door arrogantie Q2 niet, dat komt natuurlijk ook omdat ze dan geen dusdanig snelle auto hebben dat ze op 80 % die Q2 kunnen halen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

China reed Massa toch echt wel op P5 toen hij uitviel. Bahrein ook plaats 6, Maleisië kan je eigenlijk als niet verreden beschouwen. Spanje en Monaco gingen dan weer heel goed. Met name Monaco. Maar Turkije ging ineens weer slechter. Ferrari is een beetje een JoJo. Echt sterk verbeterd hebben ze zich vooralsnog niet. Daar is deze p4 en p8 en vorige race niet overtuigend genoeg voor. Button had deze GP te veel last van ...ja iets. Die is volgende GP echt wel weer op het podium te vinden.

En het hele jaar kunnen ze al beetje strijden om punten op plaats 5-8. Ze moeten nu keer echte doorbraak hebben van meerdere races.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Ik vind Ferrari eerlijk gezegd redelijk ter plaatse trappelen.

Folkert

Citaat van: Beco op 22 juni 2009 - 15:07:32
Ik vind Ferrari eerlijk gezegd redelijk ter plaatse trappelen.
Sorry, die uitdrukking ken ik niet echt :P.
Trotse vader van Rosalie(L)