Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 19 maart 2009 - 09:25:21

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen?

Raikkonen
12 (33.3%)
Massa
3 (8.3%)
Hamilton
6 (16.7%)
Alonso
4 (11.1%)
Kubica
1 (2.8%)
Button
5 (13.9%)
Barrichello
2 (5.6%)
Iemand anders, wie?
3 (8.3%)

Totaal aantal stemmen: 29

leproffesseur

EnRubens dan...?Ook 1 van de betere rijders toch of geluk dat hij in de beste bolide rijdt?

meatball

Citaat van: leproffesseur op 15 mei 2009 - 15:05:51
EnRubens dan...?Ook 1 van de betere rijders toch of geluk dat hij in de beste bolide rijdt?
Heeft Rubens ook 4 van de 5 race's gewonnen dan ?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

RadioActiveMan

Buiten Button niemand, maar dat is het punt niet.
Rubens is de dichtste achtervolger en is logischerwijs ook degene die op deze moment het meeste kans maakt om Button zijn wereldtitel af te snoepen.
Ik vrees ervoor met die oude knoken van hem, maar wie weet. Na de jongste wereldkampioen vorig jaar de oudste dit jaar. (Al weet ik dat eigenlijk niet, Juan Manuel Fangio of Guiseppe Nino Farina zullen misschien wel ouder zijn geweest)

leproffesseur

Citaat van: meatball op 15 mei 2009 - 19:54:34
Citaat van: leproffesseur op 15 mei 2009 - 15:05:51
EnRubens dan...?Ook 1 van de betere rijders toch of geluk dat hij in de beste bolide rijdt?
Heeft Rubens ook 4 van de 5 race's gewonnen dan ?
Nee dat niet maar het kan nog keren al is die kans wel klein
dat weten we allemaal.Rubens is niet echt een winner en misschien vroeger wat overschat.

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 15 mei 2009 - 09:38:26
Met Vettel misschien, het derde team zal gaan tussen Toyota en Ferrari, Button is beter bezig dan de coureur van die teams.

Je kan alles wel op die auto gooien, als je 4 van 5 races wint ben je gewoon heel erg goed bezig. Je kan het vergelijken met Schumacher in 2002 en 2004.
Toen hoorde je ook niemand zeiken over de auto. Button is 1 van de betere coureurs van het veld, dat wijzen zijn prestaties uit. Hij heeft alleen wat slechte keuzes gemaakt kwa teams.
Mwuah denk dat er best heel wat mensen zeken over de auto destijds. Verschil tussen Schumacher en Button is dat Schumacher in 2002 al 4 keer WK was en Button dit jaar nog nooit WK is geworden. Ja hij heeft verkeerde keuzes gemaakt, maar dat maakt hem ook een slechter coureur in mijn ogen.
Maar Button rijd inderdaad goed dit jaar en zal de titel wel binnen halen. Alleen weet ik niet of hij volgend jaar kan prolongeren. Ene kant denk ik wel als Brawn hem de auto blijft geven, maar andere kant weet ik het niet. Rubens is nou ook niet de beste teammaat.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Beco op 16 mei 2009 - 01:31:33
Buiten Button niemand, maar dat is het punt niet.
Rubens is de dichtste achtervolger en is logischerwijs ook degene die op deze moment het meeste kans maakt om Button zijn wereldtitel af te snoepen.
Ik vrees ervoor met die oude knoken van hem, maar wie weet. Na de jongste wereldkampioen vorig jaar de oudste dit jaar. (Al weet ik dat eigenlijk niet, Juan Manuel Fangio of Guiseppe Nino Farina zullen misschien wel ouder zijn geweest)
Volgens mij was Fangio in de 40, 43 als ik me niet vergis.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: leproffesseur op 15 mei 2009 - 15:05:51
EnRubens dan...?Ook 1 van de betere rijders toch of geluk dat hij in de beste bolide rijdt?
Rubens is een clown. Vond hem in 93/94 wel goed rijden, maar daarna is het niks meer geworden. Hij heeft ook de nodige pech gehad en vooral in Brazilie, waar hij 9 keer op rij is uitgevallen. (2003 laatste keer dat ik uit me hoofd weet).
Trotse vader van Rosalie(L)

TheIceman

Vergeten we voor het gemak even niet dat Rubens in Barcelona had moeten winnen, maar dat Brawn toevallig besloot dat Button toch maar de tijdens de race bedachte, betere strategie moest krijgen, i.p.v. Barrichello?

Folkert

Citaat van: Luc. op 24 mei 2009 - 13:04:52
Vergeten we voor het gemak even niet dat Rubens in Barcelona had moeten winnen, maar dat Brawn toevallig besloot dat Button toch maar de tijdens de race bedachte, betere strategie moest krijgen, i.p.v. Barrichello?
Ja, daar heb je gelijk in, maar over het algemeen is hij toch altijd te langzaam. Daarom vind ik Button ook niet zo indrukwekkend als vele andere, hij is goed  en zeker dit jaar heeft hij me verrast, maar nog steeds vind ik hem niet de top zoals Kimi, Lewis, Fernando en Vettel.
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Toch even opmerken dat Vettel dit jaar al 3 opgaves heeft gehad doordat hij rijdersfout maakte!

F_A_Diaz

Citaat van: Luc. op 24 mei 2009 - 13:04:52
Vergeten we voor het gemak even niet dat Rubens in Barcelona had moeten winnen, maar dat Brawn toevallig besloot dat Button toch maar de tijdens de race bedachte, betere strategie moest krijgen, i.p.v. Barrichello?

Hoezo? Ze stonden allebei op een driestopper, de strategie van Button werd aangepast omdat hij anders opgehouden werd door Barrichello. Barrichello heeft het zelf verpruts doordat hij weer een befaamde stint had met 'bandenproblemen' of een kikker die in zijn pak was geslopen. Zonder die slechte stint had hij kunnen winnen ook al was de strategie van Button aangepast. Dat kan je aan de rondetijden zien.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: flupke3 op 26 mei 2009 - 15:38:46
Toch even opmerken dat Vettel dit jaar al 3 opgaves heeft gehad doordat hij rijdersfout maakte!

Monaco, Australië en?
Ik kom uit op 2. En dan vind ik Australië nog niet eens echt een fout.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Citaat van: Burorri op 24 mei 2009 - 13:10:24
Citaat van: Luc. op 24 mei 2009 - 13:04:52
Vergeten we voor het gemak even niet dat Rubens in Barcelona had moeten winnen, maar dat Brawn toevallig besloot dat Button toch maar de tijdens de race bedachte, betere strategie moest krijgen, i.p.v. Barrichello?
Ja, daar heb je gelijk in, maar over het algemeen is hij toch altijd te langzaam. Daarom vind ik Button ook niet zo indrukwekkend als vele andere, hij is goed  en zeker dit jaar heeft hij me verrast, maar nog steeds vind ik hem niet de top zoals Kimi, Lewis, Fernando en Vettel.
Wat moet je nog meer doen om bij die top te geraken. Het blijkt dat wanneer Button een winnaarsauto heeft hij niets onderdoet bij de door jouw genoemde namen. Dit jaar al helemaal niet. Het is wel een samenspel hè. Goede auto, goede coureur. Valt een van die 2 weg dan heb je een probleem. Button rijdt tot nu toe foutloos rond. Kun je van andere toppers nog niet zeggen. Ook niet van andere teams. Blijft het zo doorgaan dan wint Button het wk met 2 vingers in de neus. En dat is dan de verdienste van hem en het Brawn Team.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: janke op 27 mei 2009 - 13:48:09
Citaat van: Burorri op 24 mei 2009 - 13:10:24
Citaat van: Luc. op 24 mei 2009 - 13:04:52
Vergeten we voor het gemak even niet dat Rubens in Barcelona had moeten winnen, maar dat Brawn toevallig besloot dat Button toch maar de tijdens de race bedachte, betere strategie moest krijgen, i.p.v. Barrichello?
Ja, daar heb je gelijk in, maar over het algemeen is hij toch altijd te langzaam. Daarom vind ik Button ook niet zo indrukwekkend als vele andere, hij is goed  en zeker dit jaar heeft hij me verrast, maar nog steeds vind ik hem niet de top zoals Kimi, Lewis, Fernando en Vettel.
Wat moet je nog meer doen om bij die top te geraken. Het blijkt dat wanneer Button een winnaarsauto heeft hij niets onderdoet bij de door jouw genoemde namen. Dit jaar al helemaal niet. Het is wel een samenspel hè. Goede auto, goede coureur. Valt een van die 2 weg dan heb je een probleem. Button rijdt tot nu toe foutloos rond. Kun je van andere toppers nog niet zeggen. Ook niet van andere teams. Blijft het zo doorgaan dan wint Button het wk met 2 vingers in de neus. En dat is dan de verdienste van hem en het Brawn Team.
DAt hij foutloos rond rijd wil ik ook niet ontkennen en hij doet het zeer goed. Boven verwachtingen. En het is inderdaad samen spel van alles, maar ik heb het idee en gevoel dat het bij Button er alleen uit komt als hij de goede auto heeft. Hij mist het vuur als het wat minder gaat, iets wat ik bij Hamilton nog niet heb gezien en bij Schumacher ook niet zo heel vaak. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het zeker goede coureur, maar ik weet niet of hij ookzo goed is als hij onder druk staat of echt tegenstand heeft. Dit jaar gaat van een lije dakje en Rubens is nou niet de teamgenoot die kan aanvallen. Zou hem wel eens willen zien in een titelstrijd als in 2007 of 2006.
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Dat klopt maar dat hoort ook bij f1 he...
Lang niet altijd de beste is kampioen maar zo gebeurt het vaak.