Ecclestone steunt GP Rome

Gestart door Martin, 14 februari 2009 - 18:57:50

« vorige - volgende »

Martin

Formule 1-baas Bernie Ecclestone steunt het plan om vanaf 2011 of 2012 een Grand Prix in Rome te houden. Dat heeft Maurizio Flammini zaterdag namens de organisatie in de Italiaanse krant La Gazzetta dello Sport gezegd. ,,We hebben goedkeuring van de gemeenteraad, het regionale bestuur, het provinciebestuur en ook van Ecclestone."



Volgens de voormalige formule 2-coureur wordt het voorstel eind maart officieel aan de gemeenteraad gepresenteerd. De formule 1-race moet plaatsvinden in de straten van het EUR-district in de buitenwijken van de Italiaanse hoofdstad. Flammini zei verder dat er 150 miljoen euro beschikbaar is om de eerste race te organiseren.

Max Mosley, voorzitter van de internationale autofederatie FIA, heeft al laten weten niets in het plan te zien.

Bron: De Telegraaf

Jacky Ickx

Lijkt me wel gaaf! Maar als het net als in monaco wordt dus bijna geen inhaalmogelijkheden hoeft het van mij niet. Die Mosley dat die er nog zit zeg. Ongelooflijk. Time for change in de Formule 1.

TheIceman


Ferrari 2010

Pff, wat is er toch mis met bestaande circuits? Ecclestone, als die maar geld kan vinden blijkbaar. Alstublieft geen 2de Valencia, een GP die absoluut walgelijk was, lelijk circuit, racen tussen hekken, je kan even goed in de Antwerpse haven racen dan. Bernie is een prima bedrijfsleider, maar soms ziet hij de F1 voor mijn part iets té veel als commercieel bedrijf.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2009 op 14 februari 2009 - 19:18:35
Pff, wat is er toch mis met bestaande circuits? Ecclestone, als die maar geld kan vinden blijkbaar. Alstublieft geen 2de Valencia, een GP die absoluut walgelijk was, lelijk circuit, racen tussen hekken, je kan even goed in de Antwerpse haven racen dan. Bernie is een prima bedrijfsleider, maar soms ziet hij de F1 voor mijn part iets té veel als commercieel bedrijf.
wat is er mis met vernieuwing?? misschien komt deze Grand Prix juist wel ipv Valencia...vind de vergelijking met Valencia trouwens sowieso wel heel voorbarig.. k zie Rome wel zitten.. Italie heeft natuurlijk heel lang ook gewoon 2 Grand Prix gehad en aan publieke belangstelling geen gebrek...

gloudiesaurus

Hou het lekker bij Monza! Nog een stratencircuit erbij zie ik niet zitten...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

Citaat van: NDCGN op 14 februari 2009 - 19:39:33
Citaat van: Ferrari 2009 op 14 februari 2009 - 19:18:35
Pff, wat is er toch mis met bestaande circuits? Ecclestone, als die maar geld kan vinden blijkbaar. Alstublieft geen 2de Valencia, een GP die absoluut walgelijk was, lelijk circuit, racen tussen hekken, je kan even goed in de Antwerpse haven racen dan. Bernie is een prima bedrijfsleider, maar soms ziet hij de F1 voor mijn part iets té veel als commercieel bedrijf.
wat is er mis met vernieuwing?? misschien komt deze Grand Prix juist wel ipv Valencia...vind de vergelijking met Valencia trouwens sowieso wel heel voorbarig.. k zie Rome wel zitten.. Italie heeft natuurlijk heel lang ook gewoon 2 Grand Prix gehad en aan publieke belangstelling geen gebrek...
Niets, maar Bernie ziet eerder geld dan vernieuwing. Overigens, Valencia zou het van het worden, en wat is het? Gewoon een walgelijk cricuit, de flop van de eeuw.
Valencia is ook een prachtige stad en toch heeft men er zo iets walgelijks van gemaakt. Enkel als je in het hartje van een stad een GP kan organiseren, kan deze mooier zijn dan op een circuit. Daar waar je architectuur en geschiedenis passeert is een stad mooi. Niet in de haven ervan. Misschien moet ik inderdaad de plannen afwachten, maar na Valencia denk ik dat een beetje argwaan toch zeker niet uit den boze is.
En niet te vergeten, er bestaan zo veel prachtige circuits, die er voor gemaakt zijn om op geracet te worden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Citaat van: Ferrari 2009 op 14 februari 2009 - 20:09:18
Citaat van: NDCGN op 14 februari 2009 - 19:39:33
Citaat van: Ferrari 2009 op 14 februari 2009 - 19:18:35
Pff, wat is er toch mis met bestaande circuits? Ecclestone, als die maar geld kan vinden blijkbaar. Alstublieft geen 2de Valencia, een GP die absoluut walgelijk was, lelijk circuit, racen tussen hekken, je kan even goed in de Antwerpse haven racen dan. Bernie is een prima bedrijfsleider, maar soms ziet hij de F1 voor mijn part iets té veel als commercieel bedrijf.
wat is er mis met vernieuwing?? misschien komt deze Grand Prix juist wel ipv Valencia...vind de vergelijking met Valencia trouwens sowieso wel heel voorbarig.. k zie Rome wel zitten.. Italie heeft natuurlijk heel lang ook gewoon 2 Grand Prix gehad en aan publieke belangstelling geen gebrek...
Niets, maar Bernie ziet eerder geld dan vernieuwing. Overigens, Valencia zou het van het worden, en wat is het? Gewoon een walgelijk cricuit, de flop van de eeuw.
Valencia is ook een prachtige stad en toch heeft men er zo iets walgelijks van gemaakt. Enkel als je in het hartje van een stad een GP kan organiseren, kan deze mooier zijn dan op een circuit. Daar waar je architectuur en geschiedenis passeert is een stad mooi. Niet in de haven ervan. Misschien moet ik inderdaad de plannen afwachten, maar na Valencia denk ik dat een beetje argwaan toch zeker niet uit den boze is.
En niet te vergeten, er bestaan zo veel prachtige circuits, die er voor gemaakt zijn om op geracet te worden.
Hiermee ben ik het volledig eens,alle traditie gaat verloren voor geld en kleurloze circuits.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

robbert

ja aub geen zoveelste stratencircuit en zo inhaalloze races, zoals monaco en valencia. Laat toch die traditionele circuits op de kalender >:(

Folkert

Lijkt me op voorhand helemaal niks. Valencia viel dus ook zwaar tegen, dus een nieuw straten circuit hoeft van mij echt niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: Burorri op 16 februari 2009 - 12:09:37
Lijkt me op voorhand helemaal niks. Valencia viel dus ook zwaar tegen, dus een nieuw straten circuit hoeft van mij echt niet.
nee, de gewone circuits zijn allemaal zo geweldig.. waarom moet moet nu ineens alles afgemeten worden aan Valencia?? misschien wordt Rome wel net zoiets als Montreal... je hebt nog geen lay-out of locatie gezien en je vind het al niks...

Folkert

Citaat van: NDCGN op 16 februari 2009 - 13:14:11
Citaat van: Burorri op 16 februari 2009 - 12:09:37
Lijkt me op voorhand helemaal niks. Valencia viel dus ook zwaar tegen, dus een nieuw straten circuit hoeft van mij echt niet.
nee, de gewone circuits zijn allemaal zo geweldig.. waarom moet moet nu ineens alles afgemeten worden aan Valencia?? misschien wordt Rome wel net zoiets als Montreal... je hebt nog geen lay-out of locatie gezien en je vind het al niks...
Omdat Valencia en Singapour enige nieuwe straten circuits zijn en allebei mij niet zo heel veel extra op het puntje van de stoel brachten. Maar Straten circuits.......ik weet het niet, ik heb het er niet zo op. Ja Monaco is wel ok, maar echt super is dat ookw eer niet de laatste jaren. En vind het meer mooi omdat het een historisch circuit is.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Met stratencircuits breng je de Formule 1 wel bij de mensen thuis. Ik vind het wel wat hebben maar het moeten wel circuits worden waar ingehaald kan worden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 16 februari 2009 - 16:21:04
Met stratencircuits breng je de Formule 1 wel bij de mensen thuis. Ik vind het wel wat hebben maar het moeten wel circuits worden waar ingehaald kan worden.
Ik denk niet dat het zo veel uitmaakt. Of je moet bedoelen dat het bij de omwonende mensen de F1 thuis brengt, maar dat is dan een selectief groepje. De F1 heeft liever meer spectakel, dan een straten circuit. En het klopt wel dat straten circuits meer spectakel uitstralen maar dat staat niet gerand voor een bloedstollende wedstrijd.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: F_A_Diaz op 16 februari 2009 - 16:21:04
Met stratencircuits breng je de Formule 1 wel bij de mensen thuis. Ik vind het wel wat hebben maar het moeten wel circuits worden waar ingehaald kan worden.

en het jaagt de mensen ook weg.
Vanaf dat de wedstrijden saai zijn, dan kijken de mensen niet meer