Ecclestone steunt GP Rome

Gestart door Martin, 14 februari 2009 - 18:57:50

« vorige - volgende »

Jacky Ickx

Het wordt tijd voor de GP van Rotterdam! ;)

Folkert

Citaat van: Kimi Räikkönen op 16 februari 2009 - 18:19:55
Het wordt tijd voor de GP van Rotterdam! ;)
Dat zou ik dan wel weer gaaf vinden. Maar dan puur omdat er dan eindelijk weer een Nederlandse GP is.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Jullie kijken alleen maar naar TV kijkers.

Ik zeg ook duidelijk dat ik er geen problemen mee heb, zolang er ingehaald kan worden. Dus ik snap niet waarom mensen dan nu reageren met "dan wordt het saai of geen spectakel". Ik zeg toch, zolang er ingehaald kan worden.  ::)
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

is trouwens een reactie op de laatste twee posts op de pagina 1.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 17 februari 2009 - 10:43:52
Jullie kijken alleen maar naar TV kijkers.

Ik zeg ook duidelijk dat ik er geen problemen mee heb, zolang er ingehaald kan worden. Dus ik snap niet waarom mensen dan nu reageren met "dan wordt het saai of geen spectakel". Ik zeg toch, zolang er ingehaald kan worden.  ::)
Niemand zegt dat het dan saai word of geen spektakel. Ik zeg dat een straten circuit niet gerand staat voor spektakel en dat mensen er niet heel erg warm of koud van worden wat er nou bij komt. Als het maar spannend is. En daarnaast zijn de tv kijkers wel de grootste groep en die zullen denk ik toch het belangrijkste zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: Burorri op 17 februari 2009 - 11:22:13
Citaat van: F_A_Diaz op 17 februari 2009 - 10:43:52
Jullie kijken alleen maar naar TV kijkers.

Ik zeg ook duidelijk dat ik er geen problemen mee heb, zolang er ingehaald kan worden. Dus ik snap niet waarom mensen dan nu reageren met "dan wordt het saai of geen spectakel". Ik zeg toch, zolang er ingehaald kan worden.  ::)
Niemand zegt dat het dan saai word of geen spektakel. Ik zeg dat een straten circuit niet gerand staat voor spektakel en dat mensen er niet heel erg warm of koud van worden wat er nou bij komt. Als het maar spannend is. En daarnaast zijn de tv kijkers wel de grootste groep en die zullen denk ik toch het belangrijkste zijn.
gewone circuits staan wel garant voor spektakel natuurliijk... zelfs op het mooiste circuit ter wereld hebben we ook wel van die saaie optochten gehad...

Folkert

Citaat van: NDCGN op 17 februari 2009 - 11:55:18
Citaat van: Burorri op 17 februari 2009 - 11:22:13
Citaat van: F_A_Diaz op 17 februari 2009 - 10:43:52
Jullie kijken alleen maar naar TV kijkers.

Ik zeg ook duidelijk dat ik er geen problemen mee heb, zolang er ingehaald kan worden. Dus ik snap niet waarom mensen dan nu reageren met "dan wordt het saai of geen spectakel". Ik zeg toch, zolang er ingehaald kan worden.  ::)
Niemand zegt dat het dan saai word of geen spektakel. Ik zeg dat een straten circuit niet gerand staat voor spektakel en dat mensen er niet heel erg warm of koud van worden wat er nou bij komt. Als het maar spannend is. En daarnaast zijn de tv kijkers wel de grootste groep en die zullen denk ik toch het belangrijkste zijn.
gewone circuits staan wel garant voor spektakel natuurliijk... zelfs op het mooiste circuit ter wereld hebben we ook wel van die saaie optochten gehad...
Dat is niet wat ik zeg. Ook permanente circuits staan niet garant voor spectakel, maar daar is vaak beter inhalen dan op straten circuits.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Dus zei ik dan ook, als er maar goed ingehaald kan worden............  :-\
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 17 februari 2009 - 12:35:22
Dus zei ik dan ook, als er maar goed ingehaald kan worden............  :-\
Waar reageer jij nou op? Ik ontken toch ook niet dat jij dat gezegd hebt? Ik zeg alleen dat de mensen het niets uit maakt(iig de meeste mensen) of het nou op een straten circuit is of op een permanent circuit is.
En die laatste reactie was dus niet voor jou bedoelt, maar voor NDCGN, daarom quote ik hem ook en niet jou.

En wat ik dus bedoelde: De kans op inhalen dat er op een normaal circuit word ingehaald, is groter dan dat van een straten circuit. Fans maakt het niet zo heel erg uit waar dat gebeurt. Daar gaf ik je ook gelijk in. Als er maar ingehaald word.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 17 februari 2009 - 12:35:22
Dus zei ik dan ook, als er maar goed ingehaald kan worden............  :-\
Probleem is dat er geen uitloopstroken zijn op een gemiddeld stratencircuit. Op een gewoon circuit is daar de ruimte voor, in de gemiddelde stad allesbehalve. En het lef tot inhalen hangt uiteraard ook af van de kans op een crash in geval van een gefaalde inhaalpoging. Ik vrees dat het enorm moeilijk is om op een stratencircuit een race te houden die even spannend zou zijn als zou hetzelfde circuit een gewoon terrein met grote uitloopstroken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Citaat van: F_A_Diaz op 17 februari 2009 - 12:35:22
Dus zei ik dan ook, als er maar goed ingehaald kan worden............  :-\
dat is het probleem, stratencircuits zijn zo gemaakt dat men niet kan inhalen

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 17 februari 2009 - 21:04:37
Citaat van: F_A_Diaz op 17 februari 2009 - 12:35:22
Dus zei ik dan ook, als er maar goed ingehaald kan worden............  :-\
dat is het probleem, stratencircuits zijn zo gemaakt dat men niet kan inhalen
;D ;D ;D ;D Jep, ze willen per sé hun eigen GP een saaie optocht laten zijn ;D ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Citaat van: Ferrari 2009 op 17 februari 2009 - 21:17:09
Citaat van: robbert op 17 februari 2009 - 21:04:37
Citaat van: F_A_Diaz op 17 februari 2009 - 12:35:22
Dus zei ik dan ook, als er maar goed ingehaald kan worden............  :-\
dat is het probleem, stratencircuits zijn zo gemaakt dat men niet kan inhalen
;D ;D ;D ;D Jep, ze willen per sé hun eigen GP een saaie optocht laten zijn ;D ;D ;D ;D
ja en de fia trapt daarin omdat ze geld ruiken

Jasper

#28
Citaat van: NDCGN op 16 februari 2009 - 13:14:11
Citaat van: Burorri op 16 februari 2009 - 12:09:37
Lijkt me op voorhand helemaal niks. Valencia viel dus ook zwaar tegen, dus een nieuw straten circuit hoeft van mij echt niet.
nee, de gewone circuits zijn allemaal zo geweldig.. waarom moet moet nu ineens alles afgemeten worden aan Valencia?? misschien wordt Rome wel net zoiets als Montreal... je hebt nog geen lay-out of locatie gezien en je vind het al niks...

Het verschil is dat je in Montreal een race-circuit hebt. Ik vind dat dat niet echt een stratencircuit te noemen is, het ligt er duidelijk om te racen en toevallig mogen er ook gewone auto's op wanneer er niet geracet wordt. Dat ligt midden in een stadscentrum toch net anders.

Citaat van: F_A_Diaz op 16 februari 2009 - 16:21:04
Met stratencircuits breng je de Formule 1 wel bij de mensen thuis.
95% van de mensen die in zo'n stad wonen, vinden het toch alleen maar een hoop irritant lawaai en voor het weekend je wagen ergens anders moeten parkeren...

Jacky Ickx

Stratencircuits zijn ook minder veilig. Er wordt keihard gereden op smalle gedeeltes en uitgleimogelijkheden zijn er veel minder. Kijk maar naar Monaco naar de zware crashes destijds van Mika Hakkinen en Karl Wendlinger. Rosberg ging er vorig jaar ook megahard vanaf. Ik vind gewone circuits veiliger. Maar Monaco heeft wel wat natuurlijk ondanks dat inhalen bijna onmogelijk is. Wat mij betreft liever geen stratencircuits erbij. Al zijn die events zoals in Rotterdam wel gaaf. Gewoon voor de show.