Alonso in 2011 bij Ferrari

Gestart door Forza F1, 28 december 2008 - 17:03:36

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: 0634 op 30 december 2008 - 09:04:21
Citaat van: Ferrari 2008 op 30 december 2008 - 08:06:50
Citaat van: Forza Ferrari op 30 december 2008 - 00:32:30
Citaat van: leproffesseur op 29 december 2008 - 11:06:32
En dan is het nog de vraag of Alonso het wel ziet zitten om bij een kwakkelend ferrari de boel te gaan redden .

Ik denk wel dat Alonso zo'n uitdaging wel ziet zitten, zoals Schumacher in't verleden. Hij weet ook dat Ferrari meer potentieel heeft dan Renault, en naar McLaren keert ie nooit meer terug. Voor Alonso zie ik dan enkel nog BMW of Ferrari als optie, waarbij Ferrari de meest logische lijkt.
Ferrari is nu niet zo zwak als destijds toen Schumi kwam hé. Ze hebben dit jaar nog steeds de wereldtitel voor constructeurs gewonnen. Enkel de opeenvolging van blunders zorgde ervoor dat ze dit jaar de rijderstitel niet haalden.
Maar ze moeten ook nog 2 jaar doorploeteren zonder Alonso, he ;).

en ze staan al achter met het kers-systeem

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 30 december 2008 - 10:34:43
Citaat van: 0634 op 30 december 2008 - 09:04:21
Citaat van: Ferrari 2008 op 30 december 2008 - 08:06:50
Citaat van: Forza Ferrari op 30 december 2008 - 00:32:30
Citaat van: leproffesseur op 29 december 2008 - 11:06:32
En dan is het nog de vraag of Alonso het wel ziet zitten om bij een kwakkelend ferrari de boel te gaan redden .

Ik denk wel dat Alonso zo'n uitdaging wel ziet zitten, zoals Schumacher in't verleden. Hij weet ook dat Ferrari meer potentieel heeft dan Renault, en naar McLaren keert ie nooit meer terug. Voor Alonso zie ik dan enkel nog BMW of Ferrari als optie, waarbij Ferrari de meest logische lijkt.
Ferrari is nu niet zo zwak als destijds toen Schumi kwam hé. Ze hebben dit jaar nog steeds de wereldtitel voor constructeurs gewonnen. Enkel de opeenvolging van blunders zorgde ervoor dat ze dit jaar de rijderstitel niet haalden.
Maar ze moeten ook nog 2 jaar doorploeteren zonder Alonso, he ;).

en ze staan al achter met het kers-systeem
Robbert Kubica zegt zelf dat hij sterk twijfelt of hij wel sneller is met KERS dan zonder en McLaren geeft ook niet echt een positieve indruk. Ik denk niet dat ik me daarover zorgen moet maken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 30 december 2008 - 14:33:29
Citaat van: robbert op 30 december 2008 - 10:34:43
Citaat van: 0634 op 30 december 2008 - 09:04:21
Citaat van: Ferrari 2008 op 30 december 2008 - 08:06:50
Citaat van: Forza Ferrari op 30 december 2008 - 00:32:30
Citaat van: leproffesseur op 29 december 2008 - 11:06:32
En dan is het nog de vraag of Alonso het wel ziet zitten om bij een kwakkelend ferrari de boel te gaan redden .

Ik denk wel dat Alonso zo'n uitdaging wel ziet zitten, zoals Schumacher in't verleden. Hij weet ook dat Ferrari meer potentieel heeft dan Renault, en naar McLaren keert ie nooit meer terug. Voor Alonso zie ik dan enkel nog BMW of Ferrari als optie, waarbij Ferrari de meest logische lijkt.
Ferrari is nu niet zo zwak als destijds toen Schumi kwam hé. Ze hebben dit jaar nog steeds de wereldtitel voor constructeurs gewonnen. Enkel de opeenvolging van blunders zorgde ervoor dat ze dit jaar de rijderstitel niet haalden.
Maar ze moeten ook nog 2 jaar doorploeteren zonder Alonso, he ;).

