GP van Spanje

Gestart door Supermariobros, 02 mei 2009 - 09:19:14

« vorige - volgende »

Enzo

#75
The weights of the cars at the start of the 2009 Spanish Grand Prix will be:
Number Car Driver Weight [kg]
01 McLaren Mercedes Lewis Hamilton 683.0*
02 McLaren Mercedes Heikki Kovalainen 657.0*
03 Ferrari Felipe Massa 655.0
04 Ferrari Kimi Räikkönen 673.0*
05 BMW Sauber Robert Kubica 660.0
06 BMW Sauber Nick Heidfeld 676.3*
07 Renault Fernando Alonso 645.0
08 Renault Nelson Piquet 677.4*
09 Toyota Jarno Trulli 655.5
10 Toyota Timo Glock 646.5
11 STR Ferrari Sébastien Bourdais 669.0*
12 STR Ferrari Sébastien Buemi 678.0*
14 RBR Renault Mark Webber 651.5
15 RBR Renault Sebastian Vettel 651.5
16 Williams Toyota Nico Rosberg 668.0
17 Williams Toyota Kazuki Nakajima 676.6*
20 Force India Mercedes Adrian Sutil 675.0*
21 Force India Mercedes Giancarlo Fisichella 656.0*
22 Brawn Mercedes Jenson Button 646.0
23 Brawn Mercedes Rubens Barrichello 649.5
*declared weight
Jo Bauer

Massa is de zwaarste van de top 4.... 8)
Wat me verder opvalt is dat JB erg licht is en snel zal moeten binnenkomen.


1  J. Button Brawn GP  1:20.527
2  S. Vettel Red Bull  1:20.660
3  R. Barrichello Brawn GP  1:20.762
4  F. Massa Ferrari  1:20.934
5  M. Webber Red Bull  1:21.049
6  T. Glock Toyota  1:21.247
7  J. Trulli Toyota  1:21.254
8  F. Alonso Renault  1:21.392
9  N. Rosberg Williams  1:22.558
10  R. Kubica BMW  1:22.685

Enzo




It seems it would not be a Grand Prix weekend if the weather experts did not predict rain for race day and indeed, that is the case for tomorrow.

Toyoda

Citaat van: Ferrari 2009 op 09 mei 2009 - 16:21:42
Citaat van: Toyoda op 09 mei 2009 - 16:18:17
Gewoon laks weer van Kimi en Ferrari.
Eens goed onder zijn gat stampen kan geen kwaad.
5 rondjes gereden en meneer vind het goed.
Krijgt hij ook nog voor betaald ook nog.
En een ijsje!

Wat kan Kimi daar aan doen? Het zijn zijn ingenieurs die bepalen wat hij moet doen, niet hijzelf.

"Ik dacht dat het genoeg was", zei hij. "Het was misschien wat krap, maar we wilden geen ronden verspillen. Maar we kwamen niet in Q2. Het was een domme fout, want de auto was veel beter dan hiervoor. Maar zo gaat dat soms."

"Ik wilde niet nog een keer naar buiten"

Waaauw vooral dat laatste!
Neen idd niet Kimi zijn schuld!
Hij was zeeeeeeeer geconcentreerd en ging er echt voor!
Echt hij heeft er zo een zin om te racen dat hij liever na 5 rondjes stopt.
Een echte wereldkampioen!
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

Enzo

Denk dat je nu toch wat te hard voor hem bent....
Het is wel degelijk een team beslissing, de belangen zijn te groot om dit soort beslissingen door één man te laten maken, Ze maken samen een afweging niet alleen Kimi.

De strategen hebben hun calculaties los gelaten op de tijd van Kimi en hadden berekend dat dit wel voldoende moest zijn om door te gaan naar Q2, Kimi zelf zag dat wel zitten aangezien hij dan een schoon setjes zachte banden over hield voor Q3. Het gevolg is bekend.... :(
De marges zijn dit seizoen veel kleiner ten opzichte van vorig jaren en dat maakt berekenen moeilijker.

_Makke_

Afgaande op de benzineladingen mag Massa echt wil mikken naar een poduim. Vettel maakt veel kans op de zege. Punten zullen voor Alonso ook geen certitude zijn.

F_A_Diaz

Op basis van de fuel loads zie ik Massa nog wel winnen, de race pace van Ferrari schijnt prima te zijn en hij is erg zwaar.

Maar met Massa is er altijd het probleem dat hij niet op zijn best is wanneer hij niet vooraan start maar hij heeft KERS dus wie weet.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

_Makke_

Citaat van: F_A_Diaz op 09 mei 2009 - 20:06:18
Op basis van de fuel loads zie ik Massa nog wel winnen, de race pace van Ferrari schijnt prima te zijn en hij is erg zwaar.

Maar met Massa is er altijd het probleem dat hij niet op zijn best is wanneer hij niet vooraan start maar hij heeft KERS dus wie weet.

Ik vermoed dat Vettel voorgaan niet van de poes zal zijn. Maar een podium zit er zeker in.

Niels_

Citaat van: Makke op 09 mei 2009 - 20:11:00
Citaat van: F_A_Diaz op 09 mei 2009 - 20:06:18
Op basis van de fuel loads zie ik Massa nog wel winnen, de race pace van Ferrari schijnt prima te zijn en hij is erg zwaar.

Maar met Massa is er altijd het probleem dat hij niet op zijn best is wanneer hij niet vooraan start maar hij heeft KERS dus wie weet.

Ik vermoed dat Vettel voorgaan niet van de poes zal zijn. Maar een podium zit er zeker in.
Het kan wel hoor, als we kijken naar de inhaalbeweging van Raikkonen vorige week, toen die van 10 naar 6 ging, dan moet Massa toch ook voorbij Vettel raken? ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Toyoda op 09 mei 2009 - 19:10:08
Citaat van: Ferrari 2009 op 09 mei 2009 - 16:21:42
Citaat van: Toyoda op 09 mei 2009 - 16:18:17
Gewoon laks weer van Kimi en Ferrari.
Eens goed onder zijn gat stampen kan geen kwaad.
5 rondjes gereden en meneer vind het goed.
Krijgt hij ook nog voor betaald ook nog.
En een ijsje!

Wat kan Kimi daar aan doen? Het zijn zijn ingenieurs die bepalen wat hij moet doen, niet hijzelf.

"Ik dacht dat het genoeg was", zei hij. "Het was misschien wat krap, maar we wilden geen ronden verspillen. Maar we kwamen niet in Q2. Het was een domme fout, want de auto was veel beter dan hiervoor. Maar zo gaat dat soms."

"Ik wilde niet nog een keer naar buiten"

Waaauw vooral dat laatste!
Neen idd niet Kimi zijn schuld!
Hij was zeeeeeeeer geconcentreerd en ging er echt voor!
Echt hij heeft er zo een zin om te racen dat hij liever na 5 rondjes stopt.
Een echte wereldkampioen!
Neen, niet Kimi zijn schuld. Geloof je echt dat een rijder zelf beslist of hij buiten rijdt of niet? Het is de schuld van het groepje mensen dat samen met hem moet zorgen voor een goed resultaat. En dat groepje heeft gefaald, niet Kimi op zich.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Scuderia91 op 09 mei 2009 - 17:21:18
Opnieuw een strategische blunder bij Ferrari, maar dit keer was het Kimi Raikkonen die de schuld op zich kon nemen. Hij verwachtte dat zijn tijd in Q1 genoeg zou zijn om door te gaan, maar dat bleek onjuist. Het overkwam Massa ook al in Maleisië, maar Raikkonen bleef opvallend kalm en wees zichzelf aan als schuldige.

"Ik dacht dat het genoeg was", zei Raikkonen. "Het was misschien wat krap, maar we wilden geen ronden verspillen. Maar we kwamen niet in Q2. Het was een domme fout, want de auto was veel beter dan hiervoor. Maar zo gaat dat soms."

"Ik wilde niet nog een keer naar buiten. Ik wist dat de ronde niet super was, maar verwachtte wel dat we door konden gaan. Uiteindelijk maakt de schuldvraag niet uit, het was dom en we hebben er de prijs voor betaald. Vanmorgen waren we veel sneller, ik reed gewoon geen goede ronde. Als ik een betere ronde had gereden, hadden we dit niet gehad, maar daar is het nu te laat voor."


Dus ja, Raikkonen gaat hier wel zelf in de fout.

Waar lees jij dat? "De schuldvraag maakt niet uit", zegt hij. Hij wil met andere woorden zijn team niet openlijk de schuld geven maar eigenlijk bedoelt hij dat wel...

Niels_

Citaat van: Jasper op 10 mei 2009 - 00:25:38
Citaat van: Scuderia91 op 09 mei 2009 - 17:21:18
Opnieuw een strategische blunder bij Ferrari, maar dit keer was het Kimi Raikkonen die de schuld op zich kon nemen. Hij verwachtte dat zijn tijd in Q1 genoeg zou zijn om door te gaan, maar dat bleek onjuist. Het overkwam Massa ook al in Maleisië, maar Raikkonen bleef opvallend kalm en wees zichzelf aan als schuldige.

"Ik dacht dat het genoeg was", zei Raikkonen. "Het was misschien wat krap, maar we wilden geen ronden verspillen. Maar we kwamen niet in Q2. Het was een domme fout, want de auto was veel beter dan hiervoor. Maar zo gaat dat soms."

"Ik wilde niet nog een keer naar buiten. Ik wist dat de ronde niet super was, maar verwachtte wel dat we door konden gaan. Uiteindelijk maakt de schuldvraag niet uit, het was dom en we hebben er de prijs voor betaald. Vanmorgen waren we veel sneller, ik reed gewoon geen goede ronde. Als ik een betere ronde had gereden, hadden we dit niet gehad, maar daar is het nu te laat voor."


Dus ja, Raikkonen gaat hier wel zelf in de fout.

Waar lees jij dat? "De schuldvraag maakt niet uit", zegt hij. Hij wil met andere woorden zijn team niet openlijk de schuld geven maar eigenlijk bedoelt hij dat wel...
Dat heb ik gelezen. En dan nog. Komaan, hij besefte goed genoeg dat zijn ronde lang niet perfect was en komt toch niet buiten. Misschien gaat het team in de fout, maar Raikkonen zelf nog des te meer.

Tim C

Voor je zo arrogant doet zou je beter even nadenken of je wel alle informatie hebt.

Een naar het Nederlands vertaalde zin kan veel vertaalfouten bevatten.

Vlak na Q3 zei Raikkonen aan de BBC dat zijn ronde niet perfect was, maar dat zowel hij als het team geen banden wouden verspelen. De fout ligt dus bij alletwee.

Als een rijder niet wil rijden, maar het team wel, dan gaat die jongen mooi het circuit op. En als je daar aan twijfelt dan verwijs ik je graag naar vorig seizoen waar Bourdais tot driemaal toe dat probeerde te doen.

scho0634

#87
Gewoon een grote blunder van Ferrari. Die bepalen immers of Kimi binnen mag blijven of niet.

Dat is vrij logisch. Zeker als het je al eens is gebeurd zorg je ervoor dat het je niet weer overkomt. Dit is oerdom van Ferrari.

Ray Den

Citaat van: Enzo op 09 mei 2009 - 19:20:58
Denk dat je nu toch wat te hard voor hem bent....
Het is wel degelijk een team beslissing, de belangen zijn te groot om dit soort beslissingen door één man te laten maken, Ze maken samen een afweging niet alleen Kimi.

De strategen hebben hun calculaties los gelaten op de tijd van Kimi en hadden berekend dat dit wel voldoende moest zijn om door te gaan naar Q2, Kimi zelf zag dat wel zitten aangezien hij dan een schoon setjes zachte banden over hield voor Q3. Het gevolg is bekend.... :(
De marges zijn dit seizoen veel kleiner ten opzichte van vorig jaren en dat maakt berekenen moeilijker.


Nee nee we zijn helemaal niet te hard voor hem. Als hij zich niet goed voelt met die tijd, kunnen die ingenieurs op hun kop staan en rijdt hij gewoon nog een rondje. TUURLIJK kan hij dat zelf beslissen. Stop toch eens met hem als god te beschouwen. Hij doet al 2 jaar aan een stuk niets. Nul Nul Nul.Die kapitale fouten hebben ook al bij de tifosi voor onrust gezorgd. Hij is gewoon niet wat we er van verwacht hebben. Dat voor iemand die 7,5 keer meer verdiend dan Massa. Haal Alonso of Vettel NU!
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

Ferrari 2010

Citaat van: Ray Den op 10 mei 2009 - 08:39:26

Nee nee we zijn helemaal niet te hard voor hem. Als hij zich niet goed voelt met die tijd, kunnen die ingenieurs op hun kop staan en rijdt hij gewoon nog een rondje. TUURLIJK kan hij dat zelf beslissen. Stop toch eens met hem als god te beschouwen. Hij doet al 2 jaar aan een stuk niets. Nul Nul Nul.Die kapitale fouten hebben ook al bij de tifosi voor onrust gezorgd. Hij is gewoon niet wat we er van verwacht hebben.


Eeuh, als die ingenieurs niet aan het team vragen om de wagen rijklaar te maken, dan kan Kimi willen wat hij wil, hij zal niet rijden. Of denk je dat hij eventjes rustig uit zen wagen gaan stappen, bandenwarmers eraf halen, .... ? Tegen dat hij terug in zen wagen zit is de kwali dan echt wel voorbij.

Verder, spreek aub voor jezelf, want Kimi is wel wat ik van hem verwachtte, alleen maakt het team de ene blunder na de andere, waardoor het natuurlijk niet eenvoudig is om goed te presteren.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.