en ze staan al achter met het kers-systeem
Robbert Kubica zegt zelf dat hij sterk twijfelt of hij wel sneller is met KERS dan zonder en McLaren geeft ook niet echt een positieve indruk. Ik denk niet dat ik me daarover zorgen moet maken.
Nu ben ik niet zeker meer. Ik dacht dat dit jaar KERS dit jaar optioneel was en volgend jaar verplicht. Ik heb nu meerdere malen gehoord dat het kers niet veel verschil uit maakt. Zowel van fans als van coureurs of ingineurs. Maar volgens mij was de insteek van KERS ook geen snelheidwinst, maar een oplossing voor anders verloren gaande energie bij het remmen. Ik zelf denk dat KERS in de long run best wat verschil kan maken, en met goed systeem net een klein beetje extra geven.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Ik ben geen ingenieur en ken de data niet. Maar het schijnt dat het extra gewicht dat je erdoor meesleurt niet gecompenseerd wordt door de hoeveelheid energie die je per lap mag gebruiken. Ronduit belachelijk uiteraard, maar het is nu te laat om de regels voor komend seizoen te wijzigen. Dit toont toch weeral duidelijk hoe slim ze bij de FOM zijn, erg lang zullen ze niet over die hoeveelheid energie hebben nagedacht. Het schijnt dat er vele malen meer energie opgevangen kan worden dan wat ze nu mogen gebruiken, maar wat kan je ermee doen als je het niet mag gebruiken? Dan laat je het maar verloren gaan. Ze zouden er beter hybrides van maken, maar ja, dan gaat de bedoeling, eenvoudiger inhalen, weer verloren. Als men zou zeggen dat me 8 keer per lap de zoveel energie mag loslaten, dan heeft het waarschijnlijk wel genoeg nut. Maar nu sleuren ze naar het schijnt een hele tijd volle batterijen mee. Niet dat volle meer wegen dan lege, maar ze zouden ze beter ontladen vanaf ze vol zijn. Ik ben eens benieuwd, maar het lijkt me op een flop uit te draaien.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Een zware coureur als Kubica is dan zelfs nog iets meer in het nadeel. Voorlopig zegt BMW wel een systeem te hebben gecreerd dat voordeel oplevert, maar Kubica zelf is sceptisch. Het is idd optioneel voor 2009, dus als het met testen geen voordeel oplevert zet niemand het erop.

Ik voorspel daarom een KERS-loos Melbourne.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 30 december 2008 - 17:50:44
Ik ben geen ingenieur en ken de data niet. Maar het schijnt dat het extra gewicht dat je erdoor meesleurt niet gecompenseerd wordt door de hoeveelheid energie die je per lap mag gebruiken. Ronduit belachelijk uiteraard, maar het is nu te laat om de regels voor komend seizoen te wijzigen. Dit toont toch weeral duidelijk hoe slim ze bij de FOM zijn, erg lang zullen ze niet over die hoeveelheid energie hebben nagedacht. Het schijnt dat er vele malen meer energie opgevangen kan worden dan wat ze nu mogen gebruiken, maar wat kan je ermee doen als je het niet mag gebruiken? Dan laat je het maar verloren gaan. Ze zouden er beter hybrides van maken, maar ja, dan gaat de bedoeling, eenvoudiger inhalen, weer verloren. Als men zou zeggen dat me 8 keer per lap de zoveel energie mag loslaten, dan heeft het waarschijnlijk wel genoeg nut. Maar nu sleuren ze naar het schijnt een hele tijd volle batterijen mee. Niet dat volle meer wegen dan lege, maar ze zouden ze beter ontladen vanaf ze vol zijn. Ik ben eens benieuwd, maar het lijkt me op een flop uit te draaien.
Dat kan inderdaad goede oplossing zijn. Daarnaast zouden ze ook de max toegestane energie die gebruikt mag worden verhogen. Van wat ik begreep is het maximale opgeslagen vermogen hoger dan het toegestane verbruik er van.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 30 december 2008 - 18:49:53
Citaat van: Ferrari 2008 op 30 december 2008 - 17:50:44
Ik ben geen ingenieur en ken de data niet. Maar het schijnt dat het extra gewicht dat je erdoor meesleurt niet gecompenseerd wordt door de hoeveelheid energie die je per lap mag gebruiken. Ronduit belachelijk uiteraard, maar het is nu te laat om de regels voor komend seizoen te wijzigen. Dit toont toch weeral duidelijk hoe slim ze bij de FOM zijn, erg lang zullen ze niet over die hoeveelheid energie hebben nagedacht. Het schijnt dat er vele malen meer energie opgevangen kan worden dan wat ze nu mogen gebruiken, maar wat kan je ermee doen als je het niet mag gebruiken? Dan laat je het maar verloren gaan. Ze zouden er beter hybrides van maken, maar ja, dan gaat de bedoeling, eenvoudiger inhalen, weer verloren. Als men zou zeggen dat me 8 keer per lap de zoveel energie mag loslaten, dan heeft het waarschijnlijk wel genoeg nut. Maar nu sleuren ze naar het schijnt een hele tijd volle batterijen mee. Niet dat volle meer wegen dan lege, maar ze zouden ze beter ontladen vanaf ze vol zijn. Ik ben eens benieuwd, maar het lijkt me op een flop uit te draaien.
Dat kan inderdaad goede oplossing zijn. Daarnaast zouden ze ook de max toegestane energie die gebruikt mag worden verhogen. Van wat ik begreep is het maximale opgeslagen vermogen hoger dan het toegestane verbruik er van.
Ik zie alleen het nut niet in om meer op te slagen dan dat je mag gebruiken, als je toch veeel meer dan dat oplaadt. Ok, dan kan je bij het opkomen van de start-finish even drukken en na de streep nog eens, maar wat is het nut daarvan? Batterijen wegen er teveel voor denk ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 30 december 2008 - 19:56:22
Citaat van: Burorri op 30 december 2008 - 18:49:53
Citaat van: Ferrari 2008 op 30 december 2008 - 17:50:44
Ik ben geen ingenieur en ken de data niet. Maar het schijnt dat het extra gewicht dat je erdoor meesleurt niet gecompenseerd wordt door de hoeveelheid energie die je per lap mag gebruiken. Ronduit belachelijk uiteraard, maar het is nu te laat om de regels voor komend seizoen te wijzigen. Dit toont toch weeral duidelijk hoe slim ze bij de FOM zijn, erg lang zullen ze niet over die hoeveelheid energie hebben nagedacht. Het schijnt dat er vele malen meer energie opgevangen kan worden dan wat ze nu mogen gebruiken, maar wat kan je ermee doen als je het niet mag gebruiken? Dan laat je het maar verloren gaan. Ze zouden er beter hybrides van maken, maar ja, dan gaat de bedoeling, eenvoudiger inhalen, weer verloren. Als men zou zeggen dat me 8 keer per lap de zoveel energie mag loslaten, dan heeft het waarschijnlijk wel genoeg nut. Maar nu sleuren ze naar het schijnt een hele tijd volle batterijen mee. Niet dat volle meer wegen dan lege, maar ze zouden ze beter ontladen vanaf ze vol zijn. Ik ben eens benieuwd, maar het lijkt me op een flop uit te draaien.
Dat kan inderdaad goede oplossing zijn. Daarnaast zouden ze ook de max toegestane energie die gebruikt mag worden verhogen. Van wat ik begreep is het maximale opgeslagen vermogen hoger dan het toegestane verbruik er van.
Ik zie alleen het nut niet in om meer op te slagen dan dat je mag gebruiken, als je toch veeel meer dan dat oplaadt. Ok, dan kan je bij het opkomen van de start-finish even drukken en na de streep nog eens, maar wat is het nut daarvan? Batterijen wegen er teveel voor denk ik.
Ben ik helemaal met je eens, maar ik meen dat ik zoiets gelezen had.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 30 december 2008 - 17:50:44Ik ben geen ingenieur en ken de data niet. Maar het schijnt dat het extra gewicht dat je erdoor meesleurt niet gecompenseerd wordt door de hoeveelheid energie die je per lap mag gebruiken. Ronduit belachelijk uiteraard, maar het is nu te laat om de regels voor komend seizoen te wijzigen. Dit toont toch weeral duidelijk hoe slim ze bij de FOM zijn, erg lang zullen ze niet over die hoeveelheid energie hebben nagedacht.

Laat ons niet vergeten dat we het hier over een gloednieuwe technologie hebben die uniek is in de wereld. Zo'n dingen vragen nu eenmaal tijd om op punt gesteld te worden. De competitieve geest van de F1 maakt dat die ontwikkeling sneller moet gaan, waardoor je je zou kunnen afvragen: waarom werkt KERS nog niet voldoende? Maar het maakt ook dat de ontwikkeling zal worden verdergezet. Ik zou zelfs durven gokken dat een KERS over vijf jaar nog maar de helft weegt van wat het nu weegt, en dan is het misschien wel efficiënter om het te gebruiken, ook al mag je maar een beperkte hoeveelheid energie weer gebruiken.

Bovendien vraag ik mij af: als je maar een beperkte hoeveelheid energie mag gebruiken, waarom zou je dan een systeem maken dat vijf keer zoveel energie ontwikkelt? Dat kan ik moeilijk geloven...

KERS is een technologie die in zijn kinderschoenen staat. Een oplossing voor de toekomst, niet voor het heden.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 01 januari 2009 - 02:51:02
Bovendien vraag ik mij af: als je maar een beperkte hoeveelheid energie mag gebruiken, waarom zou je dan een systeem maken dat vijf keer zoveel energie ontwikkelt? Dat kan ik moeilijk geloven...

KERS is een technologie die in zijn kinderschoenen staat. Een oplossing voor de toekomst, niet voor het heden.
Ik vraag me ook af waarom het dan zoveel meer produceert, maar ik denk dat dat gewoon komt door dat het heel eenvoudig is om die energie op te vangen en het niets minder zou kosten om het minder te laten opvangen. En soms heeft dat denk ik wel nut, als je de ene lap op het einde en de andere ergens in het begin je boost wil gebruiken. Nuja, ik ken niets van hoe het er echt mee zit bij de teams, misschien zijn er bij die maar wat zeveren, don't know.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Toch wel opvallend dat Alonso, als het waar is, niet inging op het Ferrari bod om per direct over te stappen naar de Italianen....

Wel netjes, die loyaliteit. Over 2 jaar schijnt ook Flaav te stoppen bij Renault. Als Alonso dan ook opstapt kunnen ze de renstal wel opheffen. Zou natuurlijk ook wel enigzins logisch zijn als ze samen stoppen.


Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 02 januari 2009 - 20:07:18
Wel netjes, die loyaliteit. Over 2 jaar schijnt ook Flaav te stoppen bij Renault. Als Alonso dan ook opstapt kunnen ze de renstal wel opheffen. Zou natuurlijk ook wel enigzins logisch zijn als ze samen stoppen.
Een renstal is meer dan een mediageile leider hé ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 03 januari 2009 - 08:06:29
Citaat van: 0634 op 02 januari 2009 - 20:07:18
Wel netjes, die loyaliteit. Over 2 jaar schijnt ook Flaav te stoppen bij Renault. Als Alonso dan ook opstapt kunnen ze de renstal wel opheffen. Zou natuurlijk ook wel enigzins logisch zijn als ze samen stoppen.
Een renstal is meer dan een mediageile leider hé ;)
Flavio is ook meer dan een mediageile leider, he ;)

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 03 januari 2009 - 08:16:42
Citaat van: Ferrari 2008 op 03 januari 2009 - 08:06:29
Citaat van: 0634 op 02 januari 2009 - 20:07:18
Wel netjes, die loyaliteit. Over 2 jaar schijnt ook Flaav te stoppen bij Renault. Als Alonso dan ook opstapt kunnen ze de renstal wel opheffen. Zou natuurlijk ook wel enigzins logisch zijn als ze samen stoppen.
Een renstal is meer dan een mediageile leider hé ;)
Flavio is ook meer dan een mediageile leider, he ;)
Laat ons hopen :) Maar het is niet hem alleen dat Renault sterk maakt. Misschien heeft hij er veel mee te maken, maar iedereen is vervangbaar. Bij Ferrari zijn er ook veel wisselingen geweest, maar de wagen is toch nog steeds snel. Er zijn wat idiote dingen gebeurd afgelopen seizoen bij Ferrari, maar je kan moeilijk zeggen dat ze er nu zonder Todt en Brawn helemaal niets van bakken hé ;) Je kan er niet omheen dat hij een deel van zijn imago te danken heeft aan de media.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2008 op 03 januari 2009 - 08:19:41
maar iedereen is vervangbaar. Bij Ferrari zijn er ook veel wisselingen geweest, maar de wagen is toch nog steeds snel. Er zijn wat idiote dingen gebeurd afgelopen seizoen bij Ferrari, maar je kan moeilijk zeggen dat ze er nu zonder Todt en Brawn helemaal niets van bakken hé ;) Je kan er niet omheen dat hij een deel van zijn imago te danken heeft aan de media.

Als we het seizoen met een vergrootglas bekijken, kunnen we wel stellen dat de betrouwbaarheid/degelijkheid van Ferrari minder was dit jaar dan in het Todt tijdperk :P

Dat Flavio stopt kan ik alleen maar toejuichen. Ik kan die mens zijn kop echt niet zien :-